Gå til innhold

NÅ er det på tide!


Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på to dagers sammenhengende trening!

Jeg har vært på Zumba instruktør kurs og er nå sertifisert som Zumba-instruktør!! :D:D:D

Starter opp på et treningsinstitutt i nabolaget over jul med egne timer. I mellom tiden skal jeg øve og øve og øve, og delta sammen med etablerte instruktører på deres timer.

 

At jeg er i rimelig god form fikk jeg en bekreftelse på gjennom de to 8 timers dagene, som kurset varte. Jeg hadde ikke problem med verken tempo eller å holde et bra presisjonsnivå gjennom alle øktene. Jeg har trent tilsammen mellom 10 - 12 timer gjennom lørdag og søndag, men dog med veldig varierende intensitet. Jeg var stort sett svett hele tiden, og skiftet tøy flere ganger.

 

Er rimelig stiv i kroppen idag, men er veldig fornøyd med de 24 TP jeg har sanket tilsammen denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdag og hektisk.

Trente Zumba hjemme mandag kveld, men igår var jeg stuptrøtt og sovnet før kl 2100. Så ikveld blir det nok en treningsøkt.

 

Vekten ligger stabilt på 82-tallet, så her går det ikke akkurat unna. Men de fine buksene fra ifjor, som jeg kjøpte da jeg veide 78 kg, begynner å passe igjen, og midjemålet er nå nede på 79. Så jeg er ikke misfornøyd. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjer det littegranne; ned fra 82.4 til 81.8 :lol: :lol: :lol:

Har ikke veldig tro på at 81-tallet har kommet for å bli riktig enda, men det at det viser seg er jo et veldig godt tegn på en regnfull fredag.

 

Det er stor fare for at jeg ryker på en smell i kveld; vi skal ha middagsselskap og samboeren har bestemt at vi skal servere den supergode hjemmelagede lasagnen. Det som er med den er at jeg som regel overspiser når den kommer på bordet, og sliter med oppgang ihvertfall en uke etterpå. ---- Så jeg må legge strategi - en test for meg selv - det tror jeg kan virke. Kan jeg klare følgende plan?

 

- forsyne meg en gang av hovedretten

- vanlig størrelse på porsjonen

- ta masse salat

- kun en liten porsjon med dessert

- vin først til hovedretten, dvs ikke prosecco først (uææææ og æsj)

- drikke to glass vann mellom hvert glass vin.

 

Det er planen sin det!

Nå er det opp til meg :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har det vært såååå travelt.

Så helgen som var har jeg ikke rukket å følge opp på.

Det gikk faktisk ganske greit i fredagens selskap.

 

Planen var:

 

 

- forsyne meg en gang av hovedretten - Yes

- vanlig størrelse på porsjonen - Yes

- ta masse salat - yes

- kun en liten porsjon med dessert - Yes

- vin først til hovedretten, dvs ikke prosecco først (uææææ og æsj) - den klarte jeg ikke

- drikke to glass vann mellom hvert glass vin - denne klarte jeg sånn halveis.

 

 

ja lett å se hvor det sviktet..

men sviktet ikke så mye, for neste dag var jeg superopplagt og gjennomførte 1, 5 times aerobic og 30 minutter styrke. Søndagen løp vi 1,5 time, dvs jogget. Og vi klarte å jogge sammenhengende nesten hele distansen, kun et par bakker hvor det stoppet opp.

 

Men på lørdag kveld fant jeg meg sittende med hodet ned i en stor salt og pepper potegull pose....

helt bevisstløs i gjerningsøyeblikket.

sannheten er at novembermørket sniker seg inn på meg, og jeg føler behov for noe kos, les mgodteri, stadig vekk....har ikke sviktet stort siden lørdagen...

 

har det travelt nå, så de kommende 2 ukene må jeg bare holde hodet over vannet. Komerm sterkere tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da er jeg tilbake etter et opphold på vel 3 uker.

Grunnen er reise i forbindelse med et krevende jobbprosjekt, og vi har jobbet fryktelig mye. OG det har blitt spist både det ene og det andre, så noen kilo har seget på på denne korte tiden.

 

Jeg har trent ganske bra, stolt av det, at jeg er sånn i noenlunde form.

Løp forrige mandag 55 minutter i strekk på tredemølle, på snitt 8 km/t. Juhu!! :D

 

Nå forsøker jeg å ta igjen "det tapte" og forsøker å gjøre et skikkelig "rykk" før jul. Kjører pulver et par uker. Begynte i går. Det har vært litt tøft, men det går ganske greit. Litt slapp, men blir mett av mine pulvermåltider. Ser jeg må jobbe med å få inn nok vann. Drikker kanskje litt mye Pepsi Max - trøst :P

 

Vi hadde en jobbsamling igår hvor vi spiste litt sammen, og da ble det både vanlig føde, og for mye vin på meg - - et par glass. Likevel har dette startet bra vektmessig, selv om startvekten er helt forferdelig. Men den motiverer jo skikkelig til å fortsette med dette nå.

 

Dag 1 den 3/12 vekt 84,7 kg

Dag 2 den 4/12 vekt 83, 7 kg (ned 1 kg)

 

Håper dette fortsetter; kvittet meg med masse vann i går. Greit å få det ut og renset litt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en ganske slitsom dag igår.

Lav energi, bedre idag. Tidlig i seng igår og det hjelper jo alltid.

 

Kveldene er verst, så jeg bevilget meg litt å tygge på; skinke, noen skiver ost, og litt nachos chips med salsa. Det hjalp, ikke fullt så synd på meg da føler jeg. Men jeg skal ikke overdrive denne mikrospisingen.

 

Resultatene så langt er gode

 

Dag 1 den 3/12 vekt 84,7 kg

Dag 2 den 4/12 vekt 83,7 kg (1 kg)(ned 1 kg)

Dag 3 den 5/12 vekt 83,1 kg ( 0,6 kg(ned 1,6 kg) :D

 

Da holder jeg frem som jeg stevner, foreløpig er det jo bare vann som går ut og mageinnhold som tømmes, så om en dag eller to håper jeg det er fettet som skal til pers.

 

J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mye energi igår, og fikk faktisk ikke sove før langt på natt.Nesten litt høy :P

Idag er det jo da selvfølgelig ikke slik....

 

var ikke sulten igår nesten idet hele tatt. Spiste litt skinke på kvelden, og litt ost, og noen biter av en Nutrilett Bar. Tror mangelen på sult er årsaken til dagens mangel på resultat. Og sannsynligvis at jeg ikke drakk nok vann.

 

Dag 1 den 3/12 vekt 84,7 kg

Dag 2 den 4/12 vekt 83,7 kg (1 kg)(ned 1 kg)

Dag 3 den 5/12 vekt 83,1 kg ( 0,6 kg)(ned 1,6 kg)

Dag 4 den 6/12 vekt 83,1 kg ( 0,0 kg)(ned 1,6 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen igår gikk fint, fikk masse energi utover dagen.

Litt sulten, men såpass må det jo være. Må gnage litt :lol:

 

Kom seint hjem på kvelden og da ble det litt mer mat enn kun mikrospising; det ble en halv avocado, noen crabsticks, og skinke med italiensk salat. Men da kuttet jeg ut den siste pulverrasjonen. Likevel ble det bra vekt idag!

 

Ikveld er det julebord, og de er det imorgen også; dette er en bøyg: Nå kan alt gå i vasken hvis jeg slutter å tenke...... :blink: :blink:

 

Dag 1 den 3/12 vekt 84,7 kg

Dag 2 den 4/12 vekt 83,7 kg (1 )(ned 1 kg)

Dag 3 den 5/12 vekt 83,1 kg (0,6)(ned 1,6 kg)

Dag 4 den 6/12 vekt 83,1 kg (0,0)(ned 1,6 kg)

Dag 5 den 7/12 vekt 82,7 kg (0,4)(ned 2 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vanskeligere igår, siden det var pinnekjøttlag.

Jeg holdt veldig igjen på vin, dessert, og porsjoner.

Så jeg synes ikke det var så verst innsats fra min side.

 

Pinnekjøtt er dog spesielt tung mat så jeg var engstelig på vekten imorges, og den viste oppgang.

Og det er klart to slike utskeielser på rad, har noe å si tilsammen, og det ødelegger jo for de mekanismer en slik kur igangsetter.

 

Formen i morges var dårlig, og jeg har vært i tvil om jeg skal fortsette. Årsaken er først og fremst at det er tøffe arbeidsdager frem til juleferien, så spørsmålet om det er lurt med en så tøff kur samtidig. Jeg har kommet til at jeg fortsetter, formen har stort sett vært ganske fin. Og så har jeg ikke lyst til å stå i fare for å skeie ut helt, som nok er alternativet for meg nå. Klarer ikke holde igjen hvis jeg ikke går på denne stramme linen som jeg går på nå. Neste helg venter enda mer krevendejulebord....

 

Dag 1 den 3/12 vekt 84,7 kg

Dag 2 den 4/12 vekt 83,7 kg (1 )(ned 1 kg)

Dag 3 den 5/12 vekt 83,1 kg (0,6)(ned 1,6 kg)

Dag 4 den 6/12 vekt 83,1 kg (0,0)(ned 1,6 kg)

Dag 5 den 7/12 vekt 82,7 kg (0,4)(ned 2,0 kg)

Dag 6 den 8/12 vekt 82,5 kg (0,2)(ned 2,2 kg)

Dag 7 den 9/12 vekt 83,0 kg (+ 0,5)(ned 1,2 kg) :o/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...