Gå til innhold

Nå er det nok


Gjest surreburre

Anbefalte innlegg

Gjest surreburre

Ok da er det på'n igjen. Var så flink for et par år siden og gikk ned til en størrelse jeg var fornøyd med. Men så har stress og dårlige uvaner lagt se til og nå veier jeg like mye som rett etter fødsel nr to. Så nå er det bare å brette opp armene og begynne på arbeidet. Ideelt sett vil jeg ned til 61 kg, noe som er (uff) 14,4 kg til ... ja ja.

 

jeg har vært litt usikker på hvilket slagord jeg skulle velge og fant ut at når jeg står opp om morgenen så må det være " nå er det nok". Når jeg skal ut å trene, stjeler jeg Nike sitt " just do it" og når lysten på og behovet for sjokolade, potetgull, kaffe latte og vin sniker seg på, skal jeg bruke " ikke idag, jeg venter til i morgen"

 

Jeg må si jeg gruer meg. Har ikke den kjempebrennende motivasjonen, men er lei av å se valkene disse i speilet, aldri finne klær i butikken som passer og alltid føle meg usexy. Jeg har nemlig denne epleformen. Relativt tynne armer og ben, men en kjempestor mage som gjøre at barn spør meg om jeg har baby i mage.

 

Så i dag starter jeg med friskt mot med en sunn frokost og snart ut på en laang løpetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest surreburre

Ok da var treningsøkten overstått. lett løping på grusvei og skog med datteren på sykkel ved siden av. Det ble ikke så effektiv løping som jeg hadde tenkt da jeg stadig vekk måtte hjelpe henne med sykkelen (opp bakker over røtter osv), men alt i alt greit nok.

 

Beina var uansett kjempetunge. Håper det går lettere etterhvert.

 

Holder meg til antall kalorier som er anbefalt, men er litt sulten hele tiden. Er nok vant til å spise veldig mye mer ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Ok da var treningsøkten overstått. lett løping på grusvei og skog med datteren på sykkel ved siden av. Det ble ikke så effektiv løping som jeg hadde tenkt da jeg stadig vekk måtte hjelpe henne med sykkelen (opp bakker over røtter osv), men alt i alt greit nok.

 

Beina var uansett kjempetunge. Håper det går lettere etterhvert.

 

Holder meg til antall kalorier som er anbefalt, men er litt sulten hele tiden. Er nok vant til å spise veldig mye mer ja!

 

Godt for deg at du gjennomførte det! Vi skal ned ca like mye, og målet mitt er å være der til 1. september. Jeg har det ikke travelt med noe, for som deg har jeg vært opp og ned. Og mye mer enn en gang. Denne gangen skal det vare. Jeg har derfor bestemt meg nå for å bruke ett år etterpå med kontroll for å holde vekten.

 

Ang sult, du har bare ikke vent deg til de lure valgene enda. Når du begynner å spise rett er det plutselig masse mat man kan få inn i 1600 kcal om dagen. Selv ramla jeg litt av lasset her nå, med en konferanse, men jeg er bare ett menneske, og nå er jeg på sporet igjen, selv om det kosta litt å komme dit igjen.

 

Lykke til framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest surreburre

Takk for hilsen AryaStark! Håper det er som du sier at jeg klarer å putte inn nok mat i 1600 kcal om dagen. Har en mistanke om at jeg må pøse på med grønnsaker. Blir nok dessverre litt for lite av det.

 

Ellers drikker jeg grønn te til den store gullmedalje. Har hørt at det skal være med på å øke fettforbrenningen, også er det en måte å holde sulten i sjakk på.

 

Startet dagen sunt med havregrøt til frokost. Er heldigvis kjempeglad i det. Deretter en liten gåtur på morgenen. Kjølig og vindfylt, men deilig likevel.

 

Så da er det bare å sette seg ned å jobbe litt. Gleder meg til lunsj kl 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest surreburre

Da er jeg på dag 3. Fant ut at ved å proppe i meg med grønnsaker, så kunne jeg stagge den verste sulten. Ser litt lysere på fremtiden da det betyr at jeg vil kunne klare slankingen uten å gå sulten hele dagen.

 

Har allerede vært utsatt for "sabotering". En kollega på jobben tok med seg den kjempegode kaken på jobb for å feire. Og da syns jeg det ble vanskelig å si nei, men klarte meg med et bittelite stykke. Aner ikke hvor mange kalorier det kakestykke utgjorde, men håper det ikke var altfor mye. Får heller ligge litt i underkant i dag.

 

Men det er rart med det. Siden jeg først foret kroppen med noe søtt da ble den supersugen på noe mer. Og visp føyk to frimerker til to små firkløverbiter. Heldigvis ikke det store utslaget på kaloriregnskapet, men desto større innhugg på selvtillitkontoen. Utrolig fortærende å ikke klare å ligge unna fristelsene. Og de står i kø!! Kaffe latte, sjokolade, potetgull, kaker, godteri osv osv. Men prøver å ligge unna så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest surreburre

Uff og huff. Ingen pangstart på slankingen akkurat. Det har vært så mye feiring med masse god mat og masse god drikke. Og enda mer skal det bli. Ja ja, jeg får starte på ny på mandag. denne uken er bare helt katastrofe. Tror jeg er gått opp en kilo i stedet for å gå ned. MEN det har også gitt meg fin trening i å veie mat og eksperimentere meg frem til hva jeg kan spise i f.eks lunsjen.

 

Så resten av uken vil jeg bare lukke øynene, men uten å gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Jeg skal også prøve å komme meg ned ca 15 kilo,og starter nu på mandag.Har handlet litt inn og tenkt og tenkt at jeg må gjøre noe.Jeg er ikke noen ung dame,men kan vel slanke meg alikevel.Jeg har gått på GR for mange år siden,men det er jo mye nytt nu.Har lyst til å klare å gå litt tur,men det er veldig vanskelig,det er den store tunge dørstokkmila som er værst,men kanskje jeg kan klare det alikevel.Så om jeg får være her på siden din,så skal jeg prøve å komme meg i sving med å telle kalorier jeg også.

 

Så vekta skal jeg skrive på mandag,men det er ikke noe pent tall.Vi sees om du synes det er greit at jeg slenger meg på her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

 

 

Så resten av uken vil jeg bare lukke øynene, men uten å gi opp.

:( hvorfor det? Fordi om du ødelegger slankingen din på fredag, er det ikke noen grunn til å fortsette å ødelegge den på lørdag? Da gjør du alt bare vanskeligere for deg selv. Vi faller av alle av nå og da, men det som virkelig er vanskelig er å ta seg kjapt inn igjen. Og ikke tenke " nå har jeg ødelagt alt, jeg kan like godt fortsette å spise", for du har ødelagt en dag, hvorfor skal du ødelegge tre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest surreburre

Hei hei.

Jeg skal også prøve å komme meg ned ca 15 kilo,og starter nu på mandag.Har handlet litt inn og tenkt og tenkt at jeg må gjøre noe.Jeg er ikke noen ung dame,men kan vel slanke meg alikevel.Jeg har gått på GR for mange år siden,men det er jo mye nytt nu.Har lyst til å klare å gå litt tur,men det er veldig vanskelig,det er den store tunge dørstokkmila som er værst,men kanskje jeg kan klare det alikevel.Så om jeg får være her på siden din,så skal jeg prøve å komme meg i sving med å telle kalorier jeg også.

 

Så vekta skal jeg skrive på mandag,men det er ikke noe pent tall.Vi sees om du synes det er greit at jeg slenger meg på her.

 

Hei Pus52,

 

Så hyggelig at du vil være med meg på veien. Du er hjertelig velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest surreburre

:( hvorfor det? Fordi om du ødelegger slankingen din på fredag, er det ikke noen grunn til å fortsette å ødelegge den på lørdag? Da gjør du alt bare vanskeligere for deg selv. Vi faller av alle av nå og da, men det som virkelig er vanskelig er å ta seg kjapt inn igjen. Og ikke tenke " nå har jeg ødelagt alt, jeg kan like godt fortsette å spise", for du har ødelagt en dag, hvorfor skal du ødelegge tre?

 

Hei ArysStark,

 

Takk for omtanken. Grunnen til at jeg bare får lukke øynene er at jeg i laaaaang tid har visst at lørdagen skal jeg og mannen min ut og feire bryllupsdag på en restaurant. Det blir minst en 6-retters med masse deilig vin. Jeg har gått og gledet meg til dette kjempelenge og har bestemt meg for at jeg skal nyte kvelden og ikke telle kalorier da eller ha dårlig samvittighet for dette :) Jeg tror uansett at slankingen må være et langtidsprosjekt som egentlig mer handler om å endre hverdagskostholdet og treningsvanene, samtidig som man også skal leve livet og unne seg noe godt av og til. Det er grunnen. Dessverre har denne uken vært vanskelig da det først var ut og spise med jobben, deretter 17-mai og deretter bryllupsmiddag. Neste uke derimot har jeg ingen slike utfordringer og prøver derfor å fokusere på at neste uke skal gå bra i stedet for å gremme meg over at denne uken gikk i vasken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Hei ArysStark,

 

Takk for omtanken. Grunnen til at jeg bare får lukke øynene er at jeg i laaaaang tid har visst at lørdagen skal jeg og mannen min ut og feire bryllupsdag på en restaurant. Det blir minst en 6-retters med masse deilig vin. Jeg har gått og gledet meg til dette kjempelenge og har bestemt meg for at jeg skal nyte kvelden og ikke telle kalorier da eller ha dårlig samvittighet for dette :) Jeg tror uansett at slankingen må være et langtidsprosjekt som egentlig mer handler om å endre hverdagskostholdet og treningsvanene, samtidig som man også skal leve livet og unne seg noe godt av og til. Det er grunnen. Dessverre har denne uken vært vanskelig da det først var ut og spise med jobben, deretter 17-mai og deretter bryllupsmiddag. Neste uke derimot har jeg ingen slike utfordringer og prøver derfor å fokusere på at neste uke skal gå bra i stedet for å gremme meg over at denne uken gikk i vasken :)

 

Da skjønner jeg det bedre. Jeg trodde du hadde gått i kjelleren eller twistposen, og bestemt deg for at alt var bortkastet! Jeg har nemlig litt den tendensen selv. Men som telefonappen min sier, noen ganger kommer livet i veien for slankingen, det er ikke noen krise akkurat.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er siste dagen for et liv i utskeielser,hihi.I morgen er det alvor av planene mine.Skrive opp alt jeg spiser og få til noen gåturer denne uka.Er spent,og gruegleder meg,men jeg vet at jeg vil bli veldig glad når jeg ser resultatene etterhvert.Ha en fin søndag alle her på tråden,i morgen er det en helt ny ubrukt dag som kan brukes til å ta vare på oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammaLinnR

Heisann :)

 

Jeg veier per i dag 75,5 kg, og skal ned til rundt 60 et sted. Har ikke vært under 70 siden før videregående, så vet ikke hvor jeg havner til slutt ;)

 

Jeg er 25 år (snaart), har samboer og tre barn :) Studerer til å bli førskolelærer på deltid, og jobber som vikar i en barnehage.

 

Jeg drikker for tiden noen herbalife-shake om dagen i tillegg til vanlig middag og et eller flere små måltider. Jeg spiser alt jeg har lyst på, men i moderate mengder, og hver tredje time iløpet av dagen. Spiser også mye grønnsaker, spesielt til middagen :) Prøver å holde meg litt unna poteter, ris, pasta og hvetemel fordi jeg blir så oppblåst i magen av det, men spiser litt :)

 

"Kort" presentasjon av meg, håper jeg kan slenge meg på her ;) Lettere å jobbe sammen mot målet!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MammaLinnR velkommen du også!

 

 

 

Er det noen som vet hvordan man skal bruke kalenderen??? Tenkte å legge inn gåturer osv,men fant ikke riktig ut hvordan,for det ble gåturer hver dag,og jeg tenkte feks 4 dager i uka,men noen som har prøvd kalenderen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det ut,hihi.

Da startet jeg i dag med å skrive opp alt til frokost,det er deilig å få en slik fin start på dagen.Veide meg i dag og det var ikke noe artig,men det skal vel bli artigere neste gang jeg veier meg.Skal gjøre det på fredag. Ha en fin dag alle sammen,og jeg skal være flink hele dagen lang,hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest surreburre

MammaLinnR Velkommen velkommen.

 

Vi har jo samme vekt i dag og skal ned omtrent like langt, så dette blir spennende. Ser du har vært kjempeflink siden april, så hvis jeg klarer å bli like flink som deg så blir jeg superfornøyd.

 

Veide meg i dag med hjertet i halsen (har vært mye god mat og drikke forrige uke..), men jeg veide bare 75,5, altså 100 g opp. Og det er jo ingenting!! Gjett om jeg ble glad.

 

I dag starter alvoret for fullt. Brukte forrige uke til å prøve meg frem ift registrering av både mat og drikke og det gikk opp to lys for meg. Jeg trodde jeg var flink til å trene, men det er jammen bare såvidt jeg klarer 7 poeng i uka. Den andre aha-opplevelsen var hvor mange uheldige valg jeg tar hver dag. Har trodd lenge at kostholdet mitt har vært ganske ok (har riktignok sett at jeg nok har fråtset litt mye i godteri, snacks og vin i helgene og trodde problemet lå der) MEN dengang ei. Jeg klarer jo verken frukt eller grønnsakskvoten min. Er ikke i nærheten engang. Så her må det endringer til.

 

Så begynte dagen med havregrøt, fortsatte med tomatsuppe til lunsj OG SÅ oppdaget jeg at jeg hadde glemt å tenke på mellommåltid!!! Drakk derfor vann til den store gullmedalje i håp om at jeg skulle glemme hvor sulten jeg ble sånn ca kl to. Til middag koste jeg meg med fiskekaker, potetmos og raspende gulrøtter. Så nå skal jeg vente litt før jeg tar meg en brødskive eller to med banan.

 

Så må jeg finne ut en måte å få i meg nok kalorier på en sunn måte. Det er jo så lettvint å bli fristet ti å si at jeg må fylle opp med sjokolade. Men det er jo ikke kcal som er det viktigste, men at jeg spiser på en sunn måte.

 

Ellers er jo været så utrolig nydelig i dag, så jeg tenkte at jeg skulle løpe meg en laaang tur og bare nyte at våren/sommeren endelig er kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest surreburre

Fant det ut,hihi.

Da startet jeg i dag med å skrive opp alt til frokost,det er deilig å få en slik fin start på dagen.Veide meg i dag og det var ikke noe artig,men det skal vel bli artigere neste gang jeg veier meg.Skal gjøre det på fredag. Ha en fin dag alle sammen,og jeg skal være flink hele dagen lang,hihi.

 

Så bra pus52! Jeg skjønte ikke helt dette spørsmålet ditt om kalender. Hva gjaldt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra pus52! Jeg skjønte ikke helt dette spørsmålet ditt om kalender. Hva gjaldt det?

 

Det står øverst på siden der det er mange røde bokser med :profil,mitt innhold osv,der står det også kalender.Der inne var det en del man kunne fylle inn i denne kalenderen,men det var litt vanskelig å forstå det,og litt tungvint,men fikk det til.La inn trimdager,hehe.

 

Ellers har jeg vært veldig flink i dag,men må nok også spise mer grønnsaker.Drikke mere vann også.Ja,har også noen kalorier tilgode i kveld,men som du sier er det nok ikke lurt å spise sjokolade eller annet snacs,for det er jo mat man trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesøte

Heia.

Plass til en til?

Er vel i samme bås som de fleste her inne. Veide 75.6 kg i dag og har et ønske om å gå ned til 60 i løpet av høsten.

Klarte gårsdagen med glans, så da er det vet bare 4-5 mnd igjen da :-)

Sitter egentlig her å er litt deppa. Måtte finne fram sommerklær til barna i dag, 15 grader allerede :-)Å der fant jeg også min boks med sommerklær, alle i en str. som tilsier ca 65 kg.

Skulle ønske det var vår å litt kaldere i været ennå,så jeg kunne ha på meg bukse og en lang regnjakke et par mnd til.

Nei da, ikke så ille, det er vel bare å kjøpe inn noe som passer inntil videre.

Ha en strålende dag :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia lillesøte! Velkommen du også.Tror det er plass til deg også her,hihi.

 

I går gikk dagen kjempeflott!! Men det var jo også da bare første dagen,så det skulle vel egentlig bare mangle også.I dag skal jeg være enda flinkere med å drikke vann og spise mer grønt.Må nok stå over turen min,for jeg er blitt skikkelig forkjøla.Det begynte så smått i går,og i natt var det en slitsom natt med tørr hals og rennende nese.

 

Synes jeg kan spise mye mat bare man velger rett.I går klarte jeg 1408 kalorier,og skulle klart 1600,og jeg gikk ikke sulten til sengs.I dag får jeg prøve å fylle på litt mer så jeg kommer opp i nærmere 1600.Dette er jo et omvendt problem må jeg si.Måtte snikveie meg i dag,og ned 1 kilo,men det var sikkert masse vann.Etter en helg med skikkelige utskeielser fordi jeg visste jeg skulle starte mandag gjorde vel sitt til at det var litt sånn ekstra vomfyll som ble borte over dagen og natten.Nu begynner alvoret og det blir neppe 1 kilo pr dag nu,haha.Det hadde jo vært flott da,men slikt skjer jo ikke.Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest surreburre

Der skjedde det noe,det ble jo enda et innlegg. Jaja,ikke meningen.

 

Hei Pus52, skjønte at du klarte det selv. Ditt opplegg ble mye finere enn mitt. Tror jeg må vurdere å endre det.

 

Lillesøte: Så hyggelig at du også vil være med. Selvsagt er du velkommen :)Er enig i at det ikke er gøy å kunne skjule seg bak stoooooooore gensre, eller for den saks skyld å kunne legge skylde ullundertøy for det som "ser ut som en bilring...". Nei, og innkjøp av badetøy er jo tortur. Blekt fett som buler ut i alle kanter, og en mage som gjør at jeg ser høygravid ut. Nei uff.

 

I dag klarte jeg anbefalt antall kcal +1 !! Jippi. Endelig klarte jeg det! Jeg sliter sånn med å få til riktig antall kcal om dagen. Tror jeg fråtser, men så har jeg fått i meg for lite. Dagen etter føler jeg at jeg er superforsiktig, også bare renner kcal på. Ikke lett dette, men jeg blir vel flinkere etterhvert.

 

Ellers nyter jeg det FANTASTISKE været om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ble det 1658 kal.i dag.Da klarte jeg det nesten nøyaktig.Men du var flinkere enn meg surreburre.

Ja,da er vi i gang,dette er jo en liten prøveuke for mitt vedkommende.Tror dette går seg til etterhvert.Er litt slitsomt å veie alt jeg spiser og så skrive det inn,men det blir vel en vane.Det går jo greit når jeg bare setter av tid til det.

Nyter også været,har spist ute på verandaen 2 ganger i dag,det er så nydelig.God mat og nydelig vær,da har man det bra,ikke sant.

Ha en god natt og sov godt.En ny dag i morgen og den skal jeg ikke tulle bort den skal brukes til å få enda bedre helse og slankere kropp,jeg er i siget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...