Gå til innhold

iLife ^^,


Gjest MyLife
 Share

Anbefalte innlegg

I morgen starter jeg opp igjen. Planen var å starte 1. januar, men så gikk det noen uker da...

Vel, i kveld har jeg tømt skuffer og skap for nei-mat (Ja, selvsagt spiste jeg mye av det!)

 

Fra i morgen skal jeg ha ca 1600 kcal pr dag. Easy-peasy det!

 

Ønsker meg selv lykke til ;-)

 

<_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Lykke til!

Jeg hadde en ganske lignende prosess kvelden/dagen før jeg startet på kurs. En rensende handling, nå er det bare "ja-ting" i huset her. Gjør det lettere å unngå fristelser.

 

Skal du gå på kurs eller jobbe alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..kan jo kanskje være en fordel å ikke starte 1. januar?

Det er jo så mange nyttårsforsetter som sprekker - nå har du bare tilfeldigvis startet livsstilsendringen et stykke ut i januar ;)

 

1600 kcalorier for dagen går bra det - bare vær flink til å planlegge. Dette greier du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!

Jeg hadde en ganske lignende prosess kvelden/dagen før jeg startet på kurs. En rensende handling, nå er det bare "ja-ting" i huset her. Gjør det lettere å unngå fristelser.

 

Skal du gå på kurs eller jobbe alene?

 

Tusen takk!

Ja, jeg kan ikke ha fristelser i hus, i hvertfall ikke de første ukene. Går bedre når kostholdet er jobbet inn i hodet igjen, dem stakkars familien skal jo ikke lide for at mor har en spiseforstyrrelse ;-)

 

Jeg skal ikke gå på kurs, det har jeg gjort mange ganger før - så jeg "kan" opplegget og vet hva som fungerer. Har også bok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..kan jo kanskje være en fordel å ikke starte 1. januar?

Det er jo så mange nyttårsforsetter som sprekker - nå har du bare tilfeldigvis startet livsstilsendringen et stykke ut i januar ;)/>

 

1600 kcalorier for dagen går bra det - bare vær flink til å planlegge. Dette greier du :)/>

 

Tusen takk, ja jeg greier dette. Har bestemt meg, og planlagt første uken. Kommer jeg meg gjennom den skal det gå fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er dag 1 i gang.

Tallet på vekten lyste mot meg, og dommen er 128,5 kg......yey.

 

Jeg har en stor jobb foran meg, men jeg vil så gjerne klare det. Orker ikke å være så stor lenger. Det finnes ikke èn positiv ting med det.

 

Min gulrot er sydemtur i juli. Den er bestilt, og jeg akter å være ganske nærme 100tallet når vi drar midt i juli.

Hvordan skal jeg klare det? Jo - med riktig mengde mat og trening.

 

Ha en fin dag der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

Hei :) så godt å vite at vi er to som skal ned :) (og sikker enda fler)

jeg startet for en uke siden med beinhard trening, har veiedag på torsdager.

Også måtte jeg selvfølgelig smugvide meg i går og vekta har ikke rørt seg,

HVA GJØR JEG GALT ?? Tror rett og slett jeg trenger litt mer tid på meg,

men kjenner frustrasjonen bygge seg opp når andre her inne går ned flere kilo i uka...

Jaja, det er bare en ting og gjøre; JOBB HARDERE :)

 

Håper vi kan hjelpe hverandre med motivasjon og tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hvis du akkurat har begynt med beinhard trening kan det være en årsak til manglende vektnedgang. Etter at jeg begynte med det har ikke vekten gått noe fortere ned, men målene har begynt å gå mye mer inn - rett og slett fordi jeg har begynt å bygge muskler samtidig som jeg forbrenner fett. Dessuten er det gjerne sånn at hard trening, gangsperr etc gjerne gjør at kroppen holder på vann og sånne ting som også kan ha innvirkning. Så ikke baser alt på hva vekten sier, ta frem målebåndet også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

Hvis du akkurat har begynt med beinhard trening kan det være en årsak til manglende vektnedgang. Etter at jeg begynte med det har ikke vekten gått noe fortere ned, men målene har begynt å gå mye mer inn - rett og slett fordi jeg har begynt å bygge muskler samtidig som jeg forbrenner fett. Dessuten er det gjerne sånn at hard trening, gangsperr etc gjerne gjør at kroppen holder på vann og sånne ting som også kan ha innvirkning. Så ikke baser alt på hva vekten sier, ta frem målebåndet også! :)/>

 

Hurra !! tusen takk for supertips :)

jeg har gått inn 3 cm i midja og 1 på magen, d hær e jo ett steg videre ;)

 

Jeg har ikke startet på noe GR kurs, tenker at jeg må starte med en ting først, som å komme inn i treninga, også starte på kostholdet.. jeg er sånn som mannfolk, jeg kan ikke gjøre to ting samtidig, jeg må lære det over tid ;) hihi.. gleder meg til den treningsfrie dagen min er over så jeg kan svette litt i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Snart ferdig med dag 3, og det går fint. Føles utrolig godt å ha bestemt seg for å gå i gang med endringer i kostholdet :) Jada, jeg vet at det kommer vanskelige dager også, men akkurat nå går det bra. Bare det å gå i matbutikken uten å kjøpe med en hel masse sjokolade og godis føles allerede greit. Hurra!

 

Dagens meny:

 

Frokost - brødskiver + grønnsaker og yoghurt

Mellommåltid - knekkebrød og pære

Lunsj - brødskiver + grønnsaker og yoghurt

Middag - Fjorland laks...I know, men hadde dårlig tid ;-)

Kvelds - Knekkebrød og yoghurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/> så godt å vite at vi er to som skal ned :)/> (og sikker enda fler)

jeg startet for en uke siden med beinhard trening, har veiedag på torsdager.

Også måtte jeg selvfølgelig smugvide meg i går og vekta har ikke rørt seg,

HVA GJØR JEG GALT ?? Tror rett og slett jeg trenger litt mer tid på meg,

men kjenner frustrasjonen bygge seg opp når andre her inne går ned flere kilo i uka...

Jaja, det er bare en ting og gjøre; JOBB HARDERE :)/>

 

Håper vi kan hjelpe hverandre med motivasjon og tips ;)/>

 

Hei, hyggelig at du stikker innom tråden min :)

Høres ut som du trener for mye/hardt ja, da samler kroppen på vann.

Hvor mange kalorier spiser du hver dsg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hurra !! tusen takk for supertips :)/>

jeg har gått inn 3 cm i midja og 1 på magen, d hær e jo ett steg videre ;)/>

 

Jeg har ikke startet på noe GR kurs, tenker at jeg må starte med en ting først, som å komme inn i treninga, også starte på kostholdet.. jeg er sånn som mannfolk, jeg kan ikke gjøre to ting samtidig, jeg må lære det over tid ;)/> hihi.. gleder meg til den treningsfrie dagen min er over så jeg kan svette litt i morgen :D/>

Forresten - ikke glem å spise nok! Hvis du spiser for lite så er det feil og kan gjøre at kroppen ikke vil gi slipp på det man har for mye. Snikveiing er heller ikke bra, det beste er etter min mening å veie og måle en fast dag i uken. Og pass på at du måler omtrentlig samme sted hver gang! Easy mistake to make - been there done that. :)

 

Og to ting på en gang kan faktisk bli litt overveldende. Jeg har begynt på alt samtidig før uten at jeg har klart å opprettholde det over tid, og har følgelig gått opp igjen med renter når jeg har falt av alt samtidig. Denne gangen begynte jeg med det mentale, begynte deretter på kurs og så trening. Første kurs denne runden tok jeg i mars 2011, og begynte ikke å trene før i oktober 2012. Vel har jeg hatt pause i kursingen fra høsten -11 til mars -12, men likevel. Og nå når jeg har begynt å trene blir jeg ekstra motivert til å spise riktig fordi jeg ikke vil "ødelegge" alt jeg har forbrent på treningen, så det er jo en vinn-vinn situasjon. Og jeg føler også at motivasjonen er mye bedre siden jeg ikke har begynt på alt på en gang. Det er en stor greie å plutselig skulle velte om på hele livsstilen, så hvis du ikke føler deg klar for det gjør du det rette i å ta en ting av gangen. Det går nok fint etterhvert skal du se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

Hei, hyggelig at du stikker innom tråden min :)/>

Høres ut som du trener for mye/hardt ja, da samler kroppen på vann.

Hvor mange kalorier spiser du hver dsg?

 

Ja, det er godt mulig.. Som jeg skrev over her så har jeg ikke startet må noe kurs, men tar en ting av gangen, så jeg teller ikke kalorier. Jeg tenker i første omgang å spise litt mindre og oftere, samt ikke spise så fet mat :)

Problemet med å trene er jo at jeg blir så sykt sulten, jeg må jo virkelig holde meg i tøylene for å ikke spise mer en det jeg bruker til vanlig ;)

Når gar du veie dag ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt mulig.. Som jeg skrev over her så har jeg ikke startet må noe kurs, men tar en ting av gangen, så jeg teller ikke kalorier. Jeg tenker i første omgang å spise litt mindre og oftere, samt ikke spise så fet mat :)/>

Problemet med å trene er jo at jeg blir så sykt sulten, jeg må jo virkelig holde meg i tøylene for å ikke spise mer en det jeg bruker til vanlig ;)/>

Når gar du veie dag ? :)/>

 

 

Du får spare litt mat til etter treningen :)

Jeg veier meg hver dag ;-) Men registrerer hver mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får spare litt mat til etter treningen :)/>

Jeg veier meg hver dag ;-) Men registrerer hver mandag!

 

..jeg veier meg også nesten daglig i perioder. Sist jeg sjekket, var vekta lavest på onsdag morgen. Søndag kveld er likevel min veiedag, resten av snikveiingene er mer av nysgjerrighet.. Men når jeg våkner på onsdag morgen, føler jeg meg litt lettere enn resten av uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..jeg veier meg også nesten daglig i perioder. Sist jeg sjekket, var vekta lavest på onsdag morgen. Søndag kveld er likevel min veiedag, resten av snikveiingene er mer av nysgjerrighet.. Men når jeg våkner på onsdag morgen, føler jeg meg litt lettere enn resten av uka ;)/>

 

 

Hehe! Lenge leve nysgjerrigheten! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løøøøørdag!!

Første helg med nytt kosthold dere, og det går greit.

Vi har spist taco, orka ikke telle kaloriene, men spiste bare mye grønnsaker med karbonadedeig og tacosaus. Godt det også, jeg trenger ikke lefse, ost og rømme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

Løøøøørdag!!

Første helg med nytt kosthold dere, og det går greit.

Vi har spist taco, orka ikke telle kaloriene, men spiste bare mye grønnsaker med karbonadedeig og tacosaus. Godt det også, jeg trenger ikke lefse, ost og rømme :)/>

 

 

det var bra å høre iLife :D jeg spiste også taco i helga, men med lefse, ost og rømme.. hehe.. Er man på hyttetur så er man på hyttetur, tok det igjen med 2 skiturer i helga ;)

i morgen går turen på elkjøp for å kjøpe egen vekt.. nå er jeg lei av å leie meg på stamina :P

 

det som er sykt med vektnedgang er at alt sitter i hode, det er jeg HELT sikker på.

jeg har ikke gått ned så mye og ikke gått inn så mye, men jeg er allerede mer komfertabel med kroppen min :D jippii.. lenge leve hode ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var bra å høre iLife :D/> jeg spiste også taco i helga, men med lefse, ost og rømme.. hehe.. Er man på hyttetur så er man på hyttetur, tok det igjen med 2 skiturer i helga ;)/>

i morgen går turen på elkjøp for å kjøpe egen vekt.. nå er jeg lei av å leie meg på stamina :P/>

 

det som er sykt med vektnedgang er at alt sitter i hode, det er jeg HELT sikker på.

jeg har ikke gått ned så mye og ikke gått inn så mye, men jeg er allerede mer komfertabel med kroppen min :D/> jippii.. lenge leve hode ! :)/>

 

God morgen!

Din variant av taco er definitivt mye bedre!! Jeg gikk ikke skitur så godt jeg droppa "tilbehøret" ;-)

 

Klart det sitter i hodet, ingen tvil om det. Viktig å jobbe med det mentale på vei ned. For min del tror jeg at jeg må slutte å tenke på dette som en slankekur, men en varig endring....for det er jo ingen tvil om at jeg ikke kan gå tilbake til slik jeg levde før. Der er en grunn til at vekta endte på 128 kg.....*grøss* Men nå er jeg i gang, det føles bra!

God tur til elkjøp! Egen vekt er et must :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og første veiedag.

 

3 kilo ned, som forventet første uke. Forventer på ingen måte det samme fremover, det vet jeg av laaaang erfaring.

 

Nå: jobb :-)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! Greit at det ikke blir like mye hver uke (in our dreams, ikke sant? ;)/>), men det er likevel superkjekt med en flying start! Grattis med flott resultat.

 

3 kilo i uka ja. I wish! Da hadde første del av dette "sunt liv"-prosjektet vært over på 16 uker ;-) Nei, får nok ta det mer over langen, har jo brukt litt tid å energi på å få disse kiloene på meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

3 kilo i uka ja. I wish! Da hadde første del av dette "sunt liv"-prosjektet vært over på 16 uker ;-) Nei, får nok ta det mer over langen, har jo brukt litt tid å energi på å få disse kiloene på meg også!

 

 

3 kilo er jo supert !! grattis ;) jeg kommer etter med rasende fart :D

nå er vekta mi kjøpt og nå skal kiloene bare forsvinne :D

jeg gleder meg, jippiii :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

nei og nei og nei, hva skal jeg gjøre???

jag har snikveid meg nå på den nye vekta mi og jeg har gått opp 200 g.

og jeg har ikke gått inn noe mer i cm. hva skal jeg gjøre ? :(

er det en annen form for trening jeg burde gjøre? til nå så går det mye i mølla og generelle styrkeøvelser..

 

jeg er litt småfortvilt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Er det første gangen du veier deg på den nye vekten? Vekter har jo en tendens til å vise litt forskjellige tall, og derfor er det greit å alltid bruke den samme. Jeg gidder f.eks. ikke å låne vekt hvis jeg er på ferie, for jeg har ikke sammenligningsgrunnlag. Da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine en periode hadde vi tre forskjellige digitale vekter, som viste tre for skjellige tall med totalt nesten 2 kg forskjell....

Så lenge du spiser riktig og trener synes jeg ikke du skal gjøre noen endringer. Vekten går litt i rykk og napp, for egen del stod f.eks. vekten bom stille i flere dager i strekk for så plutselig å gå ned nesten ett kilo. Grunnen til at jeg har veid meg så ofte denne uken var at jeg ville prøve å finne ut hvilke utslag gangsperr kan ha på kroppen og følgelig også vekten. Rent bortsett fra det er snikveiing ikke det lureste fordi man gjerne kan bli litt fortvilet og komme på tanken å gi opp fordi ingen ting funker likevel. Been there, done that. Og ja - det er frustrerende når man føler at nedgangen ikke gjenspeiler innsatsen, men tro meg - det kommer! Litt tålmodighet, bare... :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...