Gå til innhold

Sjokkert over vekta


Gjest Konstantinopel
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Konstantinopel

Jeg er en jente på snart 30,med samboer og ett barn, som er veldig glad i å trene og trener relativt hardt 5-6 dager i uken. Likevel har det sneket seg på en del kilo som jeg skal bli kvitt. Det kommer ikke til å bli lett da stoffskiftet mitt har sunket og jeg småspiser en del. Det er ikke lett å bli kvitt småspisingen, men det skal jeg prøve på.

 

Er utrolig flau over vekten min, men hvis jeg skal virkeliggjøre dette for meg selv så må jeg bare se frykten i hvitøyet.

 

Jeg er 174 cm og veier 77 kg.

Har en god del muskler som jeg vil beholde, men fettet må bort.

Første mål er å bli kvitt småspisingen, loggføre alt jeg spiser og opprettholde treningen. Så håper jeg at jeg mister noen få kilo før jul.

Kanskje ned 1 kg til 27.11.12. Da har jeg tilgang til vekt. Er usikker på hvordan kroppen min responderer og om jeg mestrer småspisingen derfor et lavt mål til å begynne med.

 

Hovedmålet: 65 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Første dag med loggføring er over og er begynt på den neste.

Hadde ikke lyst til å skrive opp alt jeg spiste, men gjorde det likevel. :)

Treningen går som vanlig. Eller det blir nok trening 7 dager denne uken. Vanligvis blir det bare 5. Har en samboer som vet hvor viktig trening er for meg så mens han har snuppa kan jeg trene, og omvendt selvfølgelig.

 

Min utfordring om formiddagen er evt kjedsommhet. For eksempel at jeg har for lite å gjøre på jobb(det vil heldigvis bli bedre), og da småspiser jeg. Som regel drops.

+ småspising når jeg lager mat eller går inn på kjøkkenet. Må bli mer bevisst på hva jeg tar meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Ferdig med dagens trening i form av styrke på bein og rygg, samt 10 min jogging/løping.

Har ikke kjøpt nøtter, potetgull eller snop til helgen. Det kjennes helt greit foreløpig. Har planer om 3 biter smågodt senere idag.

 

Akkurat nå er jeg litt for mett etter lunsj bestående av en halv nutrilett og eggerøre + kaffe. Tror vel det var eggerøren som gjorde det. Kjennes ikke bra ut fordi jeg ikke stoppet når jeg skulle. Må stoppe når jeg er litt mett!

Men, det blir vel litt aktivitet resten av dagen også så håper det går opp i opp.

Planlagt sunn og proteinrik middag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Helgen snart over..

En helg uten snop og potetgull..har vært veldig godt. Spist et par biter da.

Godt å slippe å våkne hoven av vann i kroppen pga for mye sukker.

 

Spist litt is som dessert idag, så kaloriene blir litt over det tenkte, men mett ble jeg ikke så skal spise min sunne kvelds som vanlig. Cottage cheese med kanel og litt havregryn.

 

Trent 1,5 time idag og.

Imorgen er det treningsfri egentlig, men om lysten er det blir det kanskje en 10 minutter på stuegulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

For en dårlig dag...

Ikke tid til trening og klarte ikke mine mål om å ikke småspise på jobb og etter middag.

Utrolig skuffet over meg selv.

I tillegg er jeg utrolig sliten,trøtt, kald og fysen hele tiden..

 

Men, jeg skal ikke gi meg. Imorgen er det en bra og travel dag, og jeg skal også få jogget som planlagt.

Slutt å spise når du er mett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Ble en joggetur i går også, + at det blir en joggetur etter jobb i dag. Regner med det blir det fredag og :)

Har gått greit med maten egentlig. Og jeg prøver å drikke litt mer.

Igår var jeg veldig sulten og spiste litt mer enn tenkt. Idag har jeg en god plan. Så får jeg se om jeg klarer å holde meg til den også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

4 joggeturer denne uka, styrketrening idag og i morgen, det er deilig!

Gått greit i forhold til mat, men ble litt mer mat fredag og lørdag enn tenkt. Eller, ikke mat, men nøtter. Fra nåh skal jeg holde meg unna den posen og holde meg til det jeg skal spise, selv om det er vansklig når humøret ikke er på topp og ting i livet ikke går helt som det burde...!

 

Ble litt ekstra aktivitet da vi var på litt julegaveshopping idag. Tok vel et par, kanskje tre timer.

Skal klare å holde meg til riktig mat imorgen. Starter dagen med trening kl 07 og så blir det frokost sammen med lille snuppa. Det blir koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Vekta etter 14 dager står bom stille på start.

Nå brukte jeg en ny vekt denne gang som er gamlere og håper at den er ganske unøyaktig.

Veiedag neste tirsdag på samme vekt for å sammenligne.

 

Har gjort store grep mtp maten så det var veldig trist at den ikke hadde beveget seg nedover.

Føler på meg selv at jeg hadde gått litt ned. Ihvertfall vannvekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Da er helgen overstått... Ble litt snop denne helgen og litt smak på julekaker, men ellers spist sunt og ikke overdrevet.

Lørdag jogget jeg nesten 2 timer og ryddet og vasket hele dagen...søndag ble det en grei styrkeøkt på 1,5 t, men ellers avslapning. Spist god mat, men i begrensede mengder. Godt at hverdagen er tilbake imorgen, men sunne vaner. Joggetur blir det og i morgen..

 

Veiedag på tirsdag...veldig spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen overstått... Ble litt snop denne helgen og litt smak på julekaker, men ellers spist sunt og ikke overdrevet.

Lørdag jogget jeg nesten 2 timer og ryddet og vasket hele dagen...søndag ble det en grei styrkeøkt på 1,5 t, men ellers avslapning. Spist god mat, men i begrensede mengder. Godt at hverdagen er tilbake imorgen, men sunne vaner. Joggetur blir det og i morgen..

 

Veiedag på tirsdag...veldig spent!!

Lykke til:))) Dette går nok fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Fikk ikke veid meg tirsdag...har ikke vekt hjemme så da blir det ikke enda. Føler jeg har lagt på meg. Har ikke vært så flink med maten og jeg går veldig lett opp i vekt så jeg må være veldig streng med meg selv..noe jeg ikke klarer å være når ettermiddagen kommer.

Men..idag er en ny dag og jeg håper jeg klarer å holde meg i skinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Hjelpes det er kaldt å jogge ute for tiden!

 

Har jogget mandag og igår. Blir en tur i dag og en kort intervalltur imorgen. I helgen blir det hard styrketrening og håper på litt ekstra aktivitet ute sammen med lillejenta og litt husarbeid.

 

Matmessig føler jeg at jeg begynner på nytt hver dag. Gikk forsåvidt greit kalorimessig i går, men må holde på den gode følelsen for at jeg skal klare å holde det slik i dagene fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

For første gang på lenge føler jeg at det har skjedd noe med vekta..føler med smalere/strammere. Men, om det er sånn når jeg veier meg vet jeg ikke :)

Torsdag finner vi det ut, så da må jeg være flink til da!

 

Drakk et par, små glass med vin i går, samt noen få biter godteri. Kanskje det blir en liten bit sjokolade i dag hvis jeg får lyst. Evt litt nutrilett som jo smaker godteri det og.

 

Har vært oppe i to timer allerede for jeg fikk ikke sove...det vil muligens straffe seg senere. Snart skal jeg på trening..gleder meg :)

 

Krysser fingrene for en bra helg både med tanke på mat, trening og alle gjøremål som skal gjennomføres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Gjorde noen tåpelige matvalg i går som resulterer i masse vann i kroppen i dag og ubehag. Må minne meg selv på nå at det var slike valg som gjorde at vekten gikk opp!

Blir joggetur etter jobb i dag og! Så skal jeg ta kloke matvalg etterpå..det er ikke nødvendig med karameller og marsipan, bare fordi de er der! Spis ordentlig mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Gikk veldig bra med maten i går, og jogget en tur selv om jeg ikke hadde energi til det egentlig. Var godt etterpå da. BLir en joggetur idag og..motivasjonen er kyllingfilet når jeg kommer tilbake og lettkakao til kvelds :)

 

Imorgen skal jeg trene kl 6 før jobb. Det blir godt å kunne ha ettermiddagen og kvelden fri sammen med familien. Men, på jobb er det julelunsj igjen i morgen. Vil ikke, men må delta.

 

Så mye sykdom som går nå! Spying og influensa på alle kanter. Har ikke tid eller lyst til å bli syk..det må ikke skje..skal vaske hendene mine nå kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Nå kjenner jeg at jeg holder på å miste motivasjonen til jogging når jeg kommer hjem...Gleder meg stort sett, helt til jeg skal. Tull og tøys.

Deilig joggetur, så kyllingfilet og så kos med familien....motivasjon til meg selv!

Koselig tid nå fremover og ikke lenge til fri. Tenk positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at jeg holder på å miste motivasjonen til jogging når jeg kommer hjem...Gleder meg stort sett, helt til jeg skal. Tull og tøys.

Deilig joggetur, så kyllingfilet og så kos med familien....motivasjon til meg selv!

Koselig tid nå fremover og ikke lenge til fri. Tenk positivt!

 

Hei Konstantinopel. Motiverende å lese innleggene dine. :rolleyes:

Ta den joggeturen. Men gjør den litt kortere noen dager. La kroppen få noen lettee økter for å bygge seg opp igjen til de harde øktene. Da kan det være lettere å motivere seg. Pluss at du mer sannsynlig øker kondisjonskurven og benstyrken.

For min del skal jeg ned 8 kilo. Misunner deg joggingen ute. På grunn av opptrening av operert kne, har jeg kun tillatelse til å trene kondisjon på ergometersykkel. Så nå setter jeg på musikk med gode rytmer og later som det er en skikkelig tøff 30 minutters spinningtime. Deretter blir det styrketrening på matta med økning av reps siden mandag.

Stå på! Trivselsvekt før påske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Hei Konstantinopel. Motiverende å lese innleggene dine. :rolleyes:/>

Ta den joggeturen. Men gjør den litt kortere noen dager. La kroppen få noen lettee økter for å bygge seg opp igjen til de harde øktene. Da kan det være lettere å motivere seg. Pluss at du mer sannsynlig øker kondisjonskurven og benstyrken.

For min del skal jeg ned 8 kilo. Misunner deg joggingen ute. På grunn av opptrening av operert kne, har jeg kun tillatelse til å trene kondisjon på ergometersykkel. Så nå setter jeg på musikk med gode rytmer og later som det er en skikkelig tøff 30 minutters spinningtime. Deretter blir det styrketrening på matta med økning av reps siden mandag.

Stå på! Trivselsvekt før påske :D/>

 

Så hyggelig :)

Ja noen økter burde jeg kanskje korte ned, men så tenker jeg at om jeg ikke holder på min vanlige time så er det ikke noen vits. Det er nok litt dumt kanskje?! :P

 

I morgest ringte klokken 05.50, da tenkte jeg "skal jeg opp nå?". Kl. 06 var jeg ute og igang med joggingen...gikk fint og lett og det var veldig godt. I morgen har jeg gitt meg treningsfri :mellow:

Det er sjelden jeg får trent før jobb pga levering i barnehage.

Julelunsjen på jobb i dag gikk og bra...det var buffet og jeg kunne velge litt sunnere ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Treningsfri idag..og selv om jeg blir litt rastløs av det så kjennes det godt ut for jeg er sliten i dag.

 

Men, har ryddet og vasket litt i huset og bakt boller til i morgen. Har spist litt bolle(ca en halv), men det er nok og blir ikke mer.

Nå er det cottage cheese til kvelds og tidlig trening i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Helgen gikk overraskende bra matmessig...ble et par marsipanbiter og et halvt polarbrød som ikke var planlagt, men er det helg så... :)

Ble hard styrketrening på lørdag og søndag, og i morgest sto jeg opp 05.30 og fikk jogget en time. Veldig godt...og jeg er glad det er ikke er snø her nå. Men, den kommer vel så da må barmark utnyttes.

I morgen er det treningsfri dag, kjennes ut som musklene trenger det.

Matplanen er også god. Det gjelder bare å holde seg til den!

 

Må bake kake i slutten av denne uken..til lørdag. Da blir det besøk. Blir vel en del besøk før det og når jeg tenker meg om, men om de får kake vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Har vært travle dager med jobb og reising, besøk og baking. Men, har stått opp kl 05.30 og jogget 3 av dagene. 1 treningsfri dag og i dag blir det kveldsjogging. Får noen gode styrkeøkter i helgen håper jeg, men ingen krise om det blir jogging da og...har fått dilla :)

 

Gått greit med maten, selv om det har blitt litt smaking på kakedeigene:) Blir baking i dag og, og imorgen skal kakene pyntes OG spises. Skal holde meg i skinnet!!!

Så det blir travelt idag og imorgen også, men søndag håper jeg det har roet seg.

 

Siste dag på jobb før juleferie! Gleder meg til familietid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Konstantinopel

Ferien gikk altfor fort, men det er godt med hverdag og rutiner igjen også!

 

Kjenner at jeg har nok lagt litt på meg i løpet av ferien selv om jeg ikke har overdrevet mat og godteri og jeg har bare hatt 2 treningsfrie dager pga reising.

Kroppen er dog ikke vant til så mye fett og sukkerholdig mat så det er vel ikke rart det legger seg noe på.

Men det skal fort av igjen!

 

Startet dagen med 1 times joggetur og satser på litt mageøvelser i ettermiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Kjenner sug etter snop nå. Har spist litt i jula etter å ha latt være i lang tid. Syntes ikke det smakte like godt som jeg husker, men blir avhengig av det likevel. Skal prøve å huske at det ikke er så godt som jeg skal ha det til og prøve å stå i mot.

 

Har vanligvis ikke nyttårsforsett, men i år har jeg det.

Bli snillere med meg selv, være sunn, trene mer målrettet og være i mer aktivitet med lillesnuppa.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...