Gå til innhold

iLife ^^,


Gjest MyLife
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest friskfisk

Er det første gangen du veier deg på den nye vekten? Vekter har jo en tendens til å vise litt forskjellige tall, og derfor er det greit å alltid bruke den samme. Jeg gidder f.eks. ikke å låne vekt hvis jeg er på ferie, for jeg har ikke sammenligningsgrunnlag. Da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine en periode hadde vi tre forskjellige digitale vekter, som viste tre for skjellige tall med totalt nesten 2 kg forskjell....

Så lenge du spiser riktig og trener synes jeg ikke du skal gjøre noen endringer. Vekten går litt i rykk og napp, for egen del stod f.eks. vekten bom stille i flere dager i strekk for så plutselig å gå ned nesten ett kilo. Grunnen til at jeg har veid meg så ofte denne uken var at jeg ville prøve å finne ut hvilke utslag gangsperr kan ha på kroppen og følgelig også vekten. Rent bortsett fra det er snikveiing ikke det lureste fordi man gjerne kan bli litt fortvilet og komme på tanken å gi opp fordi ingen ting funker likevel. Been there, done that. Og ja - det er frustrerende når man føler at nedgangen ikke gjenspeiler innsatsen, men tro meg - det kommer! Litt tålmodighet, bare... :)/> Lykke til!

 

 

Gud så mange flotte og vellvalgte ord. jeg synes du skal skrive en slankebok. jeg ble nesten litt inspirert av deg :) men det store spørsmålet er, hadde hangsperr noen innvirkninger på vekten ? :o jeg trur kanskje jeg må holde meg litt i skinnet på matfronten, for jeg er flink til å drikke sånn som cappucino og små halsdrops.. not good. en kan alltids bli bedre. :D gleder meg til å dra på treninga senere idag, jippiiiii :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg tror nok gangsperren hadde innvirkning, ja, for det var når den hadde sluppet helt at vekten plutselig gikk ned. Jeg var og trente i går og da jeg våknet hadde jeg ikke fått gangsperr enda, men likevel var jeg 0,3 eller 0,4 (husker ikke helt) mindre i dag enn ved offisiell veiing i går, men kan hende det spretter opp igjen i morgen siden gangsperren har begynt å komme nå. Men det er nok individuelt, akkurat som med mensen - da og går vekten opp for min del. Kroppen holder vel på vannet i begge tilfeller. Eller noe sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

Huffda, klokka et 02:45.. Og jeg er LYS våken... What to do???

Siden klokken er over 12 så anser jeg det som torsdag, og da va det jo på tide med ukas offesielle veiing ;) hihi .. har gått ned 600 gr. Og totalt 1 kg på to uker. Det er jeg faktisk fornøyd med!! Har ikke gått inn noen cm. Men trøster meg med at de kommer i neste uke ;)

Dette blir en fin start på helga :)

Foresten så måtte jeg ut å kjøpe meg ny trenings t-skjorte i går. Den ene jeg har er jo i vaskemaskiner hver dag. Så da tenkte jeg at det var på tide med litt avlastning ;)

Neste innkjøp blir ikke før 8 tallet vises på vekta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Torsdag allerede, skikkelig travel om dagen, så rekker ikke å tenke så mye på at jeg savner sjokolde :) Det er ok+.

 

Går fremdeles greid med andre ord, ikke de store utfordringene.

 

Jeg har ikke trent på tre kvart år nå, så det er noe som jeg må gjøre....snart.

Vet dere hva som er det dummeste? Jeg vegrer meg for å vise meg på treningssenteret!

Føler at jeg ikke passer inn med min store kropp...men jeg skal gjøre det, vet at styrketrening har en veldig god effekt når man skal forbrenne fett...og DET skal jeg jo i mengder ;-)

 

I morgen skal jeg finne fram treningsklærne og prøve de, finne det som ser minst ille ut....og i løpet av helga skal jeg bruke støttemedlemskapet mitt på treninga.

 

Sånn, da har jeg skrevet det, så da MÅ jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

Det høres supert ut iLife :D ikke tenk på størrelsen, finn noe å ha på deg som du føler deg litt fresh i :) da går alt lettere.. Kjøp deg en ny t-skjorte, det hjelper, det fant jeg ut av i allefall ;)

Skal du trene styrke på gruppetime eller sal ?

 

Lykke til iLife, jeg skal heie på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

Så bra å hør at det går rette veien, jeg var redd du hadde forlatt gruppa og oss andre her siden vi ikke hørte noe i helga :)

jeg har snikveid meg litt, og det er noen gram opp, men jeg forstår ikke hva som skjer med kroppen min, jeg trener, spiser regelmessig og bra mat, altså husmannkost rett og slett. ikke noe godt å snop. men jeg går ikke inn i cm :/ kjenner det er like før jeg mister motivasjon. hvor henter du motivasjon din fra iLife ?

 

Ha en fin mandag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å hør at det går rette veien, jeg var redd du hadde forlatt gruppa og oss andre her siden vi ikke hørte noe i helga :)/>

jeg har snikveid meg litt, og det er noen gram opp, men jeg forstår ikke hva som skjer med kroppen min, jeg trener, spiser regelmessig og bra mat, altså husmannkost rett og slett. ikke noe godt å snop. men jeg går ikke inn i cm :/ kjenner det er like før jeg mister motivasjon. hvor henter du motivasjon din fra iLife ?

 

Ha en fin mandag videre :)/>

 

 

Forlatt denne dagboka mi? Neida, kommer nok til å henge her en god stund framover. Trenger å skrive her for å holde fokus, siden jeg ikke går på kurs.

 

Vanskelig å si hvorfor du ikke går ned i vekt, men antagelig får du i den for mange kalorier? Teller du? Hvis ikke anbefaler jeg deg å gjøre det noen uker for å se hvor store porsjoner du kan ta for å gå ned.

Tror man skal ha et kaloriunderskudd på 500 om dagen.

 

Min motivasjon henter jeg ved å se meg i speilet, det holder lenge enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Forlatt denne dagboka mi? Neida, kommer nok til å henge her en god stund framover. Trenger å skrive her for å holde fokus, siden jeg ikke går på kurs.

 

Vanskelig å si hvorfor du ikke går ned i vekt, men antagelig får du i den for mange kalorier? Teller du? Hvis ikke anbefaler jeg deg å gjøre det noen uker for å se hvor store porsjoner du kan ta for å gå ned.

Tror man skal ha et kaloriunderskudd på 500 om dagen.

 

Min motivasjon henter jeg ved å se meg i speilet, det holder lenge enda :P/>

 

Jeg har stått i ro i 3 uker no.Det merkelige er at jeg visste det ville stoppe opp no for jeg slet med denne vekta når jeg gikk på kurs også. No har jeg begynt på treningstudio i tilegg til min time på tur hver dag etter jobb. Håper det blir likere da. Jeg er bare 1,8 kilo unna ett delmål. :rolleyes: :rolleyes:

Selv om vekta stod stille i 3 uker tok jeg frem målbåndet og det var da formodentlig 2 cm mindre rundt midjen. Min kamp har nettopp startet den, selv om 16 kilo er borte. Må vel bare snigle seg på vei nedover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stått i ro i 3 uker no.Det merkelige er at jeg visste det ville stoppe opp no for jeg slet med denne vekta når jeg gikk på kurs også. No har jeg begynt på treningstudio i tilegg til min time på tur hver dag etter jobb. Håper det blir likere da. Jeg er bare 1,8 kilo unna ett delmål. :rolleyes:/> :rolleyes:/>

Selv om vekta stod stille i 3 uker tok jeg frem målbåndet og det var da formodentlig 2 cm mindre rundt midjen. Min kamp har nettopp startet den, selv om 16 kilo er borte. Må vel bare snigle seg på vei nedover...

 

Da er det bare å ikke gi opp! Hold ut - det vil løsne igjen. Du vet sikkert at du gjør de riktige tingene og spiser riktig mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag!

 

Jeg må seriøst begynne å lage middagsplan. Sliter litt med å finne på noe som alle liker og som er såpass sunt at jeg kan spise med god samvittighet.....og kidsa syns det blir litt mye kyllingfilet ;)

 

Ellers går det greit, ingen store utfordringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

Jeg vil anbefale trines matblogg ;) det er masse deilig middagsmat der, jeg stikker innom bloggene hennes i lunsjen på jobb, så finner jeg ut hva som skal serveres til middag ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale trines matblogg ;)/> det er masse deilig middagsmat der, jeg stikker innom bloggene hennes i lunsjen på jobb, så finner jeg ut hva som skal serveres til middag ;D

 

Ohh, spennende, bra tips! Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...