Gå til innhold

nå eller aldri......


Gjest aloe
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, hiver meg på her.

Nå går gruppekurset mot slutten og jeg vil prøve meg her, hvordan dette fungerer.

 

har gått ned 3 kg til nå, :)/>/> men har mange igjen!! Skulle så gjerne vært noen kilo lettere til vi skal til Syden i mai!!!

 

Skal vi konkurrere litt?? :)/>/>

 

Hilsen optimisten :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er med :) jeg har også gått ned 3 kg, og tenkte jeg skulle ha som mål å gå ned 4-5 kg til før påske. Er ikke sikkert jeg klarer det, men det hadde vært UTROLIG deilig å komme under 80 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>/>

 

Jeg henger gjerne på her. Er helt ny, har aldri gått på gr kurs, men skal starte 6.mars. Har en drøm om å gå ned 18 kg. Skulle gjerne ha gått ned til de 18 kg til sommeren men vet at det ikke er realistisk :blink:/>/>

Gifter meg til sommeren så vil gjerne gå ned hvertfall 8 kilo.

Har to barn, yngste er nå snart 11 mnd gammel og neste uke begynner jeg å jobbe igjen etter endt svangerskapspermisjon :unsure:/>/> :)/>/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne bli med dere. Går på nett-kurs , tre uker er tilbakelagt. 1,6 kg ned i vekt. Men har masse igjen. Jeg skal til Madeira i uke 14, da skal jeg spise masse deilig frukt, det skal bli herlig. Ta live med ro og prøve vanngymnastikk. B)/> Jeg syns at vi er flinke alle sammen. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skøy at så mange hiver seg på. Ja, vi er knallflinke alle sammen.

Dette er virkelig inspirerende, og jeg vet vi greier målene når vi gjør det sammen.

 

Jeg fant plutselig ut at jeg måtte bli mine uvaner bevisst og gripe fatt i de FØRST!! Da vil det andre komme automatisk.

 

Denne siste uken har jeg 11,4 trimpoeng!!! Det er jeg kjempestolt av. Har bestemt meg for å gå min 30 min til dagen!! Er ikke noe flink med styrketrening, men har kjøpt dvd'n og strikk, så jeg er i startgropa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skøy at så mange hiver seg på. Ja, vi er knallflinke alle sammen.

Dette er virkelig inspirerende, og jeg vet vi greier målene når vi gjør det sammen.

 

Jeg fant plutselig ut at jeg måtte bli mine uvaner bevisst og gripe fatt i de FØRST!! Da vil det andre komme automatisk.

 

Denne siste uken har jeg 11,4 trimpoeng!!! Det er jeg kjempestolt av. Har bestemt meg for å gå min 30 min til dagen!! Er ikke noe flink med styrketrening, men har kjøpt dvd'n og strikk, så jeg er i startgropa ;)

Har som mål og gå ned 3 kg til påske.

 

Hilsen optimisten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Koselig at vi er flere som støtter hverandre. Det er best å ha realistiske mål. Jeg har 20-25 kg extra. Men om jeg klarer 0,5 kg i uken så er jeg fornøyd. Vi har egentlig spist veldig sunt mat i de siste 10 årene, men for mye. Og så har jeg hatt dager med masse sjokolade , is og andre godsaker. Jeg kan ikke gå eller løpe, så mindre kalorier er løsninger for meg. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Koselig at vi er flere som støtter hverandre. Det er best å ha realistiske mål. Jeg har 20-25 kg extra. Men om jeg klarer 0,5 kg i uken så er jeg fornøyd. Vi har egentlig spist veldig sunt mat i de siste 10 årene, men for mye. Og så har jeg hatt dager med masse sjokolade , is og andre godsaker. Jeg kan ikke gå eller løpe, så mindre kalorier er løsninger for meg. :huh:/>/>

 

 

Hei, hei!!

Helt enig med deg, 0,5 i uka er knallbra! Det er også mitt ønske, så får det ta den tiden det tar.

 

Min far sa en gang: "Jenta mi, du kan spise alt, men det er ikke nødvendig å spise OPP alt."

Så enkelt kan det gjøres. Sammen er vi DYNAMITT. :D

Ha en fortreffelig dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Attiir55

Hei. Det er sol ute og våren er på vei. Gå ut en tur i sola og kjenne at strålene varmer. Jeg skal kjøre en tur med scooteren etter jobben. B)

Jeg har gått ned 200 gram siden mandag, må passe på at vekta går ikke opp i helga. Litt rødvin på lørdag må jeg unne meg. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei :rolleyes:

 

I dag har jeg hatt besøk,koselig besøk :D Det ble litt hjemmebakst, bl.a kringle og hjemmebakt brød. Ja, ja, det er fredag, sol og flott vær. Må jo ha litt selv om jeg er på vektreduksjon :P

Må i hvertfall ikke stresse med de kiloene, da går de i alle fall ikke av!!

 

God helg til alle sammen. Snakkes. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

Jeg hiver meg veldig gjerne med på denne tråden! Jeg har 20 kilo jeg vil ta av, men har bestemt meg for å sette delmål på 5 kilo om gangen.

 

Jeg er medisinstudent og alenemor til to barn, hvorav den ene har leukemi..så det er mye å henge fingrene i, og ikke alltid lett å få hverdagen til å gå opp. Jeg syns det er vanskelig å finne tid til trening, og da mister jeg motivasjon i matveien også. Det går mye i usunn mat..og det hjalp absolutt ikke at jeg sluttet å snuse for en måned siden. Er sikker på at jeg har godt opp 3 kilo siden det..MEN.NÅ.ER.DET.NOK!

 

Jeg har så inderlig lyst til å føle meg mer vel til sommeren. Nå er det nesten sånn at jeg gruer meg til sommeren..gruer meg til å finne frem sommerklær, og vil helst gjemme meg i vintertøy hele året. Jeg orker ikke å føle det sånn lenger, og nå SKAL jeg gjøre noe med det!!

 

Mål:

Vekt i dag: 92,5 kilo

Delmål 1: 87,5 kilo innen 2.april (ned 5 kilo)

Delmål 2: 82,5 kilo innen 7.mai (ned 10 kilo)

Delmål 3: 77,5 innen 11.juni (ned 15 kilo)

MÅL: 72,5 kilo innen 16.juli (ned 20 kilo)

 

Mine grunner til å gå ned i vekt:

1. Jeg vil føle meg fin!

2. Jeg vil ta vare på helsen min

3. Jeg vil være med aktiv med barn og kjæreste

4. Som overvektig føler jeg meg veldig uvel i møte med pasienter. En lege skal jo være et godt forbilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!!

I dag er det mandag, sol og fint vær. Alt ligger tilrette for en god dag :lol:/>/>

Veide meg i dag, -100 gr!!! Nei, det er nå eller aldri!!

Jeg skal ned 20 kg, og veier nå 106!

Regner 0,5 i uken og tar 5 kg om gangen = 10 uker.

 

Paloma:

Jeg hiver meg på din plan. Flott oppsett og oversiktelig. :)/>/> Jeg er ikke flink til slikt, så det var en styrelse at du delte det med meg :D/>/>

 

Her er min plan:

Mål:

Vekt i dag: 106,4 kilo

Delmål 1: 101,4 kilo innen 6 mai (ned 5 kilo)

Delmål 2: 96,4 kilo innen 8.juli (ned 10 kilo)

Delmål 3: 91,4 innen 9.september (ned 15 kilo)

MÅL: 86,4 kilo innen 11.november (ned 20 kilo)

 

Slutta å røyke for snart 3 år siden. Det er en del uvaner som skal legges bort i forbindelse med det. Bl.a lese mindre, drive mindre med handarbeid og heller bruke tiden til mer aktivitet. Går 30-60 min tur hver eller annenhver dag, men hvor mye er det jeg putter inn igjen???? Må skrive ned, tror jeg.

 

Har også problem med å skille mellom kjesk og sult. Der må jeg trimme hjernen og finne de rette argumentene for å få slå ned "kjesktankene".

 

Uke 10 - uke 20 = 5 kg!!! Dette er mitt første delmål, for da reiser vi til Kroatia i uke 21. SKAL VÆRE 5 KG LETTERE DA!!!!!! NOE SÅ DEILIG!!!!!!!!!

 

Jeg vil føle meg vel, ta vare på helsa og være i god form !!!

Jeg ønsker å være et forbilde for andre som sliter med overvekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei alle sammen :D/>

 

Har nettopp hatt besøk av ei veninne som også sliter med vekta. Hun er av en helt annen dimensjon enn meg, men vi skal ned like mye for det. Hennes kilo henger like "fast" som mine, og vi sliter med de sammen tankene. Det handler om å endre tankevirksomhet - snu mat og sult til noe positivt og vite med seg selv at "det springer ikke av", så vi kan bare ta det med ro. Det er mer enn nok mat til seinere også :D/>

 

For tiden får jeg ikke gått så mye da jeg har vært gjennom en operasjon, men om 2 uker regner jeg med jeg er i full sving. Det skal bli DEILIG!!!! Inntil da må jeg holde fokuset på hva og hvor mye jeg putter i meg :)/> :rolleyes:/>

 

Det er mellom ørene det sitter B)/> Jeg vet at om det er bare noen få gram eller mange hundre gram i minus, så er alt i rett retning BRA!!! Da er jeg fornøyd!! :D/> :D/> :D/>

Ønsker alle en fortreffelig ettermiddag :rolleyes:/>

 

Hilsen Optimisten ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

Det var visst ikke det samme å veie seg på kvelden og på kursleders vekt, hehe..så startvekten justeres til 93,3 .. jaja!! kjør på :P

 

 

Vekt:

Startdag, 05.03: 93,3 kg

 

Trening:

Fullført dag 3 av 30 day shred! :-)

 

 

Mål:

Vekt start: 93,3 kilo

Delmål 1: 88,3 kilo innen 2.april (ned 5,8 kilo)

Delmål 2: 83,3 kilo innen 7.mai (ned 10 kilo)

Delmål 3: 78,3 innen 11.juni (ned 15 kilo)

MÅL: 73,3 kilo innen 16.juli (ned 20 kilo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Paloma

 

Logga på treningsprogrammet ditt og det er kjempefint. Skal også bruke det. Tusen takk for godt tips!

 

I tillegg kjøpte jeg meg strikk og dvd'en på shoppen til Rohde. Den er også veldig fin :D

 

Skal ta det i bruk bare jeg blir bra etter sykehusoppholdet. Inntaket av mat og div går veldig bra. Det er mellom ørene det sitter. Småsnakker med meg selv når jeg spiser og spør hodet når det er nok.

Det er en bok som heter "tenk deg slank", og det er faktisk sant :) !!Det går an!! :rolleyes:

 

Gleder meg til å ta opp kampen om kiloene sammen med deg og utveksle erfaringene.

 

Sammen er vi dynamitt, dette skal gå bra :-)

Hilsen Optimisten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Attiir55

Hei.

Det går ikke så verst. -200gr. Totalt -3 kg. Håper å se 86,?? snart. Hos oss er det mannen som handler maten og da er jeg skjermet fra fristelser som iskrem, lakris og andre godsaker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei alle sammen og skøy at vi er blitt en gjeng som vil dra hverandre i rett retning :)/>

 

Hørte akkurat på radioen at lavkarbo ikke er bra for helsen. Dette er noe vi har visst lenge. "For mye og for lite skjemmer alle ting ut", er det noe som heter.

 

Jeg er kjempeglad for at vi sammen kan gå ned i vekt med vår daglige kost, og slipper å gjøre både hokus og pokus!

Det jeg jobber med er å få hodet til å spille på lag med resten av kroppen! Det er ikke alltid like lett med alle de fristelsene som er der ute, og tankene sier noe, men fornuften noe annet. Det er hele tiden en "krig" mellom de to, men den krigen skal fornuften vinne, det bestemmer jeg, for her handler det om helse og velvære.

 

Tenk den dagen vi alle er i mål! Som jeg gleder meg!!! :D/> Og så må vi huske på at uansett mye eller lite i minus så er det i rett retning!! Jippi for det!!

 

Ønsker dere alle en kjempegod dag!

 

Hilsen Optimisten :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det går ikke så verst. -200gr. Totalt -3 kg. Håper å se 86,?? snart. Hos oss er det mannen som handler maten og da er jeg skjermet fra fristelser som iskrem, lakris og andre godsaker. ;)/>/>

 

 

 

 

Hei hei! Dette er jo kjempebra!!! Det er rett retning og på rett vei!! Jippi. Samme her, jeg hadde -100gr sist uke. Ikke mye, men i rett retning. Her tenker vi positivt. Knall bra!! Dette greier du.

 

Hilsen optimisten :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tertit

HEI!

 

Falt visst ut av dette "slankegreiene" litt, utrolig hvordan noen dager med vinterferie kan få det til å bli SÅÅÅ tungt å komme igang igjen. Selv når man vet hvor lett det egentlig går å spise det man skal (og ikke snoke skapene tomme som jeg har gjort noen dager nå....)

Vel det gir i allefall ikke noen vektnedgang. Heldigvis ikke noe opp heller!

 

Det er nå akkurat 3 uker til påskeferie og de ukene skal jeg være flink, det innebærer å registrere alt jeg spiser og trene 3-4 dager i uka. Nå som snøen snart er borte er det bare å ta på seg joggeskoa og komme seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei alle sammen!

 

Gleder meg sinnsykt til våren, til snøen og glatta er borte. I dag skal jeg gå meg en tur! Det er sol og fint. Det blir en rolig tur, da jeg må være forsiktig, men tenker som så at "all forskjellig aktivitet er bedre enn å sitte fullstendig still". :rolleyes:/>

 

Denne helga får jeg besøk av min søster. Det blir nok et hjemmebakt kakestykke eller noe, men det kan jeg spise. Trenger ikke å spise opp hele stykket, det går an å spare noe til seinere om jeg får lyst på. Det er veldig greitt når det er JEG som bestemmer og ikke de "dumme" tankene som vil "lure" meg. :)/> Det handler om å ta styringen over egen kropp og helse.

 

Derfor er det så greitt med Grete Roede, her kan vi spise absolutt alt, men ikke OPP alt!

 

Ønsker dere alle en fin, fin dag :D/>

Hilsen Optimisten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Attiir55

Hei. Fredag skal jeg på kino, og da er fristelsene der.... Jeg for studere bøkene og se hva skal jeg kjøpe. Har dere tips.

I høst 2012 prøvde jeg Lavkarbo mat. Jeg fikk tilkjørt hjem alle måltidene for 4 uker, men det tok ikke lang tid før jeg var lei av maten og grudde til å spise den.I Grete Røde`s kokebok er det masse delikate retter som jeg kommer til å bruke flittig i fremtiden. :)

Jeg gleder meg også til våren og sommeren. Da skal jeg kjøre lange turer langs elva, ha med meg frukt isteden for iskrem eller kjeks. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

Hei hei! Dette er jo kjempebra!!! Det er rett retning og på rett vei!! Jippi. Samme her, jeg hadde -100gr sist uke. Ikke mye, men i rett retning. Her tenker vi positivt. Knall bra!! Dette greier du.

 

Hilsen optimisten :D/>/>

 

100 gram ned er bedre enn 100 gram opp!! Viktig å finne glede i de små tallene også, alle monner drar, jenter! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!

Huff, i går kveld var jeg kjesken!! :o/> Hadde lyst på ALT.

Tok meg en halv hjemmebak muffins. Halvparten var NOK, men jeg spiste den veeeeldig seint. Bedre det enn sjokolade og chips, mener nå jeg. Etter det var alt sug borte. :D:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

Hei, hei alle sammen!

 

Gleder meg sinnsykt til våren, til snøen og glatta er borte. I dag skal jeg gå meg en tur! Det er sol og fint. Det blir en rolig tur, da jeg må være forsiktig, men tenker som så at "all forskjellig aktivitet er bedre enn å sitte fullstendig still". :rolleyes:/>/>

 

Denne helga får jeg besøk av min søster. Det blir nok et hjemmebakt kakestykke eller noe, men det kan jeg spise. Trenger ikke å spise opp hele stykket, det går an å spare noe til seinere om jeg får lyst på. Det er veldig greitt når det er JEG som bestemmer og ikke de "dumme" tankene som vil "lure" meg. :)/>/> Det handler om å ta styringen over egen kropp og helse.

 

Derfor er det så greitt med Grete Roede, her kan vi spise absolutt alt, men ikke OPP alt!

 

Ønsker dere alle en fin, fin dag :D/>/>

Hilsen Optimisten

 

 

Hvordan har det gått med søsterbesøk i helgen? :-) Jeg har hatt en fin første uke på kurs, og jeg har så langt 9,2 trimpoeng! Og enda er det tre hele dager igjen før veiing tirsdag kveld. Gleder meg faktisk til veiing, fordi jeg føler at jeg har vært skikkelig flink og at jeg måå ha gått ned en del! Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med søsterbesøk i helgen? :-) Jeg har hatt en fin første uke på kurs, og jeg har så langt 9,2 trimpoeng! Og enda er det tre hele dager igjen før veiing tirsdag kveld. Gleder meg faktisk til veiing, fordi jeg føler at jeg har vært skikkelig flink og at jeg måå ha gått ned en del! Spennende :)/>/>/>

 

 

Det gikk bra med søsterbesøk :)/>/> Ble veldig lite utenomspising, heldigvis. Har ikke vært flink til å ta gåturene mine. Har hatt unnskyldning med at det er så kaldt. Føler at helsa holder bedre nå etter operasjonen, og er klar til "svetteturer" til uka. Det skal bli godt, savner de.

Må si jeg er spent til veiing til onsdag, men det får bli som det blir :unsure:/>/> Skal nok ta igjen det forsømte. Vi er mange i konkurransen, så det skal bli spennende med alle oss :)/>

 

Du har jo vært kjempeflink. Skikkelig gira, det smitter. Tusen takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...