Gå til innhold

Motivasjonsgruppe - Ned 40+ / UKE 8


Gjest mammacita

Anbefalte innlegg

Gjest mammacita

Vi ble velenige om å starteny tråd hver uke, håper det er slik det gjøres, vi får se når innlegget er sendt!

 

Håper ikke alle er på ferie fra Internett oppkoblingen og at det bare er meg som sitter her! Kom igjen alle 40 + vær aktive og forbrenn kcal på tastaturet!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med helgen`s seminar og alle de utfordringer det følger med seg. Men jeg er SVÆRT fornøyd med meg selv, kanskje en alkoholenhet for mye over kosemerker, men det var vel unt ;)

 

Nå er jeg bare kjempe spent på resultatet på min vektdag i morgen!!! 14 dager siden sist veiing og nå håper jeg det vises litt på vekta. Synes ihvertfall selv det har godt veldig bra de siste 14 dagene..., men det jo ikke sikkert vekta viser nå kjempe resultat likevel. Spent spent spent......

 

Gratulere til Be3tty som gikk ned 0.9 kg i går. Som sagt før o.9 regner man som en kilo!!!

 

Lykke til alle som har veiedag i dag hvis det er noen av oss i 40 + klubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Gratulerer til deg Tirben som fikset ei seminar helg med bare litt for mye alkohol i forhold til kosemerker! Godt gjort!

 

Er det ikke rart at vekta ikke nødvendigvis følger opp med nedgang selv om man har vært flink og passet seg og trimmet? Tvi tvi i morgen på veiinga.

 

Har krøll med arbeidsboka mi i dag, får bare opp halvparten av det jeg fikk tidligere. Dette ble vanskelig å forklare, jeg bruker et eksempel: Tidligere fikk jeg opp at jeg forbrente 100 kcal med 20 minutters rolig gange, i dag får jeg opp at jeg bare forbrenner 50 kcal med 20 minutters rolig gange! Vet dere hvordan jeg kan rette det opp?

 

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er helt ny her på disse sidene, men så langt ser det veldig spennede og bra ut. Har tenkt meg ned 50 kg.. vet ikke over hvor lang tid, men ett par år må man vel regne ja:-) Bra med egne sider for oss som skal ned noen kilo ekstra!

 

En ting jeg lurer på (det er vel egentlig flere ting det, men i første omgang ihvertfall!) Det står "siter" etter ett innlegg, samtidig som det står "svar" nederst på siden. Når skal man bruke hva? Har jeg gjort det riktig når jeg nå har brukt "svar"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er helt ny her på disse sidene' date=' men så langt ser det veldig spennede og bra ut. Har tenkt meg ned 50 kg.. vet ikke over hvor lang tid, men ett par år må man vel regne ja:-) Bra med egne sider for oss som skal ned noen kilo ekstra!

 

En ting jeg lurer på (det er vel egentlig flere ting det, men i første omgang ihvertfall!) Det står "siter" etter ett innlegg, samtidig som det står "svar" nederst på siden. Når skal man bruke hva? Har jeg gjort det riktig når jeg nå har brukt "svar"?[/quote']

 

Hallo mulig og velkommen i klubben!

Nå har jeg trykket på siter under din tekst, som du ser kommer den opp i mitt innlegg!

 

Vi skal alle være her en god stund, det er ikke gjort i en håndvending. Godt å ha noen som er i samme situasjon, som vet hvor vanskelig det er å holde fokus hele tiden. Jeg er kjempe glad for denne muligheten! Det er godt å lese om andres oppturer og nedturer, vi lærer av hverandre også.

 

Ellers vil jeg si at dere har vært kjempe flinke! Det går sakte men sikkert nedover for oss alle sammen. De få gangene pilen peker feil vei så må det være en trøst for oss alle at det ikke er fett vi har lagt på oss, som regel er det vann.

 

Hadde veiedag i dag, hadde gått ned 1,6 kilo!! Jeg ble så utrolig overrasket, følte hele sist uke at motivasjonen var på bånn, men det viser bare hvor lett man tar feil av seg selv. Det er ganger jeg føler det har gått kjempe bra, men ofte har det gått helt andre vei.

 

Håper dere alle får en god uke!! Jeg er innom og leser hver dag, kjempe fint at noen av dere er så flinke til å skrive inn!!

 

Stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en veiing er overstått, og resultatene uteblir ikke. Ned 1 kg også denne uken. Jeg er kjempe fornøyd! 6,7 kg på seks uker, fantastisk. :-)

 

Dessverre har vi fått ny kurs leder, noe jeg ikke er så fornøyd med. Hun vi har hatt til nå er nemlig veldig flink og super motiverende. Følte meg litt som en skole lei elev som hørte på læreren lese fra en artikkel i dag. Artikkler kan jeg lese selv! Men får satse på et det blir bedre neste gang.

 

Ellers er jeg redd for å gå på en smell snart og stå stille, er jo ikke så usansynlig det da etter så mange uker med bare gode tall. Men denne uken skal jeg trene mer, må jo gjøre en ekstra innsats før siste kurs dag på kurs 1. Håper å klare 1,3 kg neste uke, det hadde vært supert da hadde jeg klart 8 kg på kurs 1. Men jeg skal være fornøyd med alt over 0,5. SÅ da er det vel bare å brette opp armene for nok en konstruktiv uke.

 

Lykke til alle stanhaftige livsstilsendrere der ute!

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag starter kurset mitt også... jeg har jo da fulgt opp på egenhånd i to uker, men nå er det altså "alvor". Vært og svømt i dag, svømte i 50 minutter, og det endte opp i 4,8 trimpoeng... Ikke dumme greiene det.

 

Noen flere som svømmer i Oslo området???

 

Vet ikke helt hvor mye jeg skal ned... er 151, 4 nå... og skal ihvertfall godt under grensen på hva som er "livsfarlig"... så får vi se.

 

Blir spennende dette... veide meg sist onsdag, og da viste vekten 3, 7 kilo mindre enn onsdagen to uker før. På onsdag er det på vekten igjen. Gjett om jeg er spent.

 

Dersom noen vil legge meg til på msn... er dere velkommen til det. Moro å ha kontakt med andre slankere...

 

merete_1977@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Så flinke dere har vært Looser, Gizmo og Merete28! Godt jobba! Merete kanskje vi kan diskutere med hverandre her inne i en 2 - 3 år? Jeg startet på 145,1 kg og er gått ned til 143,6, skal veie meg på nytt torsdag. Vi er vel litt i samme situasjon. Regnet ut BMIen min for første gang her om dagen, hmmmmmmmmmm. Fant ut at det første målet mitt var å komme inn i den nest høyeste kategorien, men det er mnge kilo til, får ta tiden til hjelp. I dag sprakk det med maten (skal ha mens, og da er ting bestandig vanskelig her i huset). Får ta det igjen når PMS er ferdig.

 

God natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å få i meg nok jeg... skal ha 2200 om dagen, men har ennå ikke vært over 1700:S MAsse mat, jo...

 

Har ikke prøvd krom. Men spiser nå Ingers rugbrød, uten hvetemel. Et massivt brød, som gjør at jeg blir kjempemett helt til neste måltid. All søthunger og "putte i munnen behov" er så og si borte...

(vet jo at det er konkurrenten til Grete Roede, da... men....)

 

Ja, mammacita... vi får backe hverandre opp...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei merethe28 jeg kan godt legge deg inn på msn hvis du vil :)

jeg skal ha veiedagen min i kveld.....er veldig spent siden jeg gikk OPP 400 gr!!! forrie uke.

men har nå fått beskjed om å spise mye mere proteiner.....så håper jeg går ned :)

satser på 1kg i uka.....da skal jeg være happy :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita
I dag starter kurset mitt også... jeg har jo da fulgt opp på egenhånd i to uker' date=' men nå er det altså "alvor". Vært og svømt i dag, svømte i 50 minutter, og det endte opp i 4,8 trimpoeng... Ikke dumme greiene det.

 

Noen flere som svømmer i Oslo området???

 

Vet ikke helt hvor mye jeg skal ned... er 151, 4 nå... og skal ihvertfall godt under grensen på hva som er "livsfarlig"... så får vi se.

 

Blir spennende dette... veide meg sist onsdag, og da viste vekten 3, 7 kilo mindre enn onsdagen to uker før. På onsdag er det på vekten igjen. Gjett om jeg er spent.

 

Dersom noen vil legge meg til på msn... er dere velkommen til det. Moro å ha kontakt med andre slankere...

 

[email']merete_1977@hotmail.com[/email]

 

Har opprettet MSN konto og har lagt inn adressen din så vi kan snakke sammen når du er logget på. Har ikke prøvd MSN ennå, men får det vel til. Ellers kan jeg fortelle at jeg strever også litt med å komme opp i nok mat, men fyller på med litt nøtter når det blir altfor lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.8 kg nedgang på 14 dager. Snakk om det er ei som bare er KJEMPE FORNØYD!!!!

TIlsammen nå 8.3 kg siden 10. januar. JA JA JA snart første 10 kg borte:)

 

Men det var på tide med veie dag og kursmotivasjon i dag. I går holdt det på å gå helt galt, men klarte meg...vurderete å legge meg kl. 18.00 så jeg skulle slippe å tenke på mat. Følte meg som larven aldri mett som åt meg igjennom hele dagsrasjonen på ingen tid... Bruker å ha en del til gode når kvelden kommer , men ikke går nei. MEN klarte å STÅ HAN AV. Og i dag kom den store flotte fine belønningne med 2.8 kg ned.

 

Neste utfordring nå er vinterferietur hjem til mor, men vekta skal med og trimming er planlagt, Hjalp med godt resultat i dag og dermed veldig motivert for neste uka.

 

GRATULERE til alle som har hatt nedgang om det er noen små gram eller kg er ett fett, nedgang er nedgang.

 

Stor lykkerus klem fra tirben :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle sammen er!! Dette her er jo kjempe bra!! Hadde vært morsomt å finne ut hvor mangen kilo vi til sammen går ned hver

måned, motiverende for hele gruppen?!

 

Jeg er veldig mat lei for tiden, har ikke lyst på mat og har ingen glede av å gå i butikken. Tror nok det blir mye av det samme selv om jeg prøver å variere. Forslag til noe spennende å ha på skiva? tar imot alle forslag!

 

Lykke til resten av uka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Jeg kjøper noen kavringer som heter Fru Nateruds kavringer, de er deilige med ulike typer sild, leverpostei med rødbeter på! De er mettende også, tror de er ganske sunne. Røkt laks med ruccola er også godt, er inne i en fiskestim for tiden, plutselig er all slags fisk bare helt himmelsk.

Ellers er jeg glad i pastrami, bankekjøtt og alt som smaker, er ikke så glad i nøytralt pålegg som skinke og sånt. Nøytral magerost kan "spritesopp" med ulike krydderurter.

Håper det faller i smak Looser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får dere kjøpt treningstøy? Litt vanskelig å finne det syns jeg. Noen som har noen tips?

 

kommer litt an på hvor i landet du er, da.... ev. så kan du bestille på Marys Collection... De har litt tror jeg...

 

http://www.maryscollection.no/

 

Vet om et par veldig gode butikker for store... en i østfold bl. annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...