Gå til innhold

Motivasjonsgruppe - Ned 40+ / UKE 8


Gjest mammacita

Anbefalte innlegg

Gjest mammacita

Kanskje det bare er vann som har samlet seg opp, jeg vet ikke bestandig selv hvordan dt skjer, men av og til så øker vekta dramatisk fra den ene dagen til den andre. Den går ned igjen, men det er jammen meg ikke gøy når nåla peker oppover. Kanskje du kan prøve å drikke mer vann noen dager? Det bruker å hjelpe for meg når jeg har vann i kroppen? Ikke gi opp, dette klarer du helt sikkert. Nidlertidige tilbakeslag knekker ikke oss i 40+!!

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

I`m back! Vinterferien er over, og nå er d kun et par vaskemaskiner som skal tas i løpet av dagen. Her er d strålende vær, så nå tror jg d i d minste blir en tur ut.

 

Velkommen til alle dere nye som er har vært innom linken. D varmer mg at så mange har blitt faste brukere av denne linken. Jeg startet vel linken med håp om en 3-4 stk i hvertfall ville ønske å opprettholde kontakten. Nå er d bare flere og flere. Skal legge dere alle til chatten min. D eneste som nå er litt forvirrende er at alle har andre nicker på msn enn på linken. Kanskje vi må oppdatere litt etter hvert.

 

For nye brukere: ehaugly@msn.com.

 

Jeg tror at dette blir en lang prosess prosess for meg når d gjelder kilo. Jeg kommer ikke til å fortsette med internettkurs, men vil fortsette her sammen med dere på linken. Desverre er økonomien litt skrall, og jeg følte vel heller ikke at kurset har gitt meg den helt store uttellingen. Jeg har heller ikke stresset så utrolig, så dermed blir også vektnedgangen ikke den store, og i full fart. Jg er bare glad d går nedover. Egentlig sliter jeg veldig m å være flink, så jeg gjør bare mitt beste. Mer kan man ikke forlange.Men m de resultatene som kommer fram her er jeg mektig imponert. Dere er en virkelig støtte.

 

Viterferien har jeg i hvertfall brukt til å røre på meg. Siden forrige lørdag har jeg gått 3 turer a 7 km og en av 10 km + 1 1/2 time med måking av 50 m2 m 75 cm snø. I tillegg har jeg lagd laaang akebakke til sønnen min. D var jammen slitsomt å base rundt på truger, ble skikkelig sliten. Jeg har i hvertfall ikke gått opp, buksene virker løsere, så i cm går d nedover. Jeg har opplevd dette før også. Går ikke så fort ned i vekt, men i cm går d bedre.

 

Masse skriving i dag, måtte bare få ut litt småtteri da vet dere.

 

Til torsdag har jeg ikke veid meg på 2 uker, men vil vente til rapportdag. Jeg må nesten styre meg for ikke å ta en smugtitt på vekta, og måle litt.

 

I morgen er d ny link igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun
Veidag i dag! Nesten 2 kg opp' date=' eg fatte d ikkje! Har trent masse denna ukå, å spist lika sunt så eg har gjort alle ukene! Forstår ingenting. Koss går d an???

Heldigvis ikkje gått opp i cm.[/quote']

 

D er jo ikke noe gøy, men jeg tror du kommer til å se mer resultat om en par uker. Husk at når man spiser riktig, og trener mer går man ofte opp i vekt. Når man trener mer blir insulinpoduksjonen større, og glukosen/sukkeret som vi inntar blir mer riktig fordelt til muskler, og ikke minst hjernen. Dermed bygges muskler i stedet for at d blir til fett. Ble kanskje litt innviklet, men jeg tror kanskje d er en forklaring. Så du er nok på riktig vei.

 

Jeg går nesten alltid opp en 2-3 kg når jeg begynner å trene igjen. Spesiellt mer styrketrening og cardio/kondis.

 

Så ikke mist motet kjære deg!!!!!!

 

Lykke til videre - stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det bare er vann som har samlet seg opp' date=' jeg vet ikke bestandig selv hvordan dt skjer, men av og til så øker vekta dramatisk fra den ene dagen til den andre. Den går ned igjen, men det er jammen meg ikke gøy når nåla peker oppover. Kanskje du kan prøve å drikke mer vann noen dager? Det bruker å hjelpe for meg når jeg har vann i kroppen? Ikke gi opp, dette klarer du helt sikkert. Nidlertidige tilbakeslag knekker ikke oss i 40+!!

 

Lykke til[/quote']

 

Takk mammacita! Kjekt å vita at her får eg motivasjon uansett koss d går!

Men tror kanskje du har rett i at eg har drukke litt lite vann, så ska prøva å bedra d!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D er jo ikke noe gøy' date=' men jeg tror du kommer til å se mer resultat om en par uker. Husk at når man spiser riktig, og trener mer går man ofte opp i vekt. Når man trener mer blir insulinpoduksjonen større, og glukosen/sukkeret som vi inntar blir mer riktig fordelt til muskler, og ikke minst hjernen. Dermed bygges muskler i stedet for at d blir til fett. Ble kanskje litt innviklet, men jeg tror kanskje d er en forklaring. Så du er nok på riktig vei.

 

Jeg går nesten alltid opp en 2-3 kg når jeg begynner å trene igjen. Spesiellt mer styrketrening og cardio/kondis.

 

Så ikke mist motet kjære deg!!!!!!

 

Lykke til videre - stå på!!![/quote']

 

Takk!

 

Ja, har kje heilt sett på d sånn. men siden eg ikkje har gått opp i cm, så kan jo d ver ei naturlig forklaring, for då har d jo i alle fall ikkje lagt seg rundt magen. Men likavel litt demotiveranes. Men gir kje opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest camillasophie

hei:)

er det plass til en til her? jeg har skrevet innlegg i motiveringsgruppen for de i 20-årene...da jeg er ei jente på 20 (trondheim) selv...men fikk ikke inntrykket av at det var så mange i "20års-gruppen" som hadde like lang vei å gå som meg. Så jeg tror jeg passer bedre inn her...hvis jeg får være med? Jeg går på gr-kurs på mandagskvelder i trondheim sentrum, begynt på kurs på mandagen. Gikk ned 6,3 kilo på kurs 1. Syns det er vanskleig å glede seg over det, når jeg har så lang vei å gå...6 kilo vises liksom ikke så godt:) Men dere her inne er så flinke til å motivere hverandre, at jeg fikk ny giv bare av å lese innleggene:)

 

Stå på alle som har skrevet inn her..dere imponerer meg:)!!

 

Mvh Camillasofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillasophie
Selvfølgeli har vi plass til en til :)

Bare å henge seg på her :)

Velkommen skal du være :)

 

 

Hei hei:)

 

Tusen takk for det!! er det sånn at dere skriver inn etter veiedag? hvor mye man har gått ned eller forhåpentligvis ikke opp? jeg må igjen si at jeg blir så imponert over alle de flotte prestasjonene her inne! målet mitt er å gå ned 40 kilo, har gaaanske mange igjen..begynner å lure på hvor lang tid det kommer til å ta. men jeg bør vel kanskje ikke tenke i tidsperspektiv, heller glede meg over at jeg er på rett vei?

 

Helgen står for tur, ha en kjempefin helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Velkommen Camillasophie

 

Jeg svarte deg også på den første linken vår. Så der fikk du svar på det du lurte på der.

 

Her har d stort sett gått nedover, eller stillestand for de fleste av oss. Noen har vært kjempeflinke og fulgt kurset slavisk, og disse har veldig bra resultater. Til nå er d vel "tirben" som "leder" m over 10 kg etter første kurs. Selv er jeg vel den som har gått ned minst - men har heller ikke fulgt programmet sånn kjempebra. D skal nå endres på.

 

MEN - Det er flott med kilo, men som merethe28 har skrevet veldig bra om, er at vi må også se på de små forskjellene vi gjør i hverdagen, og at både humør, og mentalitet blir en annen.

 

Tror ikke d er så farlig om man er 20 eller 40 når d kommer til alder. Jeg synes d er veldig bra at du tar tak nå som du er 20 og ikke gjøre som meg - la årene gå, og kiloene kommer på. Skulle selv ønske jeg tok tak mye tidligere.

 

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Vi skriver når vi trenger å få ut litt ting som opptar oss, med kostholdsendringene og d som er opp og nedturer for oss.

 

Som oftest skriver vi inn etter at vi har veid oss for uka, slik at vi andre også får høre om hvordan d har gått. Det er helt opp til deg hva du hvor mye du vil utlevere deg, eller la være og skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...