Gå til innhold

Kunsten å tenke positivt


Gjest fru bo
 Share

Anbefalte innlegg

Kan notere meg en nedgang på 600 gram siden forrige mandag. Nok en gang får jeg bekreftet teorien om at det enkle ofte er det beste. Grovt, grønt og magert med det sunne fettet holder forbrenningen oppe, i tillegg til at det gir overskudd til både den vanlige hverdagen og nødvendig trening :D

 

Planlagt treningsfri i dag. I morgen har jeg en etterlengtet fridag, og da blir det lang langtur på kryss og tvers i lysløypa - gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støl og litt småsliten i bena, og en fin påminnelse om hvor flink jeg var i går - 110 minutter i lysløypa rask gange/løping :D Nå venter ukens økt på Elixia, cardio energy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

August synger på siste verset, og det er straks høst. Litt vemodig, siden jeg egentlig aldri helt fikk den varme og gode sommerfølelsen i år. Men - håper på fin høst, med mange muligheter for lange treningsturer i skog og mark. Har stort sett hatt to økter med gå/løp gjennom sommeren, og løper nå langt mer enn jeg går. Nå i september er planen å øke til tre økter i uken, da også med intervalltrening. Etter flere år i sofakroken, hadde jeg aldri trodd jeg skulle klare å finne igjen løpeformen!

 

Matmessig går alt som planlagt - spiser variert, sunt og godt. Ligger innenfor vektbelte, og har bare bittelitt igjen til trivselsvekt. Hodet og kroppen trives jo allerede nå - så kanskje jeg er der jeg skal være? Min store utfordring fremover, blir å balansere jevnt mellom inntak og forbruk. Akkurat hvordan det skal gå til, er jeg noe usikker på...

 

Rakk en kjapp kveldstur før mørket senket seg - 40 min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre kom på koselig besøk i dag, og selvfølgelig ikke tomhendte! Igjen står verdens beste eplekake, mammabakte snepper (jeg elsker dem), og en stor pose smågodt. Må innrømme at tanken om en god gammeldags spisedag med alt hjertet begjærer, har streifet meg mer enn èn gang. Jeg kjenner konsekvensene altfor godt - èn dag blir fort til både to og tre uker, og jeg er tilbake der jeg var - igjen...

 

En rask løpetur, og så tenker jeg motivasjonen er tilbake og jeg klarer å kose meg med bare litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen jobber seg jevnt og trutt mot trivselsvekt - ned 600 gram siden forrige mandag. Kjenner at jeg ikke lenger er så opptatt av vekt, men mer det å ta gode valg som i sum gir en sunn og aktiv livsstil. Jeg er akkurat der jeg vil være, og den følelsen er herlig :D

 

Gå/løpetur i dag - 60 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på tide å variere kostholdet noe. Det vil si – det meste vil jeg beholde, men ved å tilberede litt annerledes og også prøve ut litt nytt - vil kosten bli mer spennende, variert og balansert. â€Spis deg glad†er det noe som heter, og det stemmer faktisk! I tillegg øker trivselen, humøret og energien enda mer, når jeg får trent skikkelig flere ganger i uken. Deilig å føle at de endringene jeg har gjort i livet mitt, gjør godt - både for kropp og sjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Mia-53 - egen tråd forplikter og inspirerer også meg til videre innsats :D

 

Veiedag i går, og litt opp siden forrige uke. Ingen utskeielser å snakke om, bortsett fra litt mørk sjokolade på lørdagskvelden - og det er veldig lov! Tenker det er kropp og vekt som er i ferd med å stabilisere seg, og jeg må innrømme at jeg er spent. Historien tilsier at jeg må legge ned en god del arbeid for å beholde motivasjonen...

 

Endringene jeg har gjort i livet mitt gir et godt utgangspunkt, og er god næring for videre motivasjonsarbeid. Det gjelder å minne meg selv på akkurat det, når de dårlige dagene kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...