Gå til innhold

10 kilo skal av, noen som vil være med?


Gjest gizmoen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest gizmoen

Hei

 

Jeg skal begynne et nytt og bedre liv og lurte på om det er noen her inne som har lyst til og henge på?

 

Jeg fikk en liten jente i januar og er nå motivert til og endre livsstilen min. Jeg tenkte og begynne med 10 kilo ned, men skal ned ivertfall 20.

Så si fra viss du vil henge på og dra lasset sammen med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Eg blir gjerne med :)

 

Eg er ei dame på 42år, med samboer og 2 tenåringsbarn. Har gått opp og ned i vekt dei siste 20 åra og bestemte meg for 1,5 år sidan at no var det nok. Gjekk ned nesten 15 kilo frå august 2011 til mai 2012. Har dessverre gått opp igjen ein del og må no skjerpe meg!

 

Har ca. 12 kilo igjen til eg trur eg blir fornøgd. Vekta stoppa på 91,9 kilo forrige mandag :( og håper å vere nede igjen på 85 før ferien. Så får eg ta resten seinare.

 

Følger du grete roede sitt opplegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gizmoen

Hei

 

Så kjekt at du vil være med :) Eg prøver og følge grete roede sitt opplegg men tek nok ei stund før eg kjem inn i rutinar trur eg.

Men eg har to hundar som treng trim så ut og gå må eg ivertfall.

 

I dag har eg gått 9 km og eg gjekk vel ca 3 km i går meinar eg.

 

Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er en jente på 29 år.

Jeg har en gutt på 19 månder giftet meg i romjulen.

Forvilet meg opp på vekta i går og fikk et lite sjokk.

Viste ikke at ting hadde sklidd så til de grader ut jeg er nå 86 kg det er 8 kg høyerer enn min verste vekt til nå og her skal noe helt klart gjøres. Jeg skal også ned 20 kg, men begynner gjerne med 10.

 

Kommer til og veie mat denne første uken tok 30 day shred i dag for å komme i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg blir gjerne med!

Jeg er 36 år, 172 cm høy og veier i dag 81 kg. Helst vil jeg ned til 68 kg men jeg har første mål å gå ned med 8 kg til 73 kg innen 1 juli.

 

Jeg er alenemor til to barn og har dessverre ikke så mye tid til trening på treningstudio etc for tiden men jeg kommer til å ta noe styrketrening hjemme på stuegulvet for å stramme opp kroppen litt. Mest fokus skal jeg ha på maten. Jeg er svar for noe søtt om kvelden og det er nok min største last, så her må jeg jobbe hardt med meg selv. Så skal jeg også kutte ut pepsi max som jeg drikker alt for mye av! Nå sitter jeg her med siste glasset og skal nå kun drikke det i helgene framover.

 

Så kort oppsummert har jeg satt meg følgende mål:

  • Målvekt per 01.07.2013: 73 kg
  • Legge om vanene til å spise sunne matvarer / snacks på kveldene
  • Kun drikke pepsi max i helgene

 

Jeg gleder meg til dette, det er fint å være flere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenemoren

Hei hei :)/>

 

Jeg vil gjerne henge meg på her, hvis det er greit.

Er en dame på snart 40 som drømmer om å bli 40 and fabolous ;)/>

Hadde en runde på Grete Roede-kurs i fjor og tok av 6 kg, har nå 12 kg igjen som jeg skal ta litt gradvis.

Er 1.64 høy og har som endelig mål å veie 65 kg.

 

Første delmål er under 70 og håper å nå det til i midten av juni da turen går til Kreta for feiring av 40-års dag.

 

Jeg starter i dag og har veiedag altså da om mandagen.

 

Heia oss!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gizmoen

Hei igjen :)

 

Så flott at dere vil være med alle sammen :)

Litt om meg selv, Jeg er 32 år og har en liten jente på 7 uker, mann og to hunder, så en kan godt si at jeg har nok og gjøre om dagen. Har også planer om og komme meg igjennom fagskolen til høsten, men vi får se om jeg får noen gode rutiner først.

Ellers så vil jeg nå si at jeg er alt for glad i det søte, men jeg skal for en gangs skyld greie dette her.

 

Jeg gikk ned 6 kilo da jeg gikk gravid og det er jo veldig bra, men har nok igjen ca 30 kilo før jeg er der jeg egentlig har lyst til og være, men tar litt om gangen. Er ikke bra og gape over for mye i gangen.

 

Jeg har satt veiedag på torsdager, men kan hende jeg burde endre det til mandager, vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, jeg føler meg veldig motivert nå så jeg tror jeg skal lykkes. Er spent på om jeg klarer det innen den fristen jeg har satt meg.

Jeg har veiedag på mandager, føler kanskje at jeg må ta meg mer sammen i helgen da så jeg satser på at det funker!

Har vært flink på min første dag og helte ut pepsi maxen fra kjøleskapet og spiste nettopp litt kyllingwok som var til overs fra middag, til kveldsmat. Så nå er jeg passe mett og har ikke lyst på noe søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OleBrum

Så flott å sjå at så mange blir med. Håper vi får til en tråd med masse aktivitet :) Mandag er min vegedag og resultatet i dag vart 90, 7 kilo. Det betyr nedgang på 1, 2 kilo :) Har ikkje ete sjokolade på2 daga :)

 

Følger roede sitt opplegg, men med 2 tenåringar i hus veg eg ikkje maten. Ønsker ikkje å ha så stort fokus på vekt foran ungane. Trener spinning og styrke 2 gongar i veka, og prøver elles å gå langrenn eller gå tur så ofte eg kan. Har vel egentlig fleire laster; sjokolade, godteri og litt for store porsjonar med middag... Til saman blir det alt for mykje!

 

Veit godt korleis eg skal gå ned, men det kan vere litt vanskeleg å klare det. No fokuserer eg på at bikinisesongen kjem raskare enn vi aner. Litt kjekt å sjå bra ut då :)

 

Lykke til alle sammen :) Spent på resultata :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenemoren

Jeg ser at jeg må gjøre noen justeringer her ja :blink: og at det kan ta litt tid å komme inn i de gode vanene igjen som jeg fikk i fjor med GR-kurs.

Har som mål å ligge på en rundt 1500 kcal for dagen, det gikk ikke i dag!!! Det jeg imidlertid klarte i dag var å notere alt jeg spiste, spise 4 måltider på tross av at jeg var hjemme, drikke nok vann og å holde meg unna sjokolade.

 

Mine utfordringer er : Sukker (er skikkelig sukkerjunkie, så klarer ikke å bare spise LITT sjokolade, det er nesten litt "alt eller ingenting"...Så har som mål å bli sukkerfri for jeg tror ikke at jeg noen gang vil klare å bare spise litt!

En annen utfordring er å spise lite og ofte og å få i meg frokost hver dag, er ikke spesielt sulten om morgenen (i motsetning til om kvelden...)

 

Så nå tar jeg tidlig kveld rett og slett for å unngå å spise mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi123

Hei jenter, er det plass til en til?

 

Jeg er 28 år, student for tiden, 173cm og veide igår 75,9kg. Jeg har nok alltid ligget på grensen til overvektig, men hadde for 3-4 år siden er periode hvor jeg veide 70kg, og da følte jeg meg så bra! Vil dit igjen! Nå skal jeg gifte meg i august, så jeg har jo en kjempe gulrot som motivasjon:)

 

Akkurat nå har jeg det utrolig travelt med skole, og har mer enn nok med praksis og arbeidskrav, men har heldigvis en hund så jeg får beveget meg litt allikevel. Tidsmessig blir det veldig mye bedre etter påske, da SKAL jeg komme igang med treningen også. Håper å bli motivert av dere!:)

 

Min største utfordring er porsjoner. Spiser ofte, og det jeg spiser er ofte sunn mat, men jeg forsyner meg for mye. Er altfor ofte stappmett:/ Har også en sånn "alt eller ingenting" holdning til godteri. Har derfor valgt ingenting, og har vært "godtefri" siden nyttår. Hardt de to første ukene, men så har det faktisk gått veldig greit!

 

1.delmål: 73kg

2.delmål: 70kg

Endelig mål: 65kg

 

Veiedag på mandager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenemoren

Dag 3 nærmer seg slutten og jeg er veldig klar og motivert for dette!! Det har gått ganske greit i dag, kommer til å få noen kcal over dagsrasjon..Men det er til å leve med så tidlig i opplegget..Det er noe med å få det under huden igjen!!

 

Ingen sjokolade i dag heller, fornøyd med det :D

 

Når maten og kaloriinntaket er på plass så er neste steg på programmet og bli systematisk med trening!!

 

Så planen er klar iallefall ;) ;)

 

Heia oss!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager inn i slankingen har hatt et litt over et trimpoeng hver dag.

Syns maten går fint forventer ikke den helt store vektreduksjonen denne uken, men håper på en cm her og der.

 

Bestilte en mini step maskin som kom i dag så nå er planen å forsette med 30 day shred for så å ta en rund på ministeppern til jeg får 2 trimpoeng hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maibrud13

heisann

jeg blir gjerne med her.

jeg er en dame på 45 år bosatt i akershus. har en samboer og en datter på 7 år og alt for mange kilo og dra på...skal ned rundt 12 kilo.

har tidligere gått ned 30kilo,men plutselig var nesten 20 av dem på igjen gitt...

så nye tak er satt i gang... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii :) kan jeg også være med her ? Jeg er en jente på 27 år som i lengre tid har hatt et stort ønske om å gå ned i vekt. Jeg har vært helt normalvektig som barn og ungdom , men i de siste årene har jeg bare lagt på meg mer og mer. Går på Grete Roede nettkurs maxi nå og er fornøyd det , men trenger å holde motivasjonen oppe og er ute etter å kunne dele erfainger her på forumet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første uken over for meg.

Klokket inn på 1585 kcal i snitt intatt av anbefalt 1600.

Trimpoeng 14 altså to i snitt.

Fikk 3 cm nedgang rundt livet er svært godt fornøyd med det.

Så fikk jeg 1,9 kg vektnedgang, den har jeg litt vanskelig for å tro det er nok en kombinasjon av vann og avleirnger som fiberrik kost har fjernet. Var artig å se tallet uansett.

 

Så da er det på ny uke. Må nok gutse på denne uka og for i påsken skal jeg til London og der kommer jeg bare til å tenke kos.

 

Velkommen Lyng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uken gikk over all forventing for meg!

Jeg klarte å kutte ut all pepsi max og godterispising alle hverdagene som planlagt.

Når lørdag kom koste jeg meg med litt sjokolade og pesi max slik at jeg har noe å se fram til.

 

Jeg hadde ikke noe godterisug. Startet alle dagene med to lavkarbo brødskiver og de fyller godt opp. Tror de bidrar til at jeg får en god start på dagen og dermed klarte jeg å spise litt mindre mengde på måltidene utover dagen.

 

Resultat: -1,6 kg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempe bra da ! det er viktig med en god start :) så flink du har vært Teni. Selv spiser jeg havregrøt til frokost, men er en skikkelig brødmoms jeg egentlig :P hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt veiedag og jeg veide det samme som forrige gang , men til gjengjeld har jeg mistet 3 cm i midjemål. Er kjempefornøyd med det jeg. Jeg synes det er bra nok og jeg

har nådd delmålet mitt! yoho

 

Snart er det lunsj og da blir det grovt rundstykke med egg og kaviar nammm

 

Har dere tenkt på å lage noen delmål eller premier på veien ? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delmål 1 er å komme inn i de tre buksene jeg kjøpte i høst som var blitt for små til vennina mi fikk tid til å legge de opp. Premien der er at jeg har tre nye bukser.

 

Delmål to er å komme inn i den kjolen som jeg kjøpte på nett, men som jen jen sydde for liten. Premien der er litt tricky siden det er en gala kjole sp jeg vet ikke når jeg kan bruke den.

 

Delmål 3 vet jeg ikke enda. Kanskje trenningstøy.

 

størelse 38 er det egentlig hovedmålet også premien der er å kjøpe nye klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy ! det hørtes ut som du hadde planene klare for en stund fremover ;)

Jeg har laget meg et delmål bare ennå og det er å dra på en tur med veninnen min , hvor vi spiser ute og bare koser oss, det gleder jeg meg til. Tenkte på at jeg skulle lage noen flere delmål , så jeg har noe å se frem til:) Hovedmål er kanskje å ta piercing i navlen hvis jeg tør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må vist jeg henge meg på 3 barns mamma på 42 har en fjortis og tvillinger på 8:-) Har nå bestemt meg! Gikk ned 10 kg med Roede i 2004. Men nå er jeg tilbake til start og vel så det desverre...

Veier rett over 90 og skal ikke videre opp og målet i første omgang er å komme under 85, og så under 80 . Har meldt meg på nettkurs som starter rett over påske, og gleder meg til å komme igang. Trening er blitt forsømt de siste årene... men har fått hund og får somregel gleden av å ta " lang-turen" daglig. Skal prøve å gjøre den litt mer intens med litt jogg intervall. Skal også prøve konseptet sykle til jobb, men har nesten 2 mil til jobb så den sitter litt langt inne. Gleder meg til å bli kjent med dere andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på vinkveld med jentene fra barselgruppen min i går.

Trivelig det, men i dag førte jeg inn hva jeg hadde spist og drukket.

Tiltross for at jeg holdt meg unna godtesålen så intok jeg nok kalorier for 2 dager i går.

Det er kanskje gammelt nytt for dere andre, men en flaske vin er 1000 kcal.

 

Og nå er påsken her så blir en uke med utskeielser i london også, men satser på å starte på ny frisk etter påske. Da har jeg en og en halv månde på meg før mai og konfirmasjoner hoper seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn :-)

Hei!

 

Ser det allerede er mange som har slengt seg på dette forumet.. Har dere plass til en til?

 

Jeg var med på et Roede-kurs i høst og gikk ned noen kilo. Har holdt vekten, men ikke gått noe ned på egenhånd. Har fortsatt en liten vei og gå - nærmere bestemt 10 kilo - så dette passer perfekt. Jeg er student og er mye på skolen så min største utfordring er å ta med nok mat slik at man ikke må ty til å kjøpe usunne løsninger. Det er også snart eksamensperiode, så må passe på også da.

 

Så bra mange av dere er godt i gang. Tenk så deilig om 10 kilo før sommeren faktisk går. Da hadde jeg blitt så glad :D:D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke jeg helt klar over at det var så mye i en flaske vin. Da går det jo med mange kalorier ja. Man må jo gi seg selv lov til å kose seg iblant også.

Det gjelder å ha hodet med seg assa , så godt gjort av deg å ikke spise godtriet som sto fremme da !

 

Ønsker deg en kjempefin tur til London :) ! og kos deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...