Gå til innhold

Noen med Lavt Stoffskifte her?


Anbefalte innlegg

Fikk akkurat påvist lavt stoffskifte selv, men skal ikke begynne på legemidler, ikke ennå ihvertfall, skal høre litt med legen den 18 når jeg skal dit igjen. Jeg fikk også beskjed om lavglykemisk mat. Sliter selv med å gå ned og ikke minst energi til å gjennomføre trening, er mye trøtt og fikk påvist lavt nivå av veksthormoner. Gått ned 0,3 pr uke ca siden jeg begynte å telle kcal. Jeg merker det litt på cm etter endel trening og hvis jeg kutter endel i karbohydratene, men kun gått ned 2 cm rundt midjen på seks uker, så det er ikke akkurat mye. Syns det er kjempefrustrerende- tenker å spørre om legemidler for å regulere stoffskiftet som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med vektnedgang.. akkurat fått påvist lavt stoffskifte( har pcos fra før) og skulle holde meg unna glutenholdig mjøl.. og spise hvar 2. time lavglykemisk.. noen med erfaring?

 

Heisann. Dette klarer du. Det blir en ny livsstil som du venner deg til, men det tar litt tid. Har selv vært medisinert for lavt stoffskifte i over 10 år. Nå tenker jeg ikke over maten lenger, egentlig. Da Fedon Lindbergh var på topp med sine bøker, fikk jeg tak i lister over Glykemisk indeks og brukte det aktivt i et halvt års tid. Så ble det en vane. Når du begynner å kjenne til de matvarene du helst bør spise, vil du merke at vektnedgang også blir mye lettere. Det er fordi du ikke får blodsukkerstigning og unødig trang til mat når du spiser mat med lav GI.

Dessverre har vi med hypothyreose ofte litt lettere for å legge på oss og litt vanskeligere for å gå ned i vekt. Desto større grunn til å endre livsstil til noe du er fornøyd med matmessig for å holde en stabil vekt. Husk også at å øke både kondisjons- og styrkenivå hjelper på å øke forbrenningen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...