Gå til innhold

"Summer of 69"


Gjest Gemma
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo ;)

Kan jeg bli med på denne tråden ?

Er gammel jo-jo slanker -tror på nytt at det er over :-))))

Har brukt ett år på å gå ned 10 Kg og er veldig fornøyd med det. tenker jeg utfordrer meg selv på ti kg til .....Er begynt å spise ca 1300 kcal-pluss tur med hund hver dag i ca 40 min .pilates tre ganger i uken -det er målet som skal forsøkes å gjennomføres .

skal veie meg i morgen mandag - forige uke var vekta på 85 kg .

Det å skrive her inne er til stor hjelp .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

KS 1970, velkommen i tråden. Klart du kan bli med, det er godt å være flere. Jo mer aktivitet i tråden jo mer motiverer den...

 

Her er det sorg, vekten viste 82,7 kg. Nekter å tro det er reelt, har stresset og hatt det masete i helgen og det fører som regel til stans i systemet. Satser på at det er grunnen til det motsatte er bevist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KS 1970, velkommen i tråden. Klart du kan bli med, det er godt å være flere. Jo mer aktivitet i tråden jo mer motiverer den...

 

Her er det sorg, vekten viste 82,7 kg. Nekter å tro det er reelt, har stresset og hatt det masete i helgen og det fører som regel til stans i systemet. Satser på at det er grunnen til det motsatte er bevist...

Hallo :)

Gemma ,jeg kan skrive under på at stress og for mye å gjøre stopper og /eller gir vektøkning dessverre,MEN har ikke du begynt å trene mer enn du bruker ? Det kan jo gi vektøkning og mindre cm :-) Trenger du MER mat når du trener så mye ?bruker du målbånd ?det kan hjelpe når vekta ikke er etter innsats..

Kjenner den følelsen du har ,men jeg har kommet fram til at snn er det bare av og til.......veldig lett å si ,men å gota det øver jeg meg enda på :)tenk hvor flink du har vært,sanheten kommer for en dag .....til og med på vekta :-) Ønsker deg en god dag:-) Tenk positivt (det er undervurdert med tanke på vektnedgang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært deilig om en kunne stole på kroppen sin. At om vi spiste det vi skulle og beveget oss fornuftig så gikk vi ned i vekt, mens de gangene vi snubler litt hyppig i sjokoladepapiret eller våkner søndag morgen uten anelse om hvor mange alkoholenheter det røk med, ja da fikk vi heller tåle å gå opp et lite kg eller så. :wub:

Men så enkelt er det jo ikke. Gang på gang er vi kjempeflinke og stiger spente og glade opp på vekten, vel vitende om at vi har en strålende uke bak oss, og får en vektoppgang i fleisen i stedet. På lang sikt gir det jo resultater, men akkurat der og da er det lett å bli litt oppgitt og lei. Dette har jeg ikke fortjent! :angry:

Men historien, andres i det minste, viser jo at det er akkurat slik det er. Vi får noen oppganger av og til og det må vi bare ta med oss. Spiser vi det vi skal så vil den trenden snu igjen. :D

 

Selv har jeg heller ikke denne uken noe å klage over. Minus 1,6 kg fra forrige mandag og 4,0 kg hittil i år! En flying start! :lol:

Er litt spent på om denne nedgangen vil fortsette, eller om nå kroppen har satt seg litt, vannet er borte, og at det vil normalisere seg.

Vi får se... vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)/>

Gemma ,jeg kan skrive under på at stress og for mye å gjøre stopper og /eller gir vektøkning dessverre,MEN har ikke du begynt å trene mer enn du bruker ? Det kan jo gi vektøkning og mindre cm :-) Trenger du MER mat når du trener så mye ?bruker du målbånd ?det kan hjelpe når vekta ikke er etter innsats..

Kjenner den følelsen du har ,men jeg har kommet fram til at snn er det bare av og til.......veldig lett å si ,men å gota det øver jeg meg enda på :)tenk hvor flink du har vært,sanheten kommer for en dag .....til og med på vekta :-) Ønsker deg en god dag:-) Tenk positivt (det er undervurdert med tanke på vektnedgang:-)

Veiedag : ned 0,8 kg -vekt 84,2 :-) Fornøyd !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt år: 83,1 kg - 82,1kg

Trudelutt: 79,3 kg

Gemma: 82,4 kg - 81,9kg - 82,7 kg

KS1970: 85 kg -84,2 kg

 

 

Ukens liste..

Jeg er en TAPER... Har vært på kurs og kosa meg med god mat og vin og greier. MEN - når man blir påspandert alt sammen sitter man ikke og takker nei - da legger man heller inn litt ekstra trening og forskyver vektnedgangen en uke eller to. Gjør man ikke.

 

Men jeg klarte å legge inn en ekstra treningsøkt på hotellet da, så det er ikke bare elendighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Mitt år: 83,1 kg - 82,1kg

Trudelutt: 79,3 kg

Gemma: 82,4 kg - 81,9kg - 82,7 kg

KS1970: 85 kg -84,2 kg

 

 

Ukens liste..

Jeg er en TAPER... Har vært på kurs og kosa meg med god mat og vin og greier. MEN - når man blir påspandert alt sammen sitter man ikke og takker nei - da legger man heller inn litt ekstra trening og forskyver vektnedgangen en uke eller to. Gjør man ikke.

 

Men jeg klarte å legge inn en ekstra treningsøkt på hotellet da, så det er ikke bare elendighet...

 

Gemma, -jeg syns du velger rett, jeg. Vi skal jo leve selv om vi reduserer vekten vår. I en sånn setting ville jeg også nytt livet. Og sånne unntak må vi tillate oss dersom dette skal være en livsstilsendring og ikke en slankekur. Og du, det kan absolutt være økt muskelmasse pga bra med trening som gjør at du ser et annet tall på vekta enn du skulle ønske. Og har du økt vekta på muskelmassen er jo det bare helt supert. Det gir større forbrenning videre, også. Du har sikkert mistet mer fett en vekta kan fortelle.

 

Jeg fikk ikke lagt inn min egen vekt her forrige mandag. 80kg! Det var jo hyggelig å se tallet, men jeg syns faktisk det var for mye ned denne gangen. To kilo. Det skyldes nok at jeg har vært syk og spist mindre enn jeg burde samtidig som jeg ikke har kunnet trene så mye som jeg ønsket og dermed mistet litt muskelmasse, også.

 

Har fått en nerveskade i armer og ben pga akupunktur, feilbehandling. Første og siste gang jeg prøver. Håper det går over så jeg kan trene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

heia, kan jeg få være med og? jeg er 1,62 høy, på tirsdag viste vekta 70,7 så er spent på vekta førstkommende tirsdag nå:) har gått ned 28 kg fra før. og er 29 år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan bli ed englejenta, flott med flere på laget.

Her viste vekten 81,6 kg i dag. Etter forrige uke med hotellopphold og korpsseminar er det greit.Nå har jeg tenkt å ta meg et par-tre uker der jeg registrerer det jeg spiser. Tror nok det sniker seg inn noen ekstra kalorier , om ikke så usunne ting så er det kanskje nok til å hindre at vekta går ned i det tempo jeg ønsker.

 

Så et par-tre uker med registrering så får man håpe jeg er på rett vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

Har dere plass til en til? Var her inne i fjor vår, men ramlet av... Var flink til å trene, men maten var det så som så med. Og så i nov/des forsvant treningen også :huh:

Nå vil jeg en gang for alle få den kroppen jeg vil ha!!! Har jeg ei venninne som jeg har treningsavtaler med 3-4 ganger i uken + at en stor motivasjonsfaktor er at jeg skal gifte meg til høsten :D

 

Jeg er 35 år og vekta viste 87,5 kg :( i dag. Dvs at målet er 17,5 kg ned, så da er det vel bare å starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyvår2013

Hei jenter B)

Hiver meg med her jeg, virker som en motiverende tråd med liste og alt :D

Jeg startet på nettkurs for en uke siden, veiedag tirsdager. Jeg fikk mitt tredje barn for 7 uker siden, og nå har vekta tatt helt av..sukk. Tar meg selv i nakken, og gjør noe med det!!

Startvekt 15.1 var 91 kg. Jeg vil ned til 75 kg :) er spent på morgendagen! Satser på lang trilletur i dag. Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt år: 83,1 kg - 82,1kg

Trudelutt: 79,3 kg

Gemma: 82,4 kg - 81,9kg - 82,7 kg - 81,6

KS1970: 85 kg -84,2 kg

Tertit: 87,5 kg

Nyvår 2013: 91 kg

 

Her er listen så langt denne uken. Her rusler det heldigvis rette veien, men nå er det fullt fokus. JEG REGISTRERER. Synes det er utrolig slitsomt, men jeg kjenner jo at det reduserer inntaket....

 

Heng dere på damer. Gjett om vi skal bli lekre til våren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Veiedag. Var på stedet hvil i dag. 80kg. Det er igrunn helt greit denne gangen, siden jeg gikk ned to kg forrige uke. Da får det stabilisert seg, så det ikke går for fort. Dog ble jeg motivert til å satse videre, for neste uke vil jeg se at jeg er under 80!

 

Fortsatt syk. Isj! Zumbaen måtte gå ut i kveld også! Litt irritert over det. Vil bli frisk nå!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt år: 83,1 kg - 82,1kg - 80 kg

Trudelutt: 79,3 kg - 78,2 kg

Englejenta: 70,7 kg

Gemma: 82,4 kg - 81,9kg - 82,7 kg - 81,6kg

KS1970: 85 kg -84,2 kg

Tertit: 87,5 kg

Nyvår 2013: 91 kg - 89,5 kg

 

Vi rusler rette veien damer, og dt går mot lysere tider.. MEN det er enda en stund til sommeren så tanken på å få en fin sommerkropp er fortsatt et reelt mål for oss alle. Stå på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truddelutt

Heisann!! Jeg har vært syk, skikkelig forkjøla, så jeg har ikke fått trent og hatt fullt fokus på kostholdet. Jeg veide meg i dag og da viste vekta 78,2 kg, altså 1,1 kg ned siste to uker. Satser på fullt fokus nå fremover....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steg på vekten på tirsdag etter 3 ukers omlegging av kostholdet og var da, som tickeren under viser i skrivende stund, gått ned 4,6 kg. :D

Fra 96 til 91,4 på så kort tid er jeg veldig fornøyd med. Kan dette fortsette? :)

Jeg spiser godt og drikker fornuftig og prøver å gå noen turer hver uke. Om ikke hver dag, så iallfall 3-5 timer totalt.

 

Ha en strålende helg.

I morgen er det lørdag og rødvin! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 86,8 i dag 0,7 kg ned. Skal vel være fornøyd med det.

Gratulerer Mittår, må være veldig deilig og se 7-tallet først på vekta. Håper jeg også kommer dit om ikke alt for lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Vekta viste 86,8 i dag 0,7 kg ned. Skal vel være fornøyd med det.

Gratulerer Mittår, må være veldig deilig og se 7-tallet først på vekta. Håper jeg også kommer dit om ikke alt for lenge...

 

Takk for det, Tertit! Jo, det er utrolig deilig å redusere fra 8 til 7 fremst. Du kommer dit du også, hold ut!

 

Ny veiedag i dag: Fortsatt 79,1 -samme som sist uke. Og DET er jeg storfornøyd med å ha klart siden jeg har vært tre dager på seminar på hotell med flust i deilige fristelser rundt meg døgnet rundt. Joda, jeg tillot meg å smake og nyte helgen, men med måte, og så var jeg veldig flink ellers i uken, så litt nedgang i uken og oppgang i helgen gikk akkurat i null. Satser på å se 78 neste uke! :)

 

Og så oppdaget jeg i helgen at jeg har passert EN HEL MÅNED uten å røre godteri!!!!!!!!! Føler meg flink og det gir et lite løft, det trengs. Har smakt litt på chips og popkorn og slikt, men ikke noe sjokolade, smågodt, osv, (sukkerholdige ting)- ei heller brus. Er kommet over suget og abstinensperioden, så det går helt fint. Men er klar over at dersom jeg smaker, er jeg i garnet igjen....

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lusket meg under 90 kg i dag :-)

89,6 kg stanset nålen på, som er ned 0,6 fra sist, og som Mittår! er det nå over en måned siden jeg sist satt med begge henda i snopeskålen :lol:

 

Men når det gjelder brus så ryker det med noen liter Cola Zero i uken, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...