Gå til innhold

NÅ er det på tide!


Anbefalte innlegg

Da er en fantastisk ferie over :D , og jeg og min kjære har bestemt at frem mot jul skal vi slanke oss begge to. Og i samarbeid med ham, har jeg tro på at konkurranseinstinktet mitt virkelig skal våkne opp. Ikke snakk om at jeg ikke får det til, for jeg vet han klarer det!

 

Jeg har lenge tenkt å opprette en logg her, for det holder ikke bare å lese om de kampene dere andre tar. Nå må jeg til pers og skrive, for å få bukt med disse kiloene og få varig orden på vekt og livsstil.

 

Hardt arbeid og ærlighet i forhold hva jeg faktisk foretar meg, er planen.

 

Tror jeg har en lei tendens til å både lure meg selv og andre, og stadig forsøke å finne snarveier og unnskyldninger, dersom det passer når jeg står overfor fristelser! Skriver jeg ned hva jeg faktisk gjør, helt usminket, tror jeg at jeg kan finne veien frem.

 

Jeg må være villig til å jobbe hardt skal dette gå, og det vil tiden vise om jeg faktisk gjør. Det nytter ikke å skylde på andre; det er opp til meg å få dette til.

 

10 kilo bort til julaften - det er målet.

 

Det er ambisiøst, men fullt mulig.

Og det er helt nytt at jeg setter meg mål.

Har vært alt for "feig" tidligere til det.

 

Dagens vekt er 83.2.

Litt høyt sannsynligvis siden vi landet i går, og jeg som regel veier mye mer etter en flytur, men det er altså startvekten.

Veiedag er hver lørdag.

 

Delmål:

1. oktober: 81 kg

1. november 78 kg

1. desember 75 kg

24. desember 73.2 kg!!!!

 

Merker jeg blir helt nervøs av å skrive opp disse målene; liker ikke å feile, og nå utsetter jeg meg selv for det :blink: . MEN kun dersom jeg gutser på kan jeg få til dette! :D

 

Har vært her inne på forumet mye før; gikk fra 87 - 75 kilo for noen år siden, og hold den vekten til ca i fjor, og så har det bare sklidd ut.

 

Er 45 år, er samboer, har to voksne bonusbarn. Har en krevende jobb, som nok er årsaken til mye av midjemålet, sammen med unnskyldningene og utsettelsene av alle de gode forsettene da.

 

Opplegg:

 

* GR - altså lavkalori - får se om jeg skal ta et kurs i høst.

 

* Masse trening. MInst 4 økter pr uke.

 

* Søvn.

 

* Planlegging.

 

* Registrering av hva jeg spiser.

 

 

Da er jeg igang gitt! :lol:

 

Skal hilse på gamle kjente her inne etterhvert, og gleder meg til å "bli kjent" med flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Julianna!

 

Velkommen hit- her er jeg også....( som du kanskje har sett....) :rolleyes:

Jeg er jo i nesten samme båt som deg, sånn vektmessig.

Jeg veide i dag 82,4, men også jeg har en flytur "i kroppen" fra i går, og håper jeg lander på 81-tallet i morgen eller tirsdag. Jeg var neeeesten på 79-tallet før jeg dro til Kypros for en uke siden. Jeg vil ned til 75 igjen. Jeg slår gjerne følge med deg i tiden fremover! :)

Ninass er jo også her, så dette blir jo rene reunionen :P

 

Varm klem og masse lykke til- jeg heier på deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære Soleia

 

Ja her er vi gjen!

 

Jeg har fulgt med på deg en stund, og er mektig imponert av både ærlighet og pågangsmot. Vedder for at du ser 79-tallet ditt ganske snart.

 

Jeg håper jeg får en lett nedgang nå i begynnelsen, og satser på å se både 82 og 81 ganske raskt - håper hvertfall , så får vi se.

 

Nå planlegger jeg ukens middager, for dette skjer jo ikke av seg selv. Må jo planlegge for å får dette til. Får skrive handleliste også. Treningen skal jeg ta en dag av gangen denne uken; satser på en økt imorgen kveld.

 

Klem og lykkeønskninger til deg også Soleia - tror denne høsten kan bli veldig bra :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med reunion, selv om vi alle egentlig skulle ønske det ikke var nødvendig.

 

Men her er vi og vi vet hva vi må gjøre. Og VI GJØR DET. Dette kan vi og klarer vi.

Vi er jo i alle fall på et forum vi ikke har vært på før. Har jo alle sammen gått ned på 10 kilos forumet :-).

 

Jeg logget inn 77,8 i dag, men får ikke trent stort så dere tar meg nok fort igjen. Målet mitt får være å holde dere bak meg, for jeg vet jo at dere kommer til å komme i et enormt tempo. Konkurranseinnstinket er jo på plass.

 

Så flott at du denne gangen har satt konkrete mål Julianna. Det er jo skikkelig forpliktende, noe som jeg i alle fall synes er greit å forholde meg til.

 

HEIA OSS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja heia oss Ninass! :D :D

synes du har veldig god fremgang, og det uten å trene noe særlig.

Selv om det går sakte nå, går det jevnt fremover.

Jeg glede meg til jeg kommer godt ned på 70-tallet. Husker hvor behagelig det var. :D

 

Dagen idag har vært helt etter planen:

Har nå registrert 1400 kcal.

Trening gjennomført; jogging og styrkeøkt på tilsammen 45 min- dvs 2 tp.

 

Satser på at morgendagen blir bra også.

En dag av gangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag av gangen er bra Julianna. Det jobber jeg med også. Oppsummerer hver kveld og ser om det må tas en ekstra tur ut, eller et ekstra knekkebrød for å komme i mål.

 

Jeg må passe på å titte litt fremover også så jeg ikke går i tidsklemma i forhold til middag. Vet at det blir en sånn dag i morgen, så må lage i stand noe jeg kan ta med meg i morgen.

 

Så flink du er med trening. Der har jeg også litt å jobbe med, men det kommer.

 

Ha en super dag, hver dag kan bli en nedgangsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første veiedag viser 0,3 opp: og 83,5 er dagens vekt.

Æsj. :angry:

(mannen har gått ned 0,5kg - good for him!) <_<

 

Dette har ikke gått som jeg hadde tenkt.

det har vært slik hele uken, masse stress og litt lite søvn har gjort kroppen i ulage, og jeg har sett på vekten i løpet av uken at dette har gått feil vei.

En veldig hard styrkeøkt i går kan ha betydning, slik at det er vann i kroppen, men likevel er dette ikke bra.

 

Kostholdsmessig har det faktisk vært ganske bra; spist det jeg skal og mener jeg har ligget rundt 1400-1600 kcal hver dag, selv om jeg ikke har fått registrert hver dag. Har fulgt matplanen jeg lagde søndag sånn noenlunde, litt endring underveis, men det har fungert rimelig bra. Så det må jeg fortsette med.

 

Har ikke vært veldig flink til å trene; 2 økter hittil en på mandag med jogging og styrke og i går 60 min tung styrke. Jeg planlegger en økt imorgen, men hvile idag siden det var så tungt i går.

 

Dette var første uke etter ferien, og jeg håper jeg klarer mer trening og får mindre stress neste uke. Har tro på det. Men merker at det er tungt å komme igang med hverdag og jobb og på toppen at det ha energi og guts til å ta disse kiloene. Men jeg skal! Jeg skal jobbe det frem, selv om det er trådt akkurat nå.

 

Skal tenke over neste uke i løpet av helgen, og legge en plan for neste uke, senest imorgen! :P;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et fantastisk selskap i går! :lol:

 

Og hvordan gikk det mht mine forsetter?

jeg tenkte på det nesten hele tiden - altså var bevisst.

Holdt bevisst igjen på vinen.

Drakk mer vann enn jeg pleier.

 

Kunne så definitivt spist mindre ost og dessert.... ;)

 

Summa summarum, så er jeg ikke verst fornøyd med meg selv - jeg holdt igjen!

 

Men kjenner utskeielsen i kroppen.

Treningsøkt planlagt idag; satser på at det også hjelper på "regnskapet". :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagen har vært en riktig bra dag :D

 

Har plantet nesten alle plantene som skal i jorda før vinteren, og har holdt på i et par timer med spaing og "herjing" i hagen. Kjempedeilig. Litt bedre ble det, men hagen ser likevel ganske bedrøvelig ut etter at den har vært helt uten stell de tre ukene jeg var på ferie. Vet ikke hvor mye jeg får gjort der fremover.

 

Så har jeg syklet 50 minutter foran TV`n.

Det var også deilig faktisk. :D

 

Og så har jeg planlagt neste uke med

- matplan

- treningsplan

- handleliste

 

Var ganske sliten denne uken, men idag har jeg hatt skikkelig overskudd. :P

 

Jeg er bare SÅ motivert. :D

 

Håper det varer neste uke, og neste der igjen.

Lett å være motivert når man er opplagt, så jeg får se hvordan det går...

Men følger jeg planene jeg har lagt for uken er jeg på god vei mot målet.

 

Tenkte først jeg skulle begynne gradvis med treningen, og ikke ta så mange økter neste uke.

Men nå har jeg planlagt 5 stk treningsøkter, hver dag de dagene jeg ikke har konkrete planer på kvelden. Mye enkel trening, dvs sykling eller lett jogging + to styrkeøkter.

 

Utfordring neste uke er

- hverdagen og dens stress

- familiemiddag onsdag

- bryllup lørdag!

 

Nå skal jeg lese litt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag er en krevende dag :blink:

alltid et sjokk å bli revet ut av den gode helgefølelsen og måtte opp tidlig og skjerpe seg.

 

men jeg har gjort alt jeg skal idag

registrert i underkant av 1500 kcal

spist det jeg planla

trent som planlagt: jogging og styrke 1 time tilsammen 2,4 TP.

 

en bra gjennomført dag :D

håper/satser på flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært skikkelig sigen og trøtt og litt gretten; første gang på lenge jeg har hatt en skikkelig lav-energidag.

Årsaken er jo den vanlige, og det er forhåpentlig også grunnen til at all snikveeiing gir begredelige svar.

Hvis det ikke blir noen bevegelse i materien snart vet jeg ikke hva jeg skal gjøre!!!

 

Gårsdagen ble travel med familiemiddag hjemme hos meg, og derfor ingen trening.

Jeg fikk en sjokolades eske av broren min, som jeg prøvde og servere alle gjestene men de var så mette så jeg fikk dårlig avsetning på den. Nå er den pakket bort i skapet og der skal den ligge!

MEN jeg må innrømme at jeg spiste litt av sjokoladen. Det ble veldig lite, men syntrs jeg måtte smake.

Jeg er likevel litt stolt, for jeg stod faktisk helt over desserten, og jeg tok veldig lite sjokolade. Da alle var gått og jeg ryddet av bordet stod den igjen og lokket. Da pakket jeg den resolutt bort, selv om det var fristende åmbare ta litt til. Men det gjorde jeg ikke. OG registreringen for gårsdagen viser at jeg er godt innenfor i regnskapet. Så her er det fremgang!

 

Ikveld har jeg egentlig planlagt å sykle, men nå er jeg utrolig trøtt og sigen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg trente!

Måtte bare inn og logge det. :lol:

 

Og noterer til meg selv til senere tyngre tider; jeg var helt gåen/sigen men etter 50 min på sykkelen foran TV, ble jeg opplagt og i bedre humør. :rolleyes:

 

Tenker at jeg bør huske dette når mørketiden setter inn som verst og man sliten synker ned i soffaen, og ikke vil noen ting......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det tid for ukesrapport :lol:

 

Veiing i går; 83,4.

Dvs 100 gr ned fra forrige uke.... med startvekten etter sommeren var på 83.2 så jeg synes jeg sliter litt her.

 

Har spist etter planen og trent etter planen denne uken. Ingen utskeielser før veiingen foruten litt sjokolade på onsdag. Så jeg får lite betalt for innsatsen.

 

Kaloriregnskapet viser et snitt på 1580 kcal pr dag, utenom søndag som jeg ikke har lagt inn.

Det ble fem treningsøkter denne uken og 11 TP tilsammen.

 

Idag hadde jeg en joggeøkt på 45 minutter og løp hele økten sammenhengene. Det er ny rekk på utholdenhet. :D

 

Gårsdagen var en annen historie; Da var det bryllup for en god venninne, med masse god mat, vin og kaker. Jeg hadde ikke lagt en plan for kvelden og det duker jo for utskeielser bare det. Og det ble det, en god del vin, og kaker fant veien inn i gapet. Men siden jeg spiste så lite før vi dr i bryllupet, håper jeg at det totale regnskapet ikke blir så verst.

 

Jeg er litt oppgitt over de dårlige resultatene, og målene jeg har satt kan jeg jo bare glemme. Har ingen annen plan enn å fortsette å gjøre så godt jeg kan hver dag, og håpe at neste uke blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg si; jeg er skikkelig sur!

Jeg spiser som jeg skal, moderat og sunt.

Jeg trener jevnt og trutt, vil ende på ca 10 stk TP denne uken.

Og vekten går OPP!!

 

Skjønner ikke dette her.

Har vært skikkelig sur denne helgen pga dette her.

Samboer går ned, og vi er på samme opplegg.

 

Har ikke lyst å gi meg, merker jeg blir skikkelig forbanna og VIL finne ut av dette her.

 

Kommende uke:

Kutte youghurt og frukt - spise nøtter eller knekkebrød som mellommåltid.

Kutte all ost.

Kutte syltetøy, helt.

Nøye , nøye, nøye med lunsj og middag.

Vann!!!

 

Nå skal vi ut på lang tur/ joggerunde i skogen, i det fine været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen gikk sånn passe da, for uken har vært utrolig slitsom.

Alt-for-mye-på-jobben-uke.

I matveien sånn passe, og trening sånn passe.

 

Vekten er 83.7.

Usj og æsj og usj og æsj.

 

Synes ikke jeg får til dette her.

Litt demotivert nå, og det har blitt noe mindre utskeielser.

Men har klart å kutte ost, syltetøy, frukt og youghurt, om ikke helt til null så spiser jeg lite av dette nå.

 

Prøver å ikke gi helt opp, og nå venter snart en laaang tur i det fine høstværet.

Har bare 3,3 tp nå, satser på å få flere tp idag og kanskje imorgen.

 

Jeg legger vel en plan for neste uke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu!! 82,6

 

Det viste dagens vekt.

Løsnet litt.

men rart igrunnen, trente mye mindre forrige uke, ble vel 7 TP tilsammen. Og så ble det litt mer snop i helgen enn planlagt; bare falt utpå i en snopepose søndag kveld.

 

Kanskje er det det at jeg spiser mindre ost, frukt og youghurt?

 

Hm :P

Så glad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu!! 82,6

 

Det viste dagens vekt.

Løsnet litt.

men rart igrunnen, trente mye mindre forrige uke, ble vel 7 TP tilsammen. Og så ble det litt mer snop i helgen enn planlagt; bare falt utpå i en snopepose søndag kveld.

 

Kanskje er det det at jeg spiser mindre ost, frukt og youghurt?

 

Hm :P

Så glad :D

 

 

Hei!

 

Jeg hører ikke til her, men har så lyst å gi deg en kommentar likevel.... Håper det går fint :)

Jeg tror du har gått opp pga treninga! Har du forsøkt med målbåndet? Jeg tror all treninga gir deg større muskler og det veier med enn fett må du huske på... Så bruk målbåndet for å dobbeltsjekke, og jeg tror du vil se forskjell der! :)

 

Må også si at jeg beundrer din stå-på-vilje når det butter i mot!

 

Stå på videre, dette klarer du!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

:rolleyes: Sååå hyggelig å få tilbakemelding og besøk Linnis78 :D

 

Har brukt målebåndet; og det er ikke så verst der, men ikke de helt store resultatene der heller. Men men, det går sakte, men i riktig retning dette her :P

 

Nå er det en stund siden jeg har vært her inne; det har vært masse jobb og stress og så har vi hatt en liten uke i Spania.

 

Det som er bra i denne perioden er at jeg trener jevnt og trutt, i Spania ble det både løpetur, lang gåtur og flere golfrunder uten bil, og derfor med masse kaloribrenning. Utrolig bra med et mye sterkere fokus på aktivitet i stedet for avslapning på både meg og samboeren for tiden.

 

Det som ikker så bra er at dispilinen på matfronten er avtagende; det blir både det ene og det andre i helgene, og jeg er ikke så standhaftig med porsjonenene i ukene. Så det er mye å jobbe med.

 

Men klarer å begrense både meieriprodukter, syltetøy og frukt. Så der er jeg riktig flink. Jeg spiser jo ikke ost i det hele tatt, det som virkelig er en av mine svakheter, og det er virkelig bra. Og syltetøy og, nå er det slutt med å spise de med skje. Men klarer ikke helt å kutte ut youghurt. Det blir en for dagen, og det er jo kanskje ikke så dumt med tanke på kalsium.

 

I en travel arbeidsperiode tenker jeg at jeg må ikke ha for høye ambisjoner, for hvis jeg satser ser for høyt faller jeg helt av siden jeg har en utrolig travel tid fremover.

 

Denne uken er ambisjonen å begrense middapsorsjoner, og satse på mye grønnsaker. Har lyst å ha en suppe-uke denne uken...

 

Og så må jeg få orden på mellommåltidene, siden jeg har kuttet frukt. Nøtter kanskje - skal teste det ut kl 1000 på formiddagen. På ettermiddagen skal jeg fortsette med youghurten min en stund til.

 

Denne uken blir det bra med trening tror jeg; både fredag og lørdag har jeg avtalt trening. Så treningsmessig ser uken bra ut allerede fra starten av.

 

Skal prøve å være her mer fremover, det tror jeg er lurt.

 

Vekten har jeg ikke oversikt over pr nå, men håper på det beste på morgendagens veiing.

 

Kom til å tenke på julferien ikveld; vi skal til Karibien med bonusdøtrene. Og da har jeg lyst å føle meg litt bedre i bikini enn jeg gjør nå... så jeg har noe å jobbe mot disse få ukene før julen er her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er travel på jobb, men må inn litt her innimellom :P

Har nettopp spist litt overtidsmat - flink - liten porsjon med oksefilet i wookgrønnsaker. Det er dagens middag, siden jeg skal jobbe litt til.

 

Har klart å få nøtter inn som mellommmåltid og oppdaget at kiosken min har wasa ferdig påsmurte knekkebrød, så de skal jeg prøve i stedet for yoghurt i morgen ettermiddag.

 

Idag blir det langjobbing, og ikke noe trening regner jeg med. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært ganske matt hele dagen; litt sliten.

men har klart å holde meg til "programmet" matmessig.

 

Men det holdt på å gå galt; var på førpremiere til "Skyfall" som var superfantastisk. Og på kino må man ha snop, ikke sant...det hører jo med. Tenkte jeg. Og samboeren hadde lyst på også, han som ellers er superflink, så da kjøpte jeg mine to yndlingsjokolader. Men når vi kom så langt til å sette oss ned, fikk jeg tenkt en tanke; Det jeg ønsker meg mest akkurat nå er å bli slankere, og da nytter det jo ikke å sabotere seg selv. Tenk det tenkte jeg. Og derfor spiste jeg ikke de sjokoladene. Jippi :D:P:D

 

Sånn er det med den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...