Gå til innhold

Sammen blir vi slankere!


Anbefalte innlegg

Jeg er en dame i min hittil beste alder. Har passert de førti mens jeg

holdt pusten og magen inne! Begynner å bli lei av å leite etter klær som

passer og nok et nedsig i prøverommet. Har nå i fire uker tatt med selv i

nakken og gått ned 6,5 kilo ved å spise oftere, sunnere og kutte ut

snopen. Men, jeg har fortsatt 15 kilo igjen å gå ned. DERFOR:

 

Er jeg på jakt etter andre damer i sin beste alder som har lyst til å

være med meg på heisaturen på vei til et sunnere liv. Noen som har lyst

til å dele sorger og gleder, oppturer og nedturer, langturer og korte

turer! Noen som vil motivere og bli motivert!

 

Har DU lyst til å bli med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Ninjafrue!

 

Hvor mye har du planer om å gå ned? Hvor lang tid har du tenkt å bruke?

 

Gleder meg til å bli bedre kjent med deg!

 

 

I går veide jeg 85 kilo og hadde gått ned 1,6 kilo siste uka. Disse fire ukene har jeg vært (relativt) flink med maten, men har ikke klart å prioritere noen form for trim. Lykken var derfor stor da naboen kom sent i går kveld og sa nå skal vi UT! Ble ikke mer enn ca 5 km med en blanding av gåing og lett jogging, men mye bedre enn sofaen! Må prøve å få til flere slike! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Hei! Jeg er med! :)

 

Jeg har til nå gått ned 8,7kg, men har enda 10-12kg som jeg vil skal av, dette virker ganske uoverkommelig. Så har satt meg et mål på 2kg til 4april. Håper jeg klarer det, men det blir tøft, skal i bryllup i helga å 30årsdag neste helg :blink: .

Sommeren har vært tøff, lite sunn mat, lite trim og veldig lite motivasjon. Men nå begynner alvoret, starter på Grete Roede kurs den 29.aug. Skal gå på kurs frem til jul i første omgang. Håper å nå målet mitt til påsken 2013.

 

Ellers så har jeg en høyde på 156 å en vekt på 69,0kg (i går)

 

Som trim så går/jogger jeg turer både i skogen og etter vegen.

 

Hilsen fra Mo i Rana :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ninjafrue

Hallo Vito og Siljepia. jeg skal ned (i første omgang) 21 kg, i alle fall sa tallene på vekta noe om det forrige gang jeg veide meg. :huh: Jeg er litt over 97 kg nå, og skal ned til 76. Så kan det hende jeg på lang sikt skal ned 2-3 kg til, men det får tiden vise. Jeg vet ikke hvor lang tid jeg bruker, har en historie på å gå fort ned i vekt (når jeg avstår fra sukker) selv om jeg spiser godt med mat. Men jeg legger ikke opp til å ha hastverk.

 

Jeg skal ikke gå kurs, har fått en overdose av sånne settinger opp igjennom tidene. Prøver selv, med hjelp fra dere da. Sjåast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Jenter!

 

Tror noe av det viktigste man kan gjøre hvis man ønsker et varig vekttap er å skynde seg langsomt! Poenget er å forandre livsstil, ikke lynslanke seg for så å få kiloene tilbake med renters renter...

 

Noe av tingene jeg har prøvd å fokusere på er å konsekvent ta trappa istedet for heis eller rullebånd.

 

Kan godt finne på å bruke matvareposene som vekter mens jeg tar noen knebøy før jeg rydder ut av posene.

 

Tar også trappa opp til 2.etg. ved å hoppe opp med samlede bein minst en gang om dagen. (Men kun når ingen ser meg! ;)).

 

Når jeg jobber på kontor tar jeg meg også noen tøye/bøye øvelser når ingen ser meg, og iallefall hvis jeg må på toalettet. Der er det jo ingen tilskuere!

 

Kunne nevnt i fleng, for jeg får nemlig aldri rota meg ut av huset for å trene. Derfor må jeg snappe til meg litt forbrenning der jeg kan!

 

 

Skal vi prøve å få til et vektskjema etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Ja, skynde seg langsomt er vel den beste måten å gjøre det på!

 

I dag var jeg en 5-timers tur på fjellet på jakt etter bær, det ble kun 1 liter multer, men en kjempefin tur og masse trim. Eneste var at vi laget multekrem til dessert etter middagen i dag da. I morgen er det tilbake på jobb, men tenkte å gå en lang tur med vår firbente venn på kvelden.

 

Vektskjempa har vært kjempebra!

Jeg veier meg hver Onsdag, i dag viste vekten 68,7kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest positiv2012

Hei. Jeg blir med. Min første dag her i dag. Målet mitt er 10 kg ned, helst i løpet av 10 uker. Jeg er en dame som blir 50 om 2 år men inni føler jeg meg som 25. Håper vi sammen kan nå våre mål! Hei og hopp :rolleyes::rolleyes: . I dag var jeg på en 5 timers tur på jakt etter skogens gull. Resultatet ble 2 liter. Men det var en flott tur i stekende sol. Jule moltekremen er iallefall sikret. Så det var dagens trim selv om jeg hadde med sjokolade i sekken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristi44

Heisan Jenter!

 

Tror noe av det viktigste man kan gjøre hvis man ønsker et varig vekttap er å skynde seg langsomt! Poenget er å forandre livsstil, ikke lynslanke seg for så å få kiloene tilbake med renters renter...

 

Noe av tingene jeg har prøvd å fokusere på er å konsekvent ta trappa istedet for heis eller rullebånd.

 

Kan godt finne på å bruke matvareposene som vekter mens jeg tar noen knebøy før jeg rydder ut av posene.

 

Tar også trappa opp til 2.etg. ved å hoppe opp med samlede bein minst en gang om dagen. (Men kun når ingen ser meg! ;)).

 

Når jeg jobber på kontor tar jeg meg også noen tøye/bøye øvelser når ingen ser meg, og iallefall hvis jeg må på toalettet. Der er det jo ingen tilskuere!

 

Kunne nevnt i fleng, for jeg får nemlig aldri rota meg ut av huset for å trene. Derfor må jeg snappe til meg litt forbrenning der jeg kan!

 

 

Skal vi prøve å få til et vektskjema etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristi44

Hei

 

Er selv 44 år og skal ned minst 18 kg for å komme under den magiske grensen på 70 kg. Jeg har vært der før og trves med det.

 

Årsak til min vektoppgang er samboerkiloer og to svangerskap der jeg har mistet en. Har nå en datter på et år og er i tillegg nyoperert for to dager siden. Det er bare en vei nå, det er å bli frisk og gå ned i kiloer.

 

Håper jeg kan få være med dere her:-) Har meldt meg på kurs i tillegg, men det begynner ikke før i slutten av august.

 

Er med på en motivasjonstabell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med nye folk! Velkommen skal dere være!

 

Utrolig flinke dere har vært med 5 timers fjellturer! Bøyer meg i støvet altså! :)

 

Kvalitetssikring er veiktig Siljepia, klart man må smake bittelitt! Men så var det det å gi seg mens leken er god og ikke tømme bollen samt rundsleike den etterpå! ;)

 

Kristi44, jammen har du hatt nok å slite med for en stund! Da kommer det til å bli utrolig deilig å kunne se seg i speilet etterhvert og faktisk se en positiv utvikling!

 

Positiv12, koselig du blir med! Husk alder er kun tall! Man er ikke endre enn hva man føler selv! :)

 

I går kveld satt jeg og støttet haken min i den ene hånda. Plutselig tenkte jeg: Men i all verden så skarp kanten på kjeven er?! Jeg måtte ile til et speil og titte. Det er faktisk en merkbar forskjell i ansiktet mitt, har bare ikke tenkt på det før. En deilig oppdagelse! :)

 

Da er vi foreløpig Vito, Ninjafrue, Siljepia, Positiv12 og Kristi44 her inne! Så bra! Noen av dere som vet hvordan man lager tabell, eller skal jeg finne det ut en dag?

 

Ha en strålende sommerdag jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristi44

Så koselig med nye folk! Velkommen skal dere være!

 

Utrolig flinke dere har vært med 5 timers fjellturer! Bøyer meg i støvet altså! :)

 

Kvalitetssikring er veiktig Siljepia, klart man må smake bittelitt! Men så var det det å gi seg mens leken er god og ikke tømme bollen samt rundsleike den etterpå! ;)

 

Kristi44, jammen har du hatt nok å slite med for en stund! Da kommer det til å bli utrolig deilig å kunne se seg i speilet etterhvert og faktisk se en positiv utvikling!

 

Positiv12, koselig du blir med! Husk alder er kun tall! Man er ikke endre enn hva man føler selv! :)

 

I går kveld satt jeg og støttet haken min i den ene hånda. Plutselig tenkte jeg: Men i all verden så skarp kanten på kjeven er?! Jeg måtte ile til et speil og titte. Det er faktisk en merkbar forskjell i ansiktet mitt, har bare ikke tenkt på det før. En deilig oppdagelse! :)

 

Da er vi foreløpig Vito, Ninjafrue, Siljepia, Positiv12 og Kristi44 her inne! Så bra! Noen av dere som vet hvordan man lager tabell, eller skal jeg finne det ut en dag?

 

Ha en strålende sommerdag jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristi44

Har forsøkt å sett om det er mulig å lage liste, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til. Jeg har i hverfall veid meg i dag tidlig -

 

Min startvekt er derfor på 87,2 kg fordelt på 174 cm - mitt første delmål tror jeg vil være 80 kg, delmål 2 75 kg oog siste 70 kg.

 

Mvh Kristi44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok viktig å sette seg delmål. Jeg skal i bryllup 20. okt. og ønsker jo å være slankest mulig, men usikker på hvor mange kilo jeg skal tørre å satse på å skulle ned. Man regner vel kanskje litt i underkant av en kilo? Eller en halv i snitt i uka? Hva tror dere jenter?

 

Har hatt ei tøff helg med mange fristelser, og ei uke uten trim. Temmelig spent på vekta i morgen tidlig ja! ;)

 

Ha en strålende søndag jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Skal vi ha en felles veiedag eller?

 

Jeg er akkurat kommet hjem helgetur, har vært i bryllup, masse god mat og drikke! Veldig spent på vekta, har ikke så store forhåpninger :rolleyes:

 

Minde delmål er:

65kg innen 30.sep.

60kg innen julaften.

57kg innen 20feb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag Jenter! :)

 

Nå har jeg lett til øyet ble stort og vått, men ikke funnet noen tabell herinne enda. Min veiedag er mandag, men hvis dere har andre dager kan dere jo bare føre inn deres resultat på egen veiedag.

 

Vito:91,5 kg v. start 16.7.12, vekt i dag 83,9. Ukas nedgang: 1,1 kg, totalt 7,6kg.

Siljepia:

Positiv12:

Kristi44:

 

 

Ninjafrue har hun forsvunnet?`

 

Hadde jo vært flott hvis vi fikk med noen flere her inne...

 

 

Jeg er kjempefornøyd med ukas vektnedgang på 1,1 kilo. Har vært ei "hard" uke med mange utfordringer på matfronten og INGEN utfordringer på trimfronten. Har rett og slett ikke trent i det hele tatt. Nå er det ny uke og nye muligheter. Skolen er i gang og rutinene må på plass etterhvert. Ups, der kom jeg akkurat på at jeg ikke har spist frokost enda. Iler inn på kjøkkenet, -river opp knekkebrødpakka....

 

Spent på å høre hvordan det har gått med dere. Trenger spark i r.. når det gjelder trening.. :) Vi snakkes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristi44

God mandag Jenter! :)

 

Nå har jeg lett til øyet ble stort og vått, men ikke funnet noen tabell herinne enda. Min veiedag er mandag, men hvis dere har andre dager kan dere jo bare føre inn deres resultat på egen veiedag.

 

Vito:91,5 kg v. start 16.7.12, vekt i dag 83,9. Ukas nedgang: 1,1 kg, totalt 7,6kg.

Siljepia:

Positiv12:

Kristi44:

 

 

Ninjafrue har hun forsvunnet?`

 

Hadde jo vært flott hvis vi fikk med noen flere her inne...

 

 

Jeg er kjempefornøyd med ukas vektnedgang på 1,1 kilo. Har vært ei "hard" uke med mange utfordringer på matfronten og INGEN utfordringer på trimfronten. Har rett og slett ikke trent i det hele tatt. Nå er det ny uke og nye muligheter. Skolen er i gang og rutinene må på plass etterhvert. Ups, der kom jeg akkurat på at jeg ikke har spist frokost enda. Iler inn på kjøkkenet, -river opp knekkebrødpakka....

 

Spent på å høre hvordan det har gått med dere. Trenger spark i r.. når det gjelder trening.. :) Vi snakkes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristi44

Gratulerer med vektnedgangen 1,1 kg er jo supert og totalt godt over 7 kg. Gleder meg til det samme.

 

Veide meg torsdagen og da var vekta 87,7 kg. Har snikveid meg litt og har nok godt ned litt, men tror det kan være mye veske nå første uken.

 

Hadde en liten utfordring lørdagen, da var vi i barnebursdag på dagen og voksenbursdag om kvelden. Hadde bestemt meg for hva jeg kunne innta, men det ble med tanken. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig. Har meldt meg på kurs som starter i neste uke så jeg unnskyldte meg selv med det. Hva gjør dere på sånne dager? Hadde også veldig dårlig samvittighet etterpå..men håper å greie neste utfordring :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ninjafrue

hallo alle sammen, så bra jobba!! jeg har ikke veiet meg på en stund, men tro til i dag. "Nytisset" og i undertøyet. Det var lenge siden sist jeg har vært så nøye, siste gangene jeg veiet meg var til og med med skoa på. Totalt har jeg gått ned 16 kg nå, er veldig lettet over det (bokstavelig talt). :) har 16 kg igjen og det klarer jeg.

 

jepp, jepp. kan ikke sole meg i glansen for lenge. Hva skal jeg ha til middag tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FY FLATE Ninjafrue! Så flink du har vært!!!!! :)

 

Tørr du virkelig veie deg med undertøy på? Her ryker absolutt alt, -nesten så jegtar ut linsene før jeg går på vekta! ;)

 

 

 

I dag kan du lage skinke og makaronigrateng til middag Ninjafrue, det hadde vi og det var grisegodt! :)

 

Om vi har slike dager Kristi? Ja, HELE tiden jenta mi! Det er derfor vi er her inne! Vi prøver å ta lærdom av våre feil, trene på å si nei.. OG hvis (når) alt det foran nevnte går til h... må vi ta en laaang joggetur!:)

 

Kan dere ikke klippe og lime litt med lista jeg lagde og føre inn deres egne resultater? Så får vi det litt samla mener jeg!

 

PS, jeg har trimma litt i dag! Stor stjerne i taket!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Fy flate hvor flinke dere er :D

Jeg har veiedag på Onsdag, siden Grete Roedekurset er på Onsdager.

Jeg har hatt mange slike tunge dager i denne uken.. Men det er vel bare å tenke at alt er ikke ødelagt, tenk fremover.

En venn av meg sa noe som egentlig var ganske lurt: " Hvis du mister teleonen den på bakken, hopper du på den, siden den allerede ligger der? Eller tar du den opp å koster av den igjen?.

Det samme om godis og potetgull, siden du har sprukket å spist litt, hiver du i deg en ekstra pose med potetgull? Eller nyter du det du allerede har spist å tenker at jaja, det var godt med nå må jeg tenke fremover mot målet mitt igjen."

 

Gruer meg til Onsdagen, regner med en good del opp..:blink:

 

Vito:91,5 kg v. start 16.7.12, vekt i dag 83,9. Ukas nedgang: 1,1 kg, totalt 7,6kg.

Siljepia: Høyde:157cm, Startvekt Feb. 12: 77,7kg. Vekt i dag: ,Ukes resultat: , Totalt:

Positiv12:

Kristi44:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristi44

Fy flate hvor flinke dere er :D

Jeg har veiedag på Onsdag, siden Grete Roedekurset er på Onsdager.

Jeg har hatt mange slike tunge dager i denne uken.. Men det er vel bare å tenke at alt er ikke ødelagt, tenk fremover.

En venn av meg sa noe som egentlig var ganske lurt: " Hvis du mister teleonen den på bakken, hopper du på den, siden den allerede ligger der? Eller tar du den opp å koster av den igjen?.

Det samme om godis og potetgull, siden du har sprukket å spist litt, hiver du i deg en ekstra pose med potetgull? Eller nyter du det du allerede har spist å tenker at jaja, det var godt med nå må jeg tenke fremover mot målet mitt igjen."

 

Gruer meg til Onsdagen, regner med en good del opp..:blink:

 

Vito:91,5 kg v. start 16.7.12, vekt i dag 83,9. Ukas nedgang: 1,1 kg, totalt 7,6kg.

Siljepia: Høyde:157cm, Startvekt Feb. 12: 77,7kg. Vekt i dag: ,Ukes resultat: , Totalt:

Positiv12:

Kristi44:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristi44

Vito:91,5 kg v. start 16.7.12, vekt i dag 83,9. Ukas nedgang: 1,1 kg, totalt 7,6kg.

Siljepia: Høyde:157cm, Startvekt Feb. 12: 77,7kg. Vekt i dag: ,Ukes resultat: , Totalt:

Positiv12:

Kristi44: 87,7 kg v. start 16.8.12, vekt i dag. Ukas nedgang: kg, totalt kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ninjafrue

:D Du får sagt det Vito. Av med linsene neste gang, men ser du da tallene på vekta?? jeg har veid meg med både hettegenser, støvler og det som verre er. litt sånn trøstetanke, kan trekke fra 10 kg for klærne - men skjønte jo at det ikke holdt i lengden.

 

å gå på trynet skjer oss alle. jeg hadde en virkelig fæl dag forrige uke, hadde fått i meg så mye sukker at jeg trodde hodet skulle gå av gjengene. samtidig som jeg klynker over at knærne ikke funker. hvor er logikken liksom?? jeg skal være voldsom ydmyk over at kroppen fortsatt fungerer, med tanke på overvekt og dårlig stell i perioder.

 

vi lar oss ikke stoppe av en trynings. ikke tale om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristi44

:D Du får sagt det Vito. Av med linsene neste gang, men ser du da tallene på vekta?? jeg har veid meg med både hettegenser, støvler og det som verre er. litt sånn trøstetanke, kan trekke fra 10 kg for klærne - men skjønte jo at det ikke holdt i lengden.

 

å gå på trynet skjer oss alle. jeg hadde en virkelig fæl dag forrige uke, hadde fått i meg så mye sukker at jeg trodde hodet skulle gå av gjengene. samtidig som jeg klynker over at knærne ikke funker. hvor er logikken liksom?? jeg skal være voldsom ydmyk over at kroppen fortsatt fungerer, med tanke på overvekt og dårlig stell i perioder.

 

vi lar oss ikke stoppe av en trynings. ikke tale om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...