Gå til innhold

Jente 37 skal ned mellom 5-6 kg - noen som vil være med? :)


Gjest Linemor1975
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Linemor1975

Hei på dere!

 

Ser det er mange tråder om det samme her, men jeg starter min egen jeg, så håper jeg flere vil henge seg på :D

 

Jeg er en happy jente på 37 år som gjennom det siste 1,5 årene har slanket meg til sammen 20 kg. Gjorde dette på egen hånd med sunnere kosthold og trente på ergometersykkelen hjemme i stua. Ble etter hvert veldig lei av den sykkelen og trener nå på Elixia ;) Nå skal de siste kg til pers og jeg ønsker å få vekk 5-6 kg B) Starter på kurs 24. august og gleder meg til det! Starter allerede nå på egenhånd med å skrive inn det jeg spiser og trener i Roede-klubben.

 

Jeg er samboer og bor på Jessheim og jobber i Oslo og har det veldig bra med det! Målet nå er å være i toppform til neste sommer og gå ned de siste kg før jul! Skal i gang med trening igjen nå, har vært slapp i sommer + at vi holder på med full oppussing i 2 etg og det tar MYE tid og krefter. Men nå ser vi enden av det, så da kan jeg bruke mer tid på trening og meg selv og det gleder jeg meg veldig til!

 

Veldig hyggelig hvis noen vil henge seg på og at vi kan motivere hverandre til å stå på, dele erfaringer og oppskrifter o.l :)

 

 

Hilsen fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Kan prøve meg her da:) Har nå prøvd å bli med i 2 andre grupper, men den ene hadde så mange som hadde vært aktive en stund at det ble for mye å sette seg inn i, og den andre svarte jeg på, og siden har det ikke kommet flere innlegg;)

 

Er 33 år, 74,5 kg, 172 høy, og skal ned til 65-66. Er i en aktiv jobb, men fordi jobben min er å trene andre så er det vanskelig å få kabalen til å gå opp å få trent nok selv. Pga ett høyt aktivitetsnivå i flere år må jeg ha godt med treninger for å holde meg igang, og mindre tid til dette har latt kiloene sige på. Samt at jeg har hatt en skade i ben og derfor har blitt sittende noen uker, noe som virkelig ikke er optimalt:)

 

Men nå er jeg tilbake for fullt:) Har gått ned 1,6 kg på 2 uker, så er godt i siget!

 

Men trenger altså et relativt aktivt forum om jeg skal holde koken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest embla123

Jeg kan også godt hive meg med her av samme grunner som hun over ;)

 

34 år, veier akkurat i dag 73,1 kilo, å drømmer om 66 tallet. Vært her inne i to uker nå, å gått ned 2 kilo! yeeeii for meg ;)

 

Trenger motivasjon å noen å holde følge med, på et sted der man ikke er for mange, men at det likevel skjer noe HVER dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linemor1975

Så hyggelig dere vil være med i gruppa :D Helt enig i at det er fint når det ikke er for mange, men likevel en del aktivitet!

 

Kan jo fortelle litt mer om meg selv; jeg gikk for ca 8 mnd siden ned ca. 20 kg til 58 kg og var kjempefornøyd med det - det skjedde ila ca 1 år. Jeg er 167 cm høy. Siden da har jeg gått opp ca 6 kg av forskjellige grunner; ikke trent så aktivt og spist mer ujevnt og ikke så ofte og mengden som jeg burde. Er nå supermotivert for å fortsette på den gode veien jeg var på, for jeg vet jeg kan klare det bare jeg bestemmer meg og det har jeg nå endelig gjort 100%

 

veldig fint hvis vi kan motivere hverandre og gi hverandre et spark bak ut av sofaen ;)

 

Går dere på kurs forresten? Jeg har vedlig god erfaring med GR-kurs og ser frem til å komme i gang :rolleyes:

 

Ønsker dere en fin og aktiv dag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bambi på isen

Hei,

 

jeg forsøker også å henge meg på her. Jeg tror kanskje jeg også, kattepus78, var med på den tråden som ikke ble noe av. Jeg er en jente på 28 år, som begynte å bruke dagboken i GR rundt påske. Da veide jeg rundt 74 kg og målet mitt var å gå ned til ca. 64 kg. Hittil har jeg gått ned til ca. 69 kg, så det går forsåvidt i riktig retning, men nå har jeg stått stille her en stund og kunne gjerne trengt litt motivasjon og støtte :)

 

Jeg er veldig glad i å trene, så aktivitetsnivå er ikke den største utfordringen for meg, men jeg er også veldig glad i mat og søtt og det er nok det som har gitt meg den ekstra, uønskede vekten.Vinninga går fort opp i spinninga ;) Jeg er veldig innstilt nå på å få gått ned de siste kiloene og få en kropp jeg kan trives i! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at det skjer litt her! Linemor: Imponerende med 20 kg ned! Om noen har kommet krypende på igjen så er du iallefall i riktig sig igjen nå:)

 

Jeg går ikke Kurs, men prøver å holde meg til forumet og så ser jeg hvordan det går. Har gått på roedekurs for maaaaaaange år siden, typ 13, men det ble for heftig kost for meg. Sluttet å spise og drikke de dagene det var veiedan (kurset startet kl. 18.00), for var livredd for å ikke ha gått ned. Og akkurat det syntes jeg ikke noe om. Ikke noe med kurset forsåvidt, men ble litt overrasket over egen oppfatning av det hele;) Så holder meg til å føre inn det jeg spiser og sladre til dere om hvordan det går:)

 

Veide meg i dag (var på hotell fra tørsdag til lørdag, og var ikke akkurat imponert over vekta på mandag), og i dag veide jeg 700 g mindre enn på mandag. Så da er man tilbake på riktig spor!!:)

 

Skal ut å spise i dag, så er spent på hva man får ut av den menyen, er ikke alltid like lett å få servert sunn mat som er sunn og som ikke bare fremstår som det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest embla123

Koseligt med flere her inne, jeg synes ialefall det er kjempe koseligt å ha noen å skryte litt, eller deppe litt til som forstår!

 

Jeg bruker også bare dagboken med gullklubben..Så går ikke på noe kurs, men registrerer alt hver dag.

 

I dag gikk jeg på en kjempe smell......kremt kremt..var på tur med ei veninne, å så kom selvsagt forslaget om å spise lunsj..Vi havnet på en cafe i skogkanten, å der hadde de visst nok VERDENS beste burger, som jeg fikk beskjed om at jeg bare MÅTTE smake..Så ente opp med en GEDIGEN hamburger :/ Tipper den var på minst 1000 kalorier ! Sukk...

 

Tenkte jeg ville være mett HELE dagen med den i magen, men merkelig nok så ble jeg mye fortere sulten igjen, en med mine småe lunsjer på 400 kalorier..En tankevekker det der!! Blir ikke middag på meg i dag da, så får ta støyten nå..så blir bare grønnsaker til middag i dag. Pluss 30 steinharde minutter på tredemølla foran Tven!!

 

Vel jeg gikk på en smell, men lærte noe også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest embla123

Koseligt med flere her inne, jeg synes ialefall det er kjempe koseligt å ha noen å skryte litt, eller deppe litt til som forstår!

 

Jeg bruker også bare dagboken med gullklubben..Så går ikke på noe kurs, men registrerer alt hver dag.

 

I dag gikk jeg på en kjempe smell......kremt kremt..var på tur med ei veninne, å så kom selvsagt forslaget om å spise lunsj..Vi havnet på en cafe i skogkanten, å der hadde de visst nok VERDENS beste burger, som jeg fikk beskjed om at jeg bare MÅTTE smake..Så ente opp med en GEDIGEN hamburger :/ Tipper den var på minst 1000 kalorier ! Sukk...

 

Tenkte jeg ville være mett HELE dagen med den i magen, men merkelig nok så ble jeg mye fortere sulten igjen, en med mine småe lunsjer på 400 kalorier..En tankevekker det der!! Blir ikke middag på meg i dag da, så får ta støyten nå..så blir bare grønnsaker til middag i dag. Pluss 30 steinharde minutter på tredemølla foran Tven!!

 

Vel jeg gikk på en smell, men lærte noe også ;)

 

 

Regnet ut at lunsjen min var på 1091 kalorier!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, alle sammen:)

 

Var fraværende i går, jobbet dobbelt skift så da ble det ikke tid til stort annet. Men nå har jeg fri! Nydelig:)

Hvordan har det gått med sunn lunh, embla123?:)

 

Sitter her ed vita hjertego rundstykke og ananasjuice, god start på en fridag. Skal på spinn intervall i dag, samt trene styrke med samboeren min etterpå, så i dag blir det en flott dag!

 

Noen som har noen spennende planer for helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest embla123

Heihei, alle sammen:)

 

Var fraværende i går, jobbet dobbelt skift så da ble det ikke tid til stort annet. Men nå har jeg fri! Nydelig:)

Hvordan har det gått med sunn lunh, embla123?:)

 

Sitter her ed vita hjertego rundstykke og ananasjuice, god start på en fridag. Skal på spinn intervall i dag, samt trene styrke med samboeren min etterpå, så i dag blir det en flott dag!

 

Noen som har noen spennende planer for helga?

 

Sunn lunsj ble det!! Brødskiver med hamburgerygg, å litt saft ;)

 

I dag kom influnesaen å tok meg, så nå ligger jeg straaaak ut å er veldig syk (stakkars meg!!)

 

Mitt største mål nå er å unngå at min alt for snille mann kommer hjem fra jobb med en bærepose med "stakkars Embla" innhold i! Dvs 2 poser ostepopp, 2 1,5 litere med cola og 200 gram firkløver ;)

 

Han har fått STRENG beskjed om å kjøpe appelsiner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest embla123

Hm, feedertendenser??;)

 

Kjipt å bli syk, håper det er fryktelig kortvarig! for viljestyrken har en tendens til å forsvinne når man føler seg uggen og da er plutselig ALT lov!!:)

 

Styr unna!!!!!!:)

 

Han kom hjem med en rislunsj da...så var jo ganske flink ;)

 

Står i kjøleskapet å SKAL spises..er vel lov siden jeg ikke har orket mat i dag, så ligger foreløpig på 0 kalorier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla123: hvordan er det med formen? Fått i deg noe næring? Satser på at du er back on track!

 

Har akkurat oppdaget at jeg og mister kjekkas som jeg deler hus med har fortært ikke mindre enn 2 kg Amerikanske blåbær i helga! Ajajajaj, kan tenkes man blir rumlete i mage ja;)

 

Men har vært knallflink i helga (må jo skryte litt også....;): Trente spinning og styrke på fredag, middels (saltime kondis/styrke) i går og tur på 1,5 time i skogen, og i dag gjenstår ny middels og stasjonstrening. Så samvittigheten er nesten god som gull:) Har premiere på nytt treningsprogram i morgen, så ligger i hardtrening i dag. Skippertaksmetoden fungerer utmerket!!

 

Hvor har dere andre blitt av??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner formen å stige her ;)

 

I morgen skal jeg iallefall late som om jeg er frisk!! tatt stingene i dag, å skal ikke ha flere oprasjoner før i desember, yeeeeii..så nå kan jeg TRENE også, noe jeg definitivt trenger..skal ikke en gang nevne å mange gram som krøp på i løpet av sykeperioden..noe som egentlig er rart siden jeg nesten ikke spiste!! kan det være vann?? HÅPER det ;)

 

Gikk nå iallefall 1 times moderat tur i dag, selv om svetten silte og balansen var litt uta form..Fisk og masse grønnsaker til middag ble det og..alt i alt en tålig god dag, men i morgen blir det bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min frokost i dag ;)

 

jungelbrød: 41 g

Lettmelk Laktosefri, Tine: 253 g

Margarin (70% fett), Vita Hjertego': 8 g <3

prior kyllingfilet: 28 gr

Majones, Ekte 80%: 4 g <3

Agurk: 51 g

Gulrot norsk: 96 g

Blå druer: 45 g

Plomme: 103 g

 

I alt 412 kalorier.

 

I tilegg tar jeg 4 omega kapsler, 1 kalsium tablett til satt vitamin K og D. 1 tablett Zink med C vitamin, og 1 tablett med B vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linemor1975

Hei alle sammen!

 

Så hyggelig at flere blir med også :D

 

Beklager så lite aktivitet fra meg de siste dagene! Hatt mye å gjøre på jobb + at vi var bortreist i helgen, så da hadde jeg ikke tilgang til PC.. Men nå er jeg back in business!

 

Takk for hyggelige ord! Veldig stolt over å ha gått ned så mye hittil og de siste kg skal av, det er herved bestemt og vedtatt B)

 

De siste dagene har ting gått veldig bra selv om det har vært litt opp og ned med når vi har fått spist, men har hvert fall valgt sunne alternativer istedenfor de med mye kalorier og funnet mye god mat - salatbaren er min venn hehe :P

 

Hadde veiedag på torsdag og da viste vekten -0,5 kg siste uken og det er jeg veldig fornøyd med! Skal måle meg i morgen tidlig, så jeg får registrert det også - vet fra før at det er veldig motiverende, spes når vekten står stille..

 

Hvordan har deres uka vært hittil da? Noen spes utfordringer denne uka?

 

Heia oss :DB):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linemor1975

Min frokost i dag ;)

 

jungelbrød: 41 g

Lettmelk Laktosefri, Tine: 253 g

Margarin (70% fett), Vita Hjertego': 8 g <3

prior kyllingfilet: 28 gr

Majones, Ekte 80%: 4 g <3

Agurk: 51 g

Gulrot norsk: 96 g

Blå druer: 45 g

Plomme: 103 g

 

I alt 412 kalorier.

 

I tilegg tar jeg 4 omega kapsler, 1 kalsium tablett til satt vitamin K og D. 1 tablett Zink med C vitamin, og 1 tablett med B vitaminer.

 

 

Høres og ser kjempegod ut den frokosten! Så god tid har ikke jeg om morgenen hehe ;) Flink du er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linemor1975

Ned 1 kg siden forrige uke, juhu:) Og ned 0,5 cm i livet (4 totalt).

 

Superuke denne uka pga stor fest med trang kjole til lørdag...;)

 

Andre som har veid seg?

 

 

Så kjempebra!! Gratulerer :D Da blir du lekkersmekker i kjolen!

 

Jeg var ned 0,5 kg torsdag forrige uke og er spent hva vekten viser denne torsdagen - wish me luck.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at dere er tilbake!!!:)

 

Embla123: Operert? Håper det ikke er noe alvorlig?

Frokosten så snadder ut!:) Godt å få litt tips, så kom med fler, alle sammen:)

 

Linemor1975: Salatbarer er digg, men det beste er jo det med godt med kalorier: pasta, dressing, krutonger.....;) Jeg er iallefall fæl til å hive i litt av det:)

 

Spennende planer for uka? Hm.... skal på stort kickoff med treningssenterkjeden jeg jobber for i Oslo til helga. Masse trening lørdag, masse vin på kvelden:) Fare for tusenvis av kalorier :)

 

Veide 73,5 kg på mandag (startvekt 76,1). Målet har vært å være på 73 blank før helga, så denne uka er innspurt til første delmål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linemor1975

Jippiii jippi - godt6 å være tilbake ja :D

 

Embla123: Masse god bedring fra meg også! Håper du føler deg bedre fort!

 

Kattepus78: Salatbarer kan være farlige også, men har klart å holde meg unna de verste fellene der - balsamico og olivenolje ble dressingen og det er egentlig alltid vært favoritten min :) Mye av ting er jo å motstå alle fristelsene i hverdagen, for de vil jo alltid være der.. jeg tenker alltid sånn at "hvor lenge må jeg trene for å forbrenne den muffinsen eller den pølsa" og da går det mye greiere, for det er ofte ganske lenge man må trene for å forbrenne en sånn ting som bare tar sekunder å spise.. Not worth it!! :o

 

Høres ut som en veldig bra plan for lørdagen, Kattepus78 ;) Legge inn extra trening før vinkveld/bytur - så kan man kose seg litt extra! Høres jo ut som om det er i planene når helgen er med treningssenteret :) Lykke til med målet for denne uka - det klarer du! Det er jo bare tirsdag i dag!

 

 

Klem Line B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er spiriten her vettu!!:)

 

Balsamico er kjempegodt, bruker det på masse:) Spiser også mye havregrynslapper med lettsyltetøyet til lerum, det er både mat og dessert i samme måltidet:)

 

Jeg bruker også å tenke på hvor mye jeg må trene for å forbrenne i fht hva jeg putter i meg, og det funker stort sett strålende for å unngå de værste fristelsene:)

 

Noen av dere som har mål i fht trimpoeng pr uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linemor1975

Nå er spiriten her vettu!!:)

 

Balsamico er kjempegodt, bruker det på masse:) Spiser også mye havregrynslapper med lettsyltetøyet til lerum, det er både mat og dessert i samme måltidet:)

 

Jeg bruker også å tenke på hvor mye jeg må trene for å forbrenne i fht hva jeg putter i meg, og det funker stort sett strålende for å unngå de værste fristelsene:)

 

Noen av dere som har mål i fht trimpoeng pr uke?

 

 

Kjempebra spiriten er på plass!

 

Elsker også balsamico, namnam! Havregrynslapper høres godt ut! Har du en oppskrift på de?

 

Ja, det er et veldig bra triks å tenke på hvor mye man må trene for å forbrenne den usunne maten :P

 

Målet mitt for trimpoeng varierer litt ut i fra hvilke planer jeg har utenom trening, men prøver å nå mellom 10-12 poeng. Det tilsvarer ca. 3 timer på Spenst (bytter snart til Elixia siden de har MYE bedre utvalg av timer og er faktisk er billigere!) og et par gåturer + opp og ned til 5. etg på jobb hver dag (når jeg kommer og når jeg går). Hva med deg, Kattepus78, og dere andre?

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...