Gå til innhold

Helgekosen stopper vektnedgang.


Gjest Kaffeslukeren
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Kaffeslukeren

Hei.

 

Jeg trenger sårt noen tips til hva jeg skal gjøre i helgene. Jeg prøver å legge om mine spise og drikkevarer mht en varig endring. Hverdagen går helt fint men når fredag og lørdag er der, skjener jeg ut.

 

Derfor har jeg noen spørsmål til dere: 1. Hvor mye alkohol kan man tillate seg i helgen? Er det lurt å stykke opp frimerker i alkohol og fordele dem på to dager? 2. Hva med mat/snop? Er det noen som har erfart en helgeordning som fungerer godt?

 

Jeg tar i mot alle gode tips :)

 

Takk på forhånd, "kaffeslukeren"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

heisann!! :) jeg har full forståelse for at alt krøller seg til helgen..og særlig med tanke på (for min del) rødvin og evt potetgull. sjokoladen har jeg klart å legge på hylla,men RØDVIN derimot,den er min kos. jeg måler opp (ja,det er helt tåpelig!!) 3 dl og tar fra dagens matrasjon..jeg følger ikke alt her slavisk,frimerkene får stå "urørt",så lenge jeg holder meg innenfor grensen på kcal. innimellom har jeg kcal "tilgode" en dag,og da unner jeg meg potetgull,oppmålt i gram. før kunne jeg praie en hel pose alene,men kjenner nå at jeg har kontrollen ved en tilmålt skål,og det holder faktisk!! vil ikke ha mere enn det jeg har unnet meg,og den følelsen er hærlig!!

 

finn din egen måte å "overleve" dette på,og gjerne få det til en varig ting. det er mitt mål.

 

lykke til med prosjektet,er helt sikker på at du greier det!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har jeg funnet ut at det faktisk ofte er lettere å kutte alt snop i en periode - for jeg syns det er vanskeligere å begrense meg enn hva jeg syns det er å bare la det være. Da har jeg ikke noe snop etc i huset heller og blir ikke fristet med mindre jeg er hos andre da...

 

Hvis det ikke passer for deg, kan kanskje en ide være å bestemme deg for hva du skal unne deg på forhånd? Hvis du allerede har bestemt at det du skal få lov til å "skeie ut" med er feks 2 glass rødvin og en liten sjokolade (vet ikke hvordan det blir kalorimessig - bare som et eksempel), er det kanskje lettere å holde seg til det? Tror litt av problemet kan være at du tenker at du skal unne deg noe nå som det er helg. Og siden dette "noe" er udefinert, er det lett å spise for mye usunt... Mens hvis du har bestemt deg på forhånd, er dette grensene dine og lettere å holde seg innenfor? Verd å prøve i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har jeg funnet ut at det faktisk ofte er lettere å kutte alt snop i en periode - for jeg syns det er vanskeligere å begrense meg enn hva jeg syns det er å bare la det være. Da har jeg ikke noe snop etc i huset heller og blir ikke fristet med mindre jeg er hos andre da...

 

Hvis det ikke passer for deg, kan kanskje en ide være å bestemme deg for hva du skal unne deg på forhånd? Hvis du allerede har bestemt at det du skal få lov til å "skeie ut" med er feks 2 glass rødvin og en liten sjokolade (vet ikke hvordan det blir kalorimessig - bare som et eksempel), er det kanskje lettere å holde seg til det? Tror litt av problemet kan være at du tenker at du skal unne deg noe nå som det er helg. Og siden dette "noe" er udefinert, er det lett å spise for mye usunt... Mens hvis du har bestemt deg på forhånd, er dette grensene dine og lettere å holde seg innenfor? Verd å prøve i alle fall :)

 

Enig med denne ;)

 

Bestem på torsdag hva du skal ha i helgen, å porsjoner det ut i fredags og lørdagsdoser..Fjern så resten så du ikke kan ta mer en det planlagte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å begrense utskeielsene til kun lørdagen. Fredag er en vanlig hverdag. Da har du kun 1 dag å skeie ut på og det blir selvfølgelig også mindre inntak når du kun har den ene dagen.

Kjøper du sjokolade eller potetgull som du koser deg med, så kjøp en mindre pakke. Ikke ta den største pakken, selv om dere er flere som deler på den.

Er du veldig snopesjuk på fredagen så spis masse druer eller annen frukt du er veldig glad i. Det er bedre å spise for mye av frukt enn sjokolade og potetgull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...