Gå til innhold

Neste steg.


Gjest Evie

Anbefalte innlegg

Først må jeg si: den kaloritellinga, den gidder jeg ikke. Det må da gå an å komme ned i vekt uten det?

 

Etter jul kutta jeg snopet (godteri). Da jeg registrerte meg her for to uker siden, begynte jeg å bevege meg så å si hver dag. Fikk bestilt Aerobikkvideoen på "butikken". Fredag hadde jeg feber, og da orket jeg ikke å trene. Samtidig begynte jeg å spise oftere. Men jeg fortsatte med samme porsjoner. Fra i morgen har jeg bestemt meg for å halvere porsjonen til middag (ellers spiser jeg jo bare 1-2 brødskiver eller 1 frukt/gulrot). Det er 3 timer til neste måltid, og man sulter da ikke ihjel om man ikke spsier seg helt mett, har jeg bestemt meg for. Så da får vi bare se om jeg har viljestyrke nok. Og det SKAL jeg ha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du er skikkelig gira - det er et supert utganspunkt !! Denne tellinga på kcal synes nok noe "tungvindt" ut når man ikke har gjort det før , men jeg synes det ble en vane ganske så fort !! Men når det er sagt , så er det helt sikkert mulig å gå ned i vekt uten "telling". Pass bare på så du får i deg nok mat ! Ønsker deg masse lykkev til , og håper etter vært å få høre hvordan det går med deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe problem for meg å få i meg nok mat. Jeg fikk en Grethe Rode bok i fjor. Oppskriftene der for enkeltporsjoner var ikke engang halvparten av det jeg spiser nå :(

Det er 3 ting som er hovedutfordringene mine.

1. Kutte ned på mengden mat til middag

2. Slutte med snop

3. Begynne å bevege meg mer.

 

Og forresten begynte jeg i dag med å kutte i mengden til middag. Hvorfor utsette til i morgen det man kan gjøre i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra Evie. Om du bare trimmer, og er i aktivitet ca 30 min hver dag går du ned i vekt, selv om du spiser akurat det samme som du spiste uka før du begynte å ta av. Du vil selvsagt få et raskere vekttap om du kombinerer trimaktiviteter med et lavere inntak av kalorier. Jeg tror at de som tar av mye på kort tid, gjennom intens trening og lavt kaloriinntak ofte legger like fort på seg når de har nådd målvekta.

 

Tror det er mye bedre å spise sunt og ta av ved hjelp av trim. Tror også det er lettere å beholde vekta når en når målvekta, da en kan redusere trimaktivteten til en dag eller to i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arne.

Enig med det du sier der. Og med å spise mindre, og det samme som før, minsker jeg jo magesekk- størelsen også etter hvert.

Jeg spiser egentlig ganske sundt til vanlig. Mye magert kjøtt, kylling og noen Greth Rode oppskrifter som jeg synes er gode. Jeg bruker sjelden saus på maten min. Problemet er mengden mat, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ArneSK

Jeg vet ikke om du leste innlegget jeg hadde om at jeg hadde lagt på meg i gjennomsnitt 1,12 kg pr år de siste 13 årene. Dvs ca 8400 kcal pr år hadde lagt seg rundt magen. Om jeg disse årene hadde gått en tur på en halv time pr uke, hadde jeg ikke lagt på meg. Hadde jeg gått to turer på en halv time, eller forlenget den ene turen til en time vil ja gått ned ca 1 kg pr år.

 

Jeg hadde da spist og drukket som normalt disse årene, uten å ha tenkt på hva jeg puttet i meg. Det er så lite som skal til for å få balanse mellom inntak av kcal og forbruk av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Hei

Jeg er ny på Grete Rode og har nettopp handlet for en uke, vasket kjøleskapet og prøver å regne ut hvor mange kcal det er i alt jeg skal spise.

Jeg kjente meg igjen i dette at kiloene lister seg på- og plutselig er det krise!

Mitt mål er å gå ned 32kg, så her er det bare å ta det piano.

Jeg har satt opp belønninger underveis.

Mitt store mål er å kjøpe meg en flott bunad i en flott størrelse - helt til slutt!

Nå er jeg 95 kilo og jeg har bestemt meg for at nå skal jeg klare dette.

 

Jeg synes de nye kursbøkene er veldig bra! For 12 år siden gikk jeg noen uker på et jurs og det likte jeg ikke noe særlig.

Er det noen her inne som trimmer sammen?

 

Med vennlig hilsen Bente10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det du gjør er feil, det er så klart fullt mulig å gå ned uten å bli helt nazi på kaloritelling, men jeg vil bare si at det hjalp meg veldig.

Jeg synes det var skikkelig stress og bare slit å skulle drive å veie mat osv, men de ukene jeg har hatt full kontroll på inntaket mitt merker jeg STOR forskjell på vekta.

 

Pluss at jeg har vendt meg helt til det, og det aller meste trenger jeg ikke veie opp lenger fordi jeg har det meste i hodet. Det funker i alle fall for meg, så tenkte jeg bare skulle si at det er mest en vanesak, hvis du skulle ombestemme deg og gi det et forsøk^^

(Ellers er det jo mulig å bare registrere sånn ca, skader ikke om du vingler med en 2-300 kcal, så lenge du vet at du ikke havner langt over 2000)

 

Men det ser uansett ut som du klarer deg fint da, så de ter jo bra=) Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...