Gå til innhold

Kan man spise nøtter??


Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Ja, det er lov å spise nøtter! Sunt fett, fiber, vitaminer, mineraler... nøtter er bra! Men på grunn av fettet, er de svært kaloririke, så man må passe på. Mandler og valnøtter går for å være gode nøttevalg. Men de forskjellige nøttene inneholder forskjellige godsaker, så det anbefales vel å variere nøttespisingen. Som med all annen spising ;)

 

16 stk mandler gir 100 kcal.

 

Så hvis du sliter med å komme opp i kalorier, hadde i hvert fall ikke jeg hatt noen motforestillinger med å spise en neve nøtter om dagen.

 

Og spis aller helst nøttene "naturelle", det vil si ikke saltet eller ristet i honning eller sånt noe. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til ... mandlene kommer opp som nei mat, og med hjerte. Er det ok med nei mat?? Måtte le når jeg veide opp 10 mandler og puttet de i et glass - normalt sett hadde jeg kanskje fyllt opp glasset ups! 1000 kcal fort det! Ser bedre og bedre hvor kg kommer ifra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Man skal helst ikke ha for mye nei-mat, men ting som er nei-mat pga. fett og/eller kalorier kan få et hjerte fordi det er fettstoffer som er bra for deg, og da har det et hjerte. Og da er det ikke like fy som hvis det ikke hadde hjerte... Hvis du skjønner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...