Gå til innhold

Den vanskelige starten.. HJELP?


Anbefalte innlegg

 

Kan noen sparke meg midt bak og fortelle meg at nå må det skje?

 

Dette skal være starten på min kamp mot fedmen. Pr dags dato står vekta på 93. Høyde 165. Så her er det noe riv ruskende galt med vekta mi... ALtså.. den digitale... Hmm.. eller kanskje det er meg det er noe i veien med?

Nå skal det vertfall skje, og det helt av meg selv. Ikke kurs...ikke personlig trener eller helsestudio. For det har jeg desverre ikke økonomi til. Sunn mat og mosjon i hverdagen og INGEN KVELDSKOS!!!!!!! ( i form av mat)

 

Noen som er med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er gjerne med deg! Har nettopp begynt med å legge om kosthold og mosjonere mer. Prøver også å legge inn hva jeg har spist hver dag (mat og kalorier her på Grete Roede sine sider).. får et litt annet forhold til hva en egentlig putter i munnen hver dag. Veier meg en dag i uken for å se.. har også som mål å gå en tur på på 30-60 min. 3-4 dager i uken. Er i dag 85 kg. fordelt på 161 cm. Delmål 80 kg. - mål 60 kg.

Nettopp begynt så vekten står still...

 

Reidun

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er gjerne med deg! Har nettopp begynt med å legge om kosthold og mosjonere mer. Prøver også å legge inn hva jeg har spist hver dag (mat og kalorier her på Grete Roede sine sider).. får et litt annet forhold til hva en egentlig putter i munnen hver dag. Veier meg en dag i uken for å se.. har også som mål å gå en tur på på 30-60 min. 3-4 dager i uken. Er i dag 85 kg. fordelt på 161 cm. Delmål 80 kg. - mål 60 kg.

Nettopp begynt så vekten står still...

 

Reidun

 

Kjekt :rolleyes: Trenger all den motivasjonen jeg kan få.. Gøy med andre i samme situasjon. Mine delmål er 5 kg av gangen. Det vil si:

 

88

83

78

73 og om jeg skulle vere så heldig å komme til mitt drømmemål:

68.

 

Men jeg skal vere fornøyd om jeg stopper rundt 70 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

TING skjer om man tar tak i det i tide og tar tiden til hjelp...

 

 

3 kg hittil... det går sakte, men det går. Kvelden er verst... da kommer søtsuget.... hva spiser dere på kveldstid av sunn snacks...??? Ganske avhengig av denne kveldsnacksen...

 

 

Noen tips? :mellow:

 

 

For søtsug; lavkarbo-sjokoladebarer (Atkins, nutrilett,Allevo o.l.) Eller kopp varm melk, 1ts kaffepulver og suketter toppes med kanel. Klibrød/musliknekke med cottage cheese/lett Philadefia og syltetøy. For lørdagskos, sukkerfritt smågodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til koselig84!

 

Jeg har holdt paa (denne gangen!) siden slutten av mars og det gaar i sneglefart. Jeg sliter med aa bli mett og holde meg innenfor kcal grensen - hver dag er en kamp mot matmonsteret! haha. Slenger meg gjerne med for motivasjon :)

 

Jeg er ikke flink til aa trene da, jeg boer komme igang med det igjen.

 

Jeg er 176 cm og 86.4kg, maalet er 67kg, men alt under 70 er en bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For søtsug; lavkarbo-sjokoladebarer (Atkins, nutrilett,Allevo o.l.) Eller kopp varm melk, 1ts kaffepulver og suketter toppes med kanel. Klibrød/musliknekke med cottage cheese/lett Philadefia og syltetøy. For lørdagskos, sukkerfritt smågodt :)

 

 

Tusen takk for gode tips =) Har før spist masse nøtteblanding og trodd at deet må jo vere lov, men ikke når man legger det inn i registreringen. Skjønner jo at en håndfull er greit, men ikke når man spiser hele posen på en halvtime. =) Matmoms deluxe her...

 

Men varm melk, kaffi med sukett og kanel har jeg tenkt å teste i morgen =) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til koselig84!

 

Jeg har holdt paa (denne gangen!) siden slutten av mars og det gaar i sneglefart. Jeg sliter med aa bli mett og holde meg innenfor kcal grensen - hver dag er en kamp mot matmonsteret! haha. Slenger meg gjerne med for motivasjon :)

 

Jeg er ikke flink til aa trene da, jeg boer komme igang med det igjen.

 

Jeg er 176 cm og 86.4kg, maalet er 67kg, men alt under 70 er en bonus.

 

Sneglefart er ordet!!!!!!! Det er der jeg mister motet vertfall, når ting går så sakte. Det er liksom ikke som på slankekrigen der de mister opp til 5 kg i uken liksom... hah... det hadde vert drømmen- Da skulle jeg klart meg uten søtsaker i 3 mnd, hadde jeg visst at målet ble nådd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips =) Har før spist masse nøtteblanding og trodd at deet må jo vere lov, men ikke når man legger det inn i registreringen. Skjønner jo at en håndfull er greit, men ikke når man spiser hele posen på en halvtime. =) Matmoms deluxe her...

 

Men varm melk, kaffi med sukett og kanel har jeg tenkt å teste i morgen =) :rolleyes:

 

Hahaha, var på et kostholdsforedrag en gang og hun sa at "ja, en neve nøtter om dagen er sunt og helsebringende men ikke 10!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, var på et kostholdsforedrag en gang og hun sa at "ja, en neve nøtter om dagen er sunt og helsebringende men ikke 10!"

 

:rolleyes:

Hehe.. nettopp.. Men det har ikke munnen min skjønt, for den vil gjerne ha hele posen når det først har fått øye på den =) Men... det er slutt på det nå. (håper jeg.. ) :( Samme gjelder smågodt, sjokolade, og alt som inneholder sukker. Magen reagerer ikke før det er tomt, mens hos mange blir de kvalme og ekkle lenge før de har nådd samme mengde som meg.. Flere som har det sånn? eller er jeg bare et matvrak? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat likedan! Super matmonster. Vil spise masse av alt. Har bare naturlig tynne venninner og de har den evnen at selv om det er igjen to munnfuller paa tallerkenen saa klarer de rett og slett ikke spise det. Det sier stopp. Sier ikke stopp til meg. Aldri saa mett at det ikke gaar en bit til!

 

Støtter den fullt og helt :rolleyes: Og etter maten.. da har det alltid vert plass til en stor skål med godteri, uansett hvor mye middag jeg inntok. Er det rart vekten har gått i feil retning???? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

Hehe.. nettopp.. Men det har ikke munnen min skjønt, for den vil gjerne ha hele posen når det først har fått øye på den =) Men... det er slutt på det nå. (håper jeg.. ) :( Samme gjelder smågodt, sjokolade, og alt som inneholder sukker. Magen reagerer ikke før det er tomt, mens hos mange blir de kvalme og ekkle lenge før de har nådd samme mengde som meg.. Flere som har det sånn? eller er jeg bare et matvrak? :o

 

Du er IKKE den eneste som har det sånn!! Jeg får helt "kick" på ting og hadde lett spist opp pakken/boksen også (det utenpå maten altså) om det gikk an. Heldigvis klarte jeg å venne meg fullstendig av med det i fjor etterhvert som vekten forsvant - men du verden så lett det var å venne seg til det igjen fra jul og ut over!!! Skulle jammen ikke mye til. Så - du er absolutt i godt selskap hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Vekta har nå kommen ned i 86 kg.. =) =) =) =) =) =) Det går fremmover.. sakte men sikkert. Ser nå tydelig at man spiser for mye av feil mat. Så det gjelder å bruke vekt av og til for å faktisk se hvor mye man egentlig spiser.... OG DE>T ER LOV Å KOSE SEG I BLANT =)

 

Fått helt dilla på gresk yoghurt med masse bær... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isakseno

Du er IKKE den eneste som har det sånn!! Jeg får helt "kick" på ting og hadde lett spist opp pakken/boksen også (det utenpå maten altså) om det gikk an. Heldigvis klarte jeg å venne meg fullstendig av med det i fjor etterhvert som vekten forsvant - men du verden så lett det var å venne seg til det igjen fra jul og ut over!!! Skulle jammen ikke mye til. Så - du er absolutt i godt selskap hihi :)/>

 

Dette er litt off topic, men hvordan får du til en sånn fin ticker? :) Har prøvd men får den ikke til å vises... Merkelig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...