Gå til innhold

2013-Et sunnere år,en gladere mamma


Gjest MrsL
 Share

Anbefalte innlegg

Har aldri hatt nyttårsløfter, men i år skal jeg ha det. Mitt mål for 2013,er å bli sunnere, og bli en gladere mamma.Vi har 4 nydelige barn,de to siste kom i Mai 2012,og det har satt sine spor. I hvert fall på min kropp og på sofaputene. Men nå er det slutt. Nå vil jeg bli sunnere og i bedre form,jeg vil gjerne kunne glede meg til sommeren og ny bikini,og jeg vil bli gladere,for min egen del,for mannen min og barna mine.

Kurset begynner til Tirsdag og jeg gruer/gleder meg. Gleder meg til å få hjelp og veiledning. Gruer meg til veiingen. Hva om vi sitter der 15 stk,og jeg er den eneste ikke går ned i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittykatten

Henger meg på her... Har allerede gått to kurs før jul. Det første gikk veldig fint, men ikke det andre... med mørket kom høstdepresjon og mangel på energi, og den vonde sirkelen begynte igjen... jeg gjorde omtrent ingenting på kurset, gikk vel ned 1,5 kg eller noe. Gikk ned rundt 8,5 kg tilsammen (andr epå kurset har gått ned 14-15 kg tilsammen på kursene) :) SÅ, poenget er hvertfall at det kommer nok til å gå veldig fint, så lenge du gjør som du skal, ikke lar alt være svart eller hvitt (går du på en smell, jaja, da prøver du igjen neste måltid.) Jeg prøve rå bygge opp motivasjonen igjen nå., og sønnen min er min motivasjon. Jeg vil også være en mer energisk og glad mamma. Jeg kjøpte faktisk kurs nå for 5 min siden, og begynner også på tirsdag. Og så lenge vekten går nedover, går den riktig vei ;)

 

God kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg også på her. Ser vi har mye felles. Jeg begynner også på mitt første kurs på tirsdag, og jeg må si det knytter seg mye spenning til det. Vil jo selvfølgelig ikke være den dårligste på kurset, men kjenner det skal bli godt å få litt skikkelig veiledning.

Er spent på hvordan det skal gå -har to små barn, og den yngste som er 6 mnd må klare seg uten mor (dvs uten pupp)en kveld i uka. Det er også spennende å se hvordan det løser seg med hjemmetid og treningstid.

Motivasjonen er iallefall på plass, så jeg håper virkelig vi greier å få "et sunnere år, og en gladere mamma". :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lagde jeg familiens første Roede middag,seifilet med høst grønnsaker. Det var kjempegodt. Nå ligger vi på sofaen og jeg er godtesjuk.. Men drikker vann og lurer på å ta litt naturell yoghurt med frukt i...I morra skal jeg fylle vogna med unger,frukt og vann og gå tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg har 10 kilo som sitter. Men jeg har ikke PRØVD SKIKKELIG. Nå er det dags! Jeg har også 4 barn:18, 14 og tvillinger på 4. Jeg veier mer nå enn da jeg kom hjem fra føden. Det liker jeg ikke. Og alle de fine klærne mine, som bare ligger der - og minner meg på at det er håp - De skal jeg inn i igjen. Innen sommeren. Dette er ikke et håpløst prosjekt for meg. Jeg måtte bare finne motivasjonen til å spise sunnere - og trene jevnt. Den har jeg nå :) Og det er lettere å ha noen å gjøre det sammen med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med.. Det er samme med meg.. Går gradvis opp i vekt og det liker jeg ikke.. Vet at jeg spiser feil å rører meg alt for lite.. I dag er jeg begynt min nye tankegang men jeg begunner forsiktig.. Tenkte 2 turer i uka å skjerpe godis skåla.... Jeg vil ned 10 kg.. Å helst til i mai.... Akkurat nå sitter jeg her med barna så får ikke skrecet.såmye;)

Kommer tilbake:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at mange vil bli med....Virker som mange av oss har en del til felles her. Syntes det er vanskelig å komme i gang,trenger veiledning og har noen ekstra gravid-kilo vi vil bli kvitt.

I dag lagde jeg kyllinglasagne til midddag,og den var nydelig. Jeg har alltid liktå lage mat, men det var ekstra gøy å lage den fra bunn av. Og spesielt når jeg vet at den er sunn for alle.

Er det noen som vet hvor mye 1 porsjon er, burde jeg veie middagen før jeg legger det på asjetten? (gleder meg til å lære det på kurs) Har også vært på tur med jentene mine i dag. Skulle gå på jobben for å levere skattekort(7km) men det var direkte farlig å gå her,var rein is på veien,så jeg gikk til byn isteden. 3 km. Gleder meg til bare veier. Da skal jeg også kjøpe sykkelvogn til jentene og sykle overalt.

Hvor er dere fra jenter,jeg er fra Vestfold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen !

Nå lurer jeg på om jeg også får bli med på denne tråden. Er mamma til 3. Minste er 3 år. Jeg klarte helt på egen hånd å gå ned 10 kg i begynnelsen av 2012. Var stå glad og passet alle klærne. Men så ødela jeg for meg selv og gikk opp alle de kiloene igjen :(

Nå vil jeg igjen prøve. Vil være fint med andre i samme situasjon. Altså dere som vil ned i vekt.

Håper jeg klarer det med litt hjelp av dere.

Jeg er 34 og fra Oslo.

Hva veier dere ? Jeg veier hele 80 kg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen !

Nå lurer jeg på om jeg også får bli med på denne tråden. Er mamma til 3. Minste er 3 år. Jeg klarte helt på egen hånd å gå ned 10 kg i begynnelsen av 2012. Var stå glad og passet alle klærne. Men så ødela jeg for meg selv og gikk opp alle de kiloene igjen :(/>

Nå vil jeg igjen prøve. Vil være fint med andre i samme situasjon. Altså dere som vil ned i vekt.

Håper jeg klarer det med litt hjelp av dere.

Jeg er 34 og fra Oslo.

Hva veier dere ? Jeg veier hele 80 kg :(/>

 

 

Heisann igjen alle:-) ja jeg trenger virkelig et spark bak for nå har jeg kjørt i meg aaalt for mye godter igjen... Vet ikke hvorfor jeg gjør det men plutselig får jeg sånn kick etter noe søtt.. Gidt der å da men føler meg ikke særlig høy i hatten nå... Åsså blir jeg litt i min egen verden.. Tenker mat hele tiden å trim å får litt dårlig samvittighet for resten av familien... Vdrømmen er å kunne spise normalt å ikke gå opp i vekt å ikke telle kalorier.. Meeen da vet jeg at mosjon er greia så her e det om å gjøre å prioritere... Men er jo så slitn etter endt dag på jobb å med tre små turbo gutter hjemme så krever de sitt... Vi har tvillinger på to år og en på fire år.. Så her er det full fart... Hvor ofte trener dere og hva?? I kveld blir det sambo som skal fikse mat.. God hælg:-) vi skal kose oss med hver gang vi møtes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamsen32

Heisann :unsure:/>

 

Klærne ser ut til å 'krympe' i skapet mitt!! :blink:/> Er det fler i samme situasjon her :rolleyes:/> Vekta kryper oppover, og overskuddet er alt for lite. Jeg er mamma til 3 nydelige jenter på 4,7 og 11 år. Nå har jeg endelig bestemt att noe må gjøres, så mitt langsiktig mål er å gå ned 13kg. Jeg bestilte kurs nå nettopp, og har første møte på onsdag :lol:/> Jeg har ikke vært borti GR før, så er veldig spent. Har sett litt på sidene har, synes det er MYE å sette seg inn i! men håper det går greit... :blink:/> Har aldri vært på noe slags forum heller, så vi får nå se hvordan det går B)/> Åpen for motivasjon og gode tips :)/>

 

Lykke til videre alle sammen, dere er kjempeflinke :wub:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gått fort(så fort isen tillater)5,2 km. Brukte nesten 1 time. Målet mitt er minst 3 km hver dag. I kveld har vi spist hjemmelaget hamburger av karbonadedeig og salat. I morra skal jeg på body pump..

 

Kurset mitt begynner til Tirsdag og jeg er utrolig spent. Kan noen av dere som har gått kurs før fortelle litt om hva som skjer der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AshleyJohanna

Hei alle sammen!

 

Elsket overskriften, så her vil jeg bli med!

 

Jeg er 29 år og bor i Oslo. Jeg fikk veldig dårlige matvaner hjemmefra (mamma var arbeidsnarkoman så det gikk mye i pølser og grandiosa, drakk aldri vann og hadde ikke frukt og grønt hjemme), og har alltid tenkt at jeg skulle gi mine barn gode og sunne vaner. Jeg har en jente på snart to år, og selv om jeg klarer det halvveis så får hun litt for ofte raske og usunne middager syns jeg. Og i jula har det blitt for mye godis på både henne og meg. Jeg ønsker at 2013...og alle år etter det blir sunne år!

 

Jeg var slank når jeg flyttet hjemmefra for ti år siden, men har siden det gått sakte men sikkert opp. Og har slitt med kronisk bekkenløsning siden svangerskapet som har gjort at jeg har blitt veldig inaktiv. Jeg vil veie 60, men veier ca 70 nå tror jeg:/

 

Roede er dyrt, men hvis det fører til varige livsstilsendringer så er det verdt det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på kurset har stoppet meg tidligere,men fikk et stort spark bak i jula da vekta viste +2,og mannen min spurte veldig forsiktig om jeg hadde lyst til å melde meg på,og ikke bare snakke om det. Og når 6 åring tar på magen og sier "Mamma,det ser ut som du skal få enda flere tvillinger" Ja, da er det på tide å reagere..

I morra begynner kurset og jeg er spent og litt redd. Jeg prøver å være relistisk,så håper at jeg kan klare å gå ned 5 kg i løpet av kurset. Det hadde vært fantastisk:)

 

Jeg tror ar alle jenter har dager hvor vi rett og slett føler oss grusomme og har mest lyst å bli i senga hele dagen,gjerne i pysj og med lyset av så ikke en gang mannen vår får se oss.

For min del så har disse dagene kommet ganske ofte, og da er jeg absolutt ikke den mammaen jeg vet at jeg kan være. Opp må jeg,for tvillingene på 8 mnd trenger sitt,men jeg har det ikke altid like bra med meg selv.

 

Nå håper jeg at jeg kan gå ned noen kg,som kan gi motivasjon tl å gå ned mer. Men jeg er så redd for å gjøre alt riktig og fortsatt ikke gå ned.... :(/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første kurskveld over. Det var veldig moro,og vi begynte å snakke om menyer og trimpoeng. Syntes det er mye å sette seg inn i,men jeg kommer vel inn i det etter hvert håper jeg. I dag lagde jeg kyllingpai til middag og har bare 875 kcal.. Så jef får nok fylle på til kvelden. Vanskelig å få til 1600 kcal syntes jeg,men det blir vel letter eetterhvert håper jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke spist godteri på en uke,i går skulle jeg kose meg med et glass Pepsi Max,men det var ikke godt. Prøvde to ganger men endte med å gi det til mannen min. Jeg drakkk vann:) Litt senere på kvelden hadde jeg fryktelig lyst på sjokolade,men jeg vill spare frimerkene mine til i kveld,så tok et glas melk og en teskje oboy i,bare for å få sjokoladesmaken..

 

Jeg skal bruke meny nr 2,1600 kcal,men jeg sliter med å få i meg så mye. Spesielt på middagen. Der er det vel 400 kcal,men jeg pleier å ligge på 250 kcal. Og da er jeg mett..

 

Jeg merker også at smaken min har forandret seg etter at jeg beggynte på GR. Var veldig glad i solbær te før,men nå smaker det rart. Også appelsinjuice og Farris har forandra smaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er MrsL! Jeg har enda ikke helt klart å slutte med å spise noe godt. Tar en liten bit av sjokolade etter middagen. Jeg vet at jeg klarer det , det tar bare litt tid å bli kvitt godtelysten.

Veier meg på mandager. Så da skriver jeg hvor mye jeg har godt ned siden sist.

Har trent på mølla i 45 min ,litt lite men det er bedre enn å ikke bevege kroppen i det hele tatt.

Jeg går ikke på noe kurs da så jeg vet ikke helt hvor mye jeg bør spise. Men jeg prøver å ikke spise for mye.

Stå på videre med nedgangen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det gått 1,5 uker siden første kurskveld. Synes ikke kurslederen vår er særlig flink. Hun snakket mest til alle de som hadde gått på kurs før, og lite til oss som var helt ferske. Dro rett hjem og leste boka og satt i gang. Siden jeg ammer skal jeg jo ikke gå så hurtig ned, men fikk ikke noe særlig veiledning til hvordan ta ensyn til det, så første uka ble en test-uke og prøver nå å justere litt. Gikk ned 2,2 kg første uka og er super-fornøyd. Spiser i grunn det samme som forrige uke, men pga kulden har det ikke blitt monster-trilleturer denne uka. Spiser omelett med skinke til frokost hver dag, for da har jeg igjen karbohydrater i tilfelle jeg møter venninder på kafe, eller ramler inn hos mor til lunsj. Middagene er alle hentet fra kokebok vi fikk på kurs + lett mett, og de er varierende -noen gode, andre smakløse. Kvelden rundes av med knekkebrød og yoghurt. Jeg kan leve med dette kostholdet føler jeg. Brukte ikke frimerker forrige uke, men kjenner at de MÅ brukes denne helga. Lurer på hva jeg skal kose meg med?

Det som forvirrer meg er at i boken vi fikk på kurset står det menyforslag, og der står det at omelett av 2 egg med skinke og en brødskive passer som frokost på 220 kcal-men når jeg legger inn det på registreringen står det at den inneholder over 300 kcal. Hvem har rett???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...