Gå til innhold

Min vei til et lettere liv !!!!


Gjest Svanse85
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Svanse85

Ja nå har jeg begynt på en reise til et lettere liv etter at ei "venninne" som skal ta slankeoperasjon fordi hun ikke gidder å slanke seg sa til meg: "Du kan arve jakkene mine for jeg skal aldri bli den str igjen" ikke F.. tenkte jeg, detter var da en fredag og mandagen derpå begynte jeg på min reise :rolleyes: :rolleyes: , hun mente det nok ikke stygt, men for meg var det et skikkelig spark i rumpa, og når sant skal sies så trengte jeg det!! :lol:

Min startvekt den mandagen var 124,0 :o :o og jeg kunne gjerne tenke meg å se 80 tallet på badevekten!

 

Uke nr 1:Startvekt 124.0!!!Uken gikk veldig bra vekt messig, hele 3,6 kg i minus da fredagen kom, sikkert mye vann, men det synes da på vekten!! så nå står vekten på 120,4 :D :D , jeg spiser mye salat både som frokost, og til middagen sammen med vanlig middagsmat. jeg gikk tur hver dag på ca 1 time, jeg bruker gå med ei venninne, men merker at jeg trener bedre alene med musikk på ørene og siden jeg da har sett på slankekrigen og når Bob snakket om hvordan å jogge og feilen mange gjør fant jeg jammen ut at jeg kan jogge også med rett tempo og konsentrere meg om å puste, noe jeg også gjør bedre alene, dette var kort oppsummert av uke nr 1.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanse85

Uke nr 2: Startvekt 120,4. gleder meg allerede til å veie meg på fredag, men får vel ikke få for høye forhåpninger, men jeg håper den går sakte men sikkert nedover! :rolleyes: I dag dro jeg ut på treningstur alene med musikk på ørene og gikk en oppoverbakke som er bratt som et vondt år og kjempe kjempe lang, trodde jeg skulle dø under halveis, men jeg fortsatte videre og kom endelig opp på hovedveien i noe som heter øverbygda, jeg gikk et lite stykke, men fant ut jeg skulle jogget og jeg jogget og jogget, satte meg mål langs veien, men når jeg kom dit følte jeg meg fremdeles i farta og jogget videre, jeg jogget kjempe langt, tok en gå pause og fortsatte nesten hele veien hjem.. jeg er så stolt av meg selv, :lol: :lol: la inn treningsturen min på registrering av aktivitet og hele 880 kcal i minus =) =) Nå får jeg finne senga, trener vel søvn for å gå ned i vekt også :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanse85

I går var jeg på min første håndballtrening på 14 år, men føltes mere som 100, he he!! Det var slitsom og morsomt, men bra trening!!! I går hadde jeg besøk og ble nærmes tvingt til å spise en sjokoladekjeks å jeg har sååååå dårlig samvittighet, men man kan vel ikke unngå det for alltid :( , det nærmer seg fredag og veie dag er så spent, men føler ikke at jeg har gått ned noe denne uken :blink: :blink: :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanse85

Min veiedag: og i dag stod vekten på 117,6 :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: det betyr - 2,8 kg denne uken!!! happy happy happy.. Men skal jammen sies at jeg har trent livet av meg og ikke spist noe jeg ikke har planlagt bortsett fra en sjokoladekjeks, som jeg fremdeles har dårlig samvittighet for, Mitt totale vakttap på 2 uker er 6,4 kg . I dag skal jeg ha besøk og på menyen står hjemmelaget fruktsalat med vanilje kesam, og kjeks, men må sette skålen lagt unna meg selv, så jeg verken kan se ell lukte dem! I morgen skal vi på grilling på fjellet, da skal jeg grille laks og hjemmelagde kyllingspyd med bitte litt mager potetsalat og mye salat =) !!!

 

Dette skal jeg klare, føler jeg snart er litt mere på skikke grunn da de to første ukene er over, og det er vanligvis på den tiden jeg bruker å gå tilbake til gamle vaner!!! Krysser fingre og tær! :rolleyes: :rolleyes:

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min veiedag: og i dag stod vekten på 117,6 :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: det betyr - 2,8 kg denne uken!!! happy happy happy.. Men skal jammen sies at jeg har trent livet av meg og ikke spist noe jeg ikke har planlagt bortsett fra en sjokoladekjeks, som jeg fremdeles har dårlig samvittighet for, Mitt totale vakttap på 2 uker er 6,4 kg . I dag skal jeg ha besøk og på menyen står hjemmelaget fruktsalat med vanilje kesam, og kjeks, men må sette skålen lagt unna meg selv, så jeg verken kan se ell lukte dem! I morgen skal vi på grilling på fjellet, da skal jeg grille laks og hjemmelagde kyllingspyd med bitte litt mager potetsalat og mye salat =) !!!

 

Dette skal jeg klare, føler jeg snart er litt mere på skikke grunn da de to første ukene er over, og det er vanligvis på den tiden jeg bruker å gå tilbake til gamle vaner!!! Krysser fingre og tær! :rolleyes: :rolleyes:

 

Fantastisk innsats! :) Gratulerer så mye med flott nedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Så flink du har vært, kjemp deg gjennom de neste ukene- de blir nok ikke enklere, men synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for den sjokoladekjeksen!

 

Stå på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanse85

Så flink du har vært, kjemp deg gjennom de neste ukene- de blir nok ikke enklere, men synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for den sjokoladekjeksen!

 

Stå på !

 

 

Takk for det, så koselig at noen er innom å kikker :rolleyes: :rolleyes: , nei blir vel aldri lett å gå ned i vekt, men føler jeg har fått til selvkontrollen tilbake, f.eks om jeg har bestemt meg for ikke å spise noe, så klarer jeg å lå være.. i dag er nok en styrkeprøve, skal i bursdag, Men satser på at hun har oppskjært fruktm det bruker hun alltid å ha, ellers så får jeg skylde på at jeg er mett, bite tenna sammen og håpe bursdagen går fort!! :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanse85

Uke 3: Startvekt 117,6

Jeg har en runde som jeg bruker å gå, nå har jeg gått den nesten hver dag, det begynner med en lang lang oppoverbakke, når man tror man er på toppen er du halvveis og veien blir enda brattere,men det er god trim!!! På de andre turene har jeg gått og jogget omhverandre og blitt nokså sliten, i går klarte jeg målet mitt om å jogge hele veien hjem etter at jeg endelig kom opp helvetes bakken!!! JEG KLARTE Å JOGGE LANT!!!! jogget i ca 40 min sammenhengende, kan ikke fatte å begripe at jeg klarte det!!! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanse85

Uke 3: Startvekt 117,6

Jeg har en runde som jeg bruker å gå, nå har jeg gått den nesten hver dag, det begynner med en lang lang oppoverbakke, når man tror man er på toppen er du halvveis og veien blir enda brattere,men det er god trim!!! På de andre turene har jeg gått og jogget omhverandre og blitt nokså sliten, i går klarte jeg målet mitt om å jogge hele veien hjem etter at jeg endelig kom opp helvetes bakken!!! JEG KLARTE Å JOGGE LANT!!!! jogget i ca 40 min sammenhengende, kan ikke fatte å begripe at jeg klarte det!!! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanse85

Uken går fort, Føler ikke jeg har vært så flink denne uken, men det vil vekten vise på fredag :rolleyes: , jeg har hvertfall trent hver dag, på søndag jogget/gikk jeg en runde på 4,8 km fordi jeg hadde spist resten av wiernerpølsen til datten min (under en haøv en), men hadde så dårlig samvittighet at jeg jogget og jogget. Mandag var jeg på Mandagstrim(innebandy og basket), med noen ander damer/jenter i bygda. 1 times trening, jeg gikk dit ca 10 min og etter 1 times trening la jeg ut på joggetur, puhh ble veldig sliten, men dobbeltrenig får man god samvittighet av :rolleyes: , for å være helt ærlig føler jeg noen ganger at trening og kosthold har gått litt i hode på meg!! Samboer var en tur hos svigers uten med, og svigermor hadde kommentert at jeg måtte ha gått ned mange kg !!!! blir ikke mindre motivert av det for å si det slik, deilig at det synes :lol: :lol: :lol: , i går var det håndballtrening igjen, fra 19.30 til kl 21. hjemme kl 22 og på turen hjem satt jeg å tenkte på at jeg egentlig skulle vært ute å jogget meg en tur :blink: ( er litt bekymret for meg selv, men det går vel over ) Gleder meg til fredag og veiedag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanse85

Dagens trim tur: gå ganske raskt oppover en bratt bratt bakke, og når man tror man er på toppen, blir den enda brattere og man er bare halvvegs, så jogget jeg 4,8 km sammenhengende... tror dere jeg er happy ell :D:lol::D:lol: og trimmet bort 770 kcal i sammeslengen!!!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanse85

En stund siden jeg har skrevet noe nå, har jo selvsagt gått litt dritt siden sist, med 2 bursdager som det da er blitt kakespising i, og denne helga følte jeg rett og slett var ødelagt alikevel, så jeg spiste både potetgull og nøtter for første gang på 3 uker, og godt var det.. :lol:, men nå er det pån igjen og litt spent på veiingen på fredag. :rolleyes:

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har skrevet noe nå, har jo selvsagt gått litt dritt siden sist, med 2 bursdager som det da er blitt kakespising i, og denne helga følte jeg rett og slett var ødelagt alikevel, så jeg spiste både potetgull og nøtter for første gang på 3 uker, og godt var det.. :lol:, men nå er det pån igjen og litt spent på veiingen på fredag. :rolleyes:

 

Følger med på deg.

Tro ikke at helgen er ødelagt selv om du har spist litt kake. Prøv heller å være ekstra flink resten av helgen.

Synes du har vært veldig flink til nå jeg. Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå er det lenge siden jeg har skrevte noe her, men jeg holder fremdeles på med denne slankingen =) =) Startvekt denne fredagen var 115,9 kg, så det går nedover. jeg er 9,1 kg lettere enn da jeg startet..!!! :lol: :lol: tenk at jeg er nesten 10 kg letter, gleder meg til å kunne si at jeg har gått ned 11-12-13-14-15 kg, det høres så mye bedre ut enn at "jeg har gått ned 9 kg" folk har allerede begynt å spørre hvor mye jeg har gått ned, de sier de ser det godt og det er en kjempe motivasjon :rolleyes: :rolleyes: Jeg trener mye, hvertfall 5 dager i uka men for det meste blir det 6, fordi jeg ikke har samvittighet til å ikke trene i helgene selv om det var planen, at helger skulle jeg har "fri" jeg trener samme runden stort sett hver gang og den begynner med 1,3 km gange i oppoverbakke,og 4,9 km jogging!!! og jeg klarere det !!!!!! :lol: :lol:

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har skrevte noe her, men jeg holder fremdeles på med denne slankingen =) =) Startvekt denne fredagen var 115,9 kg, så det går nedover. jeg er 9,1 kg lettere enn da jeg startet..!!! :lol: :lol: tenk at jeg er nesten 10 kg letter, gleder meg til å kunne si at jeg har gått ned 11-12-13-14-15 kg, det høres så mye bedre ut enn at "jeg har gått ned 9 kg" folk har allerede begynt å spørre hvor mye jeg har gått ned, de sier de ser det godt og det er en kjempe motivasjon :rolleyes: :rolleyes: Jeg trener mye, hvertfall 5 dager i uka men for det meste blir det 6, fordi jeg ikke har samvittighet til å ikke trene i helgene selv om det var planen, at helger skulle jeg har "fri" jeg trener samme runden stort sett hver gang og den begynner med 1,3 km gange i oppoverbakke,og 4,9 km jogging!!! og jeg klarere det !!!!!! :lol: :lol:

 

Synes du er kjempeflink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Gjest Svanse85

Nå er det jammen lenge siden jeg har vært her inne.. jeg mistet litt motivasjonen, begynte å spise det og sluttet å trene.. og hva skjedde... jo jeg gikk opp i vekt igjen... men nå står jeg på for fult igjen. Trener friskis og svettis 4 ganger i uka, er ganske flink med maten og vekta før veiedag på fredag er 112,7 kg !!! super fornøyd... :lol: kan ikke vente med å veie 110, 109, 108, 107... osv...... jeg skal ned til 99,9 i utgangen av juli hvertfall.. !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at du har bestemt deg for å ta fatt igjen på vektnedgangen. Jeg holder fortsatt på men de siste månedene har det gått sakte.

 

Såg "en ny start" i går og han sa akkurat det jeg selv har sittet å tenkt. Han var veldig fornøyd med den nye kroppen etter 6 mndr og tenkte at det ikke var så farlig om han åt litt mer når han trente så mye.

Nå har det blitt lite trening for meg denne måneden men det er en travel måned på jobb for meg. Jeg har heldigvis ikke gått opp i vekt men holdt det stabilt. Jeg vil jo mer ned i vekt men likevel er jeg så stolt over kroppen min nå at det gjør liksom ikke noe å være på det nivået jeg er. Men i mai blir det roligere og da skal jeg ta opp igjen treningen som jeg har vært så flink med. Hadde innarbeidet 3 treninger i uken (1 spinning, 2 løping + styrketrening). Dette hadde jeg ganske fast som nå er sklidd ut pga lange arbeidsdager. Men snart er heldigvis måneden omme.

 

Stå på videre. Dette klarer du. Hvis du mister motivasjonen så tenk at du i hvert fall ikke skal gå opp i vekt. Det er bedre å ligge i ro en lang stund enn å gå opp de kiloene du har strevd sånn med. Og vei deg hver uke uansett om du tror du har gått opp. Det kan også være en vekker.

 

Lykke til. Følger fremdeles med i tråden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Svanse85

Hei og hå.. jeg holder på, det går smått som send nedover, og nå står vekten på 109,5.. jeg gleder meg til fortsettelsen.. brudekjolen sitter som et skudd, å jeg gleder meg til bryllupsdagen!!=) Er redd jeg komme til å miste all motivasjon når den dagen er omme, men jeg har jo fremdeles mye vekt jeg ønsker å kvitte meg med !!!

 

Skal virkelig bli flinkere å gå inn å opdatere litt oftere, det er jo også en motivasjon å kunne "skryte" litt av seg selv etter en velykket uke =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå.. jeg holder på, det går smått som send nedover, og nå står vekten på 109,5.. jeg gleder meg til fortsettelsen.. brudekjolen sitter som et skudd, å jeg gleder meg til bryllupsdagen!!=) Er redd jeg komme til å miste all motivasjon når den dagen er omme, men jeg har jo fremdeles mye vekt jeg ønsker å kvitte meg med !!!

 

Skal virkelig bli flinkere å gå inn å opdatere litt oftere, det er jo også en motivasjon å kunne "skryte" litt av seg selv etter en velykket uke =)

 

Så flink du er. Stå på og du må fortsette etter bryllupet også. Vei deg hver eneste uke. Går du opp så begynn å registrer maten din, kanskje bare for noen dager for å komme på rett spor igjen. Man glemmer litt ut hvor mye kalorier det er i ulike ting.

Jeg har ligget lenge på stedet hvil siden februar og nå er jeg blitt gravid. Målet er å ikke gå for mye opp i vekt. Har innarbeidet gode treningsvaner og håper å kunne fortsette med disse så lenge som mulig men er redd for at bekkenplagene kan innhente meg. Hadde problemer med bekken ved begge forrige graviditeter. Er litt redd for å "fremskynde" plagene ved feil type trening. Har jo ikke peiling på dette egentlig så jeg må snakke med en fysioterapeut.

 

Når er bryllupet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanse85

Bryllupet er 24.August =) gleder meg, og gleder meg masse til tiden etter og håper vi får en positiv test før jul vi å.. :rolleyes: :rolleyes: planlegger veldig nr 3, så etter bryllupet går vi all inn.. Vi har 2 jenter fra før, ei som blir 3år i juli og ei som snart er 16 mnd. Jeg var heldig med de to graviditeter og gikk kunn opp 3,5 kg med nr 1 og 4,5 kg med nr 2, så satser på at det evt blir slik denne gangen her å.. :rolleyes: Gratulerer med graviditeten da, så spennende og herlig :rolleyes: jeg håper også at jeg kan fortsette å trene om jeg blir gravid igjen. man kan jo fint drive med kondisjonstrening i form av gåturer og jogging( om man har vært aktiv før da) men veit det er mange styrkeøvelser man skal holde seg unna, bla sitt ups.

Men er helt sikkert lurt å snakke med en fysioterapeut, kanskje bekkenet tåler mere belastning og anstrengelser når du allerede er godt igang med treningen da !! B):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanse85

Hei og hå...

Denne uka synes jeg selv jeg har vært veldig flink :rolleyes:

Jeg har spist det jeg skal og ikke noe mere, jeg har vært på to treninger, i dag prøvde jeg noe nytt som heter cross trening, det var først 8 min jogg, styrke 3 øvelser 40 sek *2 , så 4 min jogg, styrke 3 øvelser 40 sek *2, 4 min jogg, styrke 3 øvelser 40 sek * 2, jogging, deretter topppuls, man løper med en som henger bak å bremser deg og gjør det veldig tungt å løpe. så jogget vi oss ned.. uttøying.. puhhh ferdig!!! 1 timer + 15 min uttøying.. jeg kunne vri opp pannebådet mitt etterpå. :lol: :lol:

 

lurer på hvordan veiingen blir på fredag !!! spennende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har fått trent!

 

Hos meg har det blitt lite trening siste uken. Har trent bare en gang men har fått inn en del hverdagsmosjon. Føler likevel jeg burde skjerpe meg og opprettholde treningen før det blir for tungt mtp svangerskap og bekkenplager.

 

Jeg har ferie fra i morgen og har planer om en aktiv ferie. Skal reise bort noen uker i ferien og spørs hvor mye jeg får skrevet her inne.

 

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanse85

GOD SOMMER TIL DEG OGSÅ.. OG GOD SOMMER TIL ALLE SAMMEN HER INNE :rolleyes:

 

Det første jeg vil skrive inner at jeg gikk ned 1,7 kg denne uka :lol::lol: :lol: , å kan ikke si annet enn at jeg er super fornøyd mer resultatet !!!!

 

Helgen har gått greit, på fredag gikk matinntaket som planlagt bortsett fra en softis :angry: lørdag var utskeielses dag, men ble liksom ikke det helt store utskeielsene, i går gikk det kjempe fint, var mega sulten og vurderte en bolle med brunost, men min bestevenninne sendet mel å lurte på om jeg ville være med å gå tur, så da reddet hun meg fra bollen, og det ble en deilig kjapp gange tur på 1,5 timer :rolleyes::lol::rolleyes: og ca 820 kcal fattigre!!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Svanse85

- 800g forje uke, men er super happy over det :lol: helga ble det både en og to utskeielser, og i går hadde jeg en sprekk, men jeg er på rett spor igjen i dag, det merker jeg er en forandring fra tidligere "slankekurer" om jeg hadde en glipp måtte jeg liksom vente til mandagen igjen før jeg begynte å vær flink igjen, men nå kan jeg ha en glipp på tirsdag å fortsette å være flink dagen etter. =) =)

 

Denne gange vil jeg nå målet mitt, selv om jeg ikke eksakt har satt meg noe mål da jeg er fornøyd, men første milepæl er under 100. Det har vært målet helt siden starten, når jeg kommer under 100, har jeg gått ned 25 kg :P:P etter det veit jeg ikke hvor langt ned jeg vil, men 20 kg til hadde vært topp =) =) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...