Gå til innhold

Enitra's dagbok!


Gjest enitra91
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest enitra91

Har ikke vært inne på tråden din før, men leste den nå. Tenke jeg skulle gi en liten positiv tilbakemeldning. Skjønner at det skjer ting med deg privat som du ikke ønsker å snakke så mye om, og det er helt greit. Vil bare minne deg på at positive ting som skjer på ett område, gjerne drar med seg positive ting til andre områder. Kanskje kan det å komme inn i en god rytme når det gjelder mat og trening virke positivt inn på andre områder. Jeg har i allefall de erfaringene de to siste månedene. Sier ikke at alt blir bra uansett hvilke utfordringer man har, men jeg merker at jeg er mer positiv selv og lettere klarer å takle utfordringene uten å gå helt i kjelleren.

 

Lykke til uansett. Jeg håper du får noen gode uker framover. Du har vært fantastisk flink til nå, så dette klarer du.

 

Tusen takk for en positiv oppmuntring. Den trengte jeg. :) Jeg var faktisk på cafè med ei venninne jeg ikke har hatt noe særlig kontakt med de siste årene i går, og vi bestemte oss for å starte med å trene sammen igjen. Finne motivasjonen i hverandre. Begge går på samme treningsstudio, så vi har allerede bestemt oss for hvertfall en treningsøkt neste uke. Jeg har 3 nattevakter, så jeg er lykkelig over bare en gang på spinningsykkelen. Så blir målet å endelig komme seg avgårde 3 ganger i uken igjen. :)

 

Du ga meg såppas med inspirasjon, så fra og med i morgen blir det å registrere matinntaket her inne. Jeg vil jo ikke gi opp.. Jeg begynte jo her for å fullføre, ikke tape! Jeg er ikke en taper, jeg hater å tape!! JEG SKAL VINNE. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Hyggelig å kunne hjelpe. Har selv tunge dager hvor jeg trenger noen positive tilbakemeldinger fra andre for å komme videre, så hvis jeg kan hjelpe andre blir jeg glad.

Gikk selv opp litt forrige uke, men har fått positiv støtte fra andre her inne, og kjenner at jeg skal klare å gå videre.

Håper du får det gøy med en ny treningskamerat.

Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest enitra91

Her kommer jeg med et lite unnskyld om at jeg ikke har vært noe spesielt aktiv her inne de siste mnd, eller rettere sagt ingenting. Men på en annen side så går det jo mest ut over meg selv at jeg ikke er helt med.

 

De siste mnd har vært slitsomme og tunge. Skikkelig dritt-mnd! Men, jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har gått opp igjen etter jul! Det vil tilsi at jeg har satt vektnedgangen litt på vent denne tiden. Men, denne uken har jeg begynt med trening igjen, til og med fått begynt med styrketrening, noe jeg ikke har gjort siden jeg begynte å gå ned i vekt. Jeg er kjempeglad for at jeg har holdt vekten i 3 mnd, for det tilsier at det er noe ala dette jeg skal gjøre når jeg har kommet i mål, bortsett fra at treningen kan ikke avta så mye som den har gjort denne tiden.

 

Ellers har jeg satt meg noen mål frem til sommeren. For at jeg skal kunne komme inn i den "rutinen" med å gå ned i vekt igjen, må jeg virkelig ta meg selv i nakkeskinnet disse mnd før sommeren.

 

Her kommer de:

- Trene på treningssenteret minst 2 ganger i uken

- Gå fra jobb og ned til bussholdeplassen 10-15 minutter

- Fokusere enda mer på kostholdet

- Loggføre all mat jeg spiser

 

Håper alt står bra til med dere andre her inne, og at dere ikke har mistet motet! Dere kan alt dere vil. Og selv om alt kan ta tid, så er det virkelig verdt det. Det er bedre å bruke lang tid, enn å mislykkes med det man har gjort på en kort stund. Stå på alle sammen! Alle kan klare det til slutt. Stay positive, be strong!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest enitra91

Jada, endelig er jeg tilbake med motivasjon og vektnedgang. De tunge mnd er forbi, og jeg er glad for at jeg endelig ser sifrene på vekta gå nedover. Gikk opp 6-7 kg på veldig kort tid her denne perioden, og er ganske eller rettere sagt veldig flau for at jeg lot den gå oppover igjen! Det betyr fra å veie 88 kg, til 94. Men nå er jeg endelig på vei ned igjen til 88, og skal ned til 72 kg til slutt. Nå veier jeg 91,8. Altså har jeg gått ned 2,2 kg på 2 uker.

 

Matinntaket har sakte men sikkert begynt å komme på helt rett kjør igjen, og sommeren kommer nok til å gå meg en del boost til å gi enda mer. Det er en fin tid for forandringer.

 

Håper alle dere ikke har gitt dere, og at vektnedgangen går bra for dere. Det kan være tider med nedturer, men husk at det er viktig å ikke gi seg helt. Det har jeg virkelig lært av den perioden jeg har hatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest enitra91

Her kommer jeg med enda en oppdatering, og en skikkelig opptur. Denne uken har jeg faktisk gått tur 4 ganger. Turene varer mellom 45-55 minutter, og jeg er strålende fornøyd. Gikk også på vekta i går (lørdag), og hadde gått ned 1 kg til! Superfornøyd, endelig går det min vei igjen.

 

Ellers har ei venninne av meg akkurat flyttet tilbake hit igjen, og hun og jeg har bestemt oss for at jeg skal pushes fremover. Hun skal hjelpe meg til å komme meg i bedre form. Da er det også enda lettere å komme seg over dørstokkmila. ;)

 

Jeg har også lagt noen planer for denne sommeren i forhold til å gå ned i vekt. Håper på å veie 82,8 kg innen oktober er omme. Det er faktisk litt under 500 gram i uken, så jeg setter faktisk "lave" forventninger til meg selv der. Rett og slett fordi jeg mener det er bedre å sette seg et mål som man ser at man kan klare lettere, og deretter se om man kommer lengre enn det som var ment i utgangspunktet. Det gir jo bare enda mer opptur. :)

 

Så dette kan bli spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest enitra91

Heiheihei folkens! Hvordan går vektnedgangen deres? Håper dere ikke har gitt opp, det er absolutt ikke verdt det!! :-)

 

 

Da har jeg ENDELIG kommet meg under 90 igjen, noe jeg er strålende fornøyd med! Veier nå 89,8 kg, og har nå 4,8 kg igjen til mitt 4 delmål i vektreduksjonen. Når jeg ser det på den måten, kjenner jeg også at jeg faktisk er litt stolt av meg selv. Jeg har kommet meg halvveis i vektnedgangen, noe jeg ikke trodde når jeg startet den store kampen i mai 2012. Jeg ser heller ikke mørkt på å kunne klare å komme meg ned til 84 kg innen oktober.

 

Jeg har også vært så heldig at min kjære venninne ryddet i klesskapet og ga meg en mengde med klær som gjør at jeg må gå ned enda mer for å kunne bruke. Fikk hele 6 olabukser! Sånn er det med shoppinggale venninner. ;-)

 

Nå fremover har samboeren også endelig bestemt seg for å trene. Han skal til og med begynne på samme treningssenter som meg! Han er den heldige typen, kan spise alt han vil uten å legge på seg fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Og plutselig en halv uke etter at jeg veide meg sist gikk jeg fra 89,8 kg til 89,2! Det kan virkelig ikke bli bedre enn å se at vekta bare raser nedover! Etter noen mnd med slapphet og alt for lite motivasjon har jeg virkelig kommet tilbake for fullt. Samboeren og jeg skulle kose oss med is og alt søtt på toppen, men etter noen biter var det ikke så godt som jeg hadde "håpet". Klarte meg fint med litt popkorn istedenfor. :) ENDELIG er jeg tilbake der jeg var før jul med å faktisk ikke synes det er så godt med alt mulig søtt. Til en stor glede, og ikke minst seier!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest enitra91

Dagene denne sommerferien bare fyker av gårde. Fikk endelig tatt ferdig manglende eksamen for helsesekretær i slutten av mai, og har også begynt å jobbe på sykehuset denne sommeren som det. Vet ikke hva som skjer videre etter sommeren, men nå er jeg i alle fall med beinet innenfor.

Dagene går såppas fort når jeg er på jobb, mye nytt å sette seg inn i, og lite trening for min del etter jobb. Ting går lettere og jeg kjenner at det er sommer! Jeg har ikke gitt opp, og sagte men sikkert har treningen startet opp igjen.

 

Håper alle har en fin sommer og at dere kommer styrket ut av den med enda mer energi enn dere hadde før sommeren. Denne årstiden er alltid fin for forandring. Ikke gi dere, stå på. :) Ikke for andres del, men for deres egen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Gratulerer med eksamen og jobb! Du er innenfor - håper du får jobb der etter sommeren. Lite trening når du jobber, men kanskje mulig å sykle til jobb? Det har ghort underverker for meg. Prøv også å få til noen små turer i arbeidstiden - gå og levere ting, hente ting, ordne ting. Det er utrolig bra for rygg og kropp når man har en stillesittende jobb.

 

Ha en skikkelig fin sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...