Gå til innhold

Mosjonsutfordringen oktober 2012


Gjest cloetta
 Share

Anbefalte innlegg

Bli med på "Mosjonsutfordringen" i forumet "Trim og trening"

 

 

Hei alle vektklubbere!

 

Du lager ditt eget arbeidsmål, om det er minutter, trimpoeng, kilometer eller en blanding er helt opp til deg!

 

Les gjerne tråden "Mosjonsutfordringen - INFORMASJONSTRÅD".

 

Håper det er flere som vil utfordre seg selv litt i Oktober måned!

 

Lykke til!

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

PS: Hvis du velger å lage en full kalender er det fint om du bare har den i ett innlegg, slik at det blir lett å følge med (og at det ikke blir så mange tomme kalendere). (Trykk [rediger] innlegg for å skrive mer/oppdatere et tidligere innlegg)! Du kan selvfølgelig velge å oppdatere om utfordringen din ved å skrive mer og mer av kalenderen i nye innlegg i stedet - det er helt opp til deg!

 

Vær din egen sjef! Du skal lage DIN personlige utfordring! Vi andre heier på deg!

 

Hvis du vil kopiere noen andre sin måte å rapportere på kan du trykke [siter] - da vil du få med alle kodene de har brukt i sitt innlegg, i motsetning til hvis du kopierer selve innlegget inne i forumet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Nå er jeg klar for en ny måned med trim,og håper at dere andre også er det.Satser på 25-30 trimpoeng denne måneden.forrige måned ble det ikke så mange trimpoeng ,kun 12,men nå SKAL det bli flere :D

Heng deg på!

 

Ble 17 trimpoeng nå i oktober,men satser på å trene mer neste måned :)

 

1.10:trimsykkel 1.4p

2.10:zumba 0.9p

3.10.styrke 1p

4.10:fridag

5.10:zumba 1.3p

6.10:gått tur 1.2p

7.10.1.8p

sum uke:7.7p :D

8.100

 

9.10:0

10.10:0

11.10:0

12.10.0

13.10:0

14.10:0

sum uke:0p

 

15.10:fri

16.10:zumba 1.3p :)

17.10:0

18.10:zumba 1.5p

19.10:fri

20.10:aerobic 1.7p

21.10:0

sum uke:4,5p

22.10:fri

 

23.10:trimsykkel 1.5p

24.10:0p

25.10:zumba 1.1p

26.10.fri

27.10:gått tur 0.7p

28.10:0p

Sum uke:3.3p

29.10:zumba 1.1p

 

30.10:fridag

31.10:trimsykkel 1.5p

sum uke:1.5p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da henger jeg meg på her!

 

Har lagt en ganske optimistisk plan på treningsfronten og skal gjøre mitt ytterste for å følge den :)

 

1.10:

2.10: Gruppetime RAW 55 min

3.10:

4.10:gruppetime raw 55 min

5.10: intervall 40 min

6.10: tur i marka ca 2,5 time

7.10: styrke m frivekter 45 min

sum:

8.10: intervaller 30 min

9.10: gruppetime raw 55 min

11.10: trening med PT 25 min + rolig løping 30 min

12.10:gruppetime raw 55 min

13.10: løping 30 min + tur i marka 1 time

14.10: fridag

sum:

15.10: intervaller + styrke

16.10: nok en fridag dessverre...

17.10: styrke + ellipse 30 min

18.10: gruppetime raw

19.10: trappeintervaller og styrke

20.10: ødela en god uke på matfronten og en ok uke på trening med: *tada* bytur.. en god del alkohol førte til at det kun ble en gåtur denne dagen

21.10. intervall

sum:

22.10: styrke

23.10:

24.10:

25.10:

26.10:

27.10:

28.10:

sum:

29.10:

30.10:

31.10:

total:

 

Målet er å ha mistet 5 kg innen måneden er omme og det er nok mer enn jeg klarer. Men, verdt forsøket :)

 

Og da har jeg bestilt meg PT-timer for å få fart på sakene. Kostbart, men vel verdt det i lengden...

 

OG ; Jeg er ned 4,3 kg allerede denne måneden :D (16.10.12)

Endret av TM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey alle sammen, jeg har lett etter en tråd som denne. Jeg vil gjerne henge meg på her, målet mitt for denne måneden blir minst 25 trim poeng :) Og vil Prøve og gå ned 5 kg denne måneden :)

2.10:Romaskin:0,3

Styrketrening:1,8

Spinning:2,1

 

3.10:Sykling:2,4

Styrketrening:0,9

4.10:

5.10:

6.10:

7.10.

sum uke:7,4

8.10.

9.10:

10.10:

11.10:

12.10.

13.10:

14.10:

sum uke:

15.10:

16.10:

17.10:

18.10:

19.10:

20.10:

21.10:

sum uke:

22.10:

23.10:

24.10:

25.10:

26.10.

27.10:

28.10:

Sum uke:

29.10:

30.10:

31.10:

sum uke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Eg blir med! Eg datt ut fra september-tråden fordi eg har gått 3 uker uten nett no på grunn av flytting... Men no er eg tilbake! Eg skal klare 50 trimpoeng denne måneden!

 

1.10: Styrke 460 kcal + Spinning 45 min 461 kcal = 4,6 tp

2.10: Treningsfri

3.10: Styrke 572 kcal = 2,9 tp

4.10: Treningsfri

5.10: Styrke og en liten trilletur 882 kcal = 4,4 tp

6.10: Ingen trening..

7.10: Fjelltur 1070 kcal = 5,4 tp

Sum uke 40: 17,3 trimpoeng :rolleyes:

 

8.10: Styrke 735 kcal + Spinning 45 min 361 kcal = 5,5 tp

9.10: Spinning 55 min, 511 kcal = 2,6 tp

10.10: Bodypump 532 kcal + gåtur 421 kcal = 4,8 tp

11.10: Treningsfri dag!

12.10: Styrke 834 kcal = 4,2 tp

13.10: Tur + 55 min zumba 850 kcal = 4,3 tp

14.10: Fjelltur/topptur 954 kcal = 4,8 tp

Sum uke 41: 26,2 trimpoeng :rolleyes:

 

15.10: Bodypump 60 min + spinning 30 min 818 kcal = 4,1 tp

16.10: Spinning 55 min 518 kcal = 2,6 tp

17.10: Spinning 55 min + litt styrketrening 696 kcal = 3,5 tp

18.10: Bodypump 60 min 476 kcal = 2,4 tp

19.10: Kort, men intensiv styrkeøkt 416 kcal = 2,1 tp

20.10: Treningsfri

21.10: Treningsfri

Sum uke 42: 14,7 trimpoeng :rolleyes:

 

22.10: Zumba, litt styrke og trilletur 1037 kcal + spinning 45 min 400 kcal = 7,2 tp

23.10: Sykt barn, så treningsfri..

24.10: Sykt barn enda, men husarbeid og litt bodypump heime, men teller ikkje kcal.

25.10: Fremdeles sykt barn!

26.10: Enda sykere barn..... + begravelse, så null trening i dag heller..

27.10: Nope, lite eg kan kalle trening i dag også. Kun litt pullups-øving her heime.

28.10: Neida, ingen trening i dag heller....

Sum uke 43: 7,2 trimpoeng :o

 

29.10: Ny veke, nye muligheter? Men bebisen er enda syk! Kun litt armøvelser heime..

30.10:Ingen trening i dag heller..

31.10: Kun litt heimetrening

sum uke 44:0 trimpoeng

 

Men klarte dei 50 tp som eg hadde satt som mål i oktober da!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, hei. Slenger meg på jeg også. Starta på ny frisk her igjen idag, men har holdt på med aktiv trening det siste halve året. Likevel er det mye usunn mat og noen kilo jeg vil kvitte meg med. Starter med trimpoengene denne uka, så treningen jeg har skrevet opp før i denne mnd er ikke registrert her.

 

1.10: Fridag

2.10: Løping 30 min

3.10: Styrke

4.10: Løping 40 min

5.10: Squash 1 time

6.10: Fridag

7.10: Pulsstep 45 min

sum:

8.10: Elipsemaskin 1 time -800kcal

9.10: Løping 30 min + 20 min styrke

10.10: Fridag, men likevel endel gåing

11.10: Corestep

12.10: Pulsstep

13.10: Fridag

14.10: Pulsstep

sum:

15.10: 4,4 trimpoeng

16.10: Hverdagsaktiviteter - 1,4 trimpoeng

17.10: Kondis og styrke - 3,8 trimpoeng

18.10: Hviledag

19.10: hverdagsaktiviteter - 1,4 poeng

20.10: Kondis og styrke - 3,1 poeng

21.10: Kondis og styrke -3,4

 

sum uke 42: 17,5

 

22.10: Squash - 5,4

23.10:Treningsfri

24.10: Treningsfri

25.10: Kondis og styrke - 3,5 p

26.10: Pulsstep - 2 p

27.10: Treningsfri

28.10: Pulsstep og styrke - 2,5

 

sum uke 43: 13,4

 

29.10: Squash og styrke - 5,8 p

30.10: Kondis og styrke

31.10:treningsfri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida er her jeg også,Nyaco ;)

 

Velkommen til tråden,Madraca :)

 

Forrige uke hadde jeg ikke tid eller lyst til trim,men nå er det bare å brette opp armene og fortsette,håper å nå målet mitt denne måneden. :D

 

flinke trimmere da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hele tiden trudd at jeg spiser sånn noen lunde sunn mat, men etter jeg har begynt å legge inn maten her, ser jeg at det er endel fler kalorier enn jeg først trudde. Egg for eksempel, er det utrolig mange kalorier i. Så nå skjønner jeg hvorfor ikke treningen har hatt så store resultater. Så fra og med nå skal jeg være veldig nøye med hva jeg spiser. Har 6 kilo igjen før jeg når trivselsvekten min. Derfor er det veldig godt å være med i et forum der man kan motivere hverandre. :)

 

Cloetta: Da får du bare ta det igjen denne uka. Er dessverre ikke alltid tiden strekker til, eller energien og treninglysten for den saks skyld. :/

 

Vet ikke om noen av dere har prøvd bodyrock før? Det er veldig greit om man ikke har tid en uke til å dra på treningssenter eller ut å gå. Her er en link. Hvis man ser bort i fra halvnakne kropper og mye sexappeal, så er det veldig god trening. Drev mye på med dette før sommeren og så faktisk merkbare resultater.

Linken til nettsiden: http://www.bodyrock.tv/

 

De har mange forskjellige treningsopplegg, men de fleste baserer seg på 12 min trening. Der man gjør en øvelse i 50 sek. 10 sek pause så på igjen på ny øvelse. Ganske godt forklart på nettsiden og de har også realtime videoer fom nå i høst. Anbefaler å sjekke det ut, og vær litt åpne til hvordan de ser ut og klær seg. Drit i det og bare fokuser på øvelsene. Utrolig gode for hele kroppen. Man blir utslitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida er her jeg også,Nyaco ;)

 

Velkommen til tråden,Madraca :)

 

Forrige uke hadde jeg ikke tid eller lyst til trim,men nå er det bare å brette opp armene og fortsette,håper å nå målet mitt denne måneden. :D

 

flinke trimmere da :D

 

Så bra at du er her du og, Cloetta :D Lykke til med å nå målet ditt i oktober, eg trur eg skal klare mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TM: Så bra at du har tatt deg råd til PT! Det gjorde eg også i mai, hadde han i 2 måneder, og det gjorde susen altså! Angrer ikkje et sekund! Anbefaler det til alle som kanskje gruer seg til å trene på treningsenter, for dei som er usikre på øvelser og apparater, og til dei som trenger et spark i ræva! :lol: Mitt livs beste investering trur eg! Og no er eg hekta på trening, kunne ikkje endt bedre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madraca: Bodyrock er sikkert kjempegod og rask trening! Kan hende eg kan prøve det når eg begynner å jobbe igjen etter permisjonen :) Men akkurat no bruker eg mange timer i veka på treningsenteret, og digger det! :lol: Men tusen takk for tips!

 

Eg er ikkje noe flink å registrere maten, og eg trur nok at eg spiser for lite. Har prøvd å spise mer denne uka, men er redd eg ikkje går ned på mandag på grunn av det. Men eg trener såpass mye, og derav mye styrketrening, så eg trenger fuel! :) Eg vil heller vere stram og litt tyngre på vekta enn lett og slapp...:P Men håper jo på BÅDE lett og stram da, etter kvert ;)

 

Håper dere alle står på, trener og spiser bra, we can do this! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TM: Så bra at du har tatt deg råd til PT! Det gjorde eg også i mai, hadde han i 2 måneder, og det gjorde susen altså! Angrer ikkje et sekund! Anbefaler det til alle som kanskje gruer seg til å trene på treningsenter, for dei som er usikre på øvelser og apparater, og til dei som trenger et spark i ræva! :lol: Mitt livs beste investering trur eg! Og no er eg hekta på trening, kunne ikkje endt bedre! :D

 

Har alltid elsket trening og har i mange år lagt ned mange timer pr uke på trening, men trenger veiledning og ett spark i ræva til å presse meg max og få litt veiledning på kosten. Jeg har også en lei tendens til å spise for lite og så ender det opp med usunne alternativer når jeg plutselig er så sulten at jeg bare "må" ha næring... Men har tro på at dette er en gulle god investering:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid elsket trening og har i mange år lagt ned mange timer pr uke på trening, men trenger veiledning og ett spark i ræva til å presse meg max og få litt veiledning på kosten. Jeg har også en lei tendens til å spise for lite og så ender det opp med usunne alternativer når jeg plutselig er så sulten at jeg bare "må" ha næring... Men har tro på at dette er en gulle god investering:)

 

Så bra da!! Men eg tenkte med en gang, "ka gjør du her da?" :P Hehe... sida du i mange år har trent masse kver veke. Men om man ikkje har et godt kosthold, så hjelper jo ikkje trening så veldig heller. Og ja, usunne alternativer er altfor lett å ta til takke med om man plutselig blir sulten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da!! Men eg tenkte med en gang, "ka gjør du her da?" :P Hehe... sida du i mange år har trent masse kver veke. Men om man ikkje har et godt kosthold, så hjelper jo ikkje trening så veldig heller. Og ja, usunne alternativer er altfor lett å ta til takke med om man plutselig blir sulten!

 

kombinasjonen dårlig kosthold og en god del festing har en lei tendens til å nulle ut gode treningstimer dessverre :) Og etter å ha gått på vekta og konstantert at jeg hadde passert 90 (!!) kg her i slutten av september var grensa nådd... Nå skal det sies at en god porsjon av vekta nok er muskelmasse også, men ikke stor nok del til at dette er en akseptabel vekt.. ergo PT og Grete Roede :)

gikk på vekta i dag og den viste 85,7 kg, så er snart ned 5 kg :D Faktisk litt stolt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kombinasjonen dårlig kosthold og en god del festing har en lei tendens til å nulle ut gode treningstimer dessverre :) Og etter å ha gått på vekta og konstantert at jeg hadde passert 90 (!!) kg her i slutten av september var grensa nådd... Nå skal det sies at en god porsjon av vekta nok er muskelmasse også, men ikke stor nok del til at dette er en akseptabel vekt.. ergo PT og Grete Roede :)

gikk på vekta i dag og den viste 85,7 kg, så er snart ned 5 kg :D Faktisk litt stolt :)

 

Snart 5 kg!! Så bra!! Grattis!

 

Og om mye av de 85 kiloene er muskelmasse, så klarer du dette fint!! Du trener mye styrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 5 kg!! Så bra!! Grattis!

 

Og om mye av de 85 kiloene er muskelmasse, så klarer du dette fint!! Du trener mye styrke?

 

Ja, blir mye styrke, så prøver å motivere meg selv til kardio i økt grad :) Det er ikke alltid like lett, men intervaller er trikset kjenner jeg :)

 

Hvordan går det med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir mye styrke, så prøver å motivere meg selv til kardio i økt grad :) Det er ikke alltid like lett, men intervaller er trikset kjenner jeg :)

 

Hvordan går det med deg da?

 

Eg også trener styrke, 3 ganger i veka. Men gjør jo mye anna og, turer med vogna og på fjellet, zumba, spinning og bodypump. Men det ser du jo på "planen" min lenger oppe :P Ellers går det kjempefint!! Spiser nok altfor lite med tanke på kor mye eg trener, men må jo og vere i kaloriunderskudd for å få av meg kiloene..!

 

Du har ikkje skreve inn trening siden forrige tirsdag?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg også trener styrke, 3 ganger i veka. Men gjør jo mye anna og, turer med vogna og på fjellet, zumba, spinning og bodypump. Men det ser du jo på "planen" min lenger oppe :P Ellers går det kjempefint!! Spiser nok altfor lite med tanke på kor mye eg trener, men må jo og vere i kaloriunderskudd for å få av meg kiloene..!

 

Du har ikkje skreve inn trening siden forrige tirsdag?? ;)

 

Ja prøver å holde dette kaloriunderskuddet jeg også, men i helga røyk jeg på en smell; lite trening og fest på fredag er nokså sikkert nok til ett solid overskudd i kaloriregnskapet.. men men, ny uke, nye muligheter. Har startet uka med intervall og kylling med sopp og asparges så det er da i allefall noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har starta veka med 1437 kcal forbrent på trening i dag, og ALTFOR lite mat! No skal eg kose meg med indrefilet og salat eg!! ;)

 

Veldig bra! Bruker du pulsklokke til å regne ut hva du har forbrent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra! Bruker du pulsklokke til å regne ut hva du har forbrent?

 

Ja, har pulsklokke og tilhørende pulsbelte :) Min beste treningskompis og motivasjon!! Krise om eg glemmer den til ei treningsøkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...