Gå til innhold

Trenger motivasjonsvenn/venner!


Gjest enitra91
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest enitra91

En overlykkelig meg gikk på vekten i dag og fikk bakoversveis! Jeg har følt at jeg ikke har passet maten så mye denne uken, og det er tydeligvis noe jeg bare føler. Jeg har gått ned 1.6 kg denne uken! :rolleyes: I dag blir det å gå en tur kjenner jeg. Har så enormt mye motivasjon inne! :D

 

Hvordan går det med veiininga di? Og ikke minst treningen? ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Gratulerer med flott resultat denne uken, rart dette at vi begge har hatt en overraskende uke der vi ikke trodde vi kom til å gå ned noe særlig!

 

Vart det tur i dag? er neste 20 grader her i dag og det liker vi :)

 

Er hjemme hos mor og slapper av i dag, jobbet dobbelt i går og skal jobbe dobbelt i morgen så tror eg drøyer treningen til tirsdag om ej ikkje går mej en tur her hjemme i dag, men mamma har også rockering så får lånt den i hvert fall ;)

 

Prøvde en motivasjonskjole, den går på og eg kan i teorien bruke den men da kjem eg til å holde pusten hele kvelden :P

Det er min søsters kjole som aldri har blitt brukt og målet mitt er at eg skal kunne bruke den til i jula 2012 siden det er en sånn fin rød kjole, tok bilder som ej kan legge ut så får du se den.

Hver gang motivasjonen daler går eg og prøver på meg kjolene mine som ikkje passer, av og til ser eg forbedring men blir uansett mer motivert av dette.

 

Kostholdsmessig så har eg gått litt amok hele 2 kvelder denne uka, allikavel så holder vekta seg stabil og eg såg til og med 91 tallet :o men mamma sin vekt er mer ustabil enn min så ser frem til å dra hjem til min egen og prøve å la være å snikveie inntil veiedag på onsdag :rolleyes:

 

Skal prøve å avvenne meg brus og godis igjen, det hjalp mye i fjor da eg gikk ned nokre kilo bare ved å kutte sukkeret i kostholdet i 100 dager!

 

Nyt det som står igjen av helga på en sunn måte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Opp 200 gram denne uken :mellow: akkurat som forventet etter den helga ej he hatt..

Jobber for mye og vet det, energien har forsvunnet pga dette, så må prøve å roe ned før det går gale igjen.

I morgen har eg fri, satser på at en fjelltur eller noe vil gjøre godt for kropp og sjel :rolleyes:

 

Hvordan går det med deg Enitra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Opp 200 gram denne uken :mellow: akkurat som forventet etter den helga ej he hatt..

Jobber for mye og vet det, energien har forsvunnet pga dette, så må prøve å roe ned før det går gale igjen.

I morgen har eg fri, satser på at en fjelltur eller noe vil gjøre godt for kropp og sjel :rolleyes:

 

Hvordan går det med deg Enitra??

 

Åh. Du må passe på å ikke slite deg helt ihjel da! Vil ikke at du skal gå på en skikkelig smell. :( Fikk du gått fjellturen din? :)

 

Med meg går det veldig bra! Hatt en hektisk uke med gjennomsnitt på 16 000 skritt om dagen. I går fikk jeg desverre ikke gått noe grunnet skikkelig verkende gnagsår på helen. Heldigvis er det snart over. :) I morgen blir det en skikkelig gåtur! Men gruer meg litt til å gå på vekten på søndag. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Vart en bra fjelltur ja!

Gikk en helt ny plass og det tok en time opp så va ganske så peist når ej kom mej ned att :P

 

Veit ej må roe mej ned, klaga litt av min nød til mannen min for det er ikke det at eg trenger pengene selv men for at mannen min skal kunne komme hjem må eg tjene så og så mye penger i året :unsure:

 

Eg prøver å tenke mindre på vekta og håper heller eg ser forbedringer i kroppsfasongen, hvorfor tror du vekta ikke blir bra på søndag?

Har du nye sko siden du har gnagsår? Gode joggesko er alfa og omega for treninga :rolleyes:

 

Nå er det jobb... Ha ei god helg Enitra og slapp av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Mye jobb og lite trening, heldigvis ferdig i anstendig tid i kveld så eg får tatt litt styrketrening :)

Satser på spinning i morgen etter jobb om eg ikkje er helt utkjørt, dumme butikkane har sluttet å selge yt restitusjonsdrikk med melk og kaffe, den ej likte best selvfølgelig :(

 

I morgon er det heldigvis ny uke og nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Hei du! :)

 

Jeg har hatt en hektisk tid siden sist jeg skrev her inne, og har rett og slett ikke hatt tid til å sitte foran pc'n hver kveld. Bestevenninnen min gifter seg på lørdag, jeg er forlover og det er utrolig mye småting å gjøre hele tiden. Har vært på noen turer og trent litt styrke. Gjennomsnitt på skritt per dag har fortsatt vært 10 000 eller over, så det er i alle fall ikke mangel på det.

 

Matinntaket mitt sliter jeg en del med desverre. Er noe jeg virkelig må jobbe med resten av uken. Tenkte jeg skulle sette opp en hel plan - sånn at det blir lettere. Jeg sliter med å få i meg nok kcal.

 

Det var som jeg sa i forhold til vekta desverre. 0,1 kg ned i vekt! :mellow: Men denne uken håper jeg på mer. Kjenner at jeg allerede er mye lettere på beina enn jeg var før jeg startet, ting er ikke så stress som det var.

 

Fikk visst gnagsår av noen pensko! Også forverret det seg bare. Men det er helt borte nå, og jeg kunne ikke hatt bedre sko å jobbe i. :) Skal også kjøpe meg nye joggesko i høst tenkte jeg (selv om de er gode de jeg har nå).

 

Har du hatt en bra uke sålangt? :) Håper du ikke har slitt deg helt ut denne uken! Hvordan har veiingen gått? :) Jeg heier masse på deg! Stå på, du er superflink. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Hei, så flott du stakk innom B) lurte på hvor du var blitt av.

 

Så spennende å være forlover da, lykke til med det i morgen!

 

Vekta er tilbake til 92,3, motivasjonen var helt borte i helga og mesteparten av uka men kjenner nå den er stigende igjen.

 

Kostholdet er en utfordring ja, hadde før en ernæringsfysiolog ej gikk til men ho fortalte meg bare det eg visste fra før av egentlig..

 

Har fått noen tabletter som skal visstnok gi energi- prøver et brett så får eg se om det har noe for seg, da tar man bare en før arbeid siden det er der eg trenger en jevn energi.

 

Jobber fortsatt for mye, vet jo egentlig ej må slutte med det.. men har i hvert fall fri søndag og da planlegger eg en fjelltur om eg ikke er helt ødelagt etter helgens jobbing.

 

Takk for heiing Enitra! Det er klart vi skal fikse dette her!

 

Må løpe, har et par ærender før jobb og sola skinner B)

 

Kos dej i helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Haha, ej so sku trappe ned he jobba heile helga, men det har sin naturlige forklaring.

På ene jobben min var det en ny ansatt som plutselig stakk av med dagens omsetning på 50.000 kr så sjefen dro etter til hjembyen hans og anmeldte og greier, dette va jo i andre enden av landet så ej so sku ha fri har nå jobbet livet av meg sammen med han andre som jobber i denne bedriften.

 

Men håper han er hjemme i kveld så eg kan få tatt meg en etterlengtet fridag i morgen og trene igjen :P

 

Var en liten tur på klesbutikkane og ser miniforandringer når eg prøvde klær, så fått påfyll av motivasjon derfra, eg ser veldig frem til neste sommer- da skal denne kroppen i hvert fall kunne bruke størrelse Medium!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Jeg holder fortet her Enitra!

 

vekta vise rett under 92, det er deilig og håper at på onsdag og min veiedag at det fortsatt er realitet :rolleyes:

 

Har ikke fått trent 1 eneste gang siste uken, hadde 1 fridag og den gikk bort i praktiske gjøremål og konsert på kvelden B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Jeg holder fortet her Enitra!

 

vekta vise rett under 92, det er deilig og håper at på onsdag og min veiedag at det fortsatt er realitet :rolleyes:

 

Har ikke fått trent 1 eneste gang siste uken, hadde 1 fridag og den gikk bort i praktiske gjøremål og konsert på kvelden B)

 

Det er bra du oppdaterer meg! :)

 

Jeg har hatt to stressendes uker med veldig mye å gjøre. Forloveden er hos meg, bestevenninnen min har giftet seg og mye mer. Har fått trent litt, men på langt nær så mye som jeg burde. Matinntaket har vært så som så og neste uke blir det virkelig innstramming her! Vekta viser nok 98 blank eller mer! :(

 

Så utrolig bra at vekta di viser under 92 kg. Jeg er stolt av deg! Virkelig. Det må vel føles fantastisk. Du er flink! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest enitra91

Hei Nessie87. :)

 

Hvordan går det med treningen og kostholdet hos deg? Hos meg har det ikke gått så bra som jeg har ønsket. <_< Jeg gikk opp igjen rundt 0.4 kg (noe jeg forsåvidt ba om selv, når jeg ikke passet meg), men har også gått ned igjen 0.9 kg. Noe som tilsier at jeg veier 97.4 kg nå! Jeg er utrolig overrasket, men også kjempeglad. :D Til tross for mange dager med dårlig kosthold og lite trening, kan jeg også være litt stolt av at jeg har gått ned allikevell, den siste uken i alle fall. B)

 

Har du fått gått noen turer på fjellet da? :) Har du forresten noe ferie i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Hei, er her :rolleyes:

Dataen har vært på reparasjon, utrolig hvor avhengig en blir av å ha en data tilgjengelig altså..

Ingen ferie på meg i sommer, håper eg får tid til høsten, akkurat nå er det bare jobb-sove-spise-jobb..

Og eg er på flyttefot, skal flytte over til andre sida ta byen så føler eg er litt sliten i sjela no.

Lite trening og lite fokus- men gir ikke opp B)

 

Flott å se at totalen går riktig vei på vekta for deg Enitra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest nessie87

fortsatt 92,2 på vekta :mellow: men såg skumlere tall forrige uke så da..

Eg har hevet meg på en godisavtale- så nå er det lite sukker for alle penga, vart et halvt kakestykke i går som eg delte med venninne- vi ser jo ikke hverandre mer enn kanskje 2-3 ganger i året så da synes eg vi kan kose oss litt. :P

Ellers ingen sukkerabstinenser, er på dag 3 uten godis, men eg vet at de hardere dagene kommer, det blir da en får testet om en har noe viljestyrke igjen eller ikkje..

 

Null trening for tia sia ej jobba som en helt enda, er redd for å bli syk igjen om eg prøver meg på trening i tillegg.

 

Neste uke reise ej te lillestrøm og prøver meg som student igjen tror eg, har bestemt og ombestemt meg sikkert 100 ganger siden sommerferien startet.

 

Kom igjen Enitra!

Tenk at neste sommer vil vi se mye bedre ut, og eg gleder meg til jul og forhåpentligvis kunne bruke denne kjolen uten at det ser riv ruskende galt ut.

post-21630-0-96375500-1344602616_thumb.jpg

post-21630-0-96400400-1344602597_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

fortsatt 92,2 på vekta :mellow: men såg skumlere tall forrige uke så da..

Eg har hevet meg på en godisavtale- så nå er det lite sukker for alle penga, vart et halvt kakestykke i går som eg delte med venninne- vi ser jo ikke hverandre mer enn kanskje 2-3 ganger i året så da synes eg vi kan kose oss litt. :P

Ellers ingen sukkerabstinenser, er på dag 3 uten godis, men eg vet at de hardere dagene kommer, det blir da en får testet om en har noe viljestyrke igjen eller ikkje..

 

Null trening for tia sia ej jobba som en helt enda, er redd for å bli syk igjen om eg prøver meg på trening i tillegg.

 

Neste uke reise ej te lillestrøm og prøver meg som student igjen tror eg, har bestemt og ombestemt meg sikkert 100 ganger siden sommerferien startet.

 

Kom igjen Enitra!

Tenk at neste sommer vil vi se mye bedre ut, og eg gleder meg til jul og forhåpentligvis kunne bruke denne kjolen uten at det ser riv ruskende galt ut.

post-21630-0-96375500-1344602616_thumb.jpg

post-21630-0-96400400-1344602597_thumb.jpg

 

Woow! Har du virkelig turt å hive deg med på godteriavtale? Jeg for min del kunne aldri har gjort det. Det er greit å ha den lille friheten jeg har igjen med å unne meg litt en gang iblandt - hvis ikke sprekker jeg. Men jeg heier på deg, og er sikker på at du klarer å gjennomføre det like bra som alt annet. :)

 

Jeg også trener minimalt, og føler meg skyldig og dum som ikke gjør det. Sannheten er at jeg rett og slett er utmattet etter å hatt en hel dag på jobb med bare vasking, pluss minimum skritt 10 000 per dag! Jeg tror vi kommer til å klare det bedre nå som sommermodusen kanskje kommer ut av kroppen og vi må nøye oss med en lang vinter i vente.

 

Hehe. Ser den altså! Det er virkelig ikke lett og bestemme seg. Men husk å følge det du kjenner hjerte ditt banker mest for - selv om det er din kjære. ;) Men du skjønner hva jeg mener. :)

 

Du er godt på vei nessie87! Og med viljestyrke kan man få til alt man vil. Tenk å kunne føle seg skikkelig sexy i det man har på seg på julaften. Bare vite at man ha gjort en strålende jobb. Noe du har gjort allerede. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest enitra91

Hei Nessie87! :)

 

Hvordan går det med treningen og kostholdet ditt om dagen? Går det like bra nå som det har gjort?

 

Jeg har hatt en turbulent måned, særlig den siste uken. Brudd med meg og forloveden. Men nå er jeg oppe og går igjen, og har det veldig bra! Disse ukene her har gjort at jeg har jobbet mye, trent en del og ikke spist bra mat i det heletatt. Jeg har nemlig tatt av 2.1 kg etter at jeg registrerte sist! Så nå veier jeg 95.3 - JIPPI!!! Endelig har jeg 300 gram igjen til jeg har gått ned 10 kg til sammen!

 

Jeg avsluttet kurset for 1-2 uker siden, og har nå planer om å klare meg på egenhånd en liten stund. Det her faktisk lyst ut. :) Om jeg ikke klarer det, begynner jeg rett på kurs igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei Nessie87. :)

 

Håper alt står bra til med deg og at du sakte men sikkert når målet ditt. Du har vel ikke gitt opp målet om å føle deg vel sommeren 2013? ;)

 

Jeg for min del har endelig kommet under 90 tallet, og er strålende fornøyd med at jeg har kommet halvveis i vektnedgangen. Nå i julen kommer det til å bli tunge tider med tanke på reduksjonen, men jeg vet at etter jul er det full skjerpings. Har endelig også fått meldt meg inn i treningsstudio her og er med på spinning 3 ganger i uken. Fra og med neste uke blir det også fokus på styrketrening. Håper på å se 70 tallet før bursdagen min i Juli, og jeg skal absolutt ikke gi opp.

 

Har hatt mange ganger hvor jeg har spist mye tull jeg ikke hadde trengt å påføre kroppen min, men har heldigvis ikke gått opp igjen i vekt med utskeielsene. Tror grunnen er at jeg er såppas nøye resten av uken.

 

Håper på å høre fra deg snart, så vi kan fortsette å sparke hverandre litt bak for å fortsette det lange målet vi har om idealvekt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...