Gå til innhold

Siste innspurt!


Gjest OleBrum

Anbefalte innlegg

Gjest OleBrum

Treng litt motivasjon til å ta av dei siste kiloa. Har sidan september gått ned ca 14 kilo, og har nokre kilo igjen. Kor mange eg har igjen er eg litt usikker på. I første omgang vil eg ned 5 kilo til, og så får tida vise om det blir nokre til :)

 

Føler at det har gått litt treigt etter jul og håper at noken ønsker å slå seg med i kampen mot dei siste kiloa :) Kanskje nettopp du blir med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nærmer meg siste innspurt, så hiver meg på hvis det er greit.

Veiedag torsdag, internettkurs. Siste kursdag idag av kurs 2, starter nytt med en gang, kurs 3, og så blir det hold vekten neste gang, uti juli.

 

Dagen idag har gått bra, kost meg med et stykke kake, og et par magre wienerpølser og en lompe, men magert pålegg på brød utover det, og kyllingfillet i hvitløk til middag. Fornøyd med at panikken ikke har kommet pga utskeielser :D

 

Vi står på, for vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Så flott at du blir med, Dette går bra :) Og eg må sei at du har vore superflink, 17 kilo er superbra :) Og det er flott at panikken ikkje har komt sjølv om du har skeia ut :) Vi er nødd til å lære oss at vi kan skeie ut til tider, men at fokuset må vere å kome på rett spor igjen :)

 

Eg har ikkje gått på kurs denne gongen, men prøvd så godt eg kan på eiga hand. Har gått på kurs før, og veit godt at grete roede fungerer på meg. Har brukt denne kunnskapen for å gå ned i vekt, men har ikkje vegd maten. Ønsker ikkje at mine tenåringsbarn skal få feil fokus i forhold til mat. Har elles hatt stort fokus på trening, og ser at dette har kjempeeffekt :) Dette har fungert godt, og målet mitt har vore å bruke tid på nedgangen. Prøve å lære meg gode vanar samtidig som eg går ned i vekt. Håpet er at då blir det lettare å halde vekta etterpå :)

 

Matmessig har eg vore litt ufokusert siste tida pga konfirmasjon i heimen og mange festlige sammenkomstar med venner. No er det tilbake til dei gode vanane :)

 

Eg har vegedag onsdag. Vekta viste denne veka 84,9 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du har vært flink som har stått på helt på egenhånd, meget bra :D

 

Det er alfa og omega å komme inn i gode vaner, både med mat og trim. Og huske på at de gode vanene skal vare livet ut, ikke bare til nåla på vekta peker på rett tall. Om det går rimelig raskt fram mot mål, eller noe saktere er uvesentlig, bare en føler at en henger med og har nytte av alle endringene, og at det er noe en kan leve med videre og bare justere noe for å holde vekta stabil når den tid kommer :)

 

 

Ha en fin fredagskveld, og vi står på videre og gjør som best vi kan, for vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Då vakna vi endeleg opp til strålande sol og sommarver :) Det gir endå meir motivasjon til å jobbe med bikinikroppen B) Kom plutselig på en hyggelig ting: eg må kjøpe meg ny bikini for fjorårets bikini er altfor stor ;)

 

Starta veka med å sykle på jobb (pga at bilen er på verkstad). Det var egentlig ganske deilig :) Måtte sjølvsagt sykle heim også, så eg har opparbeidd meg 1,7 TP allereie i dag :)

 

Har klart meg ganske bra med maten hittil i dag, men kjenner at no må eg ha lunsj. Skal sette meg i sola og kose meg med eit par skiver B)

 

Håper at dokke også ser sola :), og lykke til i den nye veka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere !

Hiver meg inn her jeg også. Jeg har 7-8 kg som jeg skal ned. Men nå for tiden er det blitt ganske vanskelig. Sommer og sol. Når barna skal få is må jo mamma også smake . :lol:

Ikke bra, jeg vet, men sånn er det. Kan ikke nekte lille jenta mi. Mamma du må shmake du å da. Hehe.

Men jeg skal klare å nå målet mitt. Fordi jeg VIL. Må bare bli enda flinkere med trimmen.

 

Men dere vi snakkes

God uke tils dere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei komal, da har vi omtrent det samme igjen, du litt mindre enn meg :)

 

Tror det er viktig å holde seg til frimerkene, og ikke noe mer. Men det er vanskelig, skal innrømme det. Men når en klarer å la vær, så føles det som en liten seier etterpå :)

 

Da står vi på videre og gjør så godt vi kan, for i mål skal vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Så fin vær som det er nå :)

Gikk til skolen for å hente ungene. Og skal si at jeg var ganske svett etterpå.

Annet enn den turen har jeg ikke fått gjort noe trening enda. Men håper på å få trent litt senere. Etter leksene skal barna ut en tur. Og da skal jeg gjøre mitt beste .

Matmessig har det gått greit.

Hvordan har dagen gått hos dere hittil ?

 

Kos dere.

 

Yupp i mål skal vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig vær her også :)

 

Tid for middag, og så tur med hunden. Fikk tatt dvd trimmet idag tidlig, heldigvis. Hektisk på jobb, men helt normalt på disse årstider. Maten har vært som planlagt, så da blir den det resten av dagen også :D

 

Spennende med min datter. Hun er fortsatt på Ullevål, fikk transplantert ny hornhinne i går. Det gikk visst meget bra, legene var fornøyde. Men de sliter med å få kontroll på trykket i øyet, burde ikke være over 20, var oppe i 50, og reagerer ikke så bra som ønskelig på medisinen, var bare gått ned til 47 ved middagstider. Har ikke så mye peiling, men har skjønt at hvis trykket ikke kommer under kontroll, kan noe sprenges, og da er det over og ut med øyet for godt. Krysser fingre og håper det beste, ikke stort annet jeg kan gjøre med det.

 

Vi er flinke, og i mål skal vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Her har det vore ein grei dag matmessig. Har smakt på litt kake på jobb, men klarte å begrense meg. Trim har det blitt dårlig med i dag. Har fått ei hoft som kranglar og det er vondt å bøye seg og reise seg opp igjen. Best å ta det litt med ro til torsdag, så får naprapaten sjå om han kan rette på det.

 

Håper det ordnar seg for dattera di, Dette går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Då var veginga unnagjort for i dag. 85,4 og ein liten oppgang på 0,5 kilo. Siste 4 vekene har eg hoppa opp og ned mellom 84,9 og 85,4. Kan vel for så vidt vere fornøgd med det; viser at eg kan klare å halde vekta nokonlunde stabil :) Men.... målet er jo å gå litt meir ned, så eg må nok bli flinkare med maten B)

 

I dag blir det heimedag i sola B) Hofta mi kranglar fortsatt og det er ikkje heilt forenlig med å vere på jobb i barnehage. Skal prøve å få gått meg ein roleg tur og sjå om det løyser opp litt :)

 

Stå på alle sammen, og nyt det fine veret :) Håper at alle er like heldige som vi er! Tredje dagen med strålande sol og over 20 grader B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

 

Ned 0,8 veldig fornøyd :D

 

Håper du får hjelp så hofta blir bedre. Slitsomt det, for det påvirker jo alt en har tenkt å gjøre. Det området er noe svakt hos meg også, og merker veldig godt at jeg nå har mindre å drasse rundt på. For meg har innetrim og bevegelser også hjulpet godt, heldigvis :)

 

 

Vi står på videre, for i mål skal vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere.

Gratulerer så mye med nedgangen Dette går bra.

Og Olebrum håper det blir nedgang på deg kommende ukeR.

 

Hvordan går det med datteren din Dette går bra?

Og hofta di Olebrum ?

 

Jeg har hatt noen skikkelig dårlige dager. Altså de to siste dagene. Var jo supermotivert i begynnelsen av uka. Men da vi plutselig fikk besøk av en venn til mannen min igår, ble all motivasjonen borte. Laget masse godt mat og spiste uten å tenke på noe som helst. Og ingen trim heller. Da jeg sto opp i dag tidlig hadde jeg dårlig samvittighet. Men vet dere hva, jeg gjorde ingenting for å få bedre samvittighet. Spiste 2 is, drakk cola flere ganger på dagen og spiste hva enn jeg fikk lyst på :( :( :(

 

Er på gråten nå for å si det milldt.

Jeg vet at jeg kan klare det,og jeg har lyst også,men skjønner ikke hvorfor jeg plutselig er i gi opp modus.

Beklager denne sutringen jenter. Men jeg måtte få det ut. Håper jeg er bedre når jeg står opp i morgen.

 

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen får du det bedre komal, for da vil du se framover, ikke bakover :D

 

Det er bortkastet å bruke tid og energi på å gruble over de siste dagene, kan ikke endres uansett. Så bruk heller tiden og energien til å fortsette i rett spor med mat, og forsøk å legge inn trim når du ser at mulighetene for det er der. Ingen tragedie det som har skjedd, er bare slikt som skjer nå og da, sånn er det bare :)

 

Usikker på hvordan det går med min datter. Fikk transplantert ny hornhinne om mandag, den gamle var omtrent borte. Dette var først planlagt langt fram i tid, men måtte visst gjøres nå pga tilstanden. Etter det har de kjempet med trykket i øyet, bør ikke være over 20, og har vært ca 50, og medisin hjalp ikke. Men legene skjønte ikke hvorfor trykket var så høyt, visstnok ikke noe som tilsa at det skulle være det. For høyt trykk over noen dager kunne sprenge synsnerven, og da ville det være over og ut med øyet, så idag har de operert, og hun har fått ny linse, da har de ment at den gamle laget problemer. Mer vet jeg ikke, for hun har ikke vært våken så lenge, og formen heller dårlig til prat og sms. Har heller ikke hatt mulighet til Oslotur og besøk. Sønnen min bor i Oslo, og har vært bortreist i jobben noen dager. Kommer tilbake og skal besøke henne i morgen, så da får jeg forhåpentlig mer info.

 

Da skal jeg inn og sove barnevakt, og få tvillingene på skolen i morgen, før jeg skal i begravelse. Langt å kjøre, så da går dagen med til det.

 

Men vi står på videre, for i mål skal vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Håper at dei finn ut kva dei skal gjer med dattera di, Dette går bra. Ikkje noko greit å gå å bekymre seg for barna sine.

 

Og til deg Komal, ikkje fortvil over utskeielsane dine! Vi har alle sånne dagar, og det er ikkje verdens undergang, sjølv om vi ofte kjenner det sånn. Det viktigaste er å kome seg på rett spor igjen :) og det er eg sikker på at du får til :)

 

Eg er også litt på ein nedtur :( Slit litt med å halde motivasjonen oppe, men skal ikkje gi opp. Hofta er litt bedre, men kjenner den godt endå. Naprapaten har trykt albogen hardt på alle dei vonde punkta og eg føler meg ganske mørbanka i dag. Eg er altfor mjuk og tøyelig, sei han, og derfor får eg ikkje skikkeleg uttelling for uttøyingane eg gjer etter trening. Mest truleg var det syklinga heim etter jobb gjorde at eg fekk så vondt. Har tatt det litt med ro eit par dagar, men i morgon skal eg på tur igjen :)

 

Matmessig har det gått greitt, men i dag har eg skeia skikkeleg ut :angry: Kom heim frå jobb og fann rekninga på bilreparasjonen; heile 11 000,- Då var vegen kort til sjokoladen og potetgullposen :( Dette er nemleg året då alle uventa utgifter dukkar opp. Først stoppa oppvaskmaskina, så sentralstøvsugaren og så kom bilreparasjonen. I tillegg har vi hatt konfirmasjon og brann- og el-tilsyn(der vi har fått på legg om nokre ting som må rettast opp). Typisk at alt må kome på ein gong! Ja, ja, ikkje så mykje å gjer med det, men det tærer hardt på oppsparte midlar....

 

Uff då, dette vart eit hjertesukk frå meg. I morgon er ein ny dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er varmt så det holder. ;)

 

Takk for oppmuntrende ord jenter :) i dag føler jeg at jeg er tilbake på rett spor. Har spist bra ,men ikke trent noe særlig. Bare en halvtimes gå tur. Bedre enn ingenting. Men ærligtalt jeg får ikke lyst til å nærme meg tredemølle i denne varmen.

Dette går bra : håper datteren din blir bra snart. Og at du har hatt en fin og koselig dag med tvillingene. :)

 

Olebrum : jeg kjenner meg så godt i det du sier her. Har hatt nesten likt situasjon ifjor. Heldigvis er det over. Måtte kjøpe nytt vaskemaskin,sluk på bade ble tett og måtte byttes. Noe med girkasse til bilen som absolutt streika. Og alt dette kom sammen. Det var noen tøffe mnder. Brukte opp hele budsjettet vårt. Og det tok litt tid å komme seg helt på beina igjen.

Håper det ordner seg for dere. Og at dette snart er over.ingen flere utgifter takk.

Kos deg på turen i morgen.

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datter kom hjem idag på perm, skal tilbake tirsdag. Men trykket i øyet var bra, ca 10. Får håpe det går rett vei, og at hun til tirsdag bare skal til kontroll og hjem igjen samme dag. Men er sliten. Har gått på utrolig mye medisin siden tidlig januar, så tror kroppen er ganske kjørt av det. Hun føler seg tygd og spyttet ut igjen. Men bare det nå fortsetter å gå rett vei, vil kreftene komme tilbake. Går på noe medisin nå, men tror ikke de er så harde, at de har kuttet ut de tøffeste.

 

Det er slitsomt med regninger når de kommer så en nesten mister pusten, kjenner godt til det jeg også. Men selv om det ikke føles slik akkurat der og da, så vil det gå bedre enn forventet. :)

 

Fint at du begynner å få formen tilbake Olebrum, så det blir gåturer igjen, det vil hjelpe både på kg og formen generelt :D

 

 

Virker mer sprut i deg nå komal, supert :D

 

Skal finne senga, har vært en lang dag. Vært i begravelse, men stod over kake i sammenkomsten etterpå, softis i morgen frister mer. Da er planen å gå en lengre tur. To av rundene jeg går krysser hverandre, og hvis jeg tar noe fra begge, vil det bli 10 km. Og ca halvveis er det en kiosk hvor de selger softis, og Hennig Olsen også, for den har færre kalorier enn den til Diplomis. Der skal vi ha en stopp og nye softisen, før vi tar resten av turen. Blir flott i det fine været. :D

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Så flott at ting ser lysare ut for alle :)

 

Sjølv har eg hatt ein bra dag :) Det vart 1 time og 10 min stavgang i solsteiken, og det var kjempedeilig :) Har elles nytt sola på verandaen, vaska masse klær og fått gjort litt i huset.

 

Når det gjeld rekningane så ordnar det seg. Det er berre så surt akkurat når dei dukkar opp. Har heldigvis litt skatt tilgode, men hadde tenkt å bruke dei til litt andre ting. Men pytt sann, dei tinga hastar ikkje B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått lang tur idag, fantastisk vær og litt vind så temperatur var akkurat passe. Her sjesset på softis lenge, og idag ble det, med kjeks og lakrisstrø. Men hadde bestemt meg for at skulle jeg ha is, så måtte jeg gå. Tok en runde på 10 km, passerte en kiosk ca halvveis og satt der på en koselig uteplass og nøyt isen, smakte himmelsk, så kjekt med frimerker dere :D Hadde litt vann med til hunden, og hun syntes det var nydelig.

 

Supert Ole Brum, lang tur på deg også. Har hørt at det skal være ekstra bra å gå med staver :D

 

Nyt pinsen :)

 

Vi står på, for i mål skal vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Har gått lang tur idag, fantastisk vær og litt vind så temperatur var akkurat passe. Her sjesset på softis lenge, og idag ble det, med kjeks og lakrisstrø. Men hadde bestemt meg for at skulle jeg ha is, så måtte jeg gå. Tok en runde på 10 km, passerte en kiosk ca halvveis og satt der på en koselig uteplass og nøyt isen, smakte himmelsk, så kjekt med frimerker dere :D Hadde litt vann med til hunden, og hun syntes det var nydelig.

 

Supert Ole Brum, lang tur på deg også. Har hørt at det skal være ekstra bra å gå med staver :D

 

Nyt pinsen :)

 

Vi står på, for i mål skal vi :P

Så godt det høyrdest ut med softis og tur :) Vi har både grilla og ete is til dessert så eg måtte også ut å gå. Det vart 1 time og 10 min stavgang i dag også :) Totalt 13 trimpoeng denne veka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Godt i gang med ny veke :) Passar aldri bra matmessig at det er helg på mandagen, men har klart å hente meg bra inn igjen i dag :) Har fått trena bra i helga, og i dag vart det gå/joggetur. Brukte 1 time og 20 min på ein tur eg tidlegare har brukt 1 time og 45 min på :) Jogga faktisk halve veien :D Ganske stolt av meg sjølv!

 

Spent på kva vekta viser i morgon, men etter ei pinsehelg med sommarvær og masse grilling så har eg ikkje dei store forhåpningane. Får berre sjå i morgon.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Eg har også vore allergisk mot jogging! Knea mine har ikkje likt det, eg har fått vondt i brysta og kondisen har vore heilt på bunn. Etter eit år med gradvis oppbygging av forma (gå- og skiturar, styrketrening og spinning) har gjort at alt blir så mykje lettare. No er det faktisk ikkje så ille å jogge :) 14 kilo mindre å bære på og ein god sportsbehå gjer også susen :D

 

I dag viste vekta 85,3 og ned 100 små gram... Veit akkurat kva som gjekk feil :huh: Har vore ganske flink å trimme, men er umotivert matmessig og fell for fristelsen til å ete ting eg ikkje skal. Då kan eg ikkje forvente at eg går ned!

 

Her må det skjerpings til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

 

Uka har gått greit, flink med mat, frimerkene gikk til softis, trimmet bra og ned 1,1 kjempefornøyd :D

 

Satser på ny uke med grei mat og trim. Har ingen planer om jogging, men merker jo utrolig godt at formen er bedre, turene hver dag med hunden, farta er rimelig stor også, var ikke slik for noen måneder siden :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...