Gå til innhold

NÅ skal jeg ta meg seriøst i nakken!


Gjest TNS

Anbefalte innlegg

Da er jeg her igjen, egentlig har jeg aldri lykkes med slankingen min, men nå må jeg prøve å komme meg over de psykiske sperrene som gjør at jeg gir så lett opp.

 

Min store last er godteri, alt som smaker søtt :)

I år har jeg brukt tiden til å redusere på godteriinntaket mitt, og har vel forsåvidt bevist for meg selv at jeg kan om jeg vil!

Men så går det veldig fint i en uke, vekten går ned og jeg er kjempemotivert. Men så stagnerer vekten i uke to, motivasjonen faller og jeg sprekker... og da sprekker jeg skikkelig...

 

Det positive er at jeg pr i dag har så godt som samme vekt som jeg hadde ved nyttår, jeg har i hvert fall ikke gått ytterligere opp i år.

 

Vi skal til syden i høst, og da vil jeg veldig gjerne kunne sole meg i bikini, samt kjøpe klær i normale størrelser. Målet mitt er 15 kilo til 1. oktober.

 

Jeg starter i dag, og vekten som er uten batteri for tiden, viser sannsynligvis ca 82/83 kilo.

Jeg kommer ikke til å veie meg noe særlig før jeg kjenner klærne sitter løsere, jeg har nelmlig et avhengihetsforhold til vekten som jeg prøver å bli kvitt (veier meg ca 10 ganger til dagen, før og etter toalettbesøk osv...)

 

Jeg har en mindre pålitelig vekt som jeg bruker til fettprosentpekepinn, og den viste i går at 40,7% av meg er fett.... det er vel garantert ikke riktig, men målt på samme vekt vil det kunne gi meg en pekepinn på hvilken vei det går.

 

Jeg er glad i å trene, men med et travelt familieliv blir det bare egentrening for min del. Jeg elsker å gå tur, og kommer enkelt opp i 15 000 skritt på en aktiv dag.

Andre dager kan jeg ende på 2-3000 skritt....

Har en stillesittende jobb (max 1000 skritt pr dag...), så all aktivitet må tas på ettermiddag/ kveld.

Jeg sliter seriøst med å ta meg ut av komfortsonen, men prøver å lage mine egne utfordringer på tredemøllen, f.eks. hvor lenge bruker jeg på en mile (1,6km) og på 5k :)

 

Vi reiser snart på ferie, og jeg håper denne nye starten kan motivere meg til å holde koken selv om vi er på tur :)

 

Jeg er i midten av 30-årene, gift og har verdens beste tre barn <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 unnagjort, selv om den ikke ble optimal.

Jeg klarte å tyne ut av meg 15 600 skritt, og det er jeg veldig godt fornøyd med.

 

Dag 2 påbegynt, og motivasjonen for en bedre dag to, enn dag en, er aboslutt på plass :)

 

Dagens oppgave blir å kjøpe inn sunn lunsj for i dag og i morgen.

Og så satser jeg på å bikke 15 000 skritt i dag også, eventuelt 10 000 + en annen form for trening i min 30 minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. En god begynnelse det der:)) Men det bør være en kostholdsendring/livsstilsendring du gir deg i kast med, ikke en kur. Viktig at du finner en livsstil og et kosthold du kan leve med og som fungerer for nettopp deg. Og hva av alt snop og fete saker nyter du aller mest? Prøv å finne ut av det, kvitt deg med alt det andre du spiser og skjær gradvis ned på det du virkelig nyter. Gjelder forsåvidt matinntak også. Vektnedgangen vil kanskje gå noe saktere, men det gjør ikke så mye, det får ta den tiden det tar. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag to vel overstått.

Den ble mye bedre enn dag en :)

Det ble for mye karbohydrater, i form at jødekaker, som jeg heller ikke finner kaoriene på...

 

18 000 skritt/ 4 trimpoeng, og det er jeg veldig godt fornøyd med.

 

Målet for dag tre er minst tre trimpoeng og minst 15 000 skritt.

 

Jeg har en sunn lunsj liggende på vent, og håper jeg får servert en sunn middag når jeg kommer hjem :)

..............

 

Mærri: Takk for at du stakk innom :)

Det er en endring jeg holder på med, og den har jeg holdt på med siden nyttår :)

Min last er sjokolade og godteri, og det beste for meg er egentlig å kutte det ut, jeg kan ikke trappe ned, det funker dårlig... I år har jeg hatt lange perioder hvor jeg har holdt meg helt borte fra sjokolade og smågodt, og det har egentlig vært deilig. Problemet er at jeg har erstattet det med andre ting... is, chips, kaker...

 

En av mine største utfordringer er at jeg ikke er glad i mat... jeg elsker snop og desserter...

For øyeblikket har jeg dårlig kontroll over det som serveres i hjemmet, men når vi kommer over sommer og ferietid, skal jeg være den som kokkelerer hjemme :)

I mellomtiden kutter jeg søtsaker og annet unødvendig, så blir det 100% innsats fra ca 1. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag tre - den beste matmessige denne uken, men den dårligste treningsmessige.

Det ble 14 000 skritt og 2,9 trimpoeng.

Jeg kom ikke igang med treningen før nærmere 21.30 i går, og da var det bare for å få passert 10 000 skritt!!!

Jeg var ikke ferdig før klokken nærmet seg 23, og det er ikke bra å trene så sent! Jeg får ikke sove skikkelig når jeg avslutter treningen så tett opp mot leggetid.

Men av og til blir det sånn :)

 

Jeg elsker å trene, og prioriterer det fremfor mye annet :)

Hadde jeg ikke hatt jobb, kunne jeg sikkert lett trent tre fire timer daglig.

 

Dagens mål er å holde koken, jeg kjenner søtsuget har avtatt (går raskere og raskere for hver gang)så nå er det bare å holde meg på den smale sti fremover.

 

Hovedmålet mitt er å klare å feriere uten å spise masse godteri hver dag + 15 000 daglige skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4 er vel overstått, og den gikk kjempebra :)

 

Nesten 20 000 skritt og fire trimpoeng, og på riktig kalorinivå - det må jo bare være bra :)

 

Det føles godt å være i så stigende form, føle jeg har kontroll på maten og i tillegg ikke ha fokus på vekten :)

Jeg grugleder meg til jeg skal veie meg på min vanlige vekt igjen, men jeg velger å vente til jeg er sikker på at jeg ser resultater.

 

Jeg kan også legge til at jeg sliter med blodsukkeret, noe som kom frem under siste svangerskap. Jeg utviklet ikke svangerskapsdiabetes, men var helt i grenseland.

Etter det har jeg gjort tilfeldige målinger hjemme, og fulgt litt med for sikkerhets skyld.

I dag var målingen 5,7, den skal være under seks for å være utenfor diabestesfaren....

Målet mitt er å få fastende blodsukker ned mot firetallet.

............

 

I dag har jeg ikke så voldsomme mål, vi skal i selskap og da blir det nok servert både det ene og det andre + at det stjeler av treningstiden min :(

 

Målet er å passere 10 000 skritt, og ikke ta helt av i selskapelighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femte dag unnagjort...

Gårdagen ble vel ikke direkte i slankingens ånd...gjort er gjort, og spist er spist.

Jeg fikk ikke mine 10 000 skritt, det fikk jeg bare ikke tid til. Dessuten fikk jeg et hodepineanfall som tok helt luften ut av meg, og jeg orket ikke prioritere trening fremfor å komme tidsnok i selskapet.

 

Selskapet gikk egentli greit, jeg spiste litt peanøtter, ett grillspyd, masse salat, og drakk fire cider.

 

Jeg våknet fint i formen i dag, og startet dagen med trening :)

Har nå hatt en runde med aerobic (40 min) og en halvtime på tredemøllen, dagens minimum på 10000 skitt er oppnådd :)

 

Jeg håper at den gode starten på dagen motiverer meg til å holde meg på den smale sti i dag, og ikke la meg falle for fristelsen til å hive i meg masse lørdagsgodis :)

 

Jeg har veid meg i dag, og stoppet da på 81,9.

Det blir spennende å se hva den er på mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort er gjort og spist er spist. Så fortsetter du bare på den vanlige veien ved neste måltid. Synes du er flink jeg, det her kommer til å gå så fint:)) Selv om det kanskje ikke alltid går like fort som man kunne ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TNS!

 

Ser at du nettopp har startet opp, igjen. Akkurat som meg. :) Det er godt å kjenne at man er motivert og klar for å ta opp kampen mot kiloene, ikke sant?

 

Hvordan har det gått med deg siden sist du skrev her? Jeg må si jeg er imponert over målet du har satt deg. Ned 15 kg på mindre enn 3 måneder? Tror du ikke at du kan miste motivasjonen dersom nedgangen ikke går så raskt som du håper?

 

Lykke til i tiden framover! Du har vært kjempeflink, både med kosthold og med all treningen du har gjennomført! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...