Gå til innhold

Skal ned 4-5 kilo - du også?


Gjest MamiK
 Share

Anbefalte innlegg

Hei jenter og damer!

 

Er så flott å ha denne siden å vende tilbake til etter en sommer med mye god mat og drikke :-)

Har ikke veid meg i hele sommer, og vekta har krøpet litt oppover. Nå er det full skjerpings. Jeg følger selv GR sånn mer eller mindre, men har aldri gått på kurs. Vet jo hvordan man spiser sunt, men synts det er fint å registrere for å få noen påminnere og en oversikt over mat og trening.

 

Har klart å spise mindre og sunnere, og å være mere aktiv.

 

Neste mål er å komme meg på trening også på treningssenteret, og å spise mer jevnt. Slik vil jeg kunne komme opp i 1600 kcal.

 

Gleder meg til å miste kilo sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

 

Kan jeg hive meg med? Er 33 år, veier 74,3 kg (opp 0,8 fra forrige uke!!...) og er 172 høy. Jobber som personlig trener, men har behov for å legge inn alt jeg spiser for å føle at jeg har kontroll. Har gått opp en del kg det siste året pga skade ---> stillesitting, men er nå tilbake for fullt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bambi på isen

Hei,

 

Jeg hiver meg gjerne på her. Jeg er 28 år, 1,70 m og veier 69 kg (give or take). Mitt mål er i første omgang å komme meg ned i 65 kg. Man skulle tro det var en enkel sak, men kiloene sitter godt på altså. :angry: Jeg har heller ikke gått på kurs, men synes det er veldig til hjelp å bruke dagboken til å føre opp hva jeg spiser. Jeg er glad i å trene og trener flere ganger i uka på treningsstudio, men likevel har jeg synes det vært vanskelig å gå noe særlig ned i vekt. Årsaken som jeg kom fram til til slutt var at jeg rett og slett spiste for mye, for mange og for store prosjoner osv., så prøver å bruke dagboken til å få kontroll over dette. Tar gjerne i mot tips for å holde motivasjonen oppe, for den går litt i bølger må jeg si B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 1: Få denne gruppa opp og gå:) Det er motivasjon nr én for da er det ikke like lett å snike seg unna:) Skal ha hotellhelg så er en smule i planleggingsfasen for hvordan det skal gå, men har tenkt at jeg skal belønne meg selv med shopping til mandag om jeg klarer å holde meg innafor kcalgrensa i helga. Lurt. Kan iallefall håpe det er motivasjon nok;)

 

Hva bruker dere andre som motivasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei kan jeg være med?

 

Har gått nettkurs nå nettopp og gått ned nesten 5 kg. Har gått GR tidligere med god effekt men trengte litt nå igjen etter å ha fått barn for 14 mnd siden.

 

Reiser til Kreta i morgen på all inclusive i 14 dg og det kan jo få endel pluss tilbake på vekta så kan være fint å ha noen å dele videre prosess med når jeg er hjemme igjen.

Er bryllupsreise så tenker å kose meg og spise det jeg vil, men skal absolutt røre på meg, svømme, gå tur osv når jeg kan samt all inclusive gjør at jeg har mye å velge mellom av frukt og grønt også.

 

Er 33 år, 169 høy og veier ca 68 kg. Målet mitt har vært ca 63-65 kg. Satser på at det skal være mulig å nå etter ferien og uten mer enn 2 kg pluss fra nå (krysser fingre) ;-)

Glad i å trene men sliter litt med motivasjonen (har noe angst og bruker medisiner som ikke akkurat hjelper på å gå ned i vekt eller holde sulten unna).

 

Heier på dere her inne jeg!!!! Fint å dele tips og tanker med andre og ser hva som kan motivere i kampen mot kiloene. Heia heia alle sammen. KOmmer tilbake med info etter ferien!!

 

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes fantastisk deilig ut, Listin!! Hadde ikke gjort noe med en tur til varmen nå (selv om vi egentlig nettopp har kommet hjem...;). ELSKER FERIE!!

 

Har også vært på all inclusive noen ganer, og har hatt masse gode intensjoner. Helt til jeg oppdaget kakebordet som var tilgjengelig til alle måltider. Får man først smaken så er det gjort. STYR UNNA!!:)

 

Var i Spania i sommer og da trente vi 5 x på ett lokalt treningsenter der nede. Gøy opplevelse å være den eneste jenta som løfta jern, det syntes de var veldig spesielt. Følte meg som "the norvegian viking" der jeg sto og løfta, og det var en morsom følelse:)

 

Om noen her inne trenger tips til noe trening så er det bare å si i fra, det er som sagt jobben min så kan bruke det for det det er verdt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Beklager for at jeg ikke har vært her inne til å svare og motivere ;-) Dagene flyr! Er vanskelig å få tid til å registrere maten til og med. Sånn er det å være småbarnsmor ;-)

 

Jeg har spist ganske lite, men kosa meg. Har prøvd å ligge på meny 2, som tilsier 1600 kcal. Har likevel havnet godt under hver dag, stort sett. Hadde ingen utskeielser i helga. Likevel viste ikke vekta mer enn minus 0,5 kilo :-/. Ble litt skuffet, må jeg si... Men samtidig er jo 0,5 i uka det GR anbefaler. ¨

 

Har ikke trent regelmessig, selv om jeg burde det. Men har syklet med henger for å hente minstejenta i barnehagen. Er noen gode oppoverbakker, så er svett og "fæl" hver gang, selv om det er en liten tur på ca 20 min t/r. Har også jobbet endel i hagen, svettet med kantklipper og raka ;-) En dag syklet jeg også med henger i ca 1 mil.

 

Et av målene mine er å bedre kondisen min, slik at det å sykle for eks til og fra barnehagen ikke gjør meg kjempesvett og sliten. Bor veldig nærme by og andre fasiliteter, slik at jeg KAN sykle stort sett overalt.

 

Hvordan går det med dere? Syntes dere det er vanskelig? Har dere gått ned noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MamiK: Ikke verst at du sykler da:) Det er jo kjempebra trening! Legg på noen minutter på vei hjem da vettu så har du enda litt ekstra trening;)

 

Har ett par sånne "spisermenerlikevelsultenheletiden" -dager. SUUGER i magen etter noe som metter, men ingenting hjelper. Og så så godtesyk! Spiser sjelden godteri, men nå suger det skikkelig! Hm, får innom butikken å rive med meg litt bær og frukt, det hjelper iallefall noe:)

 

Hva trener dere forresten? Og hvor mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Jeg beklager så mye, men det har vært noe med pc'en som har gjort at jeg ikke kom meg inn her for å skrive. Forstår godt at dere ønsker en tråd det skjer litt mer på!

 

Likevel prøver jeg å blåse litt liv igjen, hvis det fortsatt er noen som vil være med.

 

Har til nå gått inn 4 cm i midlen og 1,6 kilo totalt. Er veldig fornøyd med det!

Er ikke så flink til å trene, jeg har rett og slett veldig knapt med tid som småbarnsmor. Håper å bli flinkere til å trene, det er godt med fysisk aktivitet!

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør enda et forsøk på å blåse liv i tråden.

 

Her går det greit. Jeg har vært syk denne uka, en har likevel gått ned. Håper det ikke bare er muslker! :-/

 

Jeg har nå gått ned 3 kilo, så da er det ikke mye igjen. Kunsten blir å holde seg der!

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...