Gå til innhold

Kunsten å tenke positivt


Gjest fru bo
 Share

Anbefalte innlegg

I fjor sommer startet jeg mitt lange og tidkrevende løp mot en sunnere livsstil. Jeg har gått fra et stillesittende liv til å bli en ivrig mosjonist. Jeg er endelig fin i bikini, sommeren er her og livet er bare herlig!

 

Så - èn is blir til flere, de gode valgene blir færre og færre – og alle mine nye vaner er i ferd med å forsvinne som dugg for solen. Hodet sliter med dårlig samvittighet, og kroppen mangler både energi og overskudd. Etter tre uker med uhemmet fråtsing, har jeg så vidt startet en aldri så liten snuoperasjon! Med klart blikk og ny motivasjon, er jeg klar for en siste runde med noen av de samme kiloene – samtidig som jeg så smått begynner å tenke stabilisering - igjen. Det er der utfordringene ligger for meg, så det gjelder å være godt forberedt...

 

Ellers: Mamma til to, liten egentid mellom familieliv, hus og jobb. (X)jojoslanker med lang slankekarriere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje dag på den smale sti, og jeg kjenner at både hodet og kroppen er mer fornøyd enn på lenge. Registrerer med pinlig nøyaktighet alt jeg putter i munnen, og bare det gjør at lysten på søtt, salt og surt mer eller mindre forsvinner. Ellers er formen dårlig med vondt i halsen, så jeg ligger mest på sofaen...

 

Snitt på 1424 kcal hittil denne uken - uten trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg mer eller mindre holder sofaen, har jeg ikke helt fått den starten jeg hadde tenkt meg - men matmessig er jeg fornøyd :D

 

Den opprinnelige planen er at jeg skal bruke frimerkene mine til lørdagskos (den litt sunnere varianten) - mørk sjokolade, nøtter, yoghurtis. Funderer på å droppe det til helgen, siden jeg nettopp har kommet meg opp etter treukers dypdykk i godteskålen... Kanskje litt frukt med vanilje kesam i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på jobb, selv om formen fortsatt er litt ruskete. Spiste deilig salat til lunsj med masse grønt og rødt, fullkornpasta, kylling og egg. Taco til middag, med mager kesam og det hele. 1486 kcal, og fortsatt ingen trening. Håper formen er bedre over helgen, jeg har jo tross alt meldt meg inn på Elixia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger dagen. Lørdag, og som regel en del fristelser på bordet. Hjemmelaget pizza er jentenes favoritt, så den får bli som den pleier. Frukt/bær med vanilje kesam som lørdagskos. Etter en ferie i søteste laget, hopper jeg over søtsakene denne helgen. Ikke helt klar for å møte mine største utfordringer ennå - nemlig å være fornøyd med litt. Det må jeg jobbe med fremover - å finne den gyldne middelvei. Kose meg med både et eple og en liten sjokoladebit, ikke enten eller. Balanse er fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på morgendagens tall. Har spist bra, men vært særdeles lite i aktivitet. Nå er jeg hvertfall så godt som frisk, og straks er det ny uke med mange treningsmuligheter. Planlegger to løpeøkter, en langtur rask gange og min første time på Elixia - gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, og veiedag. Ned hele 2,5 kg siden forrige mandag, og jeg er mer enn fornøyd med egeninnsatsen. Ok da - jeg vet det er mest vann, men likevel! Tre små kilo igjen til trivselsvekt og halvgått løp - for i mål er jeg nok ikke før jeg har holdt vekten lenge og vel! Det har jo vist seg gang på gang...

 

Løpetur i dag. Tung i bena, men deilig å være i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hei fru bo!

Må bare si jeg syns du er kjempe flink!! Hører egentlig til på et annet forum, men sniker litt her og, og ble imponert over deg!! :)

 

Masse lykke til med resten av løpet! Sikker på du klarer det, bare hold fokus! (Lett å si, men tungt å gjøre.... ) Jeg heier på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord i tråden min - heiarop fra sidelinjen motiverer til videre innsats :D

 

Etter en uke med stø kurs, har jeg kommet inn i gamle rutiner og det meste går av seg selv. Akkurat nå. Müsli til frokost, og knekkebrød med sunt og magert til lunsj. Til middag varierer jeg etter beste evne, og spiser frukt og grønt både i tillegg og innimellom. Og skyr - jeg elsker den med bringebær og granateple!

 

Rask tur i skumringen i kveld - 40 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Takk for fine ord i tråden min - heiarop fra sidelinjen motiverer til videre innsats :D

 

Etter en uke med stø kurs, har jeg kommet inn i gamle rutiner og det meste går av seg selv. Akkurat nå. Müsli til frokost, og knekkebrød med sunt og magert til lunsj. Til middag varierer jeg etter beste evne, og spiser frukt og grønt både i tillegg og innimellom. Og skyr - jeg elsker den med bringebær og granateple!

 

Rask tur i skumringen i kveld - 40 min.

 

 

Flott at du holder koken! :)

 

Her var det veiedag i dag, og jeg har gått ned 0.9 kg! Hurra!! Fortsetter det i denne farten kan jeg om noen uker komme inn her og joine deg på hold vekten :D Håper det blir før vi skal til syden i høst....

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørstokkmila var høy i kveld, men jeg kan notere meg 70 min. rask gange - og det er jeg fornøyd med :)

 

Linnis78, gratulerer med fin vektnedgang helt etter boka! Ikke så langt igjen til trivselsvekt og stabilisering? Jeg flyttet jo inn hit litt før tiden, men siden det er nye omigjenkiloer satser jeg på at de forsvinner ganske raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Dørstokkmila var høy i kveld, men jeg kan notere meg 70 min. rask gange - og det er jeg fornøyd med :)

 

Linnis78, gratulerer med fin vektnedgang helt etter boka! Ikke så langt igjen til trivselsvekt og stabilisering? Jeg flyttet jo inn hit litt før tiden, men siden det er nye omigjenkiloer satser jeg på at de forsvinner ganske raskt.

 

 

Flott!! Ble en time på meg med blanding av jogging og gange :) I morgen blir det topptur, så jeg må spare litt krefter til det....

 

Ja, jeg kommer nok sigende inn hit etter hvert, men jeg får prøve å komme litt lenger ned først... :) Flytter nok inn når jeg har igjen etpar kilo, så får jeg ha en fot i hver leir ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp gjennomført min første time på Elixia - zumba. Kjempe morsomt, men hadde virkelig problemer med både rytme, trinn og kombinasjoner. Variasjon i treningen og nye utfordringer gjør godt, så mulig jeg gir det en sjanse til. Bør kanskje investere i litt freshere treningstøy først, sånn for selvfølelsens skyld... 1,6 TP for innsats og oppmøte ;)

 

Tar gode valg i matveien, må det vare evig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjennomført helgen med stil, men kjenner likevel på noen negative tanker. Stress og mas, små og store hverdagsproblemer, kan noen ganger velte hele lasset mitt. Kunsten er å tenke positivt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldstur i marka, 40 min.

 

Status for uken er 1433 kcal i snitt (litt i underkant) og 9,1 TP (to løpeøkter, en langtur rask gange, to litt kortere turer og jeg har prøvd zumba :)).

 

Håper på like mange økter neste uke, og 8-10 TP - noe særlig mer rekker jeg vel ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn fornøyd med dagens tall på badevekten - 900 gram ned siden forrige uke og straks innenfor vektbelte :D

 

Hverken tid eller ork til trening - småbarnsmor i tidsklemma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter regn kommer sol, og i ettermiddag var jeg rask med å hoppe i treningstøyet da det klarnet opp. Tok turen opp i marka, der jeg jogget og gikk på kryss og tvers og frem og tilbake - og gjorde en fantastisk oppdagelse: Jeg jogger lengre enn på mange år, uten å være nær ved å kollapse! 2,6 TP i kveld :D

 

Ellers - havner stort sett under 1600 kcal hver dag. Spiser meg god og mett, variert og lite lettprodukter. Burde spise mer kanskje, men kroppen virker jo fornøyd og jeg har masse energi. Nærmer meg trivselsvekt og stabilisering, og da skal jeg jo uansett øke - gradvis og forsiktig. Jeg er både spent og skremt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppe med fuglene, og nyter en stille stund før huset våkner til liv. Tid til egne tanker - positive tanker. Det meste går som en lek for tiden. Trimmer jevnt og trutt, og tar gode valg som gjør godt for kropp og sjel. Jeg føler meg sunn, frisk og energisk - slank og smekker ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg gjennom dagen i går med hevet hode - spiste godt av de sunne variantene, og smakte såvidt på litt av det andre. Bordet bugnet av både fete og søte fristelser, men det var enkelt å si nei takk uten å føle noe som helst tap :D Avsluttet med en rask kveldstur og litt mørk sjokolade til håndballkampen. Deilig å vite at jeg tar vare på meg selv og kroppen min. Det har jeg såvisst ikke alltid gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feriekiloene er i ferd med å slippe taket, men fort går det ikke - ned 300 gram siden forrige mandag.

 

Løpetur i den lokale lysløypa i kveld - snuppa på 9 var med på sykkel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er innenfor vektbelte er det ingen grunn til å slakke på innsatsen, men snarere fortsette i det gode sporet - motivert og inspirert utover høsten! Minner meg selv på at det ikke bare handler om stabilisering og antall kilo. Viktigst av alt er at jeg fortsetter med gode valg, og lærer å leve med mine nye vaner over tid. Gleder meg til fortsettelsen :D

 

Dagen i dag har gitt meg bra med hverdagstrim, noen minutter på tredemølle og 50 min Zumba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en travel helg med få pusterom, og nå er en ny uke med mange gjøremål rett rundt hjørnet. Etter å ha feiret et vennepar med brask og bram i går, og vært på middag hos svigers i dag - er jeg spent på vekten i morgen. Ingen store utskeielser, men føler jeg mister litt oversikt når jeg er langt unna kjøkkenvekten. Liker best å ha full kontroll på mengden, og det å veie maten gjør at jeg vet akkurat hvor mye jeg spiser og ant. kalorier. Nettopp derfor bør jeg kanskje øve meg på det å ikke ha full kontroll hele tiden, og heller bruker hodet og magen som målestokk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...