Gå til innhold

2013


Gjest Hilde1234
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde1234

Jeg fant ikke noen tråd som startet med ny giv i 2013, så her er den.

Første gang jeg skriver i forumet her, selv om jeg har vært medlem her i et år eller noe.

 

Denne gangen er jeg bare nødt til å gjøre noe. Vekta viste 112.2 kg !!! Det største jeg noen gang har veid, og jeg føler meg rett og slett uvel. I nyttårsselskapet igår klarte jeg nesten ikke komme opp av sofaen, og den nye buksa som jeg hadde kjøpt i størrelse 54 :o var nesten for trang, og beltet rullet seg ned under magen hver gang jeg satt meg. Og der var jeg omringa av tynne jenter, og meg....

Vel vel...jeg er ikke surpomp av den grunn og lager liv og røre med mitt gode humør allikevel, men inni meg er jeg helt ærlig litt lei meg og opprørt over meg selv at jeg kan ha latt det gå så langt.

Jeg har lurt meg selv en god stund nå, og jeg vet det egentlig. Jeg innbiller meg selv at jeg ikke er så stor som jeg er, selv om klærne størrelse tilsier noe helt annet.

 

Jeg har gått på mange slanke-kurer opp igjennom årene, og prøvd Grete Roede mange ganger. Den første gangen gikk det kjempebra. Neste gang litt mindre bra, og de neste etter det....vel...den siste gangen betalte jeg for kurset, gikk 3 ganger, og så turte jeg ikke mer, for jeg klarte det bare ikke.

Jeg har prøvd alt annet også, og jeg vet det er dumt. Jeg vet at jeg ødelegger forbrenningen for hver gang. Merker det, og det blir jo ikke mindre vanskelig med alderen heller.

 

Denne gangen har jeg bestemt meg for å trene mer, spise litt mindre og sunnere og kose meg lørdager. Jeg har ihvertfall alltid synes det er ok å trene, og selv om jeg er stor er jeg ikke i så verst form faktisk.

 

Jeg håper på å kunne bruke dette forumet til å få støtte underveis på en livsstilsendring som jeg kan i teorien, men som er pokker så vanskelig å få til i praksis!

 

Bare det at jeg skriver dette rett frem og ærlig, kjenner jeg at det gjør noe med meg.

 

Kan vi støtte hverandre fremover? Både med solskinnshistorier og vanskelige stunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Hei,

 

Akkuratt som om jeg skulle hatt skrevet det selv. her har vekta bikket et tall jeg ikke engang tør å si høyt. Gikk på grete roede for 2 år siden og var kjempe flink. Men så har selvdisiplinen gått i dass og her sitter jeg.

 

Vil også gjerne være med i "følge gjengen" vist vi kunne fått til noe slikt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg helt igjen jeg også :-( Men la oss jobbe for og motivere hverandre for at det er i år, i 2013, vi greier å snu dette og komme oss lettere ut av dette året.

 

Jeg har BMI på 36 nå, målet er minst 30 kg ned. Bukser i str 52-54 skal byttes bort med normalstørrelser. Og jeg gleder meg til å gå i butikker å finne annet enn telt som passer.

 

Delmål når det gjelder kilo går jeg bort fra nå. Setter meg heller mål om å komme i regelmessig aktivitet og få iverksatt et fornuftig kosthold. Dette skal jeg jobbe med framover.

 

Hva slags aktivitet/trening bruker dere?

 

Har dere gode kostholdsråd?

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Kjenner meg helt igjen jeg også :-( Men la oss jobbe for og motivere hverandre for at det er i år, i 2013, vi greier å snu dette og komme oss lettere ut av dette året.

 

Jeg har BMI på 36 nå, målet er minst 30 kg ned. Bukser i str 52-54 skal byttes bort med normalstørrelser. Og jeg gleder meg til å gå i butikker å finne annet enn telt som passer.

 

Delmål når det gjelder kilo går jeg bort fra nå. Setter meg heller mål om å komme i regelmessig aktivitet og få iverksatt et fornuftig kosthold. Dette skal jeg jobbe med framover.

 

Hva slags aktivitet/trening bruker dere?

 

Har dere gode kostholdsråd?

 

Masse lykke til!

 

ENIG, buksestørrelsen 52-54 skal bort. Er så sinnsykt lei å må gå i "mamma avdelingen" på H&M for å kjøpe bukser :(..

 

Ja det kan være greit og komme litt inn i rutiner og få igang en prosess før en begynner å tenker for mye på vekt.

 

Jeg går mye tur i skog og mark, oppover og nedover. Trener litt pilates og skal i gang med zumba nå når pakken min ankommer postkassen. *litt som en liten ungen som venter på gaver*

 

Kostholdsråd så vil jeg bare si:

*spis magert

*spis ofte hver 3/4 time

*Ikke ligg under de kaloriene du skal ha pr dag.

* Unn deg noe "usunt" en gang i blandt. Da blir sjangsen for å sprekke mye mindre.

 

Lykke til på ferden og det blir kjekt å følge deg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdsråd så vil jeg bare si:

*spis magert

*spis ofte hver 3/4 time

*Ikke ligg under de kaloriene du skal ha pr dag.

* Unn deg noe "usunt" en gang i blandt. Da blir sjangsen for å sprekke mye mindre.

 

Lykke til på ferden og det blir kjekt å følge deg:D

 

Takk, likeså! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Når jeg leste det du skrev kjente jeg meg så igjen, særlig spørsmålet "hvordan kunne jeg la det gå så langt?" Jeg veier nå 111,4 kg, og det føles ikke noe særlig. For det meste holder jeg det inni meg, og utad er jeg glad og fornøyd. Jeg hadde omgangssyke i jula, og da kommentaren til moren min var "fint, det er jo som et gratis roede-kurs" lurte jeg på om jeg kanskje har lurt alle med mitt blide vesen?

 

Nå har jeg hvertfall begynt på kurs, jeg har fortalt familien og samboeren (tør ikke helt si det til venner ennå), og jeg er så glad for at jeg har funnet dette stedet. Tror at det hjelper å stå sammen!

 

Masse lykke til hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Kjenner meg også veldig igjen i det du skriver. Er selv 104kg og drømmer om rundt 70kg i framtiden. Nå er første mål ned 10 kg til påske ;) Så begynner med det. Håper det er greit at jeg også slenger meg med i denne gjengen. For selv om motivasjonen er der nå, så kommer og går den litt sånn.......

Spise sunnere, mer aktiv, litt kos på lørdag og lov til ett lite kakestykke i selskap. MEN holde fokus og ikke finne på alle dumme undskyldninger jeg gjerne kommer på.

2013 er året der vi får det til :)

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Da var min veie dag komt og guu så glad jeg ble. Vekta viste 122 kilo som sier meg at jeg har gått ned 2,5 kilo på første uken min. Det meste er nok vann men skal måle meg i kveld for å se om cm har krympa også. Tror nok ikke det går like radelig resten av prosessen, men det er jo lov å håpe :huh: hehe.

 

Hei Mokka-mor, og kjekt at du også melder deg på i denne kjekke tråden. Her skal du nok få "dryl" for dine unnskyldninger. Det hjelper veldig å få litt ris og en fot i rompa når man har vært "slem".

 

Men det å faktisk ta avgjørelsen om å gjøre en livsstilendring er jo halve prosessen.

Lykke til :D

 

Hilde1234? Hvor er du blitt av? Går det bra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille trille trillet: Så flink du har vært :D Vekttapet går vel litt i rykk og napp gjennom prosessen. Supermotiverende med slik nedgang første uka da, selv om det kanskje er en del vann også.

 

Kjekt å lese at du skal hjelpe meg mot mine "dårlige unskyldninger". Og gi meg gjerne en fot bak når jeg sakker ut ;) Krysser fingre og tær for at jeg denne gangen skal klare hele målet, men FØRST fram mine 10kg til påske B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Lille trille trillet: Så flink du har vært :D/> Vekttapet går vel litt i rykk og napp gjennom prosessen. Supermotiverende med slik nedgang første uka da, selv om det kanskje er en del vann også.

 

Kjekt å lese at du skal hjelpe meg mot mine "dårlige unskyldninger". Og gi meg gjerne en fot bak når jeg sakker ut ;)/> Krysser fingre og tær for at jeg denne gangen skal klare hele målet, men FØRST fram mine 10kg til påske B)/>

 

Ti kilo til påske skal vi klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wiccamarie

hei hei jeg også kjenner meg igjen her.

 

i oktober bestemte jeg meg for å gå ned og gjøre noe med livsstilen.

jeg var hele 118 kg.

 

jeg begynte å spise annerledes og begynte å trene. nå i dag veier jeg 103 kg. altså har jeg gått ned HELE 15 kg på 2 1/2 mnd. å jeg er så stolt av meg selv. skal fortsatt ned 20 kg til.

 

men etter jeg begynte å trene har jeg masse energi, og jeg holder ut lenger...

 

jeg ønsker oss alle sammen MASSE MOTIVASJON OG GOOOODE RESULTATER :D

 

 

 

( facebook gruppe : slankegruppe 2013 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siverten

Hei hei, damer!

Eg vil gjerne også slenge meg på denne tråden, som har mange historier som liknar mine...

Etter mange år med varierande overvekt, og også mange slankekurar inkl GR med varierande resultat - starta eg i okt 11' på Roedekurs - vekt 126kg(!!!), mål rundt 80. Bestemte meg for at no skulle eg ikkje gi meg før eg var i mål.

Gjekk veldig bra, minus 16kg til sommaren 12'. Nye kurs i haust, men då var motivasjonen borte gitt. Har på "uforklarleg" vis klart å legge på meg nesten alt. starta nytt kurs denne veka, vog då 119,5! Skikkeleg irritert på meg sjølv.

MEN, eg skal IKKJE gi meg. Treng oppmuntring, og vil gjerne også gi oppmuntring...og minus 10 til påske er eit bra mål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Hei hei, damer!

Eg vil gjerne også slenge meg på denne tråden, som har mange historier som liknar mine...

Etter mange år med varierande overvekt, og også mange slankekurar inkl GR med varierande resultat - starta eg i okt 11' på Roedekurs - vekt 126kg(!!!), mål rundt 80. Bestemte meg for at no skulle eg ikkje gi meg før eg var i mål.

Gjekk veldig bra, minus 16kg til sommaren 12'. Nye kurs i haust, men då var motivasjonen borte gitt. Har på "uforklarleg" vis klart å legge på meg nesten alt. starta nytt kurs denne veka, vog då 119,5! Skikkeleg irritert på meg sjølv.

MEN, eg skal IKKJE gi meg. Treng oppmuntring, og vil gjerne også gi oppmuntring...og minus 10 til påske er eit bra mål ;)/>

 

Hei og velkommen :)

 

10 til påske må vi bare klare :D I dag må jeg nesten si at jeg fikk et tegn fra oven. I går tok jeg med meg en eske med Walkers smørkjeks fra en vennine. Vet ikke hvorfor men tror det er en vane å ta imot alt kjeks og snop de gir meg.

Skulle "fringe" på vei til jobb i dag for hadde en dårlig morgning å tar første bit. Det smakte så forferdelig pyton, at kjeksen forvant ut vinduet og resten av esken skal i bosset med engang jeg kommer meg hjem! Fysj å fysj!

Men problemet her er at jeg hadde spist alle på mindre enn 20 min hadde det ikke vært noe gale med kjeksene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)/>/>/>

Hei og velkommen :)/>/>/>/>

 

10 til påske må vi bare klare :D/>/>/>/> I dag må jeg nesten si at jeg fikk et tegn fra oven. I går tok jeg med meg en eske med Walkers smørkjeks fra en vennine. Vet ikke hvorfor men tror det er en vane å ta imot alt kjeks og snop de gir meg.

Skulle "fringe" på vei til jobb i dag for hadde en dårlig morgning å tar første bit. Det smakte så forferdelig pyton, at kjeksen forvant ut vinduet og resten av esken skal i bosset med engang jeg kommer meg hjem! Fysj å fysj!

Men problemet her er at jeg hadde spist alle på mindre enn 20 min hadde det ikke vært noe gale med kjeksene.

Bra for deg at det da var noe galt med kjeksen. ;) Kanskje du må være flinkere til å ikke ta i mot. Fortell at du jobber "litt" med vekta og motivasjon, at du heller trenger hjelp/støtte. Det er hyggelig å få ting, men ikke slikt :) Jeg mener ikke at en skal være hysterisk, og noe godt og "ulovlig" har jeg tro på at en kan unne seg for rett å slett ikke å sprekke.

 

Syns forresten det er så teit at f.eks den minste melkesjokoladen eller 1/2l brus nesten koster like mye som en større. Ender jo med at man handler den store...... Å da spiser eller drikker man jo mer av det.

 

 

Jeg har mann og 3 barn. Hele denne uka har vi holdt oss til vann til middagen. Og da ikke barna klager, skal ikke jeg heller. Det er i grunnen veldig godt. Så får vi kose oss med litt funn saft i helga tenker jeg. Også ¨må jeg skryte litt av meg selv.... mannen satt å spiste masse is med sjokoladesaus her i går kveld, men jeg klarte motstå fistelsen :D

 

Søtsuget har avtatt noe siden mandag, så ser positivt på det. NÅ skal vi klare det ja B) Hyggelig at vi er flere som følger hverandre gjennom prosessen. Velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Jeg har hatt min første veiedag, og vekta viste -2,6. Jeg er kjempefornøyd!

 

Det er flott at vi kan motivere hverandre her. Og 10kg i minus før påske bør vi klare.

Jeg er med!

 

Kanskje dere har noen sunne middagstips? Jeg sliter med å finne på noe til middag....

 

Ønsker dere alle en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

LilleTrilleTrillet: 2,5 kg er kjempebra! Så flink du har vært :D

 

wiccamarie: så fantastisk! Jeg er på første uka, og da hjelper det utrolig mye med slike glad historier. Håper vi alle kan komme med slike i løpet av året.

 

siverten: du har klart det før, du klarer det igjen! Jeg har aldri klart det, men satser på at jeg har det i meg et sted. Hittil er planen å være dønn ærlig, og innrømme når jeg har spist for mye. Har levd altfor lenge med å late som jeg ikke har spist noe særlig, og hvertfall ikke snop. Hallooo, jeg veier over 100 kg. Selvfølgelig spiser jeg for mye ;)

 

Mokka-mor: Flink du var! Er ikke helt der ennå, men det er fint å høre at det går an! Samboeren og jeg vasket ned forrige leiligheten igår, og selvfølgelig kjøpte han cola og sjokolade til seg selv. Jeg spiste flere biter! Sur på meg selv, for nå er jeg tom for FRImerker og det er bare torsdag. Men etter en bunn er det jo bare en vei - OPP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siverten

Her er det jo mange som er godt i gang allereie - ein slik start inspirerer og motiverer - både deg og oss andre!

I dag har eg hatt ein kjempegod dag, har nettopp lagt inn i dagboka, fekk heile 9,2 i kostholdspoeng samt 2,6 trimpoeng! Slett ikkje verst når det i tillegg var ein lang og travel dag på jobben...

Så får vi håpe at vi alle kjem oss igjennom helga utan altfor mange og store sprekkar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Jeg fant ikke noen tråd som startet med ny giv i 2013, så her er den.

Første gang jeg skriver i forumet her, selv om jeg har vært medlem her i et år eller noe.

 

Denne gangen er jeg bare nødt til å gjøre noe. Vekta viste 112.2 kg !!! Det største jeg noen gang har veid, og jeg føler meg rett og slett uvel. I nyttårsselskapet igår klarte jeg nesten ikke komme opp av sofaen, og den nye buksa som jeg hadde kjøpt i størrelse 54 :o/>/> var nesten for trang, og beltet rullet seg ned under magen hver gang jeg satt meg. Og der var jeg omringa av tynne jenter, og meg....

Vel vel...jeg er ikke surpomp av den grunn og lager liv og røre med mitt gode humør allikevel, men inni meg er jeg helt ærlig litt lei meg og opprørt over meg selv at jeg kan ha latt det gå så langt.

Jeg har lurt meg selv en god stund nå, og jeg vet det egentlig. Jeg innbiller meg selv at jeg ikke er så stor som jeg er, selv om klærne størrelse tilsier noe helt annet.

 

Jeg har gått på mange slanke-kurer opp igjennom årene, og prøvd Grete Roede mange ganger. Den første gangen gikk det kjempebra. Neste gang litt mindre bra, og de neste etter det....vel...den siste gangen betalte jeg for kurset, gikk 3 ganger, og så turte jeg ikke mer, for jeg klarte det bare ikke.

Jeg har prøvd alt annet også, og jeg vet det er dumt. Jeg vet at jeg ødelegger forbrenningen for hver gang. Merker det, og det blir jo ikke mindre vanskelig med alderen heller.

 

Denne gangen har jeg bestemt meg for å trene mer, spise litt mindre og sunnere og kose meg lørdager. Jeg har ihvertfall alltid synes det er ok å trene, og selv om jeg er stor er jeg ikke i så verst form faktisk.

 

Jeg håper på å kunne bruke dette forumet til å få støtte underveis på en livsstilsendring som jeg kan i teorien, men som er pokker så vanskelig å få til i praksis!

 

Bare det at jeg skriver dette rett frem og ærlig, kjenner jeg at det gjør noe med meg.

 

Kan vi støtte hverandre fremover? Både med solskinnshistorier og vanskelige stunder?

 

Heisann,

Ja dette var lurt. Jeg kvittet med med 15 kilo å 2012 og håper å gå ned ytterligere 15 kilo i 2013. Det går ikke så fort og nå ligger jeg på 16-1700 kcal per dag. Det som jeg er mest stolt av i 2012 er at jeg byttet jobb, ble mindre aktiv og fikk en mer stressfull hverdag som holdt opp i 6 mnd.....jeg fikk sjokk i oktober når jeg stod på vekta igjen. Ikke fordi jeg hadde gått opp alt igjen, men fordi jeg stod på det samme. Jeg har enno ikke skjønt hvordan dette er mulig. Jeg har flere kilo å ta av enn 15 så jeg skal ned i hvertfall 30 til. Håper å finne støtte og motivasjon her inne samt vært til støtte for andre. Jeg greier i hvertfall holde meg rimelig stabil på 1600 kcal per dag no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)/>

 

Har dere kost dere i helga?

 

Her har vi vært på noen gå turer. Vi skal snart ut å gå 1 times tid.

 

Var i går på velvære avdeling på badeland her i går, så deilige 2 timer i boblebad og forskjellige badstuer. Jeg var dog eneste som hadde på meg badedrakt :rolleyes:/> ....... Er ikke komfertabel nok med meg selv å gå i bikini på en slik plass ennå (Håper at jeg kanskje kan bli det da <_</> ) Koste oss med litt vin, så 3 glass på kosemerker og ellers ble det fruktsalat til dessert etter nydelig hjemmelagd svinewok :P/> Så ble både mett og god, var sunn og fikk dekt mitt søtbehov.

 

Mandag er veiedag, så er veldig spent etter første uke B)/> Men mentalt føler jeg at det har godt veldig bra og at motivasjonen er på topp. Slik skal!!!! det fortsette ;)/>

 

Ha en flott søndag alle sammen :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei...

Jeg er nesten ny her - og har skrevet bittelitt på et par andre tråder. Jeg trenger noen tråder å henge i, så jeg kan gjerne henge litt rundt her inne med deg - og andre! Jeg skal ned ca 10 kilo, men jeg passer best på dette forumet for jeg har vært 30 kilo tyngre enn jeg er nå, så jeg er ikke en 3-4 kilos slanker. Jeg var 97,6 i forrige uke, nå viste vekta 94,4. Det er litt mye i løpet av en uke, men en god start (og jeg vet at det ikke varer - planen er 0,6-0,7 i uka).

Jeg liker å trene - og trener mye (når jeg ikke reiser med jobben). I dag skal jeg løpe. Planen er 10 kilometer. Men så skal jeg hjem for å bake 4 langpannekaker til dugnad. Og jeg skal ikke spise deig eller fyll for å rydde opp i bakebollene :rolleyes:

Ha en fortreffelig dag. Jeg har kort arbeidsdag i dag - og skal hjem akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...