Gå til innhold

Ned noen kilo - ferie - opp noen kilo


Gjest NanMik
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest NanMik

Slik er det hver gang jeg tar ferie fra hverdagen. Noen som kjenner seg igjen?

Ja, ja. Nå har jeg gått på Grete Roede i litt over ett år - har gått ned noen kilo, men noen kommer like fort på igjen når jeg "tar ferie". Jeg er fullstendig klar over hvorfor - mindre trening og slappere i kostholdet. Men nå har jeg hatt "ferie" i litt over en måned og det er tre uker igjen til nytt kurs, leste noen suksesshistorier her på nettsiden, så i dag tok jeg meg selv i nakken, tok fram spinningssykkelen når ungene hadde lagt seg og spinnet 40 min mens jeg så "The fifth element". En grapefrukt etter dusjen og så i seng. Ny dag med nye muligheter i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Prøv om du kan skifte fokus litt, det du kaller "ferie" er et tilbakelagt stadium. Hverdagen er den nye ferien :) Tidligere følte jeg at jeg ofret noe når jeg sto over f.eks.påskegodtet el.l. mens nå tenker jeg at " jeg kan ta det neste gang, blir jo påske til neste år også" Hvis jeg trenger en is i varmen velger jeg en saftis som Champis (kjempegod og bare 50kcal) men har lov til èn deilig kuleis i sommer når jeg virkelig har lyst på det. Det farligste er når vi tenker at ja litt kan jo ikke skade... Mange bekker små, blir en stor å. Lykke til og fortsatt god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er akkurat som du sier, Koala, at man føler at man ofrer noe når man står overfor fristelser, og jeg syntes at det var en artig tanke å tenke at det er påske til neste år også :)

 

Nå er jeg igang med nytt kurs og det er fint å "lære seg nye tanker" fra andre som jeg kan ta med meg inn i min nye livsstil B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...