Gå til innhold

Vil du bli min medvandrer?


Gjest Solstråle70
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Solstråle70

Hei :) .

 

Jeg er ei dame på 42 år som har altfor mange kilo og slite med. Jeg har meldt meg på nett-kurs og ønsker via forumet å komme i kontakt med noen som vil vandre sammen med meg. Fint om du er en som vet du kommer innom her flere ganger i uken slik at vi kan dele tanker og erfaringer underveis.

 

Jeg har tenkt å ta dette i rolig tempo og ønsker å gjøre dette som en livsstilendring. Jeg vil gjerne være med å heie deg frem og håper du kan heie på meg. Sammen er vi sterke!

 

Ønsker deg en fin mandag :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråle70

Hei :).

 

Supert at du er her!

 

Til nå går det greit. Jeg er på nettkurs. Tredje uken nå :). Trøblet litt i starten, men nå synes jeg der går rimelig greit. Stresser litt med å få spist hver tredje time.... I går gikk det helt skeis og da spiste jeg litt jeg ikke burde ha spist ;). Ja, ja sånn blir det vel noen ganger :).

 

Jeg har ikke kommet i gang med trening. Det er veldig dumt, men døgnet skulle visst hatt flere timer noen ganger. Vært litt hektisk her. Skjønner at trening må inn på "ukeplanen" slik at det er en del av hverdagen min. I ettermiddag var jeg ute og hoppet tau med ungene. De trodde ikke jeg skulle klare det og ble like overrasket som meg da jeg klarte å henge med ;). Så da er jeg i gang :). Håper å få kjøpt meg en ny sykkel slik at jeg kan få syklet dit jeg skal.

 

Hvordan går det med deg?

Er du i gang med kurs? Og trening?

 

Heier på deg!

 

Ønsker deg en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Jeg begynte på kurs denne uken - nettkurs. Føler det forplikter. Så sykler jeg til og fra jobb og tar trapper, går til butikken, henter i barnehagen med vogn - så får jeg en liten gåtur i tillegg. Du må lure inn fysisk aktivitet når du allikevel skal forflytte deg.... (tror jeg-det funker for meg). Sykkel er vidunderlig og slett ikke slitsomt når mantar det rolig og veldig skånsomt for kroppen. Så gøy du hoppet tau! Det blir mer av denslags. Kanskje du kan gå raskt ved siden når de sykler? Jeg synes jeg spiser bra, men har bare holdt på noen dager. Føler meg sunnere når jeg spiser sunt. Lykke til - fint om du skriver når det 'ikke' går bra - så skal du få noen oppmuntrende ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråle70

Hei :).

 

Så flink du er som går og sykler så mye :). Jeg har blitt flink til å ta trapper der det er heis, parkere lengre unna når jeg er og handler osv. I dag har jeg vært og sett på sykkel :). Er klar for å kjøpe når lønnen kommer :).

 

Jeg klarer ikke å følge planene helt hver dag, men har bestemt meg for å ikke stresse. Det dukker opp uforutsette ting som gjør at det ikke blir helt som planlagt. Denne uken har vært superhektisk og middagene har ikke blitt helt som jeg hadde tenkt. Men jeg har holdt meg til anbefalt kaloriinntak. Vet med meg selv at med bedre planlegging og sunnere matvarer i kjøleskapet hadde det blitt enda bedre. Bedre og bedre dag for dag :).

 

Jeg har kuttet ut sukker i teen og drikker mye vann. Tok et glass brus i går og kjente meg helt klissete i munnen ;). Hurra!!! Det er bra!

 

Var på cafe i dag og klarte fint å hoppe over kaker :). Spiste en salat med reker og tok en smoothie. Har gått ned litt disse ukene og ville ikke ødelegge det :). Veldig god følelese etterpå!

 

Nei, nå må jeg bake litt. Har en barnebursdag her i morgen. Ønsker deg en fin ettermiddag og kveld :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Håper barnebursdagen var koselig!

Kjøpr deg sykkel når du får lønn - sykle for å handle, sykle til jobb? - skånsomt for kroppen og gratis trening når man forflytter seg likevel. Kanskje du har lang vei til jobb - da er det litt vanskelig... Fint du spiser riktig mengde kcal og er underveis til å få bedre 'innhold' - men det lover bra at du tar sunne valg når du ellers ville 'skeiet ut' - stå på - før på vektnedgangen her så skal du få oppløftende ord enten det går opp eller allerhelst ned. Vi ønsker alle en rask vektnedgang, men det kan være usunt og holder ikke i lengden, her er det tiden som hjelper. Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Hei!

 

Jeg henger meg gjerne på her! Er 26 år og har en uke igjen av mitt andre nettkurs, må ta en pause etter dette fordi jeg ikke har penger akkurat nå, men planen er å begynne på igjen. Tenkte å være her da, for å få litt "press" på meg ;)/> Har til nå gått ned 7,8 kg og gått inn 56 cm. Har veiedag mandag, enn dere? :)/>

 

Jeg bestemte meg å for å ikke stresse med å få alt til med en gang. Ikke sikkert det fungerer for deg, men jeg bestemte meg for å ha ett mål hver uke. En uke var det å spise regelmessig, en annen å drikke nok vann osv. Tilslutt ble det enklere å få til "alt" uten å måtte tenkte alt for mye på det.

 

Kjempelurt å få inn litt trening sammen med barna og ellers i hverdagen :)/> Hvordan går det nå med det å spise hver 3. time?

 

Håper dere har en fin dag! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråle70

Hei igjen :).

 

Har ikke fått vært her på noen dager... Går litt i ett her ;). Barnebursdagen gikk veldig bra :). Hadde gått ned 0,6 kg denne uken og er fornøyd med det :). Har veiedag på mandager jeg også. Hvordan har det gått med dere?

 

Sykepleieren: Så bra at du har gått ned så mye! Gratulerer! Jeg skjønner det med å ha råd/ikke ha råd, men du har fått en god start og jeg heier på deg når du skal klare deg på egenhånd :).

 

Jeg sliter skikkelig med å få spist hver 3. time og å få spist nok. De første ukene gikk det rimelig greit, men de siste dagene har det vært veldig hektisk her og det er vanskelig å få det til å passe i dagens gjøremål....

 

God ide å ta et mål i uken!

 

Jeg har ikke kommet helt i gang med trening heller, men i dag har jeg hatt en treningsøkt her hjemme :). Fikk kjøpt meg en bok av Kari Jaquesson på tilbud (49 kr) i helgen. Den hadde mange fine øvelser man kan gjør hjemme. Det var supert, for jeg finner ikke tid til å dra ut og trene for tiden.

 

Nå er jeg klar for å finne sengen :).

Ønsker dere en god natt og en fin dag i morgen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Så flink du har vært - et skritt av gangen er tingen, men jeg tror du kommer til å få det så mye bedre om du kommer i gang med fysisk aktivitet - gå tur med musikk i ørene? - hver dag - gode sko og gå raskt, finn deg en bakke for å få opp pulsen - bare gå - raskt. Gå en time? Det vil vises på vekten og muskulaturen blir opprettholdt.

Hvor mye har du gått ned i vekt og hva er målet ditt?

Ha en superfin og aktiv uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Hei :)/>

 

Takk skal du ha! Det kjennes på klærne, veldig moro og motiverende! Så fint at du og har mandag som veiedag, passer jo bra! Flott resultat du hadde denne uken! Jeg gikk ned 0,4 kg igår, fornøyd med det, har vært på ett "platå" en stund, håper det slipper nå.

 

Så bra du er kommet igang med trening, trening hjemme fungerer jo bra! Finnes mange videoer av øvelser en kan gjøre på nett som passe å gjøre hjemme. Har du noe du trener med hjemme? Ball, strikk eller lignende? Jeg trener på treningssenter, men bruker faktisk stor ball halve styrketreningen min, kjempegod trening! :)/> Har faktisk vært på styrketrening idag, også har jeg avtale med en venninne om tur og lunsj i morgen.

 

Jeg har noen wasa, crisp and cereals i skuffen som jeg kan ta med i vesken hvis jeg skal vekk slik at jeg har noe lett å spise om det går for mange timer. Anbefales, står sammen med knekkebrød i butikken. Wasa knekkebrød er også ett godt alternativ!

 

Håper dere har en fin dag :)/>

 

:)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråle70

Hei :).

 

Sykepleieren: Gratulerer med vektnedgang :). Bra jobba! Jeg har ikke noe jeg trener med her hjemme. Øvelsene i boken jeg kjøpte er øvelser man ikke trenger utstyr for å utføre. Den boken var et kupp :).

 

 

Gullmedaljekandidaten: Jeg veier 105 kg nå. Har gått ned ca 1.7 kg etter oppstarten her. Jeg har et mål som er å komme ned til 80 kg i første omgang. Så får jeg sette nye mål etter det. Hva veier du og hva er målet ditt?

 

Jeg synes det er vanskelig å få gått turer. Med jobb og barn som skal på aktiviteter, så strekker ikke timene i døgnet alltid til. Derfor er jeg veldig glad for å ha funnet den boken. Da får jeg i alle fall gjort noe styrketrening her hjemme :). Så nå er jeg i gang :). Har heldigvis ikke en stillesittende jobb. Er i full aktivitet på jobben. Har foressten vært og kjøpt meg sykkel i dag! Hurra! Får den på fredag. Det gleder jeg meg til :).

 

Håper alt står bra til med dere :).

 

Ønsker dere en god natt og en fin dag i morgen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Hei alle sammen, så hyggelig å se en tråd med så mange på nettkurs - der er jeg også.

Hvis jeg får lov vil jeg gjerne slenge meg med dere!!

 

Jeg har gjort som deg, Solstråle70, brukt dette til livsstilsendring, Begynte i november. Har tatt av en del, men ikke kommet i gang med treningen. Det er målet nå - løpe 5 km til sommeren.

 

Men dere aner ikke hvor gode unnskyldninger jeg har... FOr ikke å løpe, altså. Men fredag er det start, det er sikkert. Hjelper ikke hvor sliten jeg er da :-) Da skal jeg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei dere -

Solstråle: Jeg veier 100.8 kg (veide meg idag) - gått ned 1.7kg så langt (1.5 uke). Målet er å veie 70kg på sikt. Første delmål 95, deretter 5 og 5 kg i slengen - vips! For få år siden - før jeg fikk to barn veide jeg 80kg og da følte jeg meg virkelig diger....

Nettkurset er forpliktende - jeg får tilbakemelding som hjelper meg. men det viktigste er å få vært fysisk aktiv. Sykler hver dag - venter med å jogge til jeg er lettere - hatt mye problemer med bekkenløsning.

 

Nedogblider: Hvor mye har du tatt av? Kanskje du ikke trenger å trene så hardt - kanskje lettere å komme igang hvis du går meg joggesko - et sted med mange bakker - det er flott intervalltrening - du får opp pulsen og det trenger du som forberedelse til å løpe. Jeg gleder meg til å få rapport etter helgen om treningen på fredag!

 

Gullmedaljekandidaten ønsker dere en nydelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Hei hei!

 

Solstråle: Takk! Så bra du fant den boka da! Greit å ha noe å se etter når man skal gjøre øvelser. Styrketrening er veldig bra å gjøre når man skal ned i vekt. 1,7 kg er jo en kjempegod start! :)/> Gratulerer med ny sykkel, god og lur investering! Bor du langt unna jobb?

 

Nedogblider: Velkommen! Klart du får bli med! Hvor mye har du gått ned til nå? :)/> Blir spennende med trening i morgen!

 

Gullmedaljekandidaten: kjenner meg veldig godt igjen i det å veie 80 kg og føle seg diger. Inni hodet mitt var jeg like stor da som jeg er nå, 20 kg tyngre. Rart hodet hva det kan gjøre...

 

Har vært på styrketrening idag, blir mye trening inne så prøver å få til mer gåturer ute. Er jo så deilig med frisk luft når man først kommer seg ut. Var ute en liten tur igår med en venninne, skal prøv å få til en tur til i løpet av uken, i tillegg til innetrening. Har koset meg med melkerull for frimerker idag, mmm! Rart hvor mye mer man merker smaken og ikke minst koser seg med sjokolade når man ikke spiser det ofte. Kjæresten fikk 3 biter, og tok alle i munnen samtidig, det kunne jeg lett gjort før! Nå brukte jeg lang tid å nøyt hver eneste bit! ;)

 

Ha en fin kveld alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Så hyggelig! Og så flinke dere er alle sammen!

 

Jeg har gått ned 5 kg, 16 cm i livet og 51 totalt. Nå ble jeg ørlite stolt da jeg skrev det, for selv om ikke vekten har gått drastisk har jeg jo faktisk tatt en del cm!

 

Jeg skal ned 9-10 kg til og håpet er nå å kanskje nå det til sommeren, men jeg har også 5 og 5 kilo som delmål. Og nå etter de første 5 har jeg tatt en skikkelig "makeover" hos frisøren.

 

Takk for inspirasjon til bare å komme meg ut! Gå en tur er jo noe jeg liker veldig, veldig godt. Jeg har kjøpt slynge og skal begynne å trene rygg og indre muskulatur så det gleder jeg meg til.

 

Dere er jo alle så flinke og aktive! Veldig inspirerende !!

 

Selv har jeg prøvet ganske mange av oppskriftene til Grete Roede og har allerede mange favoritter. I kveld skal vi ha høstpai med skinke, bare at jeg lager den med kalkunrester i stedet for skinke :-)

 

Med ønske om en kjempefin fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

16cm er ubeskrivelig mye - kanskje du har vært veldig aktiv også - som medvirkende årsak. 5kg gir veldig helsegevinst og resten greier du helt fint! Jeg tror du greier det til sommeren - hvis det er i juli. Stå på og ha en nydelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/> .

 

Jeg er ei dame på 42 år som har altfor mange kilo og slite med. Jeg har meldt meg på nett-kurs og ønsker via forumet å komme i kontakt med noen som vil vandre sammen med meg. Fint om du er en som vet du kommer innom her flere ganger i uken slik at vi kan dele tanker og erfaringer underveis.

 

Jeg har tenkt å ta dette i rolig tempo og ønsker å gjøre dette som en livsstilendring. Jeg vil gjerne være med å heie deg frem og håper du kan heie på meg. Sammen er vi sterke!

 

Ønsker deg en fin mandag :)/>.

 

 

jeg vil også gjerne bli din medsammensvorne i kampen. Jeg skal ned minimum 20 kg og starter på netthurs i morgen :) Jeg synes det er mye å sette seg inn i,men det går vel bedre etterhvert...lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/> .

 

Jeg er ei dame på 42 år som har altfor mange kilo og slite med. Jeg har meldt meg på nett-kurs og ønsker via forumet å komme i kontakt med noen som vil vandre sammen med meg. Fint om du er en som vet du kommer innom her flere ganger i uken slik at vi kan dele tanker og erfaringer underveis.

 

Jeg har tenkt å ta dette i rolig tempo og ønsker å gjøre dette som en livsstilendring. Jeg vil gjerne være med å heie deg frem og håper du kan heie på meg. Sammen er vi sterke!

 

Ønsker deg en fin mandag :)/>.

 

 

jeg vil også gjerne bli din medsammensvorne i kampen. Jeg skal ned minimum 20 kg og starter på netthurs i morgen :) Jeg synes det er mye å sette seg inn i,men det går vel bedre etterhvert...lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråle70

Hei alle sammen :).

 

Jeg har hatt en superhektisk uke og har ikke fått vært innom før nå. Supert at flere har kommet med i gruppen! Velkommen :).

 

Uken min har ikke vært en bra uke..... Jeg har ikke klart å holde fokus og det har sklidd litt ut. Føles ikke helt greit akkurat nå. Jeg sliter med å finne mulighet til å spise regelmessig. Synes det er vanskelig på jobb. Og de fleste dagene er det rett på aktiviteter/møter etter jobb. Kan senke skuldrene etter barna er lagt på kvelden. Hvordan løser dere det på hektiske hverdager?

 

Jeg har fått sykkelen min og gleder meg til å sykle i dagen fremover :).

 

Ønsker dere en god natt og en herlig dag i morgen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Hei alle sammen! Så gøy at det er så mange på nettkurs her!

 

Stor jubel i huset i dag - veiedag og -1,7kg. Har hoppet litt opp og ned i det siste så dette var deilig å se jeg er på vei ned igjen.

 

Jeg har skjønt at eneste løsningen på hektiske hverdager er planlegging - og mat i frysen!

 

Så denne uken laget jeg ertesuppe. Jeg har en diger kjele fra IKEA som rommer 10 liter, og den koket jeg suppe i på kvelden. Og etterpå frøs jeg ned 10 middager til meg og mannen (det er bare oss to).

 

Ertesuppen min består av: 2 pakker tørkede gule erter, 2 "never" bygggryn (som ligger i vann over natten), deretter kokes det med 1 hel purre, 1 løk, 2 gulrøtter og 2 svineknoker. Når knokene er helt møre (tar gjerne 2-3 timer) tar jeg de ut og renser de og tar kjøttet tilbake i suppen.

 

Når jeg er flink og lager litt forskjellig middag sånn så kan vi kanskje 3 dager i uken spise middag fra frysen. Da er det bare oppvarming når jeg kommer hjem, men ikke minst så er det mye kortere handleturer på butikken.

 

I dag skal vi ha kjøttkaker fra Grete Roede - de er kjempegode. Sist vi hadde kjøttkaker stekte jeg 4 porsjoner slik at 3 gikk i frysen - så i dag er det frysemat.

 

Så dette er min måte å takle hverdagsstresset på.

 

Ha en kjempefin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Så flott resultat - ja planlegging er tingen - da blir det få kjappe løsninger.

Ønsker deg en nydelig uke med fortsatt god følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråle70

Gratulerer nedogblider! Så herlig å høre at det går så bra for deg :).

 

Vekten min viste det samme som forrige uke, men det kom ikke som et stort sjokk.... Ny uke i dag og nye muligheter :). Er ved godt mot :).

 

Kjempesmart med middag som kan fryses ned. Det skal jeg prøve å få til. Her er vi en familie med to voksne og to barn. Det går i ett. I dag dro vi på jobb og skole kl. 07.15. og var hjemme kl. 18.10. Da var det tid for mat og lekser. Vi har ofte sånne dager og er ofte opptatt i helgene, så jeg synes det er vanskelig å få gode rutiner når det gjelder mat. Det vi er gode på er at vi bruker lite eller ikke noe smør, vi spiser grønnsaker og frukt hver dag, drikker mye vann og bruker karbonadedeig fremfor kjøttdeig osv. Problemet mitt er at det går for lang tid mellom hvert måltid og da er jeg så sulten til slutt at jeg "bare må ha" noe å putte i munnen mens middagen lages..... De to første ukene her var jeg flink til å spise lite og ofte og gikk ned. Sist uke var jeg ikke like flink og det resulterte i at vekten stod bom stille. Min utfordring denne uken er å spise regelmessig.

 

Ønsker dere en fin kveld :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Hei alle!

 

Veiedag idag, nedgang på 0,6 kg - fornøyd med det :)/>/>

Sjekket fettprosenten min nå vs. start i januar og den viste nedgang på 10%!! Ifølge den har jeg gått ned 14 kg i fett, og må derfor ha bygd muskler siden vekta ikke viser så mye nedgang. Det skal sies at den nok ikke er 100% til å stole på, men noe må det da være i det, ut ifra det jeg har skjønt brukes den i US navy. Kan legge inn linken om noen vil :)/>/> Andre som har veiedag idag?

 

Nedogblider: Wow! 16 cm rundt magen er jo sinnsykt mye! Det må merkes godt! :D/>/> Så deilig med en makeover hos frisøren! Jeg var også hos frisøren og skjemte meg bort litt etter 5 kg var borte :)/>/> Gratulerer med flott nedgang! Deilig når det slipper. Har du fått prøvd slyngen? Ser ut som veldig bra trening :)/>/>

 

Gunnda og Marin60: velkommen og lykke til med kursstart! :)/>/>

 

Solstråle: Har du fått prøvd sykkelen? Jeg syntes også det var vanskelig å spise regelmessig når jeg startet. Tror det er mange som sliter med det, er jo ikke bare bare å begynne en ny livsstil over natten. Hva med å lage maten som du skal spise dagen etter, kvelden før? Hvis du vet du ikke er hjemme før 18, tar du med deg nok mat slik at du klarer deg til middag. Da kan du veie og regne ut at du får i deg nok kcal før middag. Jeg opplevde flere ganger at jeg var "redd" for å gå fri for mat så jeg sparte alt for mye til kvelden. Du kan ha nøtter til å spise innimellom hvis du har dårlig tid, det går fort å hive i seg litt nøtter. Har du ferdig smurt brødskive til mellommåltid er det kanskje lettere å spise enn om du må smøre den først, ferdig skrellet gulrøtter i en pose er også fort å spise (og supert å spise mens man lager middag og ikke kan få den ferdig fort nok), wasa Knekkebrød, alpen bar og oppskjært frukt er andre tips. Vet noen som har klokken på ringing hver 3. time i begynnelsen for å komme inn i det. Hvis du har dårlig tid til å lage middag kan du jo enten bytte om på middag og kvelds, eller lage ferdig noe du kan hive i ovn når du kommer hjem. Du får se hva som passer inn i ditt liv :)/>/>

Som nedogblider sier har jeg også funnet ut at mye handler om planlegging, hvis jeg ikke gjør det funker det dårlig over tid. Ser at du er god på mye, så dette går seg nok til :)/>/>

 

Ha en fin kveld videre alle! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Hei alle sammen!

Litt stille her de siste dagene :-)

 

Sykepleieren: 0,6 er jo kjempeflott!! Gratulerer!

 

Solstråle 70: Ja, sånne uker tror jeg vi alle har innimellom! Men, hvis du skal ha 35 måltider hver uke, så er det faktisk ikke helt krise om ett eller to ikke blir som planlagt. Det er totalen som teller :-) Så mist ikke motet! Hvordan går det med sykkelen?

 

Og alle dere andre - velkommen! Hvordan går det med dere??

 

Selv er jeg stolt etter å ha vært ute på løpetur to ganger denne uken! Gå/løpe i 30 minutter er fin og myk oppstart for utrente ben. Jeg bruker noe som heter coach to 5 K (har brukt det før). Det er mp3 filer med 9 ukersprogram for å trene seg opp, helt fra ingenting, til å løpe 5 km. Denne uken er det gå og løpe, og løpingen består av 8 x 60 sek løping. Så overkommelig for meg som nå er helt utrent.

 

På fredag skal jeg begynne å få lagt inn litt styrketrening - har kjøpt slynge fra GR-butikken.

 

Ønsker dere en kjempefin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...