Gå til innhold

Tips til pålegg?


Gjest louise
 Share

Anbefalte innlegg

La oss starte en tråd med tips til godt pålegg som er sunt å ha på brød/ knekkebrød og som inneholder få kcal!

 

Mine tips/ favoritter er her, men blir litt kjedelig med kun dette!

Cottage cheese m/ Nora Lett eplemost

Makrell i tomat m/ agurk

Egg m/ tomat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamburger-rygg, kokt skinke, kylling/kalkunpålegg!

Tilbehør som kan brukes på samtlige pålegg: salat, agurk og paprika. (tomat hvis du liker).

 

Masse mageroster/lettoster, kavli har iallefall baconost, skinkeost og kyllingost (+ mange fler som jeg ikke vet siden jeg ikke bruker dem... ), Tine har en veldig god krydderost, og philadelfia (har ikke smakt annet enn naturell)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekeskinke

Kokt/røkt skinke med sennep (grov på glass)

Røkt ørret med litt lett majones (ikke så mager, men sunt og gir to hjerter)

Buko sine magre smøreoster (gressløk/hvitløk og tomat/basilikum 4 eller 6%)

Varm og kaldrøkt makrell (på ryvita. Ikke så magert, men fisk og sunt)

Tomatskiver med salt og pepper oppå.

Stekt egg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose 1963

Cottage cheese med finhakket purre og nykvernet pepper blandes godt

Cottage cheese med lettere boysenbærsyltetøy blandes godt

Finhakk issalat, bland med tunfisk, nykvernet pepper og 1/2 ts lett majones blandes godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et saftig, sunt og KJEMPEgodt pålegg - komponert av meg selv da jeg sa et evig farvel til alle fete påleggssalater: Pillede reker, små agurkterninger, små terninger av rød og gul paprika blandes i en skål. Tilsett noen ts yoghurt naturell til pålegget "henger sammen", smak til med finklippet gressløk, nykvernet pepper og evt. hvitløk. Blandingsforholdet velges etter egen smak, alt her er sunt. Legg noen blader ruccola på brødskiva, og rekesalaten oppå der. Fristende og godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk litt tomatpure og/eller sennep i steden for smør (en balnding er faktisk godt!). På toppen av det litt cottage cheese. Så en halvert grillet paprika på lake/vann (dette fåes til rel. lite penge på 'innvandrer' butikk, ikke tilsatt olje).

Evtl noen blader fersk basilikum og litt fersk pepper. Blir nesten som en små kake :-)

 

Det samme er også godt hvis du bytter ut paprik med røkelaks. Da er det spesielt godt hcis du har brukt tomat OG sennep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et saftig' date=' sunt og KJEMPEgodt pålegg - komponert av meg selv da jeg sa et evig farvel til alle fete påleggssalater: Pillede reker, små agurkterninger, små terninger av rød og gul paprika blandes i en skål. Tilsett noen ts yoghurt naturell til pålegget "henger sammen", smak til med finklippet gressløk, nykvernet pepper og evt. hvitløk. Blandingsforholdet velges etter egen smak, alt her er sunt. Legg noen blader ruccola på brødskiva, og rekesalaten oppå der. Fristende og godt![/quote']

 

 

Lagde denne til lunsj i dag-kjempegodt !!! har også laget tunfisksalaten til Toja den ble også veldig godt mottatt her i huset ! Sunne og gode påleggsvarianter !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig glad i eggehviteomelett, 1 helt egg og 2 eggehviter stekes og has på skiva (bruker litt merian oppå), kjempegodt, masse proteiner og lite kalorier.

ellers synes jeg masse tunfisk på skiva er godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg har alltid syntes at uten smør bli brødskiva skikkelig tørr og trist, men har til min store glede oppdaget at et drag med sennep (helst dijon, liker jo mat som smaker litt;) ) er et kjempegodt substitutt under mange typer oster og kjøttpålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Her er mine favoritter:

 

(Synes forresten Fiber Pluss-knekkebrødet fra Wasa er kjempegodt!)

 

-Gilde krydderskinke

-Røkt kalkunfilet

-Cottage cheese med lettsyltetøy

-Philadelphia light (naturell) med paprika

-Lettere Jarlsberg med masser av grønt

-Makrell i tomat

-Skinke lett-smøreost

 

Dette er forøvrig en annen personlig favoritt (som kanskje ikke har noe med saken å gjøre, men likevel...:P )

-20 g. firkorn

-10 g. solsikkekjerner

-10 g. rosiner

-20 g. Nora lett eplemos

-125 ml. naturellyoghurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...