Gå til innhold

Sjokkert over vekta


Gjest Konstantinopel
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Konstantinopel

Veldig lite og dårlig søvn i natt, men gikk bra å stå opp kl 05.30 for en times joggetur. Dog kjenner jeg at det ikke var like mye futt og fart i kroppen som vanlig. Den kjennes tung ut etter jula... :angry:

Håper det ikke tar mange dagene før den er tilbake til normalen.

 

Gårdagen var ikke perfekt med tanke på mat. Dårlig humør og stress var grunnen til det. Må lære meg å ikke bekymre meg for alt.

Sålangt en grei dag. Spist opp resten av nøttene mine(ikke så mye), og skal holde meg borte fra de fremover. Det samme håper jeg å klare med snopet. Det er jo brått helg igjen...

Skal rydde all jula ut i dag...det hjelper nok på.

 

I morgen starter jeg dagen med en joggerunde igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Oioioi kroppen var seig i morgest på joggeturen. Sov endelig godt i natt, men langt i fra nok. Får kanskje sovet en time lengere i morgen og det håper jeg gjør godt for kroppen.

 

Veldig vanskelig å komme ut av dårlige vaner man har lagt seg til i løpet av ferien. Selv om de gode vanene også er der. Må plukke av de dårlige litt etter litt.

 

Planene for dagen er klar. Nå gjelder det å holde seg til dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Kjenner energien begynner å bli litt bedre etter et par dager med god søvn.

Fant ikke kortet til treningssenteret imorrest og da ble det ikke styrketrening. Men, istedet ble det joggetur på 1t 40 min + ca 10 min gange. Hjemme tok jeg noen styrkeøvelser på mage og armer.

Nå har jeg fått nytt kort og skal få trent styrke i morgen.

Eller har det blitt litt rydding og vasking.

 

Spist bra idag og bortsett fra noen biter godteri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Denne uken håper jeg blir bra. Tror jeg får tilgang på vekt i morgen slik at jeg får se hvordan det går. Håper ikke det ødelegger all motivasjon for sunn spising og trening.

 

Idag våknet jeg 04.50 og fikk ikke sove. 05.30 var jeg i joggeklærne.

Får jogget tidlig hver dag t.o.m. torsdag. Så blir det treningsfri og styrke i helgen.

 

Ingen lyst på godis so far og håper det holder seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Har jo ikke fått veid meg på lenge, men endelig fikk jeg gjort det i dag. Ned 2 kg siden 15.11(?). Det er voldsomt tregt synes jeg.

Men, det er ned og jeg er fornøyd med det. Sliter voldsomt med å gå ned til tross for sunn og "lite" mat, samt mye trening.

Skal skjerpe meg enda mer. Prøve å presse meg mer på trening og være flinkere til å ikke spise meg for mett.

 

HuskHusk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Treningsfri på fredag gjorde godt! Sliten i musklene idag etter hard styrke igår og idag...ble også en times aketur med lullesnuppa i morgest og.

Gått greit med matmengden i de siste dagene..ikke superbra men. Også spist litt smågodt, men det var planlagt.

 

Imorgen er det bursdag og har baket kake..blir et meget lite kakestykke da.

Men, først er det joggetur kl 05.30 ;)

 

Må planlegge om litt på dagene denne uken og det gjør meg stresset..det er en travel uke, men skal gå bra. Planlegger trening hver dag med fri fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

0,2 kg ned på en uke....treeegt...

Men, har blitt litt kakespising i det siste dessverre. Blir litt kake i helgen og, men skal prøve å holde meg unna ihvertfall.

Ellers er livet bare stress....

Fått unnagjort 4 joggeturer denne uken og i helgen blir det 2 styrkeøkter som jeg gleder meg til.

 

Håper på en god helg med kontroll på mat, trening og livet generelt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Hadde en god morgentur i dag, og veldig bra styrkeøkter i helgen.

Denne uken blir det mye jogging igjen tror jeg, men ikke tidlig hver dag. Og sturke til helgen igjen.

Får se om jeg får veid meg i slutten av denne uken og.

 

Blitt litt ekstra mat i helgen, så nå må jeg tilbake til gode rutiner igjen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei girl!

 

Så flink du har vært både til å trene, loggføre og til å gå ned! Har du gått ned mye til sammen nå? Jeg må si at da jeg leste at du var 77 og 174 (hvis jeg husker riktig) så tenkte jeg at det ikke er noe å skjemmes over!!! :) selvfølgelig er det lov å ha lyst til å gå ned noen kg, men utgangspunktet ditt var jammen ikke så verst! :) Siden du også er så flink å trene, så har du nok en flott kropp allerede. :) Jeg veier 76 og er 167(!) og i desember veide jeg nesten 78! Eeek! Hihi. Men forhåpentligvis går det nedover etterhvert. :))

 

Hva trener du? Mye løping ute? Styrke?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Hei!!!

Takk for hyggelig tilbakemelding.

 

Jeg har veid en god del mindre tidligere og det sklei litt ut med mat og godisinntaket en stund. Men, jeg har alltid trent mye så da gikk vekta opp en del. Både muskler og fett, men ser derfor en god del større ut når(føler jeg) med noe fett oppå, relativt store, muskler.

Så det var nok min viljestyrke, samtidig med vekta, som jeg skjemtes over :)/>

 

Nå for tiden blir det mye jogging. Ute i all slags vær, ca 4-5 dager i uken.

Lørdag og søndag trener jeg tung styrke, der jeg deler opp kroppen.

Men, som du ser så går det veldig tregt nedover. Det er nok småspisingen/stresspisingen sin feil :)/>

 

Håper du har en god helg, og gratulerer med nedgang på deg og B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Altfor mye mat i går...salt mat. Kjente på ubehaget hele natten..og enda.. Kroppen er oppblåst og vannfyllt.

Håper det retter seg i løpet av dagen!

 

Sto opp før halv seks idag(fikk ikke sove), "klar" for joggetur. God var det faktisk.

Håper jeg klarer å holde meg til det jeg skal spise i dag.. Kjenner viljestyrken er litt laber, men må ikke la det glippe nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Konstantinopel

Motivasjon hvor er du???!!!

 

Jeg mista den et sted...

Trener som vanlig(nesten hver dag) og det går greit, men maten har jeg mindre kontroll over. Stresser og småspiser, og jeg kjenner vekten kryper oppover og har masse vann i kroppen.

Det gjør jo at jeg mister lysten på å trene også.

 

Huff, dette skal ikke være lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Forrige uke ble helt grei treningsmessig...ble vel 24,2 trimpoeng. Og det er jo bra... ligger vanligvis på ca 19 når jeg trener 6 dager. Forrige uke trente jeg hver dag, og jeg gikk en tur med snuppa på akebrett + et par småturer. Prøver å øke aktivitetsnivået utenom treningsøktene også.

Matmessig har det gått litt opp og ned, men vekta er stabil.

 

Denne uken begynner sunt og bra. Har planen klar nå er det bare å følge den :)

Blir trening på ettermiddagene denne uken..dessverre...men det skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Denne uken ligger det an til å bli ca 23 trimpoeng.

Imorrest var 5. dag med jogging og i helgen blir det styrketrening.

Burde snart ha treningsfri..

 

Dessverre var det 600 gram opp denne uken. Ekstremt skuffende. Magen buler jo ut som om jeg er gravid og det er ikke pent på en allerede ganske stor kropp. Er trist og lei meg over at jeg går opp eller står på stedet hvil til tross for at jeg trener så mye som jeg gjør.

Nå kom mensen i går da..krysser fingrene for at det kan ha noe med saken å gjøre.

 

Så hvorfor går jeg ikke ned i vekt. Kroppen er i sparemodus..eller stoffskiftet har gått ned. Det viser blodprøvene helt klart. Kan det være en grunn? Tja.

Mat? Spiser jeg for mye? Nope ihvertfall ikke det.

Men, det er klart at hvis stoffskifte har gått ned så tåler ikke kroppen så mye mat som før. Men jeg kan ikke gå mer ned på mengden.

 

Huff...jeg blir helt matt og motløs av dette..

 

Er det noen som har noen gode ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, om jeg har noen gode ideer er vel ikke sikkert, men har lest gjennom tråden din.

Du er jo superflink og trener MYE, men spiser du nok da? Til den treningsmengden skal du jo ha i deg noen kalorier daglig.

Stress har ellers en tendens til å binde kiloene godt til kroppen, så om du trener mye, spiser lite og er stressa fordi du ikke går ned i vekt kan kanskje det bety noe?

 

Utrolig irriterende når man trener og gjør alt "som man skal", men selv tror jeg noen ganger man kan bli "for" flink. Da mister iallefall jeg gleden ved mat og trening, blir sur og grinete, og da er det jo ingen vits...

 

Krysser fingrene for at det går din vei snart, kanskje ei frihelg der du bare slapper av i kropp og sjel kan gjøre susen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Hm, om jeg har noen gode ideer er vel ikke sikkert, men har lest gjennom tråden din.

Du er jo superflink og trener MYE, men spiser du nok da? Til den treningsmengden skal du jo ha i deg noen kalorier daglig.

Stress har ellers en tendens til å binde kiloene godt til kroppen, så om du trener mye, spiser lite og er stressa fordi du ikke går ned i vekt kan kanskje det bety noe?

 

Utrolig irriterende når man trener og gjør alt "som man skal", men selv tror jeg noen ganger man kan bli "for" flink. Da mister iallefall jeg gleden ved mat og trening, blir sur og grinete, og da er det jo ingen vits...

 

Krysser fingrene for at det går din vei snart, kanskje ei frihelg der du bare slapper av i kropp og sjel kan gjøre susen?

 

Takk for svaret :)

Om jeg spiser nok? Det vil jeg tro. Jeg har prøvd å spise mer...mellom 100 og 500 kcal mer, men da legger jeg umiddelbart på meg.

 

Stresset er jeg...for at jeg ikke går ned i vekt og det burde jeg gjort, samt at det er flere begivenheter i fremtiden jeg burde være klar til.

Og så har man jo alltid dårlig tid til det ene og det andre, det er stress på jobb og rotete hjemme :P

 

Prøver å skjerpe meg med stresset men har ikke klart det helt enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Ukens siste trening, og andre aktiviteter er unnagjort.

25 trimpoeng ble det denne uken. Trening, noen korte gåturer til og fra + dagens skitur med lillesnuppa ble noen poeng til sammen. Tok med småturene på tilsammen 15 min hver gang også fordi jeg prøver å få inn litt mer hverdagsaktivitet også i tillegg til treningen.

 

Kjente idag hvor utrolig lei jeg er av å konsentrere meg om maten jeg spiser og skal spise. Det blir for mye fokus og det blir for stort press. Så nå skal jeg spise det jeg virkelig har lyst på.

Spiste litt brødskive idag og litt hjemmelaget pizza i går, og mistenker at jeg blir veldig slapp og uopplagt av gjærbakst. Spiser for det meste knekkebrød hvis jeg i det hele tatt spiser det en gang.

Har presset meg til å spise knekkebrød til frokost og lunsj, når jeg heller vil spise grønnsaker, skyr, yogurt, CC, osv. DET er det slutt på nå...nå skal jeg spise det jeg har lyst til...ikke det som andre bestemmer er normalt!!

Da kan jeg nyte knekkebrødet med brunost og lettkakao til kveldsen istedet :P/>

 

Håper ny taktikk blir bra!

 

Resten av ettermiddagen skal jeg dusje, slappe av, vaske gulvet, og lage den middagen og kveldsen jeg har lyst på!

 

Og så ser jeg frem til joggeturen kl 05.30 imorgen tidlig B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Travel uke med jobb, møter, konferanse og hotell.

Men, trening unngjort som vanlig og har spist sunt. Med unntak av noe snop, men alt i alt kalorimessig bra!

Drukket aaaaaltfor lite vann, men tatt det igjen i kaffe ;)

Fyller på nå da!

Idag er det treningsfri og jeg kjenner det trengs!

Rolig helg blir det. Skal trene og være sammen med lillesnuppa, være med henne på trening og gjøre litt jobb faktisk. Rolig og rolig.. :P

Men, ikke stresspise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Konstantinopel

Oi..her var det lenge siden jeg har oppdatert...

Trener som vanlig 6 dager i uken, men det er så sykt mye å gjøre hjemme og på jobb at det blir en del stresspising. Kjenner jeg er utslitt.

Skulle trene idag..seint..men dropper det..orker ikke. Må likevel opp kl 5 og jogge imorgen. Skal på jobbreise 2 dager. Håper på ekstratrening imorgen kveld og så skal jeg få til en korttrening før møter på torsdag. Så må jeg bare presse inn trening på fredag etter jobb. Styrkedagene mine på lørdag og søndag går som vanlig :)

Men idag blir det treningsfri og total avslapning for kroppen så håper jeg energien er tilbake imorgen!!!

 

Vektmessig vet jeg ikke. Virker som det er stabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Kjenner det skal bli godt med noen fridager snart!

Vi reiser ut av landet på torsdag..det blir koselig. Har planlagt trening hver dag likevel, men treningsfri på søndag for det blir litt dårlig med tid.

Blir nok noe snop i ferien, men også en del bevelgelse.

Etter påske må jeg prøve en ny plan for å få noe endring mtp vekten, som står stille nå....

 

Jogging i snøstorm etter jobb idag..jeppjepp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...