Gå til innhold

Enitra's dagbok!


Gjest enitra91
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Litt om meg:

Jente på 21 år som har kommet halvveis i vektnedgangen, og kjenner motivasjonen må boostes nå som det kommer mange fristelser i julen. Jeg har helt siden jeg startet på GR kurs i mai alltid kunnet unne meg litt ekstra for at det skal bli lettere å fortsette kampen. Det kan gå saktere noen ganger, men det er virkelig verdt det sånn at jeg ikke sprekker. Den tiden jeg begynte på kurs startet jeg med en tankegang om at jeg aldri i livet kom til å lykkes med å gå ned i vekt. Jeg var livredd for at jeg ikke om til å gå ned noe, og hadde faktisk lite tro på meg selv. Så lite tro at den andre uken av kurset sprakk jeg og følte løpet var kjørt. Heldigvis fikk jeg noen gode visdomsord og en god, gedigen spark i rumpa ved å psyke opp meg selv. Staheten min gir seg aldri, og nå skulle den hvertfall ikke gi seg.

 

Da jeg startet kurs i mai 2012 veide jeg hele 105,3 kg. Nå har jeg klart å gå ned 16,2 kg og veier 89,1 kg. Målet er å ha gått ned 30-35 kg innen julen 2013. 75 kg - 14,1 kg igjen. 72 kg - 17,1 igjen. Jeg har allerede gått ned ca halvparten, og det er en seier i seg selv.

 

Ved å skrive en dagbok holder jeg motivasjonen oppe på en bedre måte. Jo flere personer som følger meg med egne øyner på hvordan vektnedgangen går, jo lettere er det å ikke gi opp. Planen er å poste 1 innlegg i uken for å holde oppe motivasjonen. Og jeg blir mer enn glad om du vil følge meg på veien. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så flink du er!!! Jeg er på vei jeg også, men ting tar tid med meg. Besøk meg gjerne på Nytt år, nye muligheter!! slår gjerne følge med deg, veldig motiverende å ha noen "kjente" her inne som man kan "snakke" med!! Jeg har veid noen kg mere enn deg, men skal bare ned til 80-82 kg.. Hvor høy er du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så flink du er!!! Jeg er på vei jeg også, men ting tar tid med meg. Besøk meg gjerne på Nytt år, nye muligheter!! slår gjerne følge med deg, veldig motiverende å ha noen "kjente" her inne som man kan "snakke" med!! Jeg har veid noen kg mere enn deg, men skal bare ned til 80-82 kg.. Hvor høy er du??

 

Jeg besøker deg gjerne der inne vet du. Jeg synes også det er veldig motiverende å kunne snakke med noen å få masse inspirasjon. Jeg er 1.73 høy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besøker deg gjerne der inne vet du. Jeg synes også det er veldig motiverende å kunne snakke med noen å få masse inspirasjon. Jeg er 1.73 høy. :)/>

så flott!! Vet du, vi er like høye!! Du e rjo halvparten så gammal som meg, men jeg var ganske så fornøyd da jeg veide rundt 80 kg, så vi får se hva jeg ender opp på og hvor kroppen vil trives!!

 

Ha en topp uke!! Snart jul!! Gleder meg vilt!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvordan går det Enitra???? Merker det er jul og mange fristelser... men skal kose meg litt, for så å følge GR slavisk igjen. Bruker hodet når jeg koser meg..

 

Fortsatt God jul!! :D/>

 

Æsj, kjenner at veiingen kommer til å bli skikkelig nedtur etter nyttår! Akkurat nå er jeg hos "svigers" til over nyttår, og har ingen tilgang til vekt. Men er kjemperedd for at vekta kommer til å vise for mye. Får bare ta en skikkelig pust inn og ut, og fortsette kampen når jeg er hjemme igjen. Jeg kommer uansett IKKE til å gi meg! Jeg SKAL nå idealvekta!! Mister heldigvis ikke motivasjonen så mye at jeg gir opp. :) Det er viktig og holde tunga litt rett i munnen ja. Man må uansett kose seg litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kjenner at veiingen kommer til å bli skikkelig nedtur etter nyttår! Akkurat nå er jeg hos "svigers" til over nyttår, og har ingen tilgang til vekt. Men er kjemperedd for at vekta kommer til å vise for mye. Får bare ta en skikkelig pust inn og ut, og fortsette kampen når jeg er hjemme igjen. Jeg kommer uansett IKKE til å gi meg! Jeg SKAL nå idealvekta!! Mister heldigvis ikke motivasjonen så mye at jeg gir opp. :)/> Det er viktig og holde tunga litt rett i munnen ja. Man må uansett kose seg litt. :)/>

Riktig innstilling, synes jeg. Dette er en livsstilsendring, man skal leve sånn resten av livet.. Å leve er å dra bort, få servert diverse utfordringer på fat.. viktig å lære seg å ta litt, velge rett osv. Er sikker på at dette går bra, Enitra! *Uansett vekt så møtes vi med ny giv neste år!!!! Kos deg! Med måte!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det på tide å gi en skikkelig oppdatering på hvordan det går. Fant frem et målebånd her hos "svigerforeldrene" mine (strikkeglade folk her), for å måle tilstanden rundt midje og resten. Jeg målte meg sist for 2 uker siden, og siden da har jeg utrolig nok gått ned 2 cm rundt midjen! Helt fantastisk. Vekta derimot får jeg ikke gått på før om en ukes tid. Men det er en grei måte å vite at det ikke har gått alt for langt med kosingen i julen allikevell.

 

På nyåret har jeg satt meg som mål å komme meg på treningssenteret 3 ganger i løpet av uka. Hvor mandager er Pilatesdag. Onsdag og fredag blir spinningsdager. I og med at jeg ble operert for ikke så lenge siden, kan jeg ikke trene så mye styrke enda, noe jeg synes er veldig synd. Men dette får jeg ta igjen med en gang jeg får lov.

 

Jeg gleder meg utrolig mye til å fortsette kampen om vekta på nyåret, kjenner jeg er enda mer motivert nå, enn jeg har vært på lenge. Denne julestria har gjort meg bare dobbelt så bevisst og motivert på at jeg skal nå målet mitt og føle meg sexy!

 

Og til dere andre: IKKE GI OPP! Tenk på alle godene dere får igjen for å nå målene deres. Selvtillit som vokser, mer utholden på jobb og fritid, mer utvalg av klær, og tenkt at man kan føle seg VEL og SEXY! Dere har ingenting å tape på å gjøre om dette kostholdet. Dere kan ikke gi opp når dere har begynt. VILJESTYRKE og STAHET, det er noe dere kommer langt med. Det er derfor jeg har kommet hit, og vil fortsette. Lenge leve stahet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det på tide å gi en skikkelig oppdatering på hvordan det går. Fant frem et målebånd her hos "svigerforeldrene" mine (strikkeglade folk her), for å måle tilstanden rundt midje og resten. Jeg målte meg sist for 2 uker siden, og siden da har jeg utrolig nok gått ned 2 cm rundt midjen! Helt fantastisk. Vekta derimot får jeg ikke gått på før om en ukes tid. Men det er en grei måte å vite at det ikke har gått alt for langt med kosingen i julen allikevell.

 

På nyåret har jeg satt meg som mål å komme meg på treningssenteret 3 ganger i løpet av uka. Hvor mandager er Pilatesdag. Onsdag og fredag blir spinningsdager. I og med at jeg ble operert for ikke så lenge siden, kan jeg ikke trene så mye styrke enda, noe jeg synes er veldig synd. Men dette får jeg ta igjen med en gang jeg får lov.

 

Jeg gleder meg utrolig mye til å fortsette kampen om vekta på nyåret, kjenner jeg er enda mer motivert nå, enn jeg har vært på lenge. Denne julestria har gjort meg bare dobbelt så bevisst og motivert på at jeg skal nå målet mitt og føle meg sexy!

 

Og til dere andre: IKKE GI OPP! Tenk på alle godene dere får igjen for å nå målene deres. Selvtillit som vokser, mer utholden på jobb og fritid, mer utvalg av klær, og tenkt at man kan føle seg VEL og SEXY! Dere har ingenting å tape på å gjøre om dette kostholdet. Dere kan ikke gi opp når dere har begynt. VILJESTYRKE og STAHET, det er noe dere kommer langt med. Det er derfor jeg har kommet hit, og vil fortsette. Lenge leve stahet!

Enig! viljestyrke og stahet er virkelig gode egenskaper når det gjelder vektnedgang!! La oss bruke den positivt!! ha en fin-fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Hei og hopp, her er det ei til som er 1.73 høy :)/>

Jeg startet opp i går og vekta viste da 94,6, første delmål er å se 89 på vekta.

Du har vært flink så langt Enitra, jeg følger deg mer enn gjerne :)/>

 

Så koselig at du vil følge meg, det gir meg enda mer motivasjon til å fortsette dette. :) Jeg har veiing i morgen, og gruer meg noe helt enormt. Har ikke veid meg på 2 uker. Så det blir spennende å se hva julen har bringet med seg. :P

 

Kjempebra! Det er bare å gå inn for å gå ned, så skal det ikke være noe problem. Det gjelder bare å ikke gi seg. Og de dagene det er veldig vanskelig er det viktig å spørre seg selv hvorfor du ville dette i utgangspunktet. Jeg finner i alle fall motivasjon ved å gjøre det. :) Og særlig ved å tenke på at resultatet blir sånn du ønsker det skal være. :)

 

Du kan gjerne oppdatere meg her inne på hvordan det går. Jeg vil veldig gjerne følge deg på veien og hjelpe deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med veiingen i morgen. Hvis du ikke ser tallene du håper på, så husk at du i alle fall har krympet i mål. Ergo har de to siste ukene gitt resultater til tross for julestria og det er en bragd spør du meg :)

Jeg synes det virker som en evighet til kommende mandag, min neste veiedag. Har snoket litt på vekta og ser at det går den rette veien, merker også at magen ikke er så oppblåst lenger. Jeg får skjerpe meg og kutte ut snikveiingen for det er ikke noe poeng å fortsette med det.

 

Jeg har startet tråden; jeg er en fullfører, så ta gjerne turen innom der :)

Det var like før jeg knertet både sjokolade og pottings i stad, men jeg lot være. Det er egentlig litt deilig å utfordre seg selv, tenke igjennom mine valg og hva tidligere valg har ført med seg. Håper motivasjonen og viljestyrken blir værende resten av livet. Realistisk sett vet jeg at jeg må jobbe for det hver dag. For å ikke miste meg selv helt ser jeg for meg at jeg må registrere maten hver eneste dag samt i lang tid etterpå når jeg er fornøyd med vekta.

 

Jeg krysser fingrene for veiingen din i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Heisann dere. :)

 

Æsj, det har blitt minimalt med data og andre elektroniske dingser de siste ukene. Helt siden juleferien har vært over, har jeg både jobbet masse nattevakter, og vært i dårlig form. Sitter faktisk på nattevakt nå, og gleder meg ikke til annet enn å komme meg hjem til samboeren for å sove før den siste nattevakten denne uken trer seg over hodet på meg.

 

Det var dessverre som jeg tenkte og sa angående vekten etter jul, og jeg tviler på at den har gått nedover igjen etter nattevakter og en utmattet og syk meg. Men, jeg gir fortsatt ikke opp! Jeg skal fortsette kampen mot trivselsvekt! Men akkurat nå tar jeg meg faktisk den friheten til å ta et pust i bakken. (Ikke at jeg tillater å gå opp et gram til, så det er ikke noe å bekymre seg for.) ;) Måtte ta bussen ned til nattevakt i går, og endte faktisk opp med 30 minutters gåtur til et annet busstopp enn nedenfor leiligheten. Det var helt fantastisk til tross for at jeg er dårlig.

 

Håper alt står bra til med dere etter den lange julen med god mat, drikke og godt selskap, og at det har gitt dere enda mer mot og et spark i rumpa til å fortsette videre sammen med meg mot målet våres. Jeg vet dere kan klare det!! Stå på!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Heisann dere. :)/>

 

Æsj, det har blitt minimalt med data og andre elektroniske dingser de siste ukene. Helt siden juleferien har vært over, har jeg både jobbet masse nattevakter, og vært i dårlig form. Sitter faktisk på nattevakt nå, og gleder meg ikke til annet enn å komme meg hjem til samboeren for å sove før den siste nattevakten denne uken trer seg over hodet på meg.

 

Det var dessverre som jeg tenkte og sa angående vekten etter jul, og jeg tviler på at den har gått nedover igjen etter nattevakter og en utmattet og syk meg. Men, jeg gir fortsatt ikke opp! Jeg skal fortsette kampen mot trivselsvekt! Men akkurat nå tar jeg meg faktisk den friheten til å ta et pust i bakken. (Ikke at jeg tillater å gå opp et gram til, så det er ikke noe å bekymre seg for.) ;)/> Måtte ta bussen ned til nattevakt i går, og endte faktisk opp med 30 minutters gåtur til et annet busstopp enn nedenfor leiligheten. Det var helt fantastisk til tross for at jeg er dårlig.

 

Håper alt står bra til med dere etter den lange julen med god mat, drikke og godt selskap, og at det har gitt dere enda mer mot og et spark i rumpa til å fortsette videre sammen med meg mot målet våres. Jeg vet dere kan klare det!! Stå på!! :)/>

Du er til utrolig motivasjon for oss andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Du er til utrolig motivasjon for oss andre!

 

Åh, tusen takk! Det gleder meg virkelig å høre. :) Og ikke minst gir det meg en enda større motivasjon og grunn til å fortsette. Har forresten en blogg som jeg ikke har skrevet noe sånn veldig mye på, men som jeg tenkte jeg skulle gi en sjangse nå som det er et nytt år. Tenkte jeg skulle bli flink til å legge ut noen bilder, og oppdatere jevnlig. Jeg håper jo jeg kan være til inspirasjon for flere der ute. :)

 

Ta en titt dere som ønsker: http://maenvektnedgang.blogg.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Først og fremst du er til stor inspirasjon, Enitra!! vi slår følge utover vi! er sikker på at du kommer ganske fort i mål, men regner med du kommer til å være her inne når du skal stabilisere vekta! Husk nå er det nytt år og nye muligheter!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Hei på deg! Først og fremst du er til stor inspirasjon, Enitra!! vi slår følge utover vi! er sikker på at du kommer ganske fort i mål, men regner med du kommer til å være her inne når du skal stabilisere vekta! Husk nå er det nytt år og nye muligheter!! B)/>

 

 

Åååh, tusen hjertelig takk! Det varmer hjertet mitt veldig når jeg faktisk inspirerer. Jeg stresser absolutt ikke med å komme i mål fortest mulig. Jeg er veldig nøye med å heller kose meg litt og gå ned 1 gram mindre enn å presse meg til å ikke kose meg, for så å sprekke. Det er i alle fall noe som holder meg oppe. :) Jeg skal være her inne for å stabilisere vekten også. Det er ingen tvil om det. :) Stå på dere også, når jeg har kommet så langt, klarer dere det også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Jess, nå har jeg endelig fått løsrevet meg fra sofaputene og sparket meg selv i rompen til å få meg en treningsøkt på treningssenteret. Faktisk den første økten på treningssenteret i 2013.. Flaut!! Men, jeg er igang. Og har planer om å ta meg en pilatesøkt i morgenkveld før det er natta. Gikk på vekten på fredag, og hadde faktisk gått ned igjen 600 gram uten å ha trent noe skikkelig. Overraskende! Ellers den neste uken er planen å få trent 2 ganger. Har jobbhelg og nattevakt + flere dagvakter denne uken som tilsier at jeg ikke får trent mer enn 2 ganger. Kjipe greier. Kanskje det blir en gåtur i helgen i alle fall da. :)

 

Har faktisk sittet å tenkt en del på hvordan jeg vil at kroppen min skal være, og har kommet frem til at når jeg skal ha en veiledning på treningssenteret om en uke, skal jeg begynne å bygge muskler! Jeg vil ha en trent kropp. (Ikke sånn skikkelig altså). Gleder meg litt faktisk! Skal ha bodyanalyse, og gruer meg til å se hvor mye fettprosenten min på kroppen er. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Nå sitter jeg på nattevakt igjen! Men denne gangen er det faktisk 4 uker til neste gang jeg skal jobbe natt. (som jeg vet om enda!) Håper at disse ukene kan gi meg en del trening og lyst til å gå ned mer i vekt enn jeg har gjort siden jul. Kan ikke akkurat si at storformen har slått til nå på nyåret, noe som kommer fra nattevaktene mine.

 

Føler meg en hel del skyldig når jeg dro på butikken i dag for å kjøpe med meg en liten Pepsi max og sånn Gold fish (potetgull liknende). Jeg har tømt hele posen med det og drukket halve flasken. Gjett om jeg har dårlig samvittighet. :( Men, gjort er gjort - spist er spist. I morgen blir det skjerpings igjen. Matlysten min er ganske så elendig etter at jeg har jobbet natt. Ikke så fristende med noe mat i grunn. Noe som gjør at jeg ikke får i meg alt det jeg bør ha i meg av mat. Fra og med i morgen er det full skjerpings med kosthold, nå skal det føres inn!

 

Jada, her var det visst et skikkelig syte innlegg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det med deg??? Long time no see.... jeg skal prøve å komme i siget og skjerpe meg!!! Målet e rå komme inn på forumet hver dag for å hente inspirasjon... vekta er det så som så med, veier meg i morgen...

 

ha en fin-fin dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

hvordan går det med deg??? Long time no see.... jeg skal prøve å komme i siget og skjerpe meg!!! Målet e rå komme inn på forumet hver dag for å hente inspirasjon... vekta er det så som så med, veier meg i morgen...

 

ha en fin-fin dag! :D/>

 

Med meg går det bittelitt fremover. :) Jeg jobber veldig mye, har to jobber hvor de spør meg hele tiden om jeg kan jobbe.. Så jeg har vært veldig sliten i det siste. Har satt vektnedgangen litt på "vent", men jeg har ikke gitt meg. ;) Gikk på vekta i går, og hadde gått ned 600 gram! (uten å egentlig bestemt ha tenkt over hva jeg spiser) Så er jo fornøyd kan man si. :)

 

Dette skal du klare! Jeg har troen!! Hvordan gikk det med veiingen? :)

 

Ha en fin kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg går det bittelitt fremover. :)/> Jeg jobber veldig mye, har to jobber hvor de spør meg hele tiden om jeg kan jobbe.. Så jeg har vært veldig sliten i det siste. Har satt vektnedgangen litt på "vent", men jeg har ikke gitt meg. ;)/> Gikk på vekta i går, og hadde gått ned 600 gram! (uten å egentlig bestemt ha tenkt over hva jeg spiser) Så er jo fornøyd kan man si. :)/>

 

Dette skal du klare! Jeg har troen!! Hvordan gikk det med veiingen? :)/>

 

Ha en fin kveld. :)/>

Så bra du ikke har gitt deg! Stå på videre! Veldig bra at du har gått ned "uten å tenke"!!

 

Jeg skal klare det til slutt, veien er bare veldig svingete... :blink: Men dette er siste vektnedgang, senere skal jeg holde vekten, for alltid!!! Veide det samme som jeg veide for noen uker siden, så jeg må lage meg en plan.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Heisann folkens!

 

Er vel på tide og gi et livsstegn fra meg. Kan bare si at jeg har hatt bedre dager enn jeg har hatt det i det siste. Mye jobbing, og i tillegg andre ting jeg ikke vil gå så veldig inn på. Men, jeg har fortsatt ikke gitt opp kampen. Jeg har bare satt meg selv på pause til jeg kjenner jeg har fått tilbake kreftene for å fortsette.

 

Jeg har absolutt ikke gått opp igjen noen ting, men heller ikke gått noe ned. Ser jeg kiloene begynner å snike seg på igjen, er det å starte igjen med en gang uten å tvile. Men kjenner at det er viktigere å prioritere litt andre ting akkurat denne perioden.

 

Håper alt står bra til med dere, og at dere ikke har gitt opp? Isåfall, om dere har kommet dere lengre på veien, gi dere selv et stort klapp på skulderen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble visst plutselig så motivert denne nattevakta at jeg kommer til å prøve å komme litt mer inn i rutinene igjen litt etter litt. Har egentlig savnet å trene og holde 100% styr på det jeg har i meg. Og ikke minst har jeg savnet å se resultater på vekt og mål. Lover ingenting i og med at jeg har en vanskelig periode, men jeg skal i alle fall forsøke.

 

Ellers sitter jeg her da. Helt alene og fryser. Jeg fryser seriøst snart av meg alt! Det er vanvittig kaldt her. Men om 2 1/2 time er jeg på vei hjemover for å sove, og jeg gleder meg som en liten unge på julaften. Disse nattevaktene tar virkelig knekken på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble visst plutselig så motivert denne nattevakta at jeg kommer til å prøve å komme litt mer inn i rutinene igjen litt etter litt. Har egentlig savnet å trene og holde 100% styr på det jeg har i meg. Og ikke minst har jeg savnet å se resultater på vekt og mål. Lover ingenting i og med at jeg har en vanskelig periode, men jeg skal i alle fall forsøke.

 

Ellers sitter jeg her da. Helt alene og fryser. Jeg fryser seriøst snart av meg alt! Det er vanvittig kaldt her. Men om 2 1/2 time er jeg på vei hjemover for å sove, og jeg gleder meg som en liten unge på julaften. Disse nattevaktene tar virkelig knekken på meg.

 

Har ikke vært inne på tråden din før, men leste den nå. Tenke jeg skulle gi en liten positiv tilbakemeldning. Skjønner at det skjer ting med deg privat som du ikke ønsker å snakke så mye om, og det er helt greit. Vil bare minne deg på at positive ting som skjer på ett område, gjerne drar med seg positive ting til andre områder. Kanskje kan det å komme inn i en god rytme når det gjelder mat og trening virke positivt inn på andre områder. Jeg har i allefall de erfaringene de to siste månedene. Sier ikke at alt blir bra uansett hvilke utfordringer man har, men jeg merker at jeg er mer positiv selv og lettere klarer å takle utfordringene uten å gå helt i kjelleren.

 

Lykke til uansett. Jeg håper du får noen gode uker framover. Du har vært fantastisk flink til nå, så dette klarer du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...