Gå til innhold

Treningsdagbok for meg som skal ned totalt 28,5 kilo!


Gjest Storemeg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei...

 

For min egen del har jeg bestemt meg for å starte en treningsdagbok her inne, så jeg har noen som jeg forplikter meg til å skrive for.

Min slanke kamp har nå vart i 9uker, 10 uker på mandag, og startvekten var på 94,5. Nå viser vekta 86,4kg etter 9 uker med kamp. Altså 8,1 kilo ned. Kjempe fornøyd med dette.:) Har tidligere fulgt andre tråder her inne, og føler at dette er veldig motiverende!

 

Jeg har store krav til meg selv fremover, og satser på å kvitte meg med en kilo i uken, ja jeg vet det er tøft! Men jeg føler at jeg virkelig har det som skal til for å få dette til. Vekta har endelig begynt å samarbeide, og selv om dette har vært en dårlig uke med sykt barn, skal jeg prøve alt jeg kan for å hente meg inn denne helga, og satse på at vekta er med meg på mandag!

Satt meg et stor skummelt mål til jul, -1 kilo i uka, 8 uker... = -8 kilo på julaften. Totalt vektnedgang hadde da vært 16 kilo. Det hadde vært helt rått, men jeg vet det er vanskelig å nå et så strengt mål.. Men jeg skal jammen meg gi jernet, og fokusere på det, så får jeg se hvor jeg havner til jul!!!! Tror jeg aldri har gledet meg så masse til jul jeg, nå skal jeg jammen meg vise hva jeg er god for, for meg selv!!! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du klare!! At du har satt deg et slikt mål er jo bra det, og du virker klar til å gi jernet. Bare fokuser på at det er over en kort periode, vær skikkelig streng med deg selv, tren mye og spis ofte og lite, så klarer du det! Vær streng med deg selv i helgene, spis mye protein og lite karbs og drikk mye vann!! Ja, for en herlig julegave :D Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du klare!! At du har satt deg et slikt mål er jo bra det, og du virker klar til å gi jernet. Bare fokuser på at det er over en kort periode, vær skikkelig streng med deg selv, tren mye og spis ofte og lite, så klarer du det! Vær streng med deg selv i helgene, spis mye protein og lite karbs og drikk mye vann!! Ja, for en herlig julegave :D Lykke til!!!

Tusen takk du:-) Håper virkelig jeg kan komme nære målet mitt, tror det er viktig for meg å holde en streng plan frem til jul, og gjerne gjennom jula. Godis og slikt er virkelig ikke hvert alt det strevet jeg har gjort for å komme så godt på vei.. Denne uken kvittet jeg meg med - 0,8kg.. Må si jeg er litt skuffet, men har vært den dårligste uka hittil med sykt barn og mye pølsemiddager.. 1,1 kg igjen til jeg har nådd 2 delmål- dette vill jeg bli kvitt til neste mandag så dette blir en hard uke!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går bestemte jeg meg for å ha en skikkelig streng uke, for å se om jeg greier å lirke av meg 1,1 kilo på en uke.. Kan bli tøft, men håper er det ja!

I går ble vi invitert på kake, og er det en dag jeg kan skjeie ut litt, så er det mandag..Så det ble to kake stykker og en bolle...Huff og huff, så godt men samvittigheten blir elendig... Har ikke spist noe usunt på 10 uker nå, ikke annet enn litt mat som går unner usunn kategori selvfølgelig ;)

 

I går måkte jeg gårdsplassen, trente styrke i egen stue, og en time på Avansia... Skal prøve å få til noen timer på avansia denne uka, og spise mye linsesuppe, og håpe på at kiloene forsvinner... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff, har en dårlig dag.. Bare surr på jobben, og vekta mi viser syke tall....! Denne uka har jeg vært veldig motivert for å gå ned 1,1 kilo, og spist veldig sunt pga dette... Linse suppe, og knekkebrød...Yoghurt 0%.... Og plustelig har vekta mi "klikka", og viser meg en mye høyere vekt enn den var sist mandag...Skjønner ingen ting, blir deprimert og irritert,,, Som sagt: Dårlig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så gikk jeg ikke ned 1,1 kilo denne uken da, men jeg fryktet jo som vekta viste at jeg av en eller annen grunn hadde gått opp i vekt helt uten grunn, så jeg dro på hyttetur og koste meg litt mer enn vanlig, men tenke over hva jeg puttet i munnen. Samvittigheten slipper man jo ikke unna, og vekta viste 0,1 kg opp... Det kan jeg leve med, selv om jeg håpet jeg kunne si jeg hadde gått ned 10 kilo totalt denne uka.. Men men, shit happends! Lurer på om jeg skal kun trene styrke 1 gang denne uka..... Noen som har noe formening om man går opp av å trene styrke to ganger i uka? når man trener kondis hver dag resten av uka???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så gikk jeg ikke ned 1,1 kilo denne uken da, men jeg fryktet jo som vekta viste at jeg av en eller annen grunn hadde gått opp i vekt helt uten grunn, så jeg dro på hyttetur og koste meg litt mer enn vanlig, men tenke over hva jeg puttet i munnen. Samvittigheten slipper man jo ikke unna, og vekta viste 0,1 kg opp... Det kan jeg leve med, selv om jeg håpet jeg kunne si jeg hadde gått ned 10 kilo totalt denne uka.. Men men, shit happends! Lurer på om jeg skal kun trene styrke 1 gang denne uka..... Noen som har noe formening om man går opp av å trene styrke to ganger i uka? når man trener kondis hver dag resten av uka???

 

Du går IKKJE opp av å trene styrke 2 dager i uka! Når du trener styrke, forbrenner du mer kalorier resten av dagen enn ved annen trening!! :D Eg har trent styrke 3-4 dager i uka i flere måneder, og går nesten kun nedover. Trener du mye kondisjon i tillegg er det bare supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går IKKJE opp av å trene styrke 2 dager i uka! Når du trener styrke, forbrenner du mer kalorier resten av dagen enn ved annen trening!! :D Eg har trent styrke 3-4 dager i uka i flere måneder, og går nesten kun nedover. Trener du mye kondisjon i tillegg er det bare supert!

Det var et klart svar Nyaco! ;-) Da slår jeg til med 2 styrke økter denne uken også, og ser om vekta rikker på seg. I tillegg har jeg vært bevist på at jeg må jogge om dagen for å få i gang vekt nedgangen igjen,går alltid mest ned av det, men det er hard for beina mine.... Blir bedre å bedre, men i dag viste vekta -0,2 kg etter på ha jogget 1 km og drukket vann, så det kan jo tyde på at vekta samarbeider litt bedre denne uka :D :D :D :D :D

 

Hittil denne uka har jeg trent hver dag, gikk to timer på mandag, forbrant nesten 1000 kcal da jeg jogget en intensiv økt, og trente 20 min på elipsemaskinen i går som oppvarming før 60 min gruppe styrke time.. I dag jogget jeg en km med hunda så de fikk lufta seg, for i kveld er det kursing og da rekker jeg ikke trene. I morgen blir det ut på tur, sumba 60 min, og styrke 60 min. Fredag håper jeg at jeg rekker spinning 17.00 :))) *****Håper å se 84 tallet på mandag - hååååååååper****

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg kjenner jeg er litt uenig med Nyaco. Muskler veier som kjent mer enn fett, og dersom du bygger muskler kan du nok enkelte uker merke at vekten gjerne ikke beveger seg så mye som ønskelig i perioder hvor dette skjer. Jeg sier ikke at du kommer til å gå opp, men at den gjerne kan finne på å gå lite ned eller stå i ro. Det er da det er greit med målebånd, for du kan likevel gå mye inn i cm selv om vekten står i ro. Og på sikt er det uansett gunstig å trene styrke, for større muskler forbrenner mer fett også ved hvile, så det blir jo en vinn-vinn situasjon tilslutt. Så jeg synes du godt kan trene styrke to ganger i uken, du vil uansett få gevinst av arbeidet tilslutt i form av bedre forbrenning, mer veltrent kropp og lavere vekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur ikkje man går opp ved 2 styrkeøkter i veka. Og det skal mye styrketrening til før musklene veier mye. I startfasen vil dette ikkje ha noe å si. Men blir det 3-4-5 styrkeøkter i veka kan man heller diskutere det at man kanskje stopper opp, eller til og med går opp, noen veker. Men som sagt eg har trent styrke 3-4 dager i veka, og går ned nesten kver veke! Så det...:)

 

Styrketrening er uansett om du går opp, står i ro, eller går ned, den beste treninga for å få en mer veltrent, stram og fin kropp. Så er enig med Krusmynte der! Kvileforbrenninga er mye høgere når man trener styrke. Trener du masse kondisjon i tillegg blir dette kjempebra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Bare husk at kropper er forskjellig - det som funker fint for en funker ikke nødvendigvis fint for en annen. Vekttrening og vekttrening er også to forskjellige ting - jeg trener nå vekter med personlig trener og jeg kan garantere at det nok gir andre resultater enn om jeg skulle ha fjaset rundt i vektrommet på egenhånd for å si det sånn. Jeg betviler ikke at du går ned tross vekttrening, Nyaco, jeg vil bare frem til at det er andre faktorer som gjerne kan spille inn enn hvor ofte man gjør det som man gjerne kan ta med i betraktningen. Men uansett, siden vekttrening faktisk er gunstig, synes jeg ikke noen skal være redd for å trene det fordi man kan gå opp i vekt - da har man blitt altfor opphengt i tall og ikke helseeffekten av treningen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at kropper er forskjellig - det som funker fint for en funker ikke nødvendigvis fint for en annen. Vekttrening og vekttrening er også to forskjellige ting - jeg trener nå vekter med personlig trener og jeg kan garantere at det nok gir andre resultater enn om jeg skulle ha fjaset rundt i vektrommet på egenhånd for å si det sånn. Jeg betviler ikke at du går ned tross vekttrening, Nyaco, jeg vil bare frem til at det er andre faktorer som gjerne kan spille inn enn hvor ofte man gjør det som man gjerne kan ta med i betraktningen. Men uansett, siden vekttrening faktisk er gunstig, synes jeg ikke noen skal være redd for å trene det fordi man kan gå opp i vekt - da har man blitt altfor opphengt i tall og ikke helseeffekten av treningen. :)

Hei! Takk for svar og meninger!

 

Syntes det er vanskelig å si, om man går opp... Kanskje man ikke går opp, men står stille for hadde jeg veid meg litt senere sist mandag, hadde sikkert de 0,1kg som jeg hadde lagt på meg forje uke vært borte.. Jeg har jo trent styrke en gang i uken i 10 uker, nå har jeg lyst til å prøve to økter en stund, og se hva som skjer.. Ja, det er jo som dere sier at det er fort å bli alt for opphengt i talla og ikke helseeffekten, jeg er interessert i begge deler, men kjenner jo at jeg lekker størst vekt på talla for tiden... Jeg håper jeg virkelig har gått ned på mandag, jeg skal jo ned mange kilo, så har ikke lyst å stange på -9 kilo....Jeg vill over kneika og videre ned.. Men ja, jeg ønsker en tynnere og fastere(!) kropp... Og i mitt yrke er jeg veldig avhengi av sterke armer, og tygg pga mye statisk jobbing, derfor jeg har vært veldig bestemt på minst en styrketime i uka, og så syntes jeg det faktisk er vanvittig gøy! Jeg trener styrke i felles time med instruktør som hjelper til med engang hun ser at øvelsen blir gjort feil.... Så jeg vet jeg gjør dette 100% riktig, så bare vekta rikker på meg så er jeg godt i gang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heij og hopp! Det er allerede fredag, ukene går fryktelig fort for tiden, og mandag har blitt min favoritt dag... Da får jeg vite om jeg har gått ned, og så har jeg fri i tillegg... :) Håper vekta er snill mot meg denne mandagen. Hittil denne uka har jeg skaffet meg 18 trimpoeng, og blir noen noen til før uka er helt omme... I dag tidelig var jeg endelig på joggetur igjen, deilig! Utrolig slitsom og vondt i beina når det pågår, men deilig å ha gjort det -får så mye bedre samvittighet, og deilig å føle meg uthvilt og nok søvn til å orke å komme meg ut på tur om morgenen igjen, er en liten stund siden sist jeg har orket. Vært mye sliten i det siste, men trener jo minimum engang om dagen, så er ikke rart at kroppen kan være litt ekstra sliten noen dager... I dag har jeg begynt å føre inn maten her inne igjen, skal nå spise minimum 19000 kcal med 18 trimpoeng, jeg har storsett flere enn det... Kjenner meg stappa mett, og kvalm... Har vært mye kvalm i dag når jeg startet dagen med å lage protein panne kaker for første gang, tok en bit, og kjentes ut som jeg skulle kaste opp...Sitter i meg enn, fysj! De pannekakene var bomkjøp for min del....Grøss å gru, sjeldent jeg får brekninger av en bit.. Grøøøss...! Nå er det 3 timer til neste måltid, så det blir mye vann, og håpe at dette gir seg, for i dag må jeg virkelig klare å spise nok! Det er vanskelig det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor mange tp ble det til sammen på deg no da?? :) Eg har 28 tp denne veka, meget fornøgd med det :lol:

 

Eg har bestilt meg sånn proteinpannekake-pulver på X-life no, eg håper virkelig dei smaker ok....... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor mange tp ble det til sammen på deg no da?? :) Eg har 28 tp denne veka, meget fornøgd med det :lol:

 

Eg har bestilt meg sånn proteinpannekake-pulver på X-life no, eg håper virkelig dei smaker ok....... :blink:

Hei du:))

 

Denne uken trente jeg 24,5 trimpoeng, det er det meste jeg har trent hittil:) Veldig fornøyd med dette!! Jammen meg har du vært flink!!! Det er mange trim poeng det!! Hva trener du mest???

Jeg bestilte pannekakene mine derfra jeg å, å må dessverre si at i min munn smakte dette helt forferdelig!!.. Så de blir donert bort til min sporty'e bror eller far ;-)

 

I går var det veie dag, og jeg mildt sagt JULBLA på vekta da vekta viste 84,1 ( -1,6 kilo denne uka) og 2.delmål er gjennomført, totalt minus 10,4kg på 12 uker! :) Kjempe fornøyd!!!!!

Vekta viste først 38,7, men andre gangen viste den 84,1 så jeg stoler heller på det, og må si meg super fornøyd! Denne uken har jeg trent masse, men også to økter med styrke, og spist mer mat enn noen gang, 1900kcal og det funka!!! yeeehhhhhhhiiiiiii :-D

 

Denne uken skal jeg ta til meg et nytt råd, og trene kun annen hver dag på senteret, de andre dagene blir det tur med hunda, kroppen min trenger nå litt hvile, så jeg skal prøve denne uken å ikke trene mer enn annen hver dag, må si jeg føler meg allerede lat, er en overgang etter 12 uker med trening hver dag ! Håper det funker denne uka å!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra med så mange tp! Du er kjempeflink du også!!

 

Eg trener mest styrke, og spinning. Også går eg ofte 50 minutters tur med barnevogna som nedtrapping etter styrke. Det er også et veldig godt tips: Tren litt kondis etter styrketrening!! Bare 10 minutter på sykkel eller mølle er supert!

 

Eg likte pannekakene eg! :D Flaks!! Til og med mannen synst de smakte greit, det minte han om pepperkaker! haha... noe i smaken iallfall som gjorde til at han tenkte på pepperkaker ;) Eg skal få tak i sukkerfritt syltetøy, så skal eg no fint klare å ete litt proteinpannekaker!

 

Du har all grunn til å vere fornøgd, kjempebra jobba!! Og ja, det er lurere å spise en del enn å unngå å spise! Kommer kroppen i sparebluss går jo forbrenninga ned og det tærer på musklene istedet for fettet. Så spis spis spis :D Men selvsagt må man da også trene trene trene!! :D Og ja, restitusjon, altså 1 kviledag, etter styrketrening er alfa omega! På gymmet tærer du ned musklene, på kjøkkenet mater du dei, og i senga bygger du dei :D Helt sant!!! stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra med så mange tp! Du er kjempeflink du også!!

 

Eg trener mest styrke, og spinning. Også går eg ofte 50 minutters tur med barnevogna som nedtrapping etter styrke. Det er også et veldig godt tips: Tren litt kondis etter styrketrening!! Bare 10 minutter på sykkel eller mølle er supert!

 

Eg likte pannekakene eg! :D Flaks!! Til og med mannen synst de smakte greit, det minte han om pepperkaker! haha... noe i smaken iallfall som gjorde til at han tenkte på pepperkaker ;) Eg skal få tak i sukkerfritt syltetøy, så skal eg no fint klare å ete litt proteinpannekaker!

 

Du har all grunn til å vere fornøgd, kjempebra jobba!! Og ja, det er lurere å spise en del enn å unngå å spise! Kommer kroppen i sparebluss går jo forbrenninga ned og det tærer på musklene istedet for fettet. Så spis spis spis :D Men selvsagt må man da også trene trene trene!! :D Og ja, restitusjon, altså 1 kviledag, etter styrketrening er alfa omega! På gymmet tærer du ned musklene, på kjøkkenet mater du dei, og i senga bygger du dei :D Helt sant!!! stå på!

Heheh, takk for gode tips:) Alt tas i mot med stor takk:)) Bra du likte dem, kjedelig å kjøpe ting som man ikke liker !:((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målebåndet har vært min venn i mange uker nå, og det går fort nedover!:)

 

 

 

20.08.12:

 

Midje: 97

 

Navel: 110

 

Rumpe: 121

 

Bryst: 107

 

Vekt: 94,5kg.

 

 

 

Noterte ikke jevnlig før:

 

24.09.12:

 

Midje: 90

 

Navel: 102

 

Lår: 74

 

Rumpe: 117

 

Vekt: 89,5

 

 

 

01.10.12

 

Midje: 90

 

Navel: 102

 

Lår: 75

 

Rumpe:

 

 

 

09.10.12

 

Midje: 87

 

Navel: 98

 

Lår: 72

 

Rumpe:

 

Hals: 37

 

Arm: 37

 

 

 

16.10.12

 

Midje: 88

 

Navel: 98

 

Lår: 73

 

Rumpe: 115

 

Hals: 35

 

Arm: 34

 

 

 

22.10.12

 

Midje: 85

 

Navel: 94

 

Lår: 70

 

Rumpe: 108

 

Hals: 35

 

Arm: 33

 

 

 

29.10.12

 

Midje: 83

 

Navel: 90

 

Lår: 68

 

Rumpe: 105

 

Hals: 34

 

Arm: 33

 

 

 

Totalt nedgang av cm på 10 uker er: 63 cm !!!!!!!!!!!!!!!!

 

Oversikt:

 

Midje: - 14 cm

 

Navel: - 20 cm

 

Rumpe: - 16 cm

 

Lår: - 6 cm

 

Hals: -3

 

Arm: - 4 cm

 

************************************************

 

05.11.12

 

Midje: 83

 

Navel: 89

 

lår: 66

 

rumpe: 105

 

arm: 33

 

hals: 34

 

 

12.11.12

 

midje: 80

 

navel: 84

 

lår: 66

 

rumpe: 103

 

arm: 32

 

hals: 34

 

Total nedgang hittil: 71 cm....:-)

 

Oversikt:

 

Midje: - 17 cm

 

Navel: - 25 cm

 

Rumpe: - 18 cm

 

Lår: - 8 cm

 

Hals: -2

 

Arm: - 5 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny vri denne uka...!

 

 

Denne uken har jeg tatt en ny vri, og er veldig redd for at den ikke skal gå så bra som ukene før. Jeg har nemlig fått anbefalt å kun trene annen hver dag, så jeg skal holde meg til dette denne uka, og se......Etter mine beregninger skal jeg altså havne på 18,5 trimpoeng denne uken, og noen flere blir det da hundene trenger turene sine, men 18,5 trimpoeng er i allefall - 3700 kcal. Jeg følger jo grete roede planen, og hun sier jo at med riktig kosthold(etter hennes anbefalinger) og minst 7 trimpoeng i uken skal man bli kvitt 1 KILO hver uke, det virker så enkelt... Så lite har jeg aldri trent, etter at jeg begynte å trene så klart, tørr ikkes stole på at det er nok.. Ekspertene sier jo at man må forbrenne 6000 kcal i uken for å gå ned en kilo, dette stemmer i allefall ikke på meg da jeg f.eks gikk ned 1,6 kilo forje uke når jeg trente bort 4900 kcal på en uke..... Men planen er i allfall å få 18 trimpoeng, og spise litt mere mat en valig, trigge forbrendingen min, og så mye mat som jeg spiste i går har jeg ikke spist på maaaaange uker... Jeg hadde barnefri å bestemte meg for å kose meg, for jeg vil ikke få en ukontrolet sprekk i jula så jeg koste meg i går, og det skal jeg leve lenge på, nå føler jeg meg bare kvalm, og godis frister ikke.. Etter at dagens inntak ble tastet inn på grete roede sine sider havnet dagens konsthold på 2684 kcal... Uff det er mye det! I følge grete roede har jeg fått anbefalt et kosthold på mellom 1900-2200kcal om dagen, jeg har holdt meg til 1900kcal forje uke og det viste vekten tydelig at fungerte hos meg... Denne uken skal jeg trigge forbrenningen min med å spise litt mere enn jeg har pleid, men i dag skal jeg kun spise 1416 kcal, siden jeg spiste 484 kcal for mye i går... Litt innviklet, men for meg føles dette riktig, da får jeg hentet meg inn til normalen igjen, og i tilegg fått en dag med mye mindre kcal enn jeg har pleid, og i morgen er det tilbake på 1900kcal og der blir jeg ut uka.... Så får jeg se på mandag da,om jeg har rotet det skikkelig til...... ;-)Har uansett den flotte uka i måneden som vekta også slå inn litt.... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er hvor mye kalorier du forbrenner ved trening, men har du tatt hensyn til kaloriunderskuddet du har i forbindelse med hva/hvor mye du spiser? Hvis 4900 kun er det du har trent på en uke og du legger til et kaloriunderskudd på f.eks. 500 kalorier per dag, så har du jo et underskudd på 8400 totalt. Hvis du skjønner hva jeg mener.... Ninjastar har skrevet litt rundtomkring tidligere om hvordan hun beregner kaloriunderskudd per dag, du finner det sikkert igjen i tråden hennes - jeg husker rett og slett ikke detaljene. :)

 

Jeg har fått beskjed av kursleder om å ikke overkompensere med å spise for lite hvis jeg har spist for mye dagen før om du skjønner. Men det er jo selvsagt ditt eget valg, hvis du mener det funker så go for it. Jeg husker ikke om det er i denne tråden eller en annen jeg har sagt det, men når vekten min har stått stille så har jeg også fått beskjed om å variere kaloriinntaket fra dag til dag, dog innenfor det anbefalte. Altså hvis man har en menu som ligger på 1900-2200 per dag, så spis 1900 ene dagen og 2200 andre dagen. Det skal visst trigge forbrenningen og har funket på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er hvor mye kalorier du forbrenner ved trening, men har du tatt hensyn til kaloriunderskuddet du har i forbindelse med hva/hvor mye du spiser? Hvis 4900 kun er det du har trent på en uke og du legger til et kaloriunderskudd på f.eks. 500 kalorier per dag, så har du jo et underskudd på 8400 totalt. Hvis du skjønner hva jeg mener.... Ninjastar har skrevet litt rundtomkring tidligere om hvordan hun beregner kaloriunderskudd per dag, du finner det sikkert igjen i tråden hennes - jeg husker rett og slett ikke detaljene. :)

 

Jeg har fått beskjed av kursleder om å ikke overkompensere med å spise for lite hvis jeg har spist for mye dagen før om du skjønner. Men det er jo selvsagt ditt eget valg, hvis du mener det funker så go for it. Jeg husker ikke om det er i denne tråden eller en annen jeg har sagt det, men når vekten min har stått stille så har jeg også fått beskjed om å variere kaloriinntaket fra dag til dag, dog innenfor det anbefalte. Altså hvis man har en menu som ligger på 1900-2200 per dag, så spis 1900 ene dagen og 2200 andre dagen. Det skal visst trigge forbrenningen og har funket på meg.

 

Hei, og takk så masse for svar!! Det har jeg faktisk ikke tenkt på, og da er jo helt vesentlig at det henger sammen! Takk for en tanke oppvekker, skal sjekke opp mere rundt det emne da jeg ikke aner hvor mye jeg går i underskudd med hver dag! Ja, prøver en ny vri denne uka men føles litt teit, og litt for strevsomt, så til uke blir det vanlig igjen med 1900kcal hver dag, og en eller to dager med 2200kcal,,,:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg en AHA opplevelse igjen...!

 

Ja, oversikten sier sitt... Jeg er så heldig å blitt medlem av en lukket gruppe på fb, sammen med folk som ønker å komme seg nedover i vekt. Inne der kan jeg spørre om abselutt alt, og i dag fikk jeg en veldig fin forklaring utifra Grete roede skjema hvor mye jeg må spise for å holde vekten nå, hvor mye jeg må spise for å komme i forskjellige kaloriunderskudd... Denne uken ble da nemlig mislykket da jeg har spist for mye mat, men ut i fra det jeg har regnet skal jeg gå ned i vekt uanett....

 

For å holde vekten min i dag på 84kilo skal jeg spise 2539 kcal daglig.....Selfølgelig skal jeg ikke holde denne vekten, men den er kjekk å ha for å regne ut hvor mange kcal jeg går i underskudd hver dag... De proffe som kan dette sier jo at man skal forbrenne 6000 kcal i uka, jeg syntes det virket helt sykt og urealistisk, men jeg tenkte jo ikke på kcal underskuddet mitt hver dag.....Da er det mye lettere å nå 6000 kcal totalt med trening... Oversikten min ble slik:

 

Har du kaloriunderskudd på enten 600/ 800 eller 1000 kalorier så skal du spise ca:

- 600 kcal = 1938

- 800 kcal= 1738

-1000 kcal=1538

 

Ble så utrolig glad for denne meldingen. Elsker å ha en fasit for min kropp å jobbe etter, ja for dette er regnet utifra min vekt,høyde,alder, aktiv jobb - så ikke tro at dette passer deg selv om du veier det samme. Det er masse forskjellig som spiller inn for å få til de riktige summene...

Så fra mandag, ja da kjører jeg på med 1538 kcal hver dag, i 2 uker før jeg bestemmer meg for om dette er passe for meg, 1000 kcal underskudd er mye, man skal ikke ha mindre enn dette for da tukler man med forbrenningen, men jeg skal gi det en sjange å håpe på at det gir gode resultater.... Blir det for lite mat hopper jeg over på 1738 kcal etter to uker, og ser hva resultatet blir da... Man lærer så lenge man lever, og man vet ikke hvordan kroppen reagerer før man har prøvd!

 

Hittil denne uken har jo målet vært å spise litt mere, for jeg trodde jo jeg kunne spise mellom 1900-2200kcal daglig for det har jeg selv regnet meg til, så derfor har jeg spist litt mer enn 1900kcal noen dager denne uka... Men etter mine utregninger skal jeg ha gått 2961 kcal underskudd hittil denne uka, og sammen med treningen hittil på 2600kcal blir dette totalt 5139(HITTIL,skal spise i morgen og lørdag også, og trene!!) Og hvis det stemmer at man skal gå 6000kcal underskudd for å gå ned 1 kilo i uka, ja da burde jeg greie det denne uka å da?

Hmm..... Håper jeg har forstått det riktig nå da...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...