Gå til innhold

Ned 25 kg - ny, og trenger motivasjonspartnere


Gjest Enina
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg er ikke ny i GR sammenheng, har gått utallige kurs i årene som har gått. Jeg har gått opp og ned, opp og ned, opp og ned og opp...... osv.. her er det snakk om jojoslanking av 20-25 kg. Ikke bra vettu.. ;)/> - men ny her inne på forumet. :)/>

 

Nå er det slutt igjen, jeg har bikket 40 år og har begynt å innse at jeg er dødelig, at vi har masse hjerte/kar sykdommer i familien og at denne livstilen IKKE gjør ting bedre.

 

jeg trener aktivt, spiller fotball, jogger og er generelt glad i å være ute/på fjellet - gå på ski etc. Men jeg har et seriøst overspisingsproblem som ødelegger alt.

 

Jeg ønsker virkelig å få bukt med dette, vil være den personen jeg er inni meg... livsglad, blid morsom - men jeg er langtfra dette når jeg har disse periodene mine.

 

Noen i samme situasjon som kanskje skal ned like mye og er rundt samme alder?

 

Fikk ikke veid meg i dag da batteriene selvølgelig valgte å svikte meg i dag - så skal gjøre det i kveld. Men tipper jeg ligger på rundt 100-102 kg et sted. Vil ned til 75 kg som passer meg veldig fint. (er 169 cm høy) og kraftig bygget.

 

Jepp, det var meg - skal ikke melde meg på kurs nå, men vil prøve selv, med hjelp fra dere her inne ;o))

 

Så.. hjeeeeeeelp ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vi er omtrent i samme båt, ser jeg. Jeg er også en (ex!)jojoslanker, og jeg er så lei av å slanke bort de samme kiloene gang på gang. Kjenner meg så igjen i det du sier om at du vil være den du er inni deg. Denne gangen skal det vare! Startet for tre uker siden, og er 4,2 kilo lettere nå enn ved start. Deilig å være i gang.

 

Jeg er 36 år og har tre relativt små barn. Har vært altfor stillesittende det siste året, men nå har jeg børstet støv av joggeskoa og investert i ergometersykkel. Så nå blir det trening uansett vær og føreforhold. B)/>

 

Jeg har fortsatt 23 kilo igjen til trivselsvekt, så det er et langt lerret å bleke. Men det får ta den tida det tar, denne gangen er innarbeiding av sunne, varige vaner hovedfokus.

 

Jeg følger et nettkurs fram til jul, men kommer nok til å forsøke meg på egenhånd etterpå. Veiedag på mandager. Følger deg gjerne videre! Heia oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så flink du har vært - ser du også er helt fersk her inne. :)/>

 

Jeg har to barn, en gutt på 6 år, og en jente på 9 - så lever et aktivt liv, men har virkelig forstått at selvom jeg er aktiv og trener forsåvidt bra, så kommer alt an på hva man putter i munnen...

 

Jeg har mange grep jeg må ta - småting som spise mens jeg lager mat feks, er jeg rå på. Jeg kan neste spise meg mett mens jeg lager mat jeg, frokost som middag.. ;)/>

 

Min største fiende er maten, jeg er ingen junkspiser, men mengden på maten jeg spiser... kan vel kalle meg fettspiser selvom jeg ikke elsker burgere, pizza etc.. jeg er mer sausmenneske, dressinger, majones, kaker etc... nam nam ;o))

 

Skal heie på deg også, dette skal vi klare!! Målet mitt er å være ferdig til slutten av mai, da skal en venninne og jeg til New York for første gang - og da skal jeg shoppe, og føle meg som MEG! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, håper jeg og kan være med her.

 

Selv om jeg for tiden går på kurs, er det utrolig kjekt å ha noen å skrive til her inne også :)

 

Litt om meg: Jeg har så vidt rundet 50, to voksne døtre på 28 og 30, kjæreste, og bor sammen med to katter :D

 

Jeg er også 1,69cm og kraftig bygget, veide sist uke 98,7kg, så ønsker sterkt å gå ned minst 20kg.

 

Trimmer jevnlig på treningssenter, spinning+styrke. Og noen lange, gode gåturer i tillegg. Godt med frisk luft.

 

Lurer på en ting ang. kurset jeg går på. Vi er fire som begynte samtidig, vel og bra det. MEN det jeg stusser litt over er at stadig begynner nye som ikke har vært på kurs før, og egentlig ikke går på kurs sammen med oss, men som da møter opp på sin første kurskveld og går sammen med oss. For det første er vi kommet forskjellig når det gjelder kurset, så jeg synes det virker litt.....rotete!!

 

Ei ny ei for 14dager siden, og enda ei ny ei sist uke. Og da hadde jo vi holdt på i mange uker allerede. Har tenkt å snakke med kursleder på tomannshånd, men ville bare høre om det er flere som har opplevd det samme??

 

Jaja, måtte bare få det ut :)

 

Ønsker oss alle sammen lykke til :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fram til nå har jeg bare sniklest, Enina. ;)

 

Jeg har funnet ut at jeg må holde blodsukkeret jevnt for å unngå overspising. Langsomme karbohydrater, hyppige måltider og ingen sjokolade, da går det i grunnen ganske greit.

 

Koselig at du blir med her, niara! :)

 

Jeg har aldri gått på kurs, men det høres da veldig merkelig ut!? Jeg mener at jeg har lest et sted at kursene skal lukkes for nye etter 2. gang. Mye av poenget er jo at man blir en gjeng som kjenner hverandre og støtter hverandre. Ta det opp med kursleder, ja.

 

Nå skal jeg lage middag. I dag blir det grove pølser, potetmos og masse salat med perletomater og rødløk. Alt nøye veid opp og innenfor 400 kcal-grensen. :) Hva skal dere ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Dropset, og takk for hyggelig tilbakemelding :)

 

Middagen i dag var tomatsuppe og med en skive speltbrød inntil, begge deler roedeoppskrifter. Den suppen har jeg laget før også, kan anbefales på det varmeste! :) Høres godt ut det du skal ha også :)

 

Ligger dere på 1600kcal daglig eller? Det er det jeg skal ha i meg, og det er jo veldig kjekt å registrere det man spiser for da har man mer kontroll på det også.

 

Ja, det med kurset går litt utover min motivasjon siden det er lagt opp slik det er, at det stadig begynner nye.....vil veldig gjerne høre om det er flere som har erfart det, og hva de evt. synes om det!

 

Dere må ha en koselig kveld, så tastes vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Niara - hyggelig med flere!

 

Høres veldig merkelig ut, jeg synes du absolutt skal si noe, for dere betaler jo i dyre dommer for disse kursene! Man går jo videre i bøkene, og de kan ikke ta med nye hele veien da!

 

Jeg tenkte ligge på ca 1600 kcal ja, men sliter som vanlig med å spise så mange.. landet i dag på underkant 1200.. spiste pasta og kjøttsaus idag. Tenkte prøve meg på noen nye GR oppskrifter etterhvert.. noen å anbefale?

 

Veide meg foressten i sted - 101,5 kg.. 26,5 kg til drømmemålet - 75 kg... Det er MYE.. Har ikke veid så lite siden før jeg fikk min første. Men nå skal jeg være fit'n forty.. :D

 

Ha en fin kveld begge to - :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Enina, og takk for det! :) Som sagt veldig kjekt å ha noen å skrive til her.

 

Ang. veiedag så har jeg min på torsdag, så legger inn vekten da. Ser jeg skrev at det var 98,7- men det var altså 98,9kg. Rett skal være rett! Føler jeg har en laaaang vei før jeg er i mål :unsure:

 

Får jeg spørre hva dere bruker frimerkene til? Godteri, kake, eller andre ting. Jeg har brukt de til litt forskj. men denne uken skal jeg bruke de på kokosboller, planen var å ha de på fredagskvelden. Gleder meg allerede :D

 

 

Ha en fortsatt fin dag, jeg heier på oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Frimerker" går alltid til viiiiiiiiiin ;o) Har en utfordrende helg foran meg, julebord fredag med jobb og "date" med en venninne lørdag - som jeg ikke har sett på lenge.. Så da blir det nok litt vin da og :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Frimerker" går alltid til viiiiiiiiiin ;o) Har en utfordrende helg foran meg, julebord fredag med jobb og "date" med en venninne lørdag - som jeg ikke har sett på lenge.. Så da blir det nok litt vin da og :)

 

Frimerkene mine går også ofte til vin. :D Ikke lett å være på slankern i julebordsesongen, men dette klarer vi! Det viktigste for meg er nok å komme tilbake i vanlig sunn rytme allerede dagen etter. Selv om man er på julebord på fredag, trenger jo ikke hele helga å bli en eneste stor fest... :unsure:

 

Veiedag på mandager, rapporterer selvfølgelig til dere! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebordsesong er vanskelig ja.. Men nå er jeg så motivert at dette skal jeg klare.. kan hende det blir litt mer vin enn lov, men tror ikke det vil ødelegge så mye for meg.. håper jeg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Sitter her og nyter min faste frokost: Havregrøt med linfrø og cottage cheese, med bittelitt sukker og kanel på. Og kaffe. Kjempegodt, og metter lenge.

Nå skal jeg svi av noen kalorier på husvask - alle monner drar! :P

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Sitter her og nyter min faste frokost: Havregrøt med linfrø og cottage cheese, med bittelitt sukker og kanel på. Og kaffe. Kjempegodt, og metter lenge.

Nå skal jeg svi av noen kalorier på husvask - alle monner drar! :P/>/>

 

Ha en fin dag!

 

Havregrøt har jeg startet med også.. har kjøpt Møllerens posjonspakke, er faktisk god! Skal jammen sprite den opp litt jeg også fremover.

 

Har fri i dag - har 5 fridager jeg skal bruke frem mot nyttår, og i dag skal jeg bare late meg!

 

Jeg sliter med å holde meg unna vekta... har lyst til å veie meg hver dag, vet det er fy-fy, men klatret på idag. og vekta viste 1,1 kg mindre... guh hjelpe det var inspirerende. Skal holde meg unne frem til mandag nå og håpe på en super overraskelse første uka! Jeeeeeeej.... B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo folkens :)

 

Gratulerer med vektnedgang Enina, det er jo veldig bra :)

 

Dropset, havregrøt bruker jeg og mye til frokost. Lager den på vann, og har gjerne oppi litt linfrø, og noen ganger hakkede hasselnøtter, nøtter er kjempegodt oppi. Bare prøv :)

 

Dagen i dag har vært helt grei, har gått en tur på litt over en time. Middagen ble resten av tomatsuppen fra mandag, i dag hadde jeg vita hjertego rundstykke inntil.

 

Skal på vekten i morgen, skriver her hva det var i morgen kveld eller på fredag. Gruer meg litt :wacko:

 

 

Ha en fin kveld videre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juuhuu folkens, ja jeg er sååå glad i dag :P

 

1,7kg viste vekten i går, og det bare på en uke!!! Kan hende det begynner å løsne nå for meg, etter å ha gått på kurs noen uker og nesten ikke gått ned noe!! Yeeesss hehe, nyter det så lenge det varer :D:P

 

 

Ha en superfin dag, og lykke til med kost og trim. Vi tastes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Niara! Gratulerer! :D

 

Snikveiing viser at jeg ikke har gått ned noenting denne uka, kanskje heller opp et par hundre gram. Kjenner jeg blir gretten og demotivert av det. Har holdt meg kangt innenfor kalorigrensa (kanskje for langt?), men det har sneket seg inn litt søte synder i regnskapet. Lurer på om ustabilt blodsukker gjør at kroppen min holder ekstra hardt på kiloene. Får skjerpe inn det til neste uke, men det blir ikke lett - altfor mange sosiale ting på agendaen de neste ukene.

 

Nå er jeg på nattevakt, og er flink og spiser mine medbrakte Ingers rugbrød-skiver og klementiner. :)

 

Ha en fin lørdag, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fantastisk resultat denne uka Niara!Keep up the good work. :)

 

Jeg var på julebord i går, og det ble aaaaltfor mye alkohyler.. :unsure: Ble drinker, og det er ikke akkurat GR vennlig.. men men. Spiste lite mat, så utskeielsen ble alkohol. Ut å spise i dag, må virkelig ta meg selv i nakken. Men kjenner jeg fortsatt er motivert for dette! Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Niara! Gratulerer! :D/>

 

Snikveiing viser at jeg ikke har gått ned noenting denne uka, kanskje heller opp et par hundre gram. Kjenner jeg blir gretten og demotivert av det. Har holdt meg kangt innenfor kalorigrensa (kanskje for langt?), men det har sneket seg inn litt søte synder i regnskapet. Lurer på om ustabilt blodsukker gjør at kroppen min holder ekstra hardt på kiloene. Får skjerpe inn det til neste uke, men det blir ikke lett - altfor mange sosiale ting på agendaen de neste ukene.

 

Nå er jeg på nattevakt, og er flink og spiser mine medbrakte Ingers rugbrød-skiver og klementiner. :)/>

 

Ha en fin lørdag, damer!

 

Det er tøft når det skjer så mye hele tiden.. kjenner til det, har noen utfordriger foran meg jeg også, og tapte litt i går ;) Vi får bare gjøre så godt vi kan, prøv å planlegge litt på forhånd!

 

Viktig å spise nok mat, dropp søtsynde dine og stå på videre. Og sånn snikveiing burde vi også holde oss unna. Men vet jo hvor lett det er ;) Iallfall lykke til videre Dropset, dette klarer du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på dere :P

 

Ny uke, nye muligheter. Var og trimmet i dag, spinning og styrke, ble en og en halv time tilsammen. Og for en herlig følelse etter man er ferdig.

 

Middag i dag blir foliestekt laks med masse gr.saker, det synes jeg er veldig godt. Det blir det i dag og i morgen, onsdag og torsdag blir det kyllingboller i karri. Kjekt å lage for to dager når man først er i gang.

 

 

Ha en koselig mandag så høres vi etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, hørtes ut som god middag! :) Jeg har spist hos en venninne idag, fikk fullkornpasta og kjøttboller med grønnsaker.

 

Men idag har jeg veid meg og målt meg - og good good news for meg -ned 2,8 kg, og 4 cm i livet! Jeeeeej... superhappy med dette! Har jo tross alt skeiet litt ut i helgen! Motiverte meg veldig, jeg er klar for en ny uke! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Må bare si at dere er kjempeflinke!

 

Niara: Det å lage middag for 2 dager i slengen var kjempelurt, koffor har eg aldri tenkt på det?! :D Men er ikkje så lett når mannen spiser så mye uansett, at det sjeldent er noe igjen :P Er jo ofte han ville hatt mer mat, haha.... er du singel eller får du faktisk det til???

 

Wow, Enina! Minus 2.8 kg!! På ei veke?!? Gratulerer, det er utrolig bra! Må vere veldig kjekt med et så stort nedrykk! Trur ikkje eg har hatt det i hele slankeperioden min!

 

Stå på og ikkje gi dere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enina GRATULERER med flott resultat, du har all grunn til å være fornøyd. Gleder meg med deg :P

 

nyaco :P Jeg bor alene, men har en flott kjæreste. Vi bor hver for oss, men treffes hver helg. Har funnet ut at det er veldig ok å lage middag for to dager når jeg først er i gang, kjekt å bare kunne varme det opp dagen etter. Og hvis det kan være et tips for noen av dere andre, så synes jeg det er flott :)

 

Lager meg og ofte frokostgrøten til GR, den er kjempegod. Koker da opp en oppskrift som er 4 porsj. så den står ferdig i kjøleskapet til morgenen, og da er det bare å varme den opp til frokost. Frokost for mange dager, jeg synes selv det er smart ihvertfall hehe :P

 

 

Dropset, hvordan står det til med deg da? Gi lyd fra deg når det passer :)

 

I morgen er det veiing igjen, litt nervøs som vanlig :wacko:

 

 

Ha en flott dag alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...