Gå til innhold

Tips til pålegg?


Gjest louise
 Share

Anbefalte innlegg

Tunfisksalat.

1 beger kesam (1% eller 8%) blandes med 1 boks tunfisk i vann' date=' et finhakket eple, 1 finhakket (rød)løk, 1 ts karri og 1/2 ts salt. Godt på skiva eller knekkebrød[/quote']

 

Fikk lyst til å prøve denne, men hvor lenge holder den seg i kjøleskapet, tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Tunfisksalat.

1 beger kesam (1% eller 8%) blandes med 1 boks tunfisk i vann' date=' et finhakket eple, 1 finhakket (rød)løk, 1 ts karri og 1/2 ts salt. Godt på skiva eller knekkebrød[/quote']

 

Hørtes deilig ut

Hvor mange kalorier gir dette da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har ofte røykelaks på mine lunsjskiver. Kjøper i stykk og skjærer opp og veier, fryser i riktige prosjoner. Det er ikke så dyrt, kiloprisen er lavere enn kjøttpålegg. Det er jo sunt!

Jeg bruker også mye Go' og mager leverpostei, men jeg må ha sure agurker på. Og jeg har funnet noen som er uten sukker, og veldig gode. De heter Cornichons, de har dem både på ICA og Meny (iallfall der jeg bor, men det er gangske urbant) Ikke de billigste, men lekre. Og det går jo ikke med store mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

MÅ bare svare på denne "gamle" tråden.

 

Tusen takk for mange utrolig bra påleggtips! Gjett om jeg skal kose meg i påsken!

 

Jeg har plukka opp et tips fra en tysk venninne; kesam med salt og pepper (sitronpepper, hvitløkspepper) og så er det bare å lesse på med friske urter (gressløk, dill, persille) og grønnsaker. Dette er veldig magert og helt fritt for kjøtt. Trenger man litt flere kalorier er det bare å legge på litt avocado.

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Deler en favoritt som metter søtbehov og likevel er mager og sunn!

 

Knekkebrød eller brød, med Philadelphia light naturell - et par tynne skiver eple og til slutt litt kanel. Magisk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest mezzina

Jeg prøvde den salaten i dag, med eple og tunfisk og mager kesam. Tok meg bryet med å regne ut kaloriene, den gir 75 kcal per 100g og det kan trygt sies å være magert!!!!!

 

100g var mer enn nok til å fylle tre knekkebrød. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest jentungen

ha ein dæsj guacamole på yndlingsskiva di og ha to tomatskiver påtoppen.. er det lite kalorier kan du gjøre det om til en sandwich, bare legg oppå ein brødskive :rolleyes: dette er knall altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

her er mine favoritter:

 

cottage cheese og jordbærsyltetøy

makrell i tomat

reker og litt majones

norvegia

fløtemysost

magerost

kesam vanilje med lett syltetøy

fiskepudding

 

 

pleier også å lage meg en omelett til lunsj med 2ss cottage cheese til med paprika det erkjempegodt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bowlingkula

Mine favorittar:

 

- Tunfisk i gele, med agurk og paprika på og kverna pepar på toppen.

- Brukar ofte magerost i staden for smør, f.eks. under kylling/kalkunpålegg eller kokt skinke. Og såklart agurk og paprika på toppen :)

- Hakka banan med blåbærsylte på. (Er veldig godt med jordbær eller bringebærsylte også).

- Makrell i tomat med agurk (og lettmajones...)

-Knekkebrød med Philadelphia Light (krydder) er himmelsk!

 

Det går stort sett i dette..Er kjedeleg, eg! ;) Men her har eg jo fått mange tips, tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 3 months later...

Jeg elsker laks med wokgrønnsaker pakket i folie i ovnen, for en tid tilbake siden oppdaget jeg noe GODT!!

Dropp heretter olje og smør!! Det som gjør dette til et godt tips er at det jeg bruker har 0kcal!!! Helt sant!

 

Jeg dynker fiskepakken min med østerssaus :) Min er asiatisk, så kan nok ikke gi dere navnet på den, men dere finner nok en dere liker. Står 0kcal på flaska :)

Fisken blir utrolig god, og man har en deilig saus til.

 

Noe annet jeg liker er et krydder, denne fås kjøpt i sverige; örtsalt

Kjempegod på tomat, salat, kjøttpålegg etc.

Litt havsalt i den, men ellers bare urter. Et bedre alternativ for meg som er litt for glad i salt.

 

Takk for gode tips her, fikk noen nye idéer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Gjest lattermild

Fra matprat sine nettsider:

 

"Østerssaus/Oystersauce (hoi nangrom)

 

Laget av østers, sukker, salt, bønner og hvetemel. Det finns flere merker, som i innhold varierer litt. Vi anbefaler MaKrua. Østerssausen er tykk i konsistensen og gir en litt søt-salt fiskesmak."

 

Ikke for å ødelegge gleden, for jeg er helt enig i at østerssaus er kjempegodt og det har sikkert lavere fettinnhold enn olje og smør, men det er nok ikke 0 kcal... Det blir ikke 0 kcal av sukker, liksom... Det er nok ikke helt riktig det som står på den flaska... Dessuten har jeg også lagt merke til, slik det står på matprat sine nettsider, at østerssauser varierer - noen er søtere enn andre, for eksempel... Så kanskje dette er et produkt det er verdt å sjekke ut forskjellige merker.

 

Høres kjempegodt ut med østerssaus i panna, da :-) det tror jeg at jeg skal prøve også, om ikke annet som en variasjon til den oljemengden jeg vanligvis bruker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Jeg laget noe fantastisk i dag.. Hadde hel kalkun til middag i går ( Pappan min som kom hjem fra en lang tur til afrika, jeg pleier ikke lage en hel kalkun til meg selv:p) så i dag tok to grove skiver og smørte et tynt lag med brun saus på det ene for fuktighet, la på kalkunbiter, et salatblad og slang det andre brødet på toppen.. Daamn, det er den beste frokosten jeg har hatt på lenge.

 

Siden det var så lite saus kom den under 20 kcal og kalkun og grøvbrød er ikke akkuratt kaloribomber=) Må kjøpe meg noe kalkunfilet eller noe.. namnam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Tunfisksalat.

1 beger kesam (1% eller 8%) blandes med 1 boks tunfisk i vann' date=' et finhakket eple, 1 finhakket (rød)løk, 1 ts karri og 1/2 ts salt. Godt på skiva eller knekkebrød[/quote']

 

 

For oss som ikke er heelt på tunfisken, så blir denne herlig med kyllingfilet også..

I tillegg tok jeg bare noen skiver rødløk, men en hel del agurkterninger. Syns løk kan bli litt intenst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
For oss som ikke er heelt på tunfisken' date=' så blir denne herlig med kyllingfilet også..

I tillegg tok jeg bare noen skiver rødløk, men en hel del agurkterninger. Syns løk kan bli litt intenst..[/quote']

 

Helt enig.. Denne tunfisksalaten er kjempedigg, men demp mengden rødløk litt.. Sist jeg laget den så måtte jeg bare kaste den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Jeg elsker laks med wokgrønnsaker pakket i folie i ovnen' date=' for en tid tilbake siden oppdaget jeg noe GODT!!

Dropp heretter olje og smør!! Det som gjør dette til et godt tips er at det jeg bruker har 0kcal!!! Helt sant!

 

Jeg dynker fiskepakken min med østerssaus :D Min er asiatisk, så kan nok ikke gi dere navnet på den, men dere finner nok en dere liker. Står 0kcal på flaska :)

Fisken blir utrolig god, og man har en deilig saus til.

 

Noe annet jeg liker er et krydder, denne fås kjøpt i sverige; örtsalt

Kjempegod på tomat, salat, kjøttpålegg etc.

Litt havsalt i den, men ellers bare urter. Et bedre alternativ for meg som er litt for glad i salt.

 

Takk for gode tips her, fikk noen nye idéer[/quote']

 

Du kan få kjøpt et urtesalt på helsekost som er kjempe digg:), husker ikke helt navne, men det er iallefall nydelig godt..... også slipper vi å kjøre til sverige på harrrytur for URTESALT..... he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...