Gå til innhold

Ikke mandag, ikke i morgen, nei NÅ!


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

NÅ!!

 

Heisann!

 

Er (dessverre) en gammel traver her inne. Forsøkene har vært mange, resultatene tidvis vellykket, men kommer aldri i mål og faller tilbake til gamle vaner. Så vekta er det samme i dag som for 2 år siden.

 

Har vært borte fra forumet og slankefokuset en stund, for å prøve å samle nok motivasjon, lyst og energi til å gjøre noe med denne vektnåla som viser alt for mye. Har jobbet mye mentalt, og gjør fortsatt.

Har lenge bestemt meg for at på nyåret DA skal jeg begynne. Men så sitter jeg her alene i sofaen mens mannen er på trening, og koser meg med te og sjokolade, googler litt nettet og filosoferer litt over levemåten min. Jeg har en livsstil jeg ikke lenger syns er grei. Og jeg gidder ikke lenger å vente. Jeg begynner NÅ!

 

Jada, det er kosemåned og det er jul. Men hvem sier man ikke kan kose seg litt innimellom?

Kan vel greie å begynne dette prosjektet 5.desember?

 

Metoden er like enkel som den er vanskelig;

* kun litt lørdagsgodt

* trening 3 ganger i uka

 

Meg i stikkordform

29 år, 93,4 kilo, 170 cm, lykkelig gift, verdens heldigste toarnsmor, jobber som pedagog. Likte å trene før i tiden da kroppen var lettere og bedre trent, vil komme dit igjen. Min store, STORE svakhet er søtsaker, først og fremst sjokolade.

 

Målsettingen er også ganske kurant;

* generelt en sunnere kropp! Noe som innebærer en sprekere og slankere kropp.

* målet og drømmen er en kropp på 70 kilo, veien er lang,men mulig.

 

Dette er ikke noe racerbilløp. Her skal jeg bruke tiden, lytte til kroppen og tenke langsiktig. Ingen hårete mål som kun ender opp med å gi meg et dårligere selvbilde og selvfølelse!

 

Her skal vi bygge en sunn kropp når jeg ila 2013 runder de magiske 30!

 

Noen på omtrent samme størrelse i omtrent samme situasjon som ønsker at 2013 skal bli mitt år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

God morgen :)/>

 

Dagen i går gikk veldig bra, både matmessig og treningsmessig.

Jeg velger å ikke registrere og veie maten i første omgang, men fungerer ikke øyemål- og magemål-metoden for vi heller ta ibruk vekta og kcalkalkulatoren da. Jeg ønsker å gjøre dette så naturlig som mulig, med minst mulig stress, dessuten har jeg små barn som jeg ikke ønsker å gjøre bevisst på detteher. Vil jo gi dem sunne holdninger; noe som da også betyr at de ikke skal finne sjokolade/chips/smågodtpapir i søppelkorga en onsdagmorgen. Som mange andre foreldre er vi nemmelig vildig bevisst på barnas kosthold. Sunn hverdagsmat som hele familien nyter glede av og kun lørdagsgodt til de små. Svakheten her i huset er det jeg og mannen dytter i oss foran tv'en når barna har sovnet om kvelden. Det er det nå slutt på!!

 

Gårdagen, ja: sunn mat hele veien. Og til tross for at vi bakte to julekakeslag i går, gikk INGEN smakebit innenfor mine tenner! Er så tilfreds med det :)/>

Dagen ble avsluttet med en step-time med litt styrke til slutt. Deilig :)/>

 

Håper fortsatt noen i samme båt vil være med på den lange, men godt mulige veien ned i vekt! Stikkordene er tolmod og selvdisiplin :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Nueva Vida! Velkommen tilbake,har savnet deg:))

Svarer likegodt her i den nye tråden jeg. Jada, jeg holder koken,tror ikke kroppen min egentlig vil lenger ned, for jeg står fortsatt og stamper rundt 3 kg fra normalvekt. Denne uken orker jeg ikke trene heller. Tung i kropp og hode, skikkelig tungpustet bare jeg rører litt påmeg. Ellers er alt bra.

Tror det er lurt at du ikke begynner knallhardt med en gang men tar det litt og litt. Ting tar tid, legg om livsstil og kosthold i et tempo som passer deg. Det får heller ta den tiden det tar.

Klem Mærri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Takk, mærri! Og takk for invitasjon einn på tråden din, glytter ratt innom :)

Skjønner at du snart er ved veis ende, så utrolig deilig :) Misunner deg, må si det, men unner deg det selvfølgelig!

 

Her i distriktet er det så ufyselig kaldt, at noen lang treningstur ute er liksom utelukket. Hadde tenkt en styrkeøkt på gulvet her, men det ble husvask istede. Fornuftig og en nødvendighet i disse tider. Ikke at jeg styrer veldig før denne hytiden, tar det jeg vil og har lyst til, og passer på å kose meg sammen med barna og mannen <3

Jeg får prioritere en økt på stuegulvet ila helga!

 

Ha en fin torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du misforstod litt, jeg er på langt nær ved veis ende. Jeg har 3 kg igjen til normal bmi, og 10 dit jeg egentlig vil være. Men er rett ved å gi opp.... Hvilket ikke betyr at jeg har tenkt å la humla suse, men holde meg her. Men har ikke så mye som du, det er riktig. Vips er du der du også vettu:))

Ja, det er kaldt for tiden. Egentlig litt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Okey, mærri, sånn å forstå!

Hvor mye har du tatt av? Hvor lenge? Noen stalltips?

Kanskje kroppen din har gått av å bli stabilisert der du er nå, så kan du heller fortsette nedgangen ved et senere tidspunkt!

 

Du har iallefall gjort en god jobb :)

 

Gleder meg til jeg en gang kan være der!

 

Lei av å gå inn på butikker (senest i dag) å prøve fine klær, men de klærne jeg syns er fine passer dessverre ikke min kropp! Håper situasjonen er annerledes neste jul! Jeg vet jo hva som skal til, så det er bare gå inn for en knall-jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

Heisann :) Synes du har et godt opplegg på gang, hørtest fornuftig ut( med noe godt på lørdagen spesielt, er lik der.)

Selv begynte jeg på ca 96-97 kg og har gått ned 3 kg til nå.

Prøver å få inn 3 treninger i uka, og gåturer hver dag, men det er ikke alltid like lett.

I det siste har jeg ikke merket noe særlig på vekta, men merker det på kroppen at jeg går ned, ettersom kragebeinene viser mer, muskler viser noe mer, og magen virker mindre.

Men må si det er ekstremt frusterende når vekta ikke viser det samme.

Har muligens noe med å gjøre at vi har relativt tung styrketrening.. Får håpe det uansett.

Mitt mål er å komme ned til ca 75-78, lang vei, men absolutt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heidsann, skinnyjeanse :)Hvem drømmer vel ikke om å passe inn i disse lekre jeansene med tightsform?? Har et par liggende, men veldig lite kledelig dessverre....

 

Ser ut som vi har ganske lik målsetting. Det er absolutt mulig, men det er en lang vei. Du har jo vært kjempeflink. Deilig å kjenne endringer på kroppen vil jeg tro?

 

Jeg har i kveld min førtse helgekveld (på uvisst hvor lenge..) uten snop. Har kost meg meden engelsk tekopp :)

 

Følger du på veien skinnyjeanse? Hadde vært hyggelig å vært flere.

Når har du evt veiedag? Jeg veier meg mandager.

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

Akkurat, har selv et par liggende som skal på innen sommeren! :P

 

Det er herlig å kjenne det, satser bare på det kommer snart på vekten også. Vil være klar til sommersesongen 2013, men vil ikke vi alle det?

 

Så flink du er da! Viser du har viljestyrke :) Selv har jeg spist en del godis, men ligger ikke dårlig an på kcal så føler meg ikke så aller verst med det.

 

Selvfølgelig, andre personer som forstår situasjonen er enklere å snakke med enn de som ikke har det likt.

 

Jeg veier meg søndag/mandag, men bare annenhver uke. Har satt opp eget skjema om mål og datoer for veiing(og belønninger! :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Skal prøve å svare på spørsmålene dine. For mer utfyllende angående kostholdet mitt, har jeg skrevet et laaaangt svar inne på keiko-flippertråden. Den som leter, hun finner:)). Klarer aldri å lære meg hvordan jeg kopierer eller linker. Litt håpløs akkurat der.

Etter jul i fjor syntes jeg klærne mine begynte å bli vel trange, måtte til og med opp en størrelse i arbeidstøyet. Jeg turte ikke gå på vekten. I mars begynte jeg på montignac-metoden som jeg vet fungerer. Og gikk ned ca 8 kg frem til juni. Montignac-metoden er litt ala Lindberg, fokuserer på lavglykemisk kosthold, nå går det vel kanskje under grovkarbo? Da jeg gikk ned holdt jeg et snitt på gi under 35, altså veldig lavglykemisk. Siden sommer har jeg holdt mellomlavt tror jeg, i hvertfall ikke høyglykemisk. Synes det blir litt vanskelig med veldig lavt pga jentene mine. Jeg ønsker ikke å spise så annerledes enn de gjør. Lavkalori fungerer dårlig for meg, det går jeg heller opp i vekt av. Prøver en kombinasjon nå. Litt usikker på om jeg ligger for lavt eller for høyt eller hva jeg gjør feil siden vekten ikke rikker seg. Har nok ikke andre tips til deg enn de jeg har kommet med tidligere. Du må finne en kostholdsfilosofi som passer deg og din livsstil. Det er også viktig å finne ut av hvorfor du overspiser. Hva trigger spiselysten hos deg? Trøst? Kjedespising? Eller klarer du ikke stoppe når du først spiser? Har du først fått klarhet i dette kan du begynne med å endre spisevanene, altså erstatte trøsten, kontrollere kjedespisingen/overspisingen. Uansett når og hvor du spiser snop/ kaker, still deg selv spørsmålet om du virkelig har lyst på det først. Og når du først spiser snopet/kaken, nyyyyyt den! Den dårlige samvittigheten sender du til bloksberg eller noe.

Lykke til. Skal følge med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så bra du blir med, skinnyjeanse! Det er fint å være flere å jobbe sammen med :)

 

Takk for svar,mærri. Husker metoden din nå, når du skriver om det. Det er nok ikke en slik metode jeg satser på, men uansett hva som hjelper den enkelte er riktig.

 

Spent på vekta, har ikke akkurat jobbet knallhardt denne uka...ble en del godis i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil gjerne være med her, ser ut som det er fin og NY start!

 

Jeg er en 28 år gammel jente fra Vestlandet , men bor et knøttlite sted i Finnmark... Brakk foten for 1 år siden og la på meg noe etter det. Ha gått opp 19 kg ila 2 år ca...:( :(

Har ikke treningssenter her pluss det er ganske kaldt ute, noe som gjør at det ikke er så lett å få trent like mye som jeg vanligvis har gjort. Har imidlertid fått et par treningsdvder i posten, fitnessdance og 30 days shred... Håper det gjør underverker he he :)

 

Midjen mi er rundt 100 cm, har blitt 20 cm mer :/ få av klærne mine passer, og iallfall ingen av skjørtene og kjolene!! Kan virkelig ikke forstå hvordan i helsike det skjedde!!! Veier nå 81,5 , vil helst ned til 60..

 

 

Begynte bra på mandag og tirsdag, siden skeiet det helt ut! Det fungerer aller best for meg når jeg veier hver smitt og smule som jeg spiser. Må ta meg sammen og full skjerpings!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann snegla!

Velkommen hit, jeg er glad du blir med.

Vi har mye felles, og da er det moro å sette igang sammen.

 

Man kan lure på hvordan disse kiloene kom, selv om jeg selvfølgelig vet svaret. Men hvordan kunne jeg la det skje?

 

Jeg bor også på et lite sted, i midt-Norge. Ikke treningssenter, men til gjengjeld mye nydelig natur og et hav av turmuligheter. Men, som hos deg, det er kaldt :( Nå er det ca 20blå, og da er det ikke akkurat tilrettelagt for mye utetrim...

 

Når veier du deg, snegla?

 

Tanker om julen?

Jeg må nok innrømme at det ikke er letteste tiden å begynne, og jeg begynner i det små. Julen elsker jeg, men målet mitt er minst mulig kcalinntak. I håp om å få et så lite tall på vekten som mulig 1.1.13. Det er da jeg liksom virkelig setter igang, nå smaker jeg liksom bare litt på denne livsstilsendringen.

 

I kveld så jeg på tv2sporty, sett det? Motiverende må jeg si. De får frem i lyset helserisikoen ved denne tunge kroppen og usunne livsstilen, det er skremmende. Så dette skal vi sammen klare, snegla og skinnyjeanse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg på mandager, selv om hver mandag blir blåmandag :P gruer meg til imorge kjenner jeg...

Reiser endel,både privat og jobb, så det er vanskelig å få til rutiner... Men jeg har klart det før, og jeg SKAL klare det igjen.

Fikk en kjæreste for noen mnd siden som bor i Oslo. Mamma trøster meg og sier han elsker meg uansett, og jeg sier at ja, han vet jo ikke bedre! Pappa ment jeg kommer til å se ut som en belsenfange hvis jeg går ned 20 kg, men han klaget da ikke over at jeg var radmager den gang jeg faktisk var 20 kg mindre..! Føler ikke d er kult å være større enn kjæresten, bøææærrh :/

 

Jeg har ikke sett tv2 sporty, jeg googler kjendiser før og etter bilder og sånn, føler meg alltid litt bedre hvis jeg ser litt cellulitter og ridelår! Synd men sant!

 

Skal på spinning maraton morgen, 4 timer!! Kommer til å være helt dau etterpå, men det er en god start på uken om ikke annet. Har kjøpt inn grønnsaker som jeg skal ha med på jobb i porsjonspakninger denne uken, og jeg MÅ kutte ned på pasta/ris. Hadde en periode for noen uker tilbake hvor jeg hev innpå med fete sauser til middag, detter det slutt på nå. Vi pleier også kjøre til Finland noen ganger å spise middag, men der får man to store laksestykker, et hav av rustikke poteter (som er såååå gode) og masse bernaisesaus laget utelukkende av smør... Ergo - ingen middag i Finland på meg de neste...månedene...

 

Veiedag morgen, må få skjønnhetssøvnen min nå og håpe at rødvinskaloriene brenner av i natt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overlevde 4 timer spinning!! Det kaller jeg en bra start på mandagen!

Har gått brannen maten idag også, ligger på meny 3 foreløpig. Må se hvor mye trening jeg får til, men er skikkelig giret nå iallfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

4 timers spinning er kanonflott! Mektig imponert.

 

For meg var helga bob bob, var innflyttningsfest på lørdag så ble en god del vin, men ble overraska når kcal ikke var over 2000 ( med mat hele dagen). Søndagen var vi i Kongeparken på juleverksted så ble spasering i 2-3 timer så får håpe det veier opp litt :) Ble styrketrening/cardio igår, så det er ikke så aller verst.

 

Hvordan var din/deres helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Oysann....

Her går det i ett om dagen, veldig mye som skjer denne uka, og nesten alle kvelden er opptatt. Siste kvelden i kveld, så da kan det snart senke seg litt adventsro! Det blir deilig :)

 

Hyggelig høre fra deg, alleskalfå. Så spennende tid du går imøte. Hyggelig med en lite baby i hus :) Du har en god og langsiktig plan, det er flott! Og jeg har tro på at dette fikser du! Heia-heia!

 

Dere er igang med trening, skinnyjeanse og snegla, bra! Jeg har rett og slett ikke hatt tid. Vet det er en dårlig unnskyldning, men det er faktisk sant... Maten gikk så som så i helga, har absolutt et forbedringspotensiale.

 

Jag har tatt av et halvt kilo denne uken, og er tilfreds med det! Håper det fortsetter, men nå nærmer det seg stygt høytiden. Jeg har bestemt meg for å gjøre det beste ut av det, så blir det en hardere innsats fra januar.

 

Hvordan så vekten ut mandag da damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Vekt...blærh...

Vekt 81,8 (skrik)

Midje 99 (hyl)

Rumpe 109

Hals 34

Bryst 96 (herregud kunne jo bruke 70a for 2 år siden...)

Arm 36

 

Så.... Der har dere meg, dette fordelt på 170 cm.

Husker ikke hoftemålet nå, men midje-hofte ratio var 1.0, altså i faresonen for livsstilssykdommer.

Midjemålet mitt er jo og helt ute å kjører. Magen står liksom ut... Irriterende :angry::angry::angry:

 

Hadde ikke tid til å trene igår, pga jobbet sent pluss satt barnevakt.

Ikveld/natt skal jeg opp til reingjerde for første gang og tja,.. Få dem i gjerde eller hva man nå gjør med reinsdyr. Ikke spise dem, da jeg er vegetarianer (kvasiveggis, spiser fisk).. Kommet til helt feil fylke for vegetarmat iallfall :P

 

Ha fiskegrateng i ovnen nå og skal dampe grønnsaker v siden av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hvordan går det snegla og skinnyjeanse?

 

Må innrømme at jeg har tatt jula.... Koser meg vel mye om dagen. Vet jeg burde holdt meg i skinnet til juleaften, men...

 

Jeg var så motivert til å begynne NÅ, men det koktebort i kålen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skinnyjeans

Må bare tenke positivt! Dersom du ikke gjør det så godt akkurat nå kan alltids morgendagen bli bedre :)

 

Tja, ble kvelden ut igjen på fredag :P men ifølge Grete Roede er jo ikke vin så aller verst, kanskje mengden som er verre..

Spisen går ganske greit :) holder meg innen kcal de fleste dager. Imorgen er det trening igjen :D ble ikke noe tidligere ettersom halve området her var innesnødd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Stille her inne... Er ikke mest innom om dagen jeg heller, det er så mye som skjer nå før jul, så dagene og kveldene går fort.

I dag er hjemme med forkjøla gullklump :( Håper vi blir friske til jula kommer!

 

Huset er fult av deilige julefristelser, både av mat og kaker. Prøver å holde meg i skinnet frem til jula ringes inn, men må innrømme at det blir litt kos innimellom.

 

Noen trening har det dessverre ikke blitt mye av i desember. Grunnen til det er flere; veldig kaldt (-25) i lenger periode, mye som har skjedd på kveldstid, mye juleforberedesler som tar tid og energi. Til slutt må jeg innrømme at jeg er veldig sliten. Blir deilig med jul nå, og lade batterier i godt og vel en uke. Da skal familien bare kose seg! Håper at tempen holder seg sånn akuratt under 0'en, at snøen forblir, evt kommer mer. Da blir det mye ski, aking og utekos :)

 

Er veldig motivert for å sette inn et realt støt i januar. Har en bunad jeg drømmer om å komme inn i til våren, pluss en hel haug med andre klær som er trange :(

 

Da tar jeg fatt på dagen med sofakos med min lille!

 

Ha en flott dag og uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her!!

 

Har vært på reisefot den siste uken, og ting går i ett..!!

Gått ned 1 kg, hurra! Men, har ikke vært så flink igjen i denne uka, så vi får se på julaften... Da er det jo veiedag...!

 

Jeg skal på spinning idag og imorgen!

 

Skal bli flinkere med oppdateringer. Glemte forøvrig målene mandag morgen (forsov meg), tar de med neste mandag.

 

Ha en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...