Gå til innhold

Siste innspurt!


Gjest OleBrum

Anbefalte innlegg

Gjest OleBrum

God morgen

 

Uka har gått greit, flink med mat, frimerkene gikk til softis, trimmet bra og ned 1,1 kjempefornøyd :D

 

Satser på ny uke med grei mat og trim. Har ingen planer om jogging, men merker jo utrolig godt at formen er bedre, turene hver dag med hunden, farta er rimelig stor også, var ikke slik for noen måneder siden :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Så flink du har vore :) 1,1 kilo er kjempebra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Då var nok ei helg over... Har vore på leirskule-helg med elevane på skulen til dattera mi og har hatt ei heilt super helg :) I går var vi på tur i fjella på Runde og hadde strålande ver :) Har nok ikkje vore så flink til å passe på maten, men det vart ein del trimpoeng då vi var på tur i 6 timar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du har hatt en super helg OleBrum, og ut på tur i 6 timer, det må det bli trimpoeng av. Artig med avveksling også :)

 

Trim idag også, men ikke så mye som i helga. Skal spise middag nå, torsk, gulrot og potet. Har byttet plass på kvelds og middag. Min datter kom hjem fra sykehuset idag, veldig sliten, men samtidig humøret på topp. Blir sliten av sterke medisiner siden nyttår, flere operasjoner, og 5 av dem de to siste ukene. Skal til kontroll på Ullevål en gang par uke framover, og måtte ikke nøle med å komme hvis det skulle være noe. Vi ble pratende en stund, og da var det greit å bytte plass på maten, så vi fikk tatt turen sånn rimelig i rute. :)

 

Og vi står på videre, for i mål skal vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere !

Ser at dere står på og går ned ganske bra . Dere er flinke :)

Dette går bra, du har jo bare 6kg igjen .... :o

Jeg har gått opp igjen. Men ingenting å gjøre med det. Skal prøve mitt beste å nå målet mitt denne gangen.

Nå har datteren min sluttet å sove på dagen. Gi meg noen forslag til hvordan jeg får trent .

Jeg må finne ut en måte å trene på. Yupp det skal jeg.

 

Ha en fin uke dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du når målet komal, er ikke i tvil om det :D

 

Når frøkna har sluttet å sove, så er hun vel ikke veldig interessert i å sitte i vogn heller, så du får tatt lengre turer.

Hva med dvd trim, kanskje hun til og med vil følge litt med selv?

 

Nærmer seg slutten, vekta viste 64,6 sist torsdag. Men jeg er jo av dem som har hatt mesteparten rundt midtpartiet, og enda jeg har gått jevnt og trutt ned i cm, føler jeg fortsatt at det er en del igjen. Så begynner å bli litt i tvil om det vil være nok å gå ned til 58. Men tiden vil vise, og har bare 0,8 igjen så er jeg innenfor normal bmi. Er bare 160 cm høy. Føler jeg har vært ganske flink til innetrim med fokus på midtpartiet, det har vært bevisst fra start av. Tror også det er viktig at jeg trimmer videre etter dvd, mens jeg jobber med hold vekten, sikkert mulig å få strammet opp mer. Men regner med at det vil ta sin tid det også. :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Her går det fortsatt tregt. Ned 200 gram til 85,1 kilo :mellow: Veit akkurat kva eg gjer gale, men klarer liksom ikkje heilt å gripe fatt i det.... Skal virkelig gjer eit nytt, iherdig forsøk på å rette på det! Går heldigvis ikkje oppover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned er ned Ole Brum. Ned 1,2 her, herlig :D

 

Men driver og motiverer meg for at det kan stoppe opp. Og må nok begynne å tenke på og gjøre en eller flere endringer. Prøver å ha et snitt på ca 1000 kalorier pr dag, gjennomsnitt av det jeg spiser minus gjennomsnitt av det jeg forbrenner ved trim. Men forbrenner jo færre kalorier når kg blir borte, så må nok tenke på å enten gå litt lavere med meny eller øke trim. Får se hva de neste dagene vil bringe av netto.

 

Gjør de endringene du føler må til, du vil helt sikkert klare det, for du har jo kommet utrolig langt til nå :D

 

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Ned er ned Ole Brum. Ned 1,2 her, herlig :D

 

Men driver og motiverer meg for at det kan stoppe opp. Og må nok begynne å tenke på og gjøre en eller flere endringer. Prøver å ha et snitt på ca 1000 kalorier pr dag, gjennomsnitt av det jeg spiser minus gjennomsnitt av det jeg forbrenner ved trim. Men forbrenner jo færre kalorier når kg blir borte, så må nok tenke på å enten gå litt lavere med meny eller øke trim. Får se hva de neste dagene vil bringe av netto.

 

Gjør de endringene du føler må til, du vil helt sikkert klare det, for du har jo kommet utrolig langt til nå :D

 

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Du har virkleig fått bra resultat siste vekene :) Du har vore kjempeflink :)

 

Syns ikkje at du skal gå lavare ned på kaloriane. Pass på at du får i deg nok mat og at du ikkje går altfor fort ned. Kroppen kan fort gå på sparebluss viss den ikkje får nok energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgangen begge to. Dere er flinke som står på og klarer å gå ned hver gang. Jeg tror bok jeg kommer til å gå opp denne uka også. Fikk mens igår, og har spist sjokolade og goderi. Får sååå lyst på noe søtt hver mnd. Spesielt i disse dagene.

Har heller ikke fått trent noe særlig.

Men ny dag og nye muligheter i morgen. Skal ihvertfall gjøre mitt beste for å komme på riktig spor.

Fortsett slik dere gjør så er det ikke lenge til før dere er i mål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd Ole Brum :)

 

Har ikke tenkt ned i meny sånn uten videre. Men forholdet mellom spist og forbrent er noe jeg har fulgt litt med på, og har regulert inntaket både opp og ned, utifra trim og i en periode hvor jeg visste at de neste ukene ville mulighet for trim bli små, da regulerte jeg ned. Men jeg endrer ikke fra uke til uke, har tro på noe jevnhet, så må komme litt tydelig fram at noe bør gjøres. Men det er greit å ha i bakhodet. Trim føler jeg er nokså jevnt, men forbrenner jo færre kalorier etterhvert som jeg blir lettere.

Ligger nå på noe over 1500 kcal, og det har jeg gjort de siste par månedene.

 

Kjenner til det søtsuget komal, men det er faktisk over for min del. Tror det har gjort det enklere, men søtsuget var der noen år, etter at mens sluttet, omtrent som gammel vane. Min mor har påstått i mange år at det å være lekkersulten avtar med alder. Trodde det var sprøyt, men ser ikke bort ifra at hun kan ha rett :)

Stå på videre komal. Du er jo veldig bevisst hva som er vanskelig, og da vil du klare å komme forbi den kneika. Du trenger bare å snu deg et par ganger :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Kan berre skrive meg på lista over søtsug :( Har vore så flink til ikkje å kjøpe godteri i vekene etter at eg starta på vektnedgangen min i haust. Før var eg ein skikkeleg søtmomns som spiste sjokolade nesten kvar dag. Har sidan i haust klart å spare utskeielsane til helga, men fredag og laurdag har eg kosa meg med snop saman med resten av familien :)

 

Siste vekene har eg desseverre ikkje vore like flink :angry: Har falle for fristelsar fleire gongar midt i veka, og det er nok derfor vekta står stille :( Men no har eg bestemt meg for at ein siste innspurt før ferien må til! Frå i morgon av er det berre lov med godteri i helgane igjen!

 

Stå på alle sammen! Vi klarer dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vi Ole Brum, vi klarer det :D

 

Lørdag koste jeg meg med en Japp, var nydelig. Og som middag hadde jeg blåskjellmix, også veldig godt.

Ang. sjokolade så leste jeg om en test, og det var Troika som kom best ut, og Japp som nr 2 hvis jeg husker rett. Kom greit fra lørdagen, ble ca 1650 kcal, la inn magert pålegg så jeg kunne nyte jappen med god samvittighet :)

Telte først på knappene om jeg skulle ha reprise med softis, men så var været ikke så mye å skryte av, men vi fikk tatt langturen.

Veldig greit med hund, drahjelp over dørstokken, trenger det rett som det er, så veldig glad for at jeg har henne.

 

Vi står på videre og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere.

Nei jeg har klart å gå oppi vekt IGJEN. :( 0,3 kg.

Og vet hvorfor. Så det er ikke Noe å gjøre med det. Jeg fikk en god treningsøkt i går da. Snuppa ble med faren ut en tur. Og jeg benyttet muligheten . En times jogging/løping. Deilig var det.

Ny uke og nye muligheter. Skal gjøre mitt beste for å gå litt ned i stede for opp. MEN så har sønnen min bursdag til helgen da. Tror ikke jeg klarer å motstå all maten jeg skal lage. Skal prøve å beherske meg litt. Og kake :o

 

Ha en god uke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på komal, og si til deg selv at det er jo dette du vil.

Bruk frimerkene til å kose deg med diverse i bursdagen, og kanskje litt lurt å kutte opp frukt i en bolle som du kan ha i tillegg til kakestykket. Kurslederen min har foreslått det flere ganger. Veldig smart, for da føles det som en spiser mer kake enn en i virkeligheten gjør. Sånn har jeg følt det, at kakestykket ikke har vært så alene på skåla med så utrolig mye ledig plass rundt :D

 

Flott at det ble trim i går, og jogging med, jeg kommer aldri lenger enn til rask gange :)

 

Denne uka vil det snu, bare hold fokus så vil det gå bra.

Si til deg selv at du er flink, for det er du, har bare slappet litt av en liten periode, det er lov det også :)

 

Husk vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Her vart det også oppgang denne veka :angry: Opp 700 gram til 85,8 kg. Har absolutt vore altfor lite flink med maten, men har klart å la vere å kjøpe sjokolade hittil denne veka. Så eit lite lyspunkt er det vel...

 

Vi får berre stå på komal :) Vi veit korleis vi skal gjer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,1 veldig fornøyd :D

 

Bare rundene med hunden den siste uka, ikke tid til dvd. Men det er rimelig bra fart på turene våre, så blir mange trimpoeng av det, heldigvis. Husker godt hvordan jeg strevde med turen for noen måneder siden, vondt både i hofter og korsrygg. Føles utrolig deilig nå, som jeg formelig spretter avgårde. Føles slik fra min side i det minste :)

 

 

Stå på videre komal og Ole Brum, prøv å holde fokus både med mat og noe trim, så er dere tilbake på rett spor på en, to, tre :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Ned 1,1 veldig fornøyd :D

 

Bare rundene med hunden den siste uka, ikke tid til dvd. Men det er rimelig bra fart på turene våre, så blir mange trimpoeng av det, heldigvis. Husker godt hvordan jeg strevde med turen for noen måneder siden, vondt både i hofter og korsrygg. Føles utrolig deilig nå, som jeg formelig spretter avgårde. Føles slik fra min side i det minste :)

 

 

Stå på videre komal og Ole Brum, prøv å holde fokus både med mat og noe trim, så er dere tilbake på rett spor på en, to, tre :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Så utruleg flink du har vore :) Har blitt mange kilo til sammen på deg siste vekene :) Bra noken av oss held resultatet oppe ;)

 

Her har det blitt lenge mellom trimdagane. Mange avslutningar, kampar og treningar for mine 2 barn.Men føler at når eg først får trena så blir det litt. Gikk/jogga 1 t og 20 min på mandag og eg og dattra mi har gått på fjelltur i 3 timar i dag :) 2 treningar med til saman 6,9 trimpoeng. Blir heldigvis litt rolegare no når skulen sluttar og då skal treninga prioriterast igjen.

 

Matmessig har eg vore flinkare enn dei forrige vekene, men har fortsatt litt å forbedre. Frå i morgon av skal eg rette på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått jevnt ned, måtte det bare vare til jeg er i mål.

 

Du er da flink til å trimme Ole Brum, og du har større fart enn meg, for jeg kommer aldri raskere enn til å gå. Høres herlig ut med fjelltur også :)

 

I går ble det ekstra lang tur, med softis. Og det går rimelig greit med maten også. Har ikke gjort noen endringer foreløpig, ingen grunn til det.

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Har gått jevnt ned, måtte det bare vare til jeg er i mål.

 

Du er da flink til å trimme Ole Brum, og du har større fart enn meg, for jeg kommer aldri raskere enn til å gå. Høres herlig ut med fjelltur også :)

 

I går ble det ekstra lang tur, med softis. Og det går rimelig greit med maten også. Har ikke gjort noen endringer foreløpig, ingen grunn til det.

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Vekas resultat vart 200 gram ned :) Trur nok at eg pr dato berre gjer eit halvhjerta forsøk på å gå ned. Det store målet mitt var å kome inn i bunaden min til sønnen min sin konfirmasjon, og når det målet var nådd så forsvann litt av motivasjonen.... Har fortsatt ikkje gitt opp, men kanskje eg rett og slett er passe fornøgd med situasjonen som den er no. Klarer i alle fall å halde vekta :)

 

Så får eg berre sjå om litt meir motivasjonen kjem snikande ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra med ned Ole Brum, gratulerer med det :D

 

Følelsen av å klare målet med bunaden må ha vært veldig god, utrolig god sannsynligvis. :)

Og kanskje det kan være litt lurt med noe stillstand, mens du tenker over hva du vil. Trivselsvekt skal jo nettopp være det, noe en selv er fornøyd med :)

 

 

Vi står på videre, enten for å komme i mål, eller bli der vi er. For vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...