Gå til innhold

Lenapenas kurs våren 2013


Anbefalte innlegg

Da er det søndagskveld og klart for en liten status.

Fredag gikk helt som planlagt, morgenspinning kl 06, ingen utskeielser med vaffel på jobb og god kontroll. Tok et glass vin på kvelden, men alt innenfor kvoten.

 

Lørdag ble den første på lenge der jeg ikke har ført matdagbok for dagen. Veide og noterte alt fram til ettermiddagen, men så ble det litt endring i planene og jeg fikk hjem gubben på kvelden, forutsatt at jeg kjørte et par timer for å hente han ;) For å kunne ha en lettvindt middag på kvelden når han kom hjem lagde jeg nachos (stekte kjøttdeigen før jeg dro). Og det er her jeg er litt usikker på mengde og kaloriinnhold. En passende oppgave vil kanskje være å forsøke å finne ut av hva en "godkjent" porsjon er! Treningen, en hel time med styrketrening, på formiddagen sitter enda i rumpa for å si det sånn :)

 

I dag søndag har jeg drevet hele dagen med rydding, bæring og lasting av henger. Har vært i god aktivitet i maaange timer, uten å ha vært på en dedikert trening. Har jo også hatt pauser i solveggen, men jeg tenker at hvis jeg fører 2 timer med gymnastikk etter en hel dags god jobbing så er ikke det så feil.

I dag har jeg også målt, veid og notert maten, helt fram til ettermiddagens/kveldens grilling. Skal forsøke å legge inn spareribs, mais, aspargres og salat i høvelig riktig mengde...

 

Jeg merker at stålkontrollen er i ferd med å forvitre litt, tenker at det både er at jeg går litt lei, at sol og finvær innbyr til is og fristelser og at mannen er kommet hjem og da er det lettere å gi etter for "kos".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå har jeg vært offline lenge, av ymse årsaker. Travelt hjemme, travelt på jobb, mye reising og synkende motivasjon med godvær og "lyst på" både is og rosè...

 

Her er oppsummeringen fra vårens kurs. Jeg er på nett igjen nå for å si det sånn og startet neste kurs på onsdag. Mer om det senere.

 

Startvekt 84,9 kg

Sluttvekt 81,8 kg - Ned 3,1 kg tilsammen

Midjemål start 92,5 cm

Midjemål slutt 89,0 cm - Ned 3,5 cm

 

Jeg klarte ikke målet mitt på 5 kilo, men jeg gjorde det bedre enn jeg har gjort på lenge og er fornøyd med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kursstart på sommerkurs onsdag 12.6. Det betydde 2-3 uker kursfri imellom, og jeg fant ut at det var like greit for jeg hadde ikke hatt energi/tid/ork til å følge opp uansett.

Jeg har gitt etter for mange fristelser, men ikke kjørt helt på utfor veien, heldigvis. Langt mindre trim enn vanlig, og det er første gang på lenge at jeg ikke engang har fulgt opp trimpoengene og registrert her inne.

Vi er i en fase nå da vi skal flytte og endre "base" for en periode, og det innebærer nokså mye logistikk og arbeid på hjemmebane. Av den grunn trapper jeg litt ned på treningsambisjonene (bare litt), og kompenserer med økt hverdagsaktivitet: Vasking, rydding, pakking og bæring... Det har også vært alt for godt vær til mye databruk, så tankene har kværnet mest inne i hodet, og jeg har ikke tatt meg tid til å formulere dem her inne.

 

Men, nå er det klart for start igjen og jeg har vært flink pike og registrert matinntaket i et par dager. Vil forsøke som sist å spesifisere forbedringsmålene, og å se for meg de ulike hindringene underveis i løpet av kursukene.

 

Startvekt 12.6 er 82,6 kg (opp 0,8 kg siden kursslutt)

Midjemål 92 cm (opp hele 3 cm!)

 

Målsettingen er å komme under 80 kg og 87 cm

- Dvs ned 2,7-3 kg og 5 cm. :rolleyes::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Etter 3 uker med kurs kan jeg konstantere at det går opp og ned... Finner ikke tilbake til stålkontrollen jeg hadde i vår.

 

Nå er det sommerpause i kurset og jeg har halvannen uke å ta meg litt inn før min egen ferie. Har hodet på et litt bedre sted i dag enn i helga, og håper å få det til holde seg på plass litt til ;)

 

Tar en runde med veiing og måling på onsdag selv om det er kursfri for å holde piffen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...