Gå til innhold

Hvordan måler dere midjen?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvor og hvordan dere måler midjen. Til nå har jeg målt ca et par cm over navlen der jeg er størst, og målt når magen er helt sluppet ut. Måler veldig løst. Da er jeg 103 cm. Men et par andre jeg kjenner er (uten at jeg mener noe med det!) en god del større rundt magen enn meg, men får et mye mindre resultat. Så da lurer jeg på om jeg gjør det feil.. Er det sånn at man skal stramme litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Jeg lurer litt på hvor og hvordan dere måler midjen. Til nå har jeg målt ca et par cm over navlen der jeg er størst, og målt når magen er helt sluppet ut. Måler veldig løst. Da er jeg 103 cm. Men et par andre jeg kjenner er (uten at jeg mener noe med det!) en god del større rundt magen enn meg, men får et mye mindre resultat. Så da lurer jeg på om jeg gjør det feil.. Er det sånn at man skal stramme litt?

 

 

Hei!

Når du måler midja skal du måle der du er smalest :)

Hoftemålet skal du måle der du er bredest ca.. men midja er noen cm over navlen, der du svinger litt inn... (iallefall der jeg håper det skal svinge mer inn etterhvert...:P)

Prøv nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

På sidene her står det følgende:

 

Midje: Måles midtveis mellom hoftekammen og den nederste ribben, med avslappet mage på utpust

 

Hofte: Måles over hoftebenet ca 10 cm nedenfor midjen

 

Jeg tror egentlig ikke det viktigste er nøyaktig hvor du måler, men at du måler samme stedet hver gang. Selv har jeg midjen litt over navlen - vel er det innsvinget der, men magen stikker da litt ut likevel. ;) Hoftene tar jeg noen cm under navlen på det som jeg oppfatter som det bredeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

På sidene her står det følgende:

 

Midje: Måles midtveis mellom hoftekammen og den nederste ribben, med avslappet mage på utpust

 

Hofte: Måles over hoftebenet ca 10 cm nedenfor midjen

 

Jeg tror egentlig ikke det viktigste er nøyaktig hvor du måler, men at du måler samme stedet hver gang. Selv har jeg midjen litt over navlen - vel er det innsvinget der, men magen stikker da litt ut likevel. ;)/> Hoftene tar jeg noen cm under navlen på det som jeg oppfatter som det bredeste.

 

 

Ja, jeg er enig. Så lenge man måler på samme stedet hver gang så er det jo ett fett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...