Gå til innhold

De siste kiloene skal av


Anbefalte innlegg

Hei

Nå lager jeg en egen tråd for det gikk litt i surr hvilke tråder jeg fulgte eller ikke.

Her vil jeg rapportere en gang i uken, det vil si hver fredag. Har meldt meg inn i Gold medlemskapet i dag og nå er det de siste kiloene som skal av + selvfølgelig et par feriekilo.

 

Ellers er jeg 47 år, mor til to voksne barn som gjør at jeg har god tid til å trimme og pleie meg selv. Har også hund som trenger lufting så her er det bare å komme seg ut. Jeg jogger litt og kan nå løpe 8 km uten problem, men i sommer har jeg fått en betennelse under foten som gjør at det ikke har blitt så mye som planlagt.

 

Kjenner at jeg har fått gnisten til å gyve løs på de siste kiloene og hvis noen vil henge seg på er det koselig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye aktivitet på denne tråden nei.. men det gjør ikke så mye. Hadde jo vært koselig med besøk men den er først å fremst for meg selv istedet for å kurs. Har nå Gold medlemskap og hvis jeg en gang i uken rapporterer her skal jeg klare meg langt.

 

Helgen ble ikke helt som jeg hadde tenkt for allerede på fredag bestemte jeg meg for at jeg heller ville starte på mandagen, så mandagen blir offisiell veiedag ikke fredag.

 

Denne uken har gått greit så langt, ligget rundt 1700 kcalorier, og ca 7 trimpoeng så langt. Har mål om 10 trimpoeng i uka. Ikke vits å overdrive da blir en så lei etter en stund. Viktig å kunne tenke at i dag har jeg treningsfri også en gang i blandt.

 

Som sagt går det veldig greit nå og jeg er veldig motivert. Har satt meg små delmål og hovedmålet mitt er 60 kg innen 1/2 år. Vet det er mye men jeg har så lyst å klare det.

 

Da kommer jeg sterkt tilbake på mandag. Skal på fest i helgen og det kan jo by på utfordringer, men får gjøre det beste ut av det så går det nok greit.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg heng meg gjerne på :) Litt om meg sjølv: 42 år, samboer og mor til 2 (15 og 12 år). Har som deg fått meir tid til å pleie meg sjølv no som ungane har blitt større :) Har sidan august i fjor gått ned nesten 15 kilo, men i ferien la eg på meg litt igjen. Total nedgang pr dato er ca. 13 kilo :) Har som mål å bli litt under 80 kilo, og har då ca. 7 kilo igjen.

 

Har som deg veiedag på mandagane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg også henge meg på her? Jeg holder egentlig til på hold vekten forumet, men det er jo ikke akkurat det jeg har bedrevet, - holdt vekten altså. Derfor er det minst fire-fem kilo som skal av denne høsten for at klærne skal passe igjen.

 

Jeg er 44 år, mor til to (10 og 14), 166 høy, og ferdigferiert veide jeg 70,4 kilo.

 

Målet er 64-65. Motivasjonen går i rykk, napp og bølgedaler, så det er god hjelp i å være med i en aktiv tråd synes jeg.

 

Veiedag for meg er på lørdager. Håper vi kan heie på hverandre her inne :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at noen vil henge seg på. Det var trivelig.

 

Jeg har jo holdt på en stund jeg også, men i år har jeg ikke kommet noen vei. Har vært på 4 ferier utenlands og hver gang ramler jeg litt av lasset etterpå og så er det å gå de samme kiloene av igjen og igjen. Men i høst har jeg virkelig lyst å gå ned til 64 kilo.

 

Første mål nå er å få av de irriterende kiloene jeg fikk i syden for tre uker siden. Det var en uke i syden som egentlig ikke var så hakkende gale, men så kommer jeg ikke inn den gode tralten når jeg kommer hjem og så vips går det noen uker og to-tre kilo kommer på.

 

Nå har jeg bestemt meg for ikke å gå på vekta før 17 September. Det er en mandag og da har jeg tre uker på å få av det jeg har fått på på tre uker. Skal bli spennende å se om jeg klarer å komme ned på 67 som var vekten jeg hadde den dagen jeg dro. Etter dette blir mandag min faste veiedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, i motsetning til deg, hatt en steike, hakkende gal uke i syden. Det var godteri og god mat i mengder hver dag, mye avslapning og lite aktivitet. Før turen var jeg så fast bestemt på at jeg skulle nå trivselsvekta, men dengang ei. Nå er jeg imidlertid fast bestemt på at de siste, vanskelige fillekiloene skal av. Jeg vil passe klærne mine igjen.

 

Nå skal jeg igang med trening igjen etter ferien. I morgen venter en spinningtime. Det skal bli godt å svette litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 1,8 kilo nedgang forrige veke, vart det dessverre opp 800gram denne mandagen :( Veit veldig godt grunnen; var på fest i helga, åt god mat og drakk god vin. Søndagen hadde eg veldig lyst på noko salt og åt derfor potetgull...., og då gjekk det som det måtte gå.

 

Denne veka har starta veldig bra, med greitt matinntak og allereie 2 treningar. Så får eg håpe det gir resultat igjen mandagen :)

 

Kjenner meg veldig igjen i dette med at ferien øydelegg for vektnedgangen, Henna. Akkurat det same skjedde med meg; 3 kilo opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helger og ferier som er en killer for slankekuren. Kjenner meg godt igjen med helgene også. Det er SÅ vanskelig at det nesten ikke går an. For tre år siden gikk jeg ned 13 kilo på to nettkurs. Da var jeg flink i helgene også og da kom resultatene. Så jeg vet så inderlig godt hva som må til. Men det er en ting i teorien noe annet i praksis.

 

I går hadde jeg en dårlig dag. Hadde noen venninner på besøk og hadde laget god suppe. Det ble litt ekstra og litt baguett til + et stykke kake :blink:

 

Vel fortsetter i dag. Det er litt rart å ikke veie seg for jeg er regelrett veioman og går gjerne på vekta flere ganger til dagen. Det er som jeg håper et under /mirakel skal ha skjedd på noen timer he he. Men nå har jeg ikke veid meg på 4 dager og jeg SLITER :( Men nå har jeg sagt det, 17 September så får jeg bare holde det også.

 

Lykke til videre i uka jenter - det høres ut som dere er skikkelig motiverte til nedgang en gang for alle nå. :) Det er jeg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også litt besatt av badevekta, men tvinger meg selv til å veie meg max to ganger i uka. Hovedveiing på lørdag, og kanskje en snikveiing på onsdag. Dette gjør jeg litt for å forberede meg på et eventuelt nedslående resultat, så det er jo litt teit egentlig.

 

Så langt har uka vært bra. Nå sitter jeg på jobb og er stolt av at jeg klarte å takke nei til marsipankake i vaktskiftet. Kaka står i kjøleskapet to meter unna, men dersom den roper for høyt skal jeg nok få den til å holde kjeft. Redningen er en stor boks fruktsalat med vaniljekesam toppet med noen få rosiner og hakka mandlet. Det skal vel smake både for kroppen og samvittigheten!

 

Ha en strålende kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, har hatt ei veke med lite fokus på vektnedgangen. Har ikkje vore heilt i form på grunn av forkjølelse, og har derfor falle litt av lasset denne veka. No føler eg at forma er på veg tilbake igjen, og håper at eg er klar for trening og vektnedgang igjen :)

 

Håper at det går bra for dokke andre, og at fokuset er på sunn mat og trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, litt fraværende jeg også. Har vært flink å trimme, men matmessig går det ikke helt på skinner enda. Skal prøve å være flinkere denne uken.

 

Har hatt den første joggeturen på lenge. Tok litt intervall i bakke og noen øvelser på stuegulvet når jeg kom hjem. Knallhardt. Men det er ikke mer enn tre uker siden jeg løp 4 turer i uka så det er DER en plass enda tenker jeg.

 

Ha en fin slankeuke videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå er jeg tilbake på denne tråden. Det tok sin tid, men jeg har ikke helt ligget på latsiden. Jeg har blandt annet siden starten kommet meg ned på 67.6 kilo pr dags dato og jeg har fått full sving på trimmen. Forrige uke ble det over 16 trimpoeng og det synes nå jeg i alle fall er ganske mye. Det går i tre saftige joggeturer, 7 km, 8 km og 1 mil og en knallhard aerobic time en gang i uka. Ellers ispedd mange raske gåturer med hunden. Det har jeg tenkt å fortsette med.

 

Ellers vil jeg nå framover prøve å holde liv i denne tråden og virkelig gjøre mitt til å får de siste kiloene av. Håper Giraffe og Ole Brum tar en liten hilsen innom igjen etter at jeg "uteble"

 

Dagens trim i dag var hard aerobic i 50 min og en rask gåtur på 50 min. 3.3 Trimpoeng og godkjent.

 

Middag i dag blir kjøttboller i frikasee saus. Skal ta minimalt med saus og MYE grønnsaker.

 

Da er vi gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trim unnagjort. 50 min rask gange med hunden 5 km. Blir ikke mer i dag tror jeg, må hvile beina litt også.

 

Jeg har bestemt meg for å klare to ting denne uken nemlig:

 

Til mandag ha gått ned til 67 blank.

Ikke gå på vekta før mandag.

 

I går gikk kjempefint. Bakte sunne knekkebrød og var forsiktig. Skal bli enda bedre i dag :D

 

I dag blir det vårruller med salat til middag og litte grann ris.

Ha en fin tirsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trim ble unnagjort før jobb. 7 km joggetur og 15 min styrke hjemme. Så det var det unnagjort. Blir kanskje en rusletur med hunden i kveld men den blir ikke lang.

 

Kjenner jeg sliter med ikke å veie meg. For meg som er kontrollfrik og veioman er det rett og slett slitende. Samtidig er det litt godt også, så jeg skal holde ut :rolleyes:

 

Dagens middag blir stekt fiskepudding med revne gullerøtter og poteter. Lager noen pannekaker til ungene også men de skal ikke mor ha noe av nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50% av trimmen unnagjort før jobb. Det ble 50 min rask gange i morges. 50 min skal jeg ta når jeg kommer hjem så blir det 1 mil i dag. Det føles liksom ikke så langt når en deler det opp. Så får jo hunden to turer også og jeg slår to fluer i ett smekk :rolleyes:

 

I går var jeg mega flink med maten. Tror det kommer litt av jeg ikke flyr på den vekta hele tiden. Den er så distraherende og demotiverende når den ikke viser det jeg vil. Men det holder hardt for en innbarka veioman for jeg kjenner på kroppen at jeg har gått litt ned og vil så gjerne se det svart på hvitt. Men jeg har vært flink og stått i mot. Tenker litt på hvor gøy det skal bli på mandag.

 

Men først kommer helg og det er jo en veldig utfordring. Skal prøve å planlegge litt for planlegging er jo halve nøkkelen.

 

I dag blir det kylling kjøttdeig i tomatsaus og litte granne spagetti. Ikke så slankende kanskje men minstemann har bestilt det hver torsdag. Man tror det kanskje ikke men hva vi har til middag er sykt viktig for mine unger. De blir rett og slett deppa hvis det er noe de ikke liker. Så mor prøver å strekke seg langt for å glede de. Kanskje en bjørnetjeneste når jeg tenker etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var helgen her igjen. Ukene går jammen fort. Nå er det to uker siden jeg virkelig tok tak i vektnedgangen igjen og det har gått veldig bra.

 

I dag blir det hytta uten hunden denne gangen. Det skal bli litt godt det også for det kan til tider være masete med hele hunden.

 

I dag blir det en 8 km lang joggetur etter jobb så kan helgen virkelig starte. Får bare håpe været holder og at det ikke pøsregner.

 

Ellers skal jeg få til en lang tur i morgen i og en skikkelig lang jogge tur på søndag.

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen snart over, men det har vært en avslappende helg. Været har vært elendig men fikk lurt en lang gåtur i går og en joggetur i dag. Fredagens joggetur ble det ingenting av. Det var for surt vær og foten streiket. Ellers har det bøttet ned hele helga. Har fått lest og slappet av. Har også hentet masse epler som jeg må finne på noe å gjøre med. Blir vel noen eplekaker tenker jeg.

 

Nå er jeg spent på i morgen, men jeg tror jeg vil ha veidag på fredag. Det er den beste dagen i uka å veie seg på synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble megaskuffet i dag da vekten bare viste ned 100g. Jeg nådde heller ikke målet mitt om å veie 67 i dag. <_< Men jeg klarte å la være å veie meg på en uke så det målet klarte jeg jo. Siden jeg bare gikk ned 100g var det godt at jeg ikke dreiv å veide meg hele tiden også. Det hadde blitt skikkelig demotiverende.

 

Men en positiv ting var jo at jeg hadde gått ned 2 cm i livet. Det viser seg at styrketrening har visst noe for seg. Har tatt mye mageøvelser i det siste. Det var nok derfor jeg følte jeg hadde tatt av for buksa var mye løsere :rolleyes:

 

Trim i dag blir aerobic i lunchen. Middag blir kyllingwok.

 

Ny uke nye muligheter, jeg gir i alle fall ikke opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det ingen trim. Beina skal få hvile litt tenkte jeg.

Skal bake eplekake og eksprimentere litt der også. Har oppskrift på en eplekake jeg har dikta selv som ikke er så galen kalorimessig.

 

I dag blir det hjemmlagede karbonader m/grovt brød og salat til. Kjempegodt. Jeg deler da en karbonade i to og tar kun et hamburgerbrød som jeg også deler i to. Vips så tror jeg at jeg får mye mer enn jeg egentlig får.

 

I morgen skal jeg ha fri fra jobb og det gleder jeg meg til. Det føles nesten som litt fredag i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...