Gå til innhold

Ny og vil i gang


Gjest Lirit
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Lillpastill

Plutselig forsvant tiden litt for meg. Beklager at jeg ikke fikk skrevet her i uka som var, men jeg har begynt i ny jobb og familien har kjøpt ny plass å bo, så da ble det ikke tid. Men mandag veide jeg 83,4 kg og hadde en livvidde på 93. Veide meg også i dag fordi jeg ikke har anledning i morgen. I dag veide jeg 82,8 og livvvidden var på 91,5 cm :D Så det går framover ved hjelp av sukkerstopp, jevne og sunne måltider og ikke minst ganske hard trening.

 

Hvordan har uken vært for dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Kan jeg og få være med? jeg har veidag på tirsdager da, veide meg tirsdagen og vekta viste da 70,7, skal ned 10 kg, har gått ned 28 fra før og er 1,62 høy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillpastill

Kan jeg og få være med? jeg har veidag på tirsdager da, veide meg tirsdagen og vekta viste da 70,7, skal ned 10 kg, har gått ned 28 fra før og er 1,62 høy:)

 

Bare å henge seg på! Velkommen skal du være :) Så flink du har vært som har gått ned så mye fra før. Bra jobba!! Inspirerende for oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillpastill

I dag har jeg trent styrke på sirkeltrening på senteret der jeg bor.. Ikke akkurat motivert for tiden.. dørstokkmila er laaaang når det gjelder trening. Men stolt over at jeg faktisk karret meg ut likevel! Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)/>

 

Lurte på om jeg kunne slenge meg med sammen med dere? Ser at mange av dere er nye (som meg)!

 

Jeg begynte å "ta tak" før jul, etter en lengre sykeperiode, og for å si det mildt så er det veeeldig på tide å få kommet skikkelig i gang! :)/> Jeg veide nesten 78 kg rett før jul (er 167!), og ønsker gjerne å gå ned noen kilo slik at jeg igjen blir normalvektig. Det tror jeg hadde føltes godt! Akkurat nå veier jeg 76 kg, så kiloene sitter godt. ;)/>

 

Foreløpig har jeg gjort følgende: kuttet ut søtsaker (igjen, hvor mange ganger har jeg ikke gjort det før;)), prøver å ikke spise så mye, særlig om kveldene, og så prøver jeg selvfølgelig å tenke på hvilken mat jeg spiser. Målet mitt er å få til å trene to ganger i uken. :)/>

 

Hvordan går det med dere? Pleier dere å si fra her inne hver uke hva dere veier? Gleder meg til å komme skikkelig i gang, og forhåpentligvis se fremgang etter hvert!

 

Stor klem! :*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo si at sjokolade-suget er stort, men det går ganske greit. Jeg bare ser for meg meg selv i bikini på stranda til sommeren, og da har jeg ikke så lyst på den sjokoladen likevel... B)/>/>

 

Ah, for en genial motivasjonstanke!! Denne skal jeg prøve å huske...! Valsa rundt i bikini på ferie i jula (78 kg fordelt på 167cm), og følte meg sånn ca. alt annet enn løøøvli! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veiedag på mandag, og fikk meg en skikkelig på trynet... OPP 0,5kg!!! Er sykt skuffa, for jeg føler at jeg var så flink i helga. Skjønner ikke heelt hva som skjer, men jeg gir ikke opp av den grunn...bikini, bikini, bikini...!! 😊 Har trent ganske bra, 40 min. ellipse med intervaller på søndag og løping på tredemølle mandag. I morgen har jeg planer om å BÅDE løpe og ta styrkeprogrammet. Hvis jeg rekker begge deler. Har vært superstriks med kaloriene, for jeg har IKKE tenkt å gå i pluss på mandag!

 

På fredag skal jeg ha en helaften på byen. Kjenner at jeg tenker veldig på det. Det kommer til å bli mange kalorier, og det bekymrer meg... Noen tips? Får prøve å holde igjen endel på kaloriene på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veiedag på mandag, og fikk meg en skikkelig på trynet... OPP 0,5kg!!! Er sykt skuffa, for jeg føler at jeg var så flink i helga. Skjønner ikke heelt hva som skjer, men jeg gir ikke opp av den grunn...bikini, bikini, bikini...!! 😊 Har trent ganske bra, 40 min. ellipse med intervaller på søndag og løping på tredemølle mandag. I morgen har jeg planer om å BÅDE løpe og ta styrkeprogrammet. Hvis jeg rekker begge deler. Har vært superstriks med kaloriene, for jeg har IKKE tenkt å gå i pluss på mandag!

 

På fredag skal jeg ha en helaften på byen. Kjenner at jeg tenker veldig på det. Det kommer til å bli mange kalorier, og det bekymrer meg... Noen tips? Får prøve å holde igjen endel på kaloriene på dagtid.

 

 

ang. vekta: husk å ta frem målebåndet når du trener hardt, er flink men ikke går ned!

 

jeg fikk meg en vekker da jeg veide meg dagen etter at jeg hadde drukket 1liter pepsi max... skal si den brusen binder vann i kroppen.

 

tips til helaften (jeg var på en slik kjekk kveld foe en stund siden)

- tren og spis jevnt på forhånd

- velg salat og sunn mat

- drikk vin seint... øl og drinker er mer kcal holdige og en drikker de raskere

- drikk mye vann underveis

- takk nei til dessert.. si at du er så mett .. bla bla

- rett og slett si at du er forsynt

- kanskje tilby deg å kjøre.. så sparer du de alkohol kcal

- drikk vanlig kaffe ikke irish coffe eller kaffe latte osv

- dans og beveg deg

- kos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Tror ikke det blir så mye alkohol, blir nok mer mat! Vet at en sånn kveld passer dårlig inn i opplegget, men på den annen side er jeg SVÆRT sjelden ute! Så jeg har bestemt meg for å kose meg skikkelig, men det hjelper veldig med noen små justeringer. Har trent godt i dag, løpt og trent styrke. I dag var det blytungt og jeg hadde lyst til å dra hjem etter å ha varmet opp 10 min. på mølla..... MEN jeg kom meg gjennom alt sammen, t.o.m. løpingen! 😊 Fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres kjekt ut, men siden du sikkert er på vei til en mer sunn og frisk livsstil så vil jeg anbefale deg å endre på begrepet " kose seg skikkelig".

Jeg har kost meg skikkelig mange ganger selv om jeg vi lvære sunn=mange kilo opp. Derfor tenker jeg at vi som har vektproblemer må lære å begrense oss både til hverdag og fest, selvfølgelig må du kose deg, men jeg ville valgt sunnere mat enn å skikkelig gå på en smell..

 

Sikkert ikke det du ville høre, men det er mitt beste råd er å ta en dag av gangen og tenke livsstilsendring.. ikke slanking en dag og kose seg skikkelig en annen dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ny jeg og - og har 15kg for mye. Starter i dag på 85kg og håper på -10kg til sommeren. Blir selvfølgelig glad om jeg klarer mer.

 

Håper jeg kan kaste meg på her? :)

 

Er 25 år, 169cm og veier som sagt 85kg.

Fikk en nydelig datter i juni 12, så det er nok noe av babykiloene som fortsatt henger på, men også noen kg som kom når jeg sluttet å amme. Min store svakhet er sjokolade!! Jeg bare MÅ ha det! Så nå har jeg bestemt meg; null sukker og sjokolade fram til første helga i mars, da skal jeg på konsert og hotellovernatting sammen med søsteren min, og akter å kose meg! Men håper jeg kan gå ned noen kg til da :)

 

Er gjerne med på veiedag på mandager. Skal få kjøpt meg et måleband også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristin!

 

Velkommen skal du være. :) Jeg er også ny her. Gratulerer med lillejenta, det høres kos ut med en liten bebis. :) Kjøp målebånd og rapporter her, det skal jeg også gjøre. :)

 

Vekt i dag 76,6 kg, og med det en beskjeden vektnedgang siden før jul. Den siste uka ser det ut til at jeg muligens har lagt PÅ meg, og jeg kjenner at det ikke er ok. Men får bare stå på, og fortsette med trening og sunn mat og lite sukker. Kristin, tror du gjør lurt i å kutte det ut for en periode. Se om det har innvirkning. Veldig deilig å slippe å være avhengig av sukker og sjokolade. :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg passer inn her, fikk mitt andre barn i oktober veier 85 kg og vil ned til 75 har begynt å gå aktivt inn for det nå den siste uka, men føler ikke motivasjonen har vært helt på topp ennå, men det kommer seg :)

 

Det viktigste er vel egentlig at jeg går ned i cm da.

 

Håper vi kan gi god støtte til hverandre her, har en samboer som kan spise hva han vil, og lurer litt på om jeg legger på meg når han spiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristin!

 

Velkommen skal du være. :)/> Jeg er også ny her. Gratulerer med lillejenta, det høres kos ut med en liten bebis. :)/> Kjøp målebånd og rapporter her, det skal jeg også gjøre. :)/>

 

Vekt i dag 76,6 kg, og med det en beskjeden vektnedgang siden før jul. Den siste uka ser det ut til at jeg muligens har lagt PÅ meg, og jeg kjenner at det ikke er ok. Men får bare stå på, og fortsette med trening og sunn mat og lite sukker. Kristin, tror du gjør lurt i å kutte det ut for en periode. Se om det har innvirkning. Veldig deilig å slippe å være avhengig av sukker og sjokolade. :)/> Lykke til!

 

Tusen takk! :) Det er kjempestas med en liten bebis :) Ingen tvil om det!

 

Jeg skal absolutt kjøpe måleband! Er jo gøy og se cm forsvinne også!

Ja, jeg bare må kutte ut sukker. Om ikke kommer ikke dette til å gå. Har før hatt en periode på lavkarbo, da kuttet jeg ut sukker i 4 mnd, og det hadde absolutt innvirkning. Men jeg tenker å sette meg delmål underveis, og dager jeg kan kose meg. I denne perioden blir det ikke før 1 mars. Er spent på om jeg klarer det, men føler jeg er så motivert som aldri før denne gangen! :)

Skal også prøve å få trent 2-3 ganger i uka. Var på Corebar i går og skal på StepPuls i dag, styrke på torsdag! :D

 

Vi får bare stå på, så blir dette bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Lillpastill

Jeg har ikke fått trent denne uka, men prøver å passe på med maten så mye jeg kan. Har gått ned en kg siden forrige veiing, men målene er de samme.. Men uansett fornøyd med at jeg har tatt av 5 kg siden start og nå har 5 igjen for å nå målet mitt! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...