Gå til innhold

Slow and steady wins the race


Gjest Blue cheese
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Blue cheese

Hei!

Jeg er aldersmessig ca. midt på 30 tallet, gift, 2 barn hvorav minste ammes endel enda.

Etter en runde i et prøverom, kom den endelige motivasjonen til å sette inn støtet. Har vært litt "bedre å vente til etter jul" bla, bla unnskyldninger...Jeg er god på de;-)

 

Har gått GR kurs før, denne gangen skal jeg prøve meg litt på egenhånd. Vi snakker livsstilsendring, dvs. få kontroll over trøstespising og tendenser til overspising. Har ikke virkelig overspisingsproblemer, bare veldig glad i mat og ser at porsjonene øker i takt med vekta...Sjokolade blir kjøpt inn og fortært i et raskere tempo enn jeg liker å vedkjenne meg...

 

Så veien som skal prøves ut er "enkel", spise rundt 1900 kca om dagen, bevege meg. Alt er lov, men i små moderate mengder. En dag i mnd eller så skal"alt være lov". Trener nå 1x i uka, i tilegg til endel gå/trilleturer. Håper å øke dette til minst 2x treninger på nyåret.

 

Så er det bare å se om det er nok til at jeg ser resultater på vekta;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeei og velkommen!! :D

 

Du er virkelig komt på rett plass for å klare å komme deg i gang, og for veien videre. Her får man tips og motivasjon/inspirasjon.

 

Eg også har gått kurs før, men no har eg gjort ALT på egenhånd :) Kan ikkje si annet enn at eg er stolt over det ;) Eg har heller ikkje seriøse overspisingsproblemer, men gud så godt det er å stappe i seg til man er stappmett...:P Og sjokolade ja?! Det går ned på høgkant! Mmmm.... godteri!! Men eg skal ikkje røre det før julafta så ;) Chips er og namnam. Men det er kun i helgene det er lov no.

 

Masse lykke til på ferden, Blue cheese! Gleder meg til å følge med! Vi sees :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blue cheese

Tusen takk!Og så inspirerende Nyaco! Veldig kjekt å se at andre kan klare det. Det gir mot til at jeg også kan det! Du har virkelig all grunn til å være stolt!

 

Elsker å spise meg skikkelig mett ja...Har spist MYE grønnsaker denne uka, og tror det har vært til stor hjelp. Ligget ovveraskende lavt på kalorier pr. dag og likevel vært fornøyd. Skyldes nok disse nevnte grønnsakene...Enklere å ta seg tida til det, når man går hjemme i permisjon. Så er det bare å ha de gode vanene med å skrelle en haug rotgrønnsaker som står klare i kjøleskapet til knasking når begge er i jobb/bhg og hele pakka... :P

 

Syns jeg har kommet meg godt gjennom første uke/helg. Har unngått sjokolade helt, siden jeg vet det er det som skaper det største suget hos meg.

 

Så er det bare å gyve løs på ny uke, og nye muligheter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!Og så inspirerende Nyaco! Veldig kjekt å se at andre kan klare det. Det gir mot til at jeg også kan det! Du har virkelig all grunn til å være stolt!

 

Elsker å spise meg skikkelig mett ja...Har spist MYE grønnsaker denne uka, og tror det har vært til stor hjelp. Ligget ovveraskende lavt på kalorier pr. dag og likevel vært fornøyd. Skyldes nok disse nevnte grønnsakene...Enklere å ta seg tida til det, når man går hjemme i permisjon. Så er det bare å ha de gode vanene med å skrelle en haug rotgrønnsaker som står klare i kjøleskapet til knasking når begge er i jobb/bhg og hele pakka... :P/>/>/>/>

 

Syns jeg har kommet meg godt gjennom første uke/helg. Har unngått sjokolade helt, siden jeg vet det er det som skaper det største suget hos meg.

 

Så er det bare å gyve løs på ny uke, og nye muligheter :D/>/>/>/>

 

Håper det går bra med deg, selv om du ikkje har gitt lyd fra deg på noen dager. Må uansett si at eg liker navnet på tråden din! Det er jo så sant som det kan bli! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blue cheese

Takk! Jo det går greit! Bare veldig travle dager.

 

Har hatt en litt planlagt "frihelg" med julebord med klubbvenninner. Heldigvis skal jeg ikke på flere julebord, så slipper jeg de fristelsene;-)

 

I morgen er det hverdag igjen! Og håper jo tittelen min blir resultatet!!!

 

Noen som leser dette som har prøvd vikingmelk isteden for fløte i mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med julebord! Eg skal ikkje på julebord i år, egentlig like greit. Valgte å jobbe julebordskvelden, så resten av jobbegjengen fikk feste. Helt ok det. Men hmmm... mannen sin jobb kjem eg på, har ikkje hørt noe om julebord derifra, så vi får se. Dei er jo seint ute egentlig da. Gjør ingenting om det ikkje blir ;) Bare masse tomme kalorier fra mat og alkohol.

 

Håper du får et godt resultat i dag. Det gjorde iallfall eg :D

 

Eg har aldri prøvd vikingmelk.. er det godt? Sunnere enn fløte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Gjest Blue cheese

Jeg røk på en smell før jul. 4 kg+ siden november er ganske skremmende lesing :o/>

 

Så nå er jeg igang igjen. Mer motivert denne gangen faktisk. Kjenner at nå virkelig vil jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blue cheese

Motivasjonen er jo på topp denne gangen!

1 uke med bra kosthold gjennomført med glans! Bra score på kostholdet hver dag. På tross av restaurantbesøk, familiebursdag og et par andre fristende situasjoner har jeg ikke sprengt kcal budsjettet. Det beste er likevel at jeg faktisk har holdt meg helt unna søtsaker og snacks. Det er vanligvis ikke lett for meg, men denne uka har jeg ikke kjent på noe søtsug... Måtte det vare :D/>

 

Jeg har veie og måledag på onsdag. Veldig spent på om jeg får et bra resultat! Vil jo gjerne fortsette å ha god motivasjon... :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Blue cheese

1,5 kg unna første delmål, nå er det bare å henge i videre :rolleyes:/>

 

Godtesuget er så og si borte og det er så deilig! I tillegg merker jeg at mindre porsjoner er helt ok, og jeg klarer stort sett å holde meg passe mett igjennom dagen, uten å ende opp med ulvehunger på kvelden.

 

Det som er litt nedtur er at sist jeg veide det jeg veier nå, passet bukser jeg fortsatt ikke kommer inn i. Jeg har problemer med å trene, og det merkes på manglende cm nedgang... Håper å få strammet litt opp likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...