Gå til innhold

Ny og vil i gang


Gjest Lirit
 Share

Anbefalte innlegg

Ja da var jeg ny her inne og vil gjerne i gang. Veier 85 og vil gjerne ned ti, selvom hovedmålet mitt er å bli sunnere og friskere, og å få mer energi, så håper jeg kiloene går ned sammen med det. Jeg har først fokus på maten, så håper jeg får drage på å bevege meg mer etterhvert. Begynte iallfall i dag med å fem minutters styrke trening på gulvet foran stua, så tar vi det derfra. ;)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillpastill

Hei.

Jeg er også ny som aktiv bruker her inne og vil gjerne henge meg på denne tråden. Jeg ble mamma for første gang for ni måneder siden og sliter med å få av meg de siste 7 kiloene. Veier 84 kg nå, men vil ned til rundt 70 kg (er 171 cm høy). Men mitt første delmål er 79 kg, altså bare å komme meg under 80. Jeg er i gang med treninga, men har sprukket big time med masse mat i hele jula.. Skal vi ha et system for tråden? Med veie dag osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ok om jeg henger meg på? Trenger noen til å motivere når det butter i mot...

 

Har som deg, Lillpastill, babykilo å bli kvitt. Fikk verdens nydligste jente i juni, og har av alle ting lagt på meg ETTER fødselen!! Veier 75,8kg nå, og håper å komme ned ca. 10kg innen.....tja, sommeren en gang. ;)/> Bikket 40 år i oktober, og har bestemt meg for at DETTE skal bli mitt år! Skal bli flinkere til å prioritere meg selv og min egen helse. Har ambisjoner om å bruke tredemølla på treningssenteret endel, og for første gang i livet opparbeide meg kondisjon nok til å løpe 5km sammenhengende! Og ikke minst prøve å få LITT kontroll på grevinnehenget... :)/> Jeg har bestemt meg for å veie meg på mandager, selv om jeg offisielt startet opp i går. Det passer i allefall for meg. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillpastill

Hei!

 

Ok om jeg henger meg på? Trenger noen til å motivere når det butter i mot...

 

Jeg har bestemt meg for å veie meg på mandager, selv om jeg offisielt startet opp i går. Det passer i allefall for meg. :)/>/>

 

Så bra at du også vil være med giggs ;) Vi kan godt ha veiedag på mandager, det er egentlig det samme for meg. Skal vi måle oss rundt magen (evt der dere vil bli kvitt mest) med målebånd også? Har tidligere blitt veldig motivert av målebåndet når jeg føler at vekta står stille. Når man trener styrke er det ikke alltid det synes på vekta med det første, men man ser det på målebåndet :)

 

Jeg begynner i dag med total sukkerstopp etter frotsing i jula :blink: Er ikke helt frisk, så regner ikke med at jeg tar turen på trening før mandag. Men mitt mål er i første omgang to kondisjonstreninger kombinert med styrke i uka! Sukkeret skal som sagt kuttes og det samme skjer nok med brød for min del... vet av erfaring at det er en kilde til mange unødvendige kilo.

 

Hva er det dere synes er den største utfordringen i matveien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største utfordring i mat er sukkersuget........

Også det å få spist mellommåltider.

Jeg må få batterier i vekta før jeg kan begynne å veie meg

Og hvor skal man måle magen? Ved navlen?

Må også få beveget meg mer, fant de små styrkeøvelsene her inne og de skal jeg iallfall få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillpastill

Min største utfordring i mat er sukkersuget........

Også det å få spist mellommåltider.

Jeg må få batterier i vekta før jeg kan begynne å veie meg

Og hvor skal man måle magen? Ved navlen?

Må også få beveget meg mer, fant de små styrkeøvelsene her inne og de skal jeg iallfall få til.

 

Jeg synes også det er en utfordring med mellommåltidene.. de har en tendens til å bli for store hvis jeg først får dem til. Jeg har kuttet ut sukker flere ganger og funnet ut at det er verst de første tre ukene. Etter det savner jeg det ikke i det hele tatt!

 

Fant dette om mål av kroppen her på nettsidene til GR:

 

Slik tar du målene:

 

Hals: Måles midt på halsen/på kant med snippen

 

Overarm: Måles omtrent midt på overarmen/over biceps

 

Bryst: Måles rett over ryggen i samme høyde som brystvortene

 

Midje: Måles midtveis mellom hoftekammen og den nederste ribben, med avslappet mage på utpust

 

Hofte: Måles over hoftebenet ca 10 cm nedenfor midjen

 

Ende: Måles på det bredeste partiet

 

Lår: Måles på det tykkeste partiet

 

Midje/hofte-ratio: Grenseverdi over 0,85 for kvinner og 1,0 for menn, kan indikere økt risiko for livsstilssykdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Mitt STORE problem er sjokolade.... Jo mer, jo bedre! Gjerne med marsipan, så jeg sliter til jul (sept.-jan.) og påske (feb.-april) med jule-og påskemarsipanen som ligger og ROPER på meg i butikken. Ellers er jeg veldig glad i ost, gjerne smeltet og MYE! Ellers er nok kostholdet ganske greit. Har ikke vært flink til å trene de siste årene, men har heldigvis en jobb hvor jeg går og løfter mye, ellers hadde jeg sikkert bikket 100kg....

 

Sliter også med disse mellommåltidene, og for ikke å snakke om frokost! Har ikke spesielt med matlyst på morgenen, så jeg kan fint gå noen timer før jeg spiser. Ikke bra.... Det er noe jeg må jobbe skikkelig med, så det blir en utfordring. Tror nok jeg til tider spiser for lite mat, og derfor blir altfor fysen på alt mulig annet....

 

Har også tatt en del mål, og synes nesten det er bedre å følge med på enn vekta. Skal liste dem opp her senere, når jeg har lappen min tilgjengelig.

 

Ellers vil jeg skryte av meg selv i dag! Har hatt første økt på tredemølla, hvor jeg løp 4x4 minutter med 1 minutts pause i mellom. Det gikk MYE bedre enn forventet, og jeg klarte faktisk å løpe de fire minuttene av gangen. :D/> Etterpå gikk jeg gjennom styrkeprogrammet mitt, og kjenner nå at lårene begynner å bli skikkelig tunge... MEN det tyder jo på at de har blitt brukt!

 

Jeg er veldig spent på hvordan jeg klarer å holde meg fremover, men jeg føler at jeg er bra motivert! For øyeblikket... Skal til Manchester i midten av mars, og hadde håpet å være litt mindre da. Er litt morsommere å shoppe når man føler seg bra! Har hatt som mål at jeg ikke skal være førti, feit og ferdig, men førti, fit and fabulous! ;)/> Så da er det bare å stå på! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg blir med! Jeg har 10 kilo som sitter. Men jeg har ikke PRØVD SKIKKELIG. Nå er det dags! Jeg har 4 barn:18, 14 og tvillinger på 4. Jeg veier mer nå enn da jeg kom hjem fra føden. Det er skikkelig ukult! Og alle de fine klærne mine, som bare ligger der - og minner meg på at det er håp; De skal jeg inn i igjen. Innen sommeren. Dette er ikke et håpløst prosjekt for meg (tror jeg ikke) Jeg måtte bare finne motivasjonen til å spise sunnere - og trene jevnt. Den har jeg nå :) Og det er lettere å ha noen å gjøre det sammen med. Jeg er 167 cm høy - og veier 73-74 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, jeg vil gjerne slenge meg på her.

Jeg har en jente på snart 4år og jeg veier nå det samme som rett etter jeg kom hjem fra føden. Ingen unnskyldninger når det snart har gått 4år!!

 

Jeg har som mål å gå ned 7kg (etterhvert håper jeg på 10kg).

 

Jeg startet 2jan så jeg er veldig fersk her på grete roede forummet.

 

Jeg er ganske flau for jeg gav nesten opp i dag.. typisk jeg kom hjem fra barnehagen og var så sulten og så er det så mye juleknask rundtom på kjøkkenet ennå... var SÅ tiltak å hente laks fra fryseren og lage middag.

 

Så dårlig står det til med selvkontrollen her :unsure:

 

Men det ble sunn middag da likevel heldigvis:

2 laksefileter, en halv brokkoli og 3 ovnsbakte paprikaer (som jeg stekte igår).

 

Ovnsbakt paprika smaker veldig søtt og himmelsk godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsatt ikke batteri til vekta ja ja , det viktigste er å være i gang. Ja ja pizza på dollys i går var vell ikke helt riktig, men noe kos må være mulig tenker jeg, drakk vann iallfall :rolleyes:

Frokost får jeg til det er ikke noe problem har aldri vært, og fram til lunsj ( har tidlig lunsj) går alt bra. Men mellom lunsj og middag må jeg ha noe, i går klarte jeg å ha med en banan og et slikt dobbelt knekkebrød med kremost inni, det funka bra. Drikker kaffe, men kutta ut sukettene jeg har mått ha før. I helga er det ikke noe brus i huset; tror ungene kommer til å reagere.

Trimming er det være med, men nå vasker jeg klær i kjelleren og da gikk jeg de 7 etasjene opp i stad, og var jo sliten før jeg kom halvveis. :o så det må gjøres oftere. Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillpastill

Så hyggelig at MrsH og at du Sunny80 også vil være med her ;)

 

Kjenner meg igjen på deg MrsH. Jeg har også masse fine klær som heier på meg slik at jeg kan bruke dem igjen! Men det er en stund igjen enda, og i alle fall nå etter jul. Kjenner jeg gruer meg for veiing og måling i morgen.. Skal vi gjøre det om morgenen når vi ant ikke har spist noe?

 

Giggs: så flink du er som har kommet i gang med intervalltreninga!! ;applaus: Det inspirerte meg også:-D jeg skal på styrketime i morgen og da skal jeg jammen prøve å løpe 4x4 intervaller jeg og :D Den nedtellingsgreia jeg har under innleggene mine heter ticker. Den kan blant annet lages på Lillypie.com Når den er laget kopierer du en kode. Det finnes ulike alternativer for kode; fks mail, webside og forumsignatur. Du skal bruke den som kommer opp under forumsignatur og UBBcode og BB Code tror jeg.. Da kopierer du den koden og limer inn i profilen din under signatur. Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, bare prøvde meg fram. Om du ikke får det til, så spør du bare igjen så finner vi ut av det :D

 

Sunny80 må si du også var veldig flink som spiste laks fra fryseren til middag!! Jeg tror rett og slett jeg skal kaste alt av rester fra julegodtet i morgen.. nå er jo jula definitivt over. Ikke vits å bruke oss selv som søppelkasse når vi har en under kjøkkenbenken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det veiedag, og en skikkelig nedtur... -100g er ikke akkurat noen kickstart. Hadde riktignok gått ned 1 cm i midjen, men tror nok det er målefeil. Alle andre mål var uendret, selvsagt. MEN kan ikke gi opp for det. Prøver igjen neste uke, og håper det går LITT bedre da. :blink:/>

 

Ellers har jeg tenkt meg på trening igjen i dag, styrkeprogram + litt sykkel. Hadde ca.25 min på sykkel forrige uke, hvor jeg la inn 6 intervaller av 1 minutt med godt tempo. Må få opp pulsen litt, det er godt for hjertet! :)/>

 

Håper veiinga går bedre for dere andre. Jeg veier meg alltid om morgenen, det blir nok mest riktig. Synes det er veldig bra at vi er fler som kan hjelpe hverandre. Det gir i allefall meg motivasjon, og så er det fint å få tips og råd fra andre. Trenger jo all hjelp jeg kan få...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

Dere virker som en svært hyggelig og positiv gjeng - håper jeg kan hive meg med? Jeg er straks 32 år, har gått på to nettkurs tidligere, men har dessverre falt tilbake i gamle vaner. Dette må det bli en slutt på. Tror nok det er rett som de sier at man må tenke livsstilsendring. Så nå har jeg kjøpt Roede-klubben gull abonnement for 6 mnd. Veier nå 90 kg og satser på gå ned til 79, men første delmål er 85 - da vil utvalget av bukser i skapet mitt doble seg:) Jeg har to barn på 5 og 2 år og begge gangene gikk jeg ned til ca 80 kg, men så begynte jeg på jobb igjen (kontorjobb) og da snek det seg på. Ikke så veldig bra å ha en kantine og kafe i samme bygget som man arbeider. Tror nok det er noen kg vafler blant annet som har limt seg fast... Jeg har abonnement på treningssenter og gjør yoga for det meste. Ellers liker jeg å være ute og gå tur.

 

Blir gøy om vi kan følge hverandre. Jeg veier meg mandager og første dag er i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillpastill

Da er det veiedag, og en skikkelig nedtur... -100g er ikke akkurat noen kickstart. Hadde riktignok gått ned 1 cm i midjen, men tror nok det er målefeil.

 

Så flott at du har gått ned 1 cm i midjen. Det er bedre enn ingenting giggs :)

Og det samme gjelder vekta. 100 gram er 100 gram. Stå på videre så blir det mer resultater etter hvert!! Vi heier på deg.

 

Blir gøy om vi kan følge hverandre. Jeg veier meg mandager og første dag er i dag:)

 

Hyggelig at du vil være med Diiddilen. Jeg synes også det er veldig motiverende når man følger andre enn seg selv på veien mot en lettere vekt. Sammen er vi sterke :D

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillpastill

Da har jeg også veid meg i dag tidlig. 1 kg og 200 gram ned fra 85 kg. Jeg startet på 87 kg, så er glad for at det ser ut til å gå nedover på tross av jula :o

 

I livet er jeg 97 cm! Huff og huff.. men må bare ta det til meg og begynne seriøst med både kostholdsendring og mer styrketrening. Har bestemt meg for litt tvangstrim hver dag også. Jeg begynte i dag å parkere bilen nederst i en bakke det tar ca 15 å gå bratt oppover til jobb. Der blir det i alle fall en halvtime hvis jeg regner til og fra hver dag med gange.

 

Ellers tror jeg at jeg kanskje ikke spiser nok måltider.. så det skal jeg prøve å endre fra og med i morgen! Funker bra å bruke registreringen her inne, så har man litt kontroll på kaloriene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Lillpastill! Skikkelig bra jobbet! :)/> Tommelen opp for deg! Jeg var ganske sur i dag morges, men utover dagen har jeg bare blitt mer og mer innbitt, og tenkt at NESTE uke skal det i allefall bli resultater!! Hadde en god treningsøkt i dag, selv om det ikke ble intervaller på sykkelen. Syklet 25 min. i greit tempo og avsluttet med styrkeprogrammet mitt. Tenkte å ta ei økt på ellipsa (kjøpte en for 2 år siden) i morgen, og så skal jeg på en gruppetime til torsdag. DET blir spennende! :)/>

 

Jeg synes også registreringen av mat fungerer bra. For meg er det kjempeviktig, for da ser man hvor kaloriene kommer snikende - eller byksende! Jeg må jo si at sjokolade-suget er stort, men det går ganske greit. Jeg bare ser for meg meg selv i bikini på stranda til sommeren, og da har jeg ikke så lyst på den sjokoladen likevel... B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillpastill

NESTE uke skal det i allefall bli resultater!! og så skal jeg på en gruppetime til torsdag. DET blir spennende! :)/>/>

 

Jeg bare ser for meg meg selv i bikini på stranda til sommeren, og da har jeg ikke så lyst på den sjokoladen likevel... B)/>/>

 

Bra at du er motivert for trening!! Å gå på time med andre er også motiverende. Jeg går mest på styrke eller spinningtimer. Da kan man liksom ta sin tid og sitt tempo uten at alle ser at du henger etter. Hva slags time liker du best? Og skal du på?

 

Var på styrketime med apparater i dag. Motiverende og det gikk fort. Skal igjen på torsdag, men da er det mer tradisjonell styrke uten apparater. Da skal jeg også forsøke å få meg en tur på mølla. Måtte hjem å legge datteren min i dag siden mannen skulle ut, så da rakk jeg ikke løping i tillegg. Kunne jo gjort det på forhånd, men i dag var dørstokkmila laaaang!! Jeg har begynt på jobb igjen etter nesten et år hjemme, så er helt utkjørt etter jobb. Men jeg tenkte på dere her inne og så for meg at dere heiet på meg. Så da gikk jeg likevel ;)

 

Når det gjelder bikinidrømmen din tror jeg jammen at jeg skal kopiere den. Har ikke problemer med søtsug, men småspiser mye unødvendig dritt. Så bare å være streng og spise sunt. Mye god sunn snacks også!

Noen som har tips til hva dere spiser til kos nå som dere er på GR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker i grunn det meste av gruppetimer, men det er leeeenge siden sist jeg var på en. Føler at formen har vært så dårlig, at jeg har bare holdt meg til apparatene foreløpig. Timen jeg skal på til torsdag heter RESHAPE og er en time som (i følge instruktøren) er veldig enkel å henge med i, og trener både styrke og kondisjon. Man bruker bare kroppen, ikke vekter. Det er enkle øvelser og man slipper å tenke på koordinasjon. Basic øvelser, men effektivt. Instruktøren lovte at det var den mest effektive timen for FORBRENNING, og det liker vi jo! :)/> Han sa at hvis jeg var med på denne timen 1-2 ganger i uka i tre uker, tilsvarte det 6 uker i apparatsalen! Høres jo lovende ut... Gleder meg i allefall til å prøve! :)/>

 

Det ble ikke noe ellipse i dag, så jeg får prøve i morgen. Skal i barnebursdag i morgen, så da må jeg være forberedt før jeg kommer. Være god å mett, så jeg ikke får lyst på kaker.... :(/> Er spent på hvordan det kommer til å gå... Føler at det har gått bra med maten så langt, så jeg er spent på hvordan resten av uka blir! Heldigvis er samboeren min med på laget. Han har allerede gått ned 15kg, og har holdt på en stund. Det er mye enklere når han er enig i at vi skal legge om kosten! 'Ække så lett å slanke seg hvis han slenger en pose smågodt på bordet...

 

Kjøpte kokosboller i går! Det er ikke så ille hvis søtsuget blir for sinnsykt. De inneholder riktignok 500 kcal/100g, men så veier de ikke mer enn ca. 20g = ca. 100 kcal. Ellers har jeg ikke tenkt så mye på snacks enda. Spiser gjerne vanlig snop i helga, men bare mye MINDRE!! Det er ingen som trenger å spise en hel pose ostepop.... Sitter jo bare å trykker det inn, selv om man egentlig er veldig mett. Hvis noen har gode tips til digg, sunn snacks så tar jeg imot forslag med takk!! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jeg er flink med maten, om det hjelper det vet jeg ikke, har ikke veid meg eller målt. Er iallfall mer bevisst hva jeg putter i munn. Nå var det kveldsmat: brødskive (havrebrød) med brunost en halv appelsin og tre halve valnøttkjerner. Må se hva det står om valnøtter her. Har blitt flinkere til å spise frukt, og å ha mellommåltider. Men fikk tilbudet om en mokka i stad og klarte ikke å si nei til den :( i morgen er det jente kveld på meg og jentene våre her og da var ønske taco, også potetgull og sjokolade. Tenkte jeg skulle kjøpe dip og grønnsaker til meg og mørk sjokolade 70% som jeg har hørt er bedre. Det er slike småe skritt jeg tenker vil lønne seg i lengden, ingen raske veier ned men tankeendring og handling, derfor er det bra å være her inne. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillpastill

/> i morgen er det jente kveld på meg og jentene våre her og da var ønske taco, også potetgull og sjokolade. Tenkte jeg skulle kjøpe dip og grønnsaker til meg og mørk sjokolade 70% som jeg har hørt er bedre. Det er slike småe skritt jeg tenker vil lønne seg i lengden, ingen raske veier ned men tankeendring og handling, derfor er det bra å være her inne. Lykke til videre!

 

Så bra du planlegger på forhånd hva du skal spise og tenker gjennom hva som kan være fristende for deg!

Grønnsaker er bra som snacks. Da jeg gikk på kurs ble det også tipset om de små riskakene til Snack A Jack med forskjellig smak. De er det få kalorier i. Mørk sjokoladepudding i beger uten saus er også forholdsvis kalorifattig om du kun spiser én. Eller litt cottage cheese med bær eller lett syltetøy ;) Lykke til!! Dette går veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var søndagen over og jeg er klar for veiing i morgen. Har en god følelse, men man vet jo aldri...

 

Uken har gått greit både når det gjelder mat og trening. Har holdt meg rundt 1700kcal i matveien, til og med i helga!! Var på gruppetrening på torsdag og det gikk bedre enn forventet. Klarte å henge med ganske bra. I dag har jeg løpt 4x4 min. på tredemølla. Og det gikk fint!

 

Lykke til med veiingen! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig veid og målt! Ned 0,7kg så nå viste vekta 75 blank. Er veldig fornøyd med det!! 😊 Ellers er det minus 1 cm i midjen, og en halv centimeter her og der. Ikke noen revolusjonerende resultater, men alt-i-alt er jeg fornøyd! 😊

 

Lykke til! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig veid og målt! Ned 0,7kg så nå viste vekta 75 blank. Er veldig fornøyd med det!! 😊 Ellers er det minus 1 cm i midjen, og en halv centimeter her og der. Ikke noen revolusjonerende resultater, men alt-i-alt er jeg fornøyd! 😊

 

Lykke til! 😊

 

 

Så flott!

 

Jeg skulle trykke på pluss tegnet og så ble det ett minbustegn.. så får jeg det ikke bort. Så derfor vil jeg si nå at det var fine resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...