Gå til innhold

It's not over before the fat lady sings


Gjest SjokkisJenta
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest SjokkisJenta

Hei, jeg er ny her inne og lurte på en ting.

 

Jeg er 172cm, veier ca. 110kg, er 25 år (blir 26 i år) og veeeeldig stillesittende.

Skal jeg da ligge på ca. 1900kcal om dagen da?

 

Jeg er som sagt ny her inne og har ikke vært noe flink å slanke meg før. Gått litt opp og ned, men det er altfor mange år siden jeg var under tresifret :( Så har en plan om at jeg skal komme meg under der snart.

Har du noen tips, råd eller noe annet du vil dele med meg - hadde jeg blitt kjempe glad :D

 

Hilsen

 

SjokkisJenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er ny her inne og lurte på en ting.

 

Jeg er 172cm, veier ca. 110kg, er 25 år (blir 26 i år) og veeeeldig stillesittende.

Skal jeg da ligge på ca. 1900kcal om dagen da?

 

Jeg er som sagt ny her inne og har ikke vært noe flink å slanke meg før. Gått litt opp og ned, men det er altfor mange år siden jeg var under tresifret :(/> Så har en plan om at jeg skal komme meg under der snart.

Har du noen tips, råd eller noe annet du vil dele med meg - hadde jeg blitt kjempe glad :D/>

 

Hilsen

 

SjokkisJenta

Hei. Jeg er 34 år, 172cm og veide 104 kg da jeg begynte. Også rimelig stillesittende, men har bestemt meg for å gå turer for å oppnå trimpoengene. Det går lettere etterhvert ;) Begynte med turer på 30-40 min. Nå varierer turene fra 1 time til 2 timer :)

 

Jeg havna på 1600kcal. Kalkulatoren ville ha mer, men det tror jeg for meg som person blir for mye, så justerte i systemet selv. Går fint ned i vekt, noen uker over 1 kg og noen på 3-500gr. (Da litt ut fra hvor flink jeg er i kosten og med turer)

 

Jeg sliter mer i forholdt til å spise nok tror jeg. Har en "gammel" uvane i kroppen å heller sulte meg, noe jeg arbeider mot. Da også koser/belønner/fortjener osv. de utskeielsene som dukker opp innimellom. Dette er årsaken til at denne metoden funker for meg. Nå holder jeg fokus på litt mer fysisk aktivitet, gjevne og gode måltider, ikke like snopete eller sulten innimellom som før, går gjevnt og rolig ned. Med en varig livsstilsendring. B)

 

Håper dette er med på å gi deg noen svar og kanskje litt motivasjon til å komme i gang. For meg funker det pr. som gullmedlem her inne, aktiv i forumet og egen vilje (varierer, men er absolutt ikke mulig å gi meg denne gangen ;) ) Masse lykke til :) Blir du aktiv her inne skal jeg heie på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjokkisJenta

Tusen takk for svar :)/> Jah alt hjelper og spesielt det at så mange lykkes her inne :D/>

Gøy og motiverende å lese alle suksesshistoriene :D/>

 

Jeg er ikke gullmedlem enda, tenkte prøve meg litt her først, før jeg evt.blir det..

Men har regnet ut at jeg bør spise rundt 1900kcal om dagen, kan det stemme?

Synes det er litt mye til å ikke være i noe aktivitet nesten..

Jeg sliter også med å spise lite og ofte, noe jeg gjorde helt motsatt av før.. 1-2-3 ganger om dagen og mye + sjokolade og snop og andre ting :/

 

Når jeg registrerer maten min, kommer det opp en runding med L, N og J bakom.. regner med det står for Ja-mat, nei-mat og litt-mat? Er det noen plass men kan se liste over hva som er hva, eller må man kanskje være gullmedlem da?

 

Kjekt å høre fra deg Mokka-Mor :)Hører gjerne mer, om hvordan det går med deg :)/>

Jeg skal heie på deg også :D/> Har du satt deg noe mål om hvor mye du skal gå ned, eller er det bare generelt livsstil endring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)/>/> Jah alt hjelper og spesielt det at så mange lykkes her inne :D/>/>

Gøy og motiverende å lese alle suksesshistoriene :D/>/>

 

Jeg er ikke gullmedlem enda, tenkte prøve meg litt her først, før jeg evt.blir det..

Men har regnet ut at jeg bør spise rundt 1900kcal om dagen, kan det stemme?

Synes det er litt mye til å ikke være i noe aktivitet nesten..

Jeg sliter også med å spise lite og ofte, noe jeg gjorde helt motsatt av før.. 1-2-3 ganger om dagen og mye + sjokolade og snop og andre ting :/

 

Når jeg registrerer maten min, kommer det opp en runding med L, N og J bakom.. regner med det står for Ja-mat, nei-mat og litt-mat? Er det noen plass men kan se liste over hva som er hva, eller må man kanskje være gullmedlem da?

 

Kjekt å høre fra deg Mokka-Mor :)Hører gjerne mer, om hvordan det går med deg :)/>/>

Jeg skal heie på deg også :D/>/> Har du satt deg noe mål om hvor mye du skal gå ned, eller er det bare generelt livsstil endring?

Som du ser av tickeren min, er hovedmåler 30kg. Delemål er 10kg fra januar til påske. Er på god vei med minus 6kg til nå. Men jeg stresser ikke, for jeg ønsker at det skal vare.

 

Når det gjelder ditt utregnede Kcal, har jeg kanskje ville prøvd meg på 16-1700 i 2 uker for å se hvilken effekt der har for deg.....l j n har du forstått riktig. Har ikke funnet noen oversikt på matvarer slik du lurer på.

 

Vi snakkes mer om du fortsetter her inne. God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjokkisJenta

Nå har det gått noen dager og det har igrunn gått greit. Enda litt usikker på hvor mye jeg bør spise og med litt dårlig døgnrytme om dagen.. Så har jeg lagt på mellom 1100-1800 kcal på det minste og det meste. Tror det forsvant en kilo forrige uke, men "tror" ikke helt på det enda.. Har mensen nå, så kan være det og vann bare. Men får se fremover. ;)

 

Har fortsatt spist litt sjokolade, men ikke på langtnært så mye som før :) Ble påskeegg forrige helg, et par biter med mørk sjokolade. Har gått til innkjøp av Lett-is med sjokoladesmak, så skal prøve å begrense meg der også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjokkisJenta

Hvor finner dere den Meny kalkulatoren?:)/>

 

Veier 109 og har havnet på 1700 kcal perr dag på en annen kalkis;)

 

 

Hei! Jeg fant formelen i et innlegg her inne og regnet ut selv.. Så derfor er jeg litt usikker. Jeg fikk 1900kcal når jeg regnet ut. Jeg har kun gratis versjonen her inne, men jeg tror de som betaler kan legge inn vekt, høyde o.l, så får de opp kcal og meny :)

 

Går du eller skal du gå på kurs? :)

 

Veier også 109kg og skal ned til 75kg ca. (tror jeg).. Har ikke veid det siden barneskolen/ungdomskolen engang sikkert. Så er ikke helt sikker på hva jeg vil veie, men vil jo ha en normal bmi hvertfall.. Så det er vel mellom 65-70kg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det stemmer at de som går på kurs eller betaler har en kalorikalkulator eller hva man skal kalle det. Man finner det under Roede-klubben og min profil og deretter min meny. Om medlemmer som ikke går på kurs/betaler har tilgang til denne vet jeg ikke.

Og du har brukt formelen og den sier 1900, så stemmer sikkert det. Du kan jo regne på nytt med flere/færre trimpoeng f.eks. og se om det vil utgjøre stor endring. Men det er ikke uvanlig at man skal ligge på et såpass høyt kaloritall når man skal ned veldig mange kilo. Du kan jo uansett prøve et par uke og heller justere ned dersom du merker at det er for mye. Og da mener jeg ikke merke det er for mye i form av at du ikke klarer å spise så mye, men i form av at du ikke endrer vekt og/eller mål.

 

BMI er for øvrig en ting som bør tas med en klype salt. Selv har jeg vært på en InBody720-måling som måler sammensetningen av kroppen - fett, muskelmasse, vann etc. I følge den og min daværende kroppsammensetning veie ca. 4 kg over det som BMI'en sier at er normalvekt. For andre ville det gjerne vært motsatt. Poenget er at BMI er en indikasjon og ikke en fasit - prøv dere frem og så merker dere når dere begynner å bli fornøyd. :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg fant formelen i et innlegg her inne og regnet ut selv.. Så derfor er jeg litt usikker. Jeg fikk 1900kcal når jeg regnet ut. Jeg har kun gratis versjonen her inne, men jeg tror de som betaler kan legge inn vekt, høyde o.l, så får de opp kcal og meny :)/>

 

Går du eller skal du gå på kurs? :)/>

 

Veier også 109kg og skal ned til 75kg ca. (tror jeg).. Har ikke veid det siden barneskolen/ungdomskolen engang sikkert. Så er ikke helt sikker på hva jeg vil veie, men vil jo ha en normal bmi hvertfall.. Så det er vel mellom 65-70kg. ;)/>

 

 

stemmer at man får en del andre funksjoner når mann er sån gullmedem:)

jeg går ikke på kurs,men har gått ned 15 kg før på grete rode før:) lå på 1900 kcal når jeg trente masse,nå går jeg bare turer hverdag;) vente litt med hard kjøret,fikk baby i slutten av desember 25.12 så fikk beskjed av lege å ta det litt rolig:)

 

morro at vi har samm mål og veier det samme:) hvor gammel er du:)? har du en veie dag?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjokkisJenta

BMI er for øvrig en ting som bør tas med en klype salt. Selv har jeg vært på en InBody720-måling som måler sammensetningen av kroppen - fett, muskelmasse, vann etc. I følge den og min daværende kroppsammensetning veie ca. 4 kg over det som BMI'en sier at er normalvekt. For andre ville det gjerne vært motsatt. Poenget er at BMI er en indikasjon og ikke en fasit - prøv dere frem og så merker dere når dere begynner å bli fornøyd. :)/>

 

 

Tusen takk Krusmynte :)

 

Har vel i snitt spist rundt 1500-1600 kcal disse to ukene, så får gi det litt tid å se hvordan det går. Hvis ikke får jeg justere opp litt. Tror jeg regnet 1900kcal uten treningspoeng..?! Hmm.. Litt usikker på dette her enda.. Håper jeg verken spiser for lite eller for mye.

 

Det med BMI har du helt rett i. Men siden jeg ikke har vært normalvektig siden jeg var lita, så tar jeg det som et utgangspunkt. Normal BMI. Men er ikke sikkert jeg kommer til å gå ned like mye som planlagt, får se etterhvert og hva jeg trives med. Skal forresten også ta en BodyAnalyse om noen dager. Gleder meg litt, selvom jeg vet resultatet kommer til å være svimlende :/ Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjokkisJenta

stemmer at man får en del andre funksjoner når mann er sån gullmedem:)

jeg går ikke på kurs,men har gått ned 15 kg før på grete rode før:) lå på 1900 kcal når jeg trente masse,nå går jeg bare turer hverdag;) vente litt med hard kjøret,fikk baby i slutten av desember 25.12 så fikk beskjed av lege å ta det litt rolig:)

 

morro at vi har samm mål og veier det samme:) hvor gammel er du:)? har du en veie dag?:)/>/>

 

Aha, så bra da. Da har du jo vært kjempe flink allerede da ;)/>

Skjønner godt du må ta det litt med ro, når du har unge :)/> Kose deg og nyte babytiden du da :)/>

 

Jah, var litt morro det :)/> Jeg er 25, blir 26 i sommer. Du da?

Har ikke helt bestemt meg for veiedag enda, er vel egentlig det samme. Men bør vel kanskje veie meg samme dag hver uke, så jeg ikke går å veier meg hele tiden :P/> Hehe..

Når har du veie dag da, om du har noe fast dag?

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så bra da. Da har du jo vært kjempe flink allerede da ;)/>/>

Skjønner godt du må ta det litt med ro, når du har unge :)/>/> Kose deg og nyte babytiden du da :)/>/>

 

Jah, var litt morro det :)/>/> Jeg er 25, blir 26 i sommer. Du da?

Har ikke helt bestemt meg for veiedag enda, er vel egentlig det samme. Men bør vel kanskje veie meg samme dag hver uke, så jeg ikke går å veier meg hele tiden :P/>/> Hehe..

Når har du veie dag da, om du har noe fast dag?

 

weight.png

 

aah;) da er vi jo enda mer gjevne:) er 25 jeg å,blir 26 i november:)

Har veie dah på søndager;) veldig greit,da må jeg liksom være litt ekstra streng mot meg selv i helgene også:) Hvor i landet bor du:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjokkisJenta

aah;) da er vi jo enda mer gjevne:) er 25 jeg å,blir 26 i november:)

Har veie dah på søndager;) veldig greit,da må jeg liksom være litt ekstra streng mot meg selv i helgene også:)/> Hvor i landet bor du:)?

 

Hehe, så morsomt da :)

Er greit å ha det søndag da, da har man det jo i tankene :)

Jeg begynte 17.-18 februar så veide meg da, og sist helg og en gang i uken.. Så tror jeg må ja veie dag i helgen jeg også. Er jo greit med søndag, siden det er siste dagen i uka.

Har blitt litt mye nå ikveld.. Spist taco til middag i dag, var så sykt sulten så spiste tre små tacolefser med tilbehør. Så ble det to stykker med sjokoladekake til dessert/lørdagsgodt. :/

 

Hvordan har helgen din gått da?

 

Jeg bor i Bergen jeg, du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så morsomt da :)/>

Er greit å ha det søndag da, da har man det jo i tankene :)/>

Jeg begynte 17.-18 februar så veide meg da, og sist helg og en gang i uken.. Så tror jeg må ja veie dag i helgen jeg også. Er jo greit med søndag, siden det er siste dagen i uka.

Har blitt litt mye nå ikveld.. Spist taco til middag i dag, var så sykt sulten så spiste tre små tacolefser med tilbehør. Så ble det to stykker med sjokoladekake til dessert/lørdagsgodt. :/

 

Hvordan har helgen din gått da?

 

Jeg bor i Bergen jeg, du da? :)/>

 

Helgen min har gått veldig bra:) null snoop eller usunne ting,og det har gitt resultat på vekta!:D ned 2,8 kg denna uka,så det skal jeg jaggu si meg fornøyd med!:D

 

Kjenner til den der at man fort kan spise akkuratt litt for mye av taco ja:p det er jo så sabla godt!:D Du får gjerne dele resultatet ditt for uka!:)

 

Bor i Drammen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjokkisJenta

Helgen min har gått veldig bra:) null snoop eller usunne ting,og det har gitt resultat på vekta!:D/> ned 2,8 kg denna uka,så det skal jeg jaggu si meg fornøyd med!:D/>

 

Kjenner til den der at man fort kan spise akkuratt litt for mye av taco ja:p det er jo så sabla godt!:D/> Du får gjerne dele resultatet ditt for uka!:)/>

 

Bor i Drammen!:)/>

 

Såå flink du er, det er jo kjempe bra :D

Jeg heier på deg!! :)

 

Var nettopp å veide meg, å er 108kg enda :( Digitalevekta viste litt mindre, men den manuelle viste fortsatt 108kg, så får vel stole på den..

 

Er veldig usikker på om jeg spiser for mye eller for lite :/ Har Vært sulten i to uker snart, prøvd å spise sunt (lite og ofte), prøvd å ikke spise godteri (som jeg heller ikke har gjort.. Bortsett fra to små stk sjokoladekake og en liten sjokolade sist helg, kun drukket vann og melk). Har gått turer og trent litt i tillegg.

Ai, aih... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå flink du er, det er jo kjempe bra :D/>

Jeg heier på deg!! :)/>

 

Var nettopp å veide meg, å er 108kg enda :(/> Digitalevekta viste litt mindre, men den manuelle viste fortsatt 108kg, så får vel stole på den..

 

Er veldig usikker på om jeg spiser for mye eller for lite :/ Har Vært sulten i to uker snart, prøvd å spise sunt (lite og ofte), prøvd å ikke spise godteri (som jeg heller ikke har gjort.. Bortsett fra to små stk sjokoladekake og en liten sjokolade sist helg, kun drukket vann og melk). Har gått turer og trent litt i tillegg.

Ai, aih... :(/>

Om jeg har lest riktig i tråden har du ligget på 1500-1600kcal i uka i snitt og holdt vekta i stede for reduksjon. Du hadde vel regnet deg til 1900kcal? Kanskje du rett og slett spiser for lite? Selv merker jeg at jeg er mer sulten rund tid for nytt måltid og jeg spiser gjevnt. Men blir også raskere mett når jeg spiser enn før. Klarer ikke like store posjoner som jeg kunne pakke inn tidligere ;) Så hos meg har det nok mye å si hva jeg spiser..... Kanskje du i 2 uker skal øke på kcal i døgnet å se om det har effekt for vekta?

 

Ikke gi opp i allefall. Du må bare finne den rette mengden for deg ;) Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjokkisJenta

Om jeg har lest riktig i tråden har du ligget på 1500-1600kcal i uka i snitt og holdt vekta i stede for reduksjon. Du hadde vel regnet deg til 1900kcal? Kanskje du rett og slett spiser for lite? Selv merker jeg at jeg er mer sulten rund tid for nytt måltid og jeg spiser gjevnt. Men blir også raskere mett når jeg spiser enn før. Klarer ikke like store posjoner som jeg kunne pakke inn tidligere ;)/> Så hos meg har det nok mye å si hva jeg spiser..... Kanskje du i 2 uker skal øke på kcal i døgnet å se om det har effekt for vekta?

 

Ikke gi opp i allefall. Du må bare finne den rette mengden for deg ;)/> Lykke til videre.

 

Har i snitt lagt på 15-1600kcal ja..noen dager mindre og et par dager litt mer. Prøver så godt jeg kan å spis sunt, lite og ofte. Å klarer meg vel sånn passe. Men kan prøve å øke litt, å se. Håper det kommer noen resultater, om ikke et bittelite et i hvertfall ;) *Prøve å holde motivasjonen oppe*

  • Bra innlegg! 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

 

 

Skal forresten også ta en BodyAnalyse om noen dager. Gleder meg litt, selvom jeg vet resultatet kommer til å være svimlende :/ Hehe..

 

Hei!

Det er ikke sikkert det blir så ille som du tror.

Jeg tok en sånn i fjor og tenkte at den kom til å vise at jeg skulle ned til ca 64kg eller noe. Men jeg har visstnok mye muskler, helt i øvre del av normalområdet. Derfor bør ikke jeg gå så langt ned om jeg samtidig greier å beholde muskelmassen. Så jeg justerte målet mitt fra 64 til 68. Da ble det plutselig mer oppnåelig. Ambisiøst men oppnåelig.

Det er veldig greit å ha ting svart på hvitt.

Lykke til, og vis oss gjerne resultatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå flink du er, det er jo kjempe bra :D/>

Jeg heier på deg!! :)/>

 

Var nettopp å veide meg, å er 108kg enda :(/> Digitalevekta viste litt mindre, men den manuelle viste fortsatt 108kg, så får vel stole på den..

 

Er veldig usikker på om jeg spiser for mye eller for lite :/ Har Vært sulten i to uker snart, prøvd å spise sunt (lite og ofte), prøvd å ikke spise godteri (som jeg heller ikke har gjort.. Bortsett fra to små stk sjokoladekake og en liten sjokolade sist helg, kun drukket vann og melk). Har gått turer og trent litt i tillegg.

Ai, aih... :(/>

 

Tror du spiser for lite kcal i løpet av dagen:) prøv en uke med mellom 1800 til 1900 kcal å se om du får fart på sakene!:) den der du spiser 1600 kcal er standar som allltid kommer opp,me det er mer for de som skal holde vekten og ikke for de som skal ned!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjokkisJenta

Hei!

Det er ikke sikkert det blir så ille som du tror.

Jeg tok en sånn i fjor og tenkte at den kom til å vise at jeg skulle ned til ca 64kg eller noe. Men jeg har visstnok mye muskler, helt i øvre del av normalområdet. Derfor bør ikke jeg gå så langt ned om jeg samtidig greier å beholde muskelmassen. Så jeg justerte målet mitt fra 64 til 68. Da ble det plutselig mer oppnåelig. Ambisiøst men oppnåelig.

Det er veldig greit å ha ting svart på hvitt.

Lykke til, og vis oss gjerne resultatene.

 

Ok, så bra da :) Folk er jo forskjellige, så er jo greit å få sjekket det. Er jo synd om man mister mye muskelmasse.. Er jo ikke det som er poenget ;) Hehe..

Tenker bare på hvor overvektig jeg er og hvor dårlig form jeg er i.. Men nå ser jeg ikke så "svart" på det.. Gleder meg litt og skal dele resultatet med dere etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjokkisJenta

Tror du spiser for lite kcal i løpet av dagen:) prøv en uke med mellom 1800 til 1900 kcal å se om du får fart på sakene!:)/> den der du spiser 1600 kcal er standar som allltid kommer opp,me det er mer for de som skal holde vekten og ikke for de som skal ned!:)/>

 

Takk for svar :) Da skal jeg prøve å spise litt fler kalorier i de neste dagene/ukene å se om det skjer noe :D Blir litt utålmodig når det ikke skjer noe, for er veeeldig motivert akkurat nå :)

Så håper det skjer noe snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du spiser for lite kcal i løpet av dagen:) prøv en uke med mellom 1800 til 1900 kcal å se om du får fart på sakene!:)/> den der du spiser 1600 kcal er standar som allltid kommer opp,me det er mer for de som skal holde vekten og ikke for de som skal ned!:)/>

Hos meg kommer det opp 1900kcal, men det er bare 2-3 kg til kalkulatoren går ned til 1600kcal. Jeg har selv valgt å gå ned til 1600kcal pr dag menyen for å få inn denne vanen. Kommer ann på hvor mye en har i forhold til.... aktivitet, trimpoeng osv. Men tror også hun bør øke i forhold til sin situasjon om det ikke har noen effekt av å ligge på 1600kcal ;) Se om det ikke skjer litt endringer da :) Lykke til, heier på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...