Gå til innhold

10-12 kg til sommeren? Heng deg på!


Anbefalte innlegg

Jeg er 32, veier 73 kg og er 163 høy.

Veide 64 kg etter forrige fødsel. mens vi pusset opp kjøkkenet og egentlig resten av huset la jeg på meg 15 kg i løpet av et halvt år. Det er galskap. Og det værste er at nå' ett år etter sitter de fortsatt på. Det føles omtrent umulig å få de av. Jeg trente Hardt i hele høst, tre-fire dager i uka, og gikk ned to kilo.... Det ble nok mye muskelmasse som gjorde at vekten ikke gikk skikkelig ned, men den økte forbrenningen som jeg ble lovet ved å trene mye styrke uteble... Dustekropp! ! Samtidig så jeg at kroppen forandret seg drastisk, så det er bare å sette igang å trene igjen. Jeg skiftet jobb i januar, fra aktiv hverdag på sykehus til stillesittende fulltid. Ikke lett. Skvise inn trening når man så vidt rekker bhg før stengetid, middag, og legging. Jeg er død sliten når det endelig er ro her.

 

Så her er jeg igjen. april kom brått på og jeg friker. Ikke en sommer til med bikini nekt.

 

Siden vekten min er merkelig setter jeg andre mål enn vekt, men tipper jeg bør ha gått ned ca 10 kg innen august.

 

Første mål: den brune buksa skal sitte fint innen 1. Mai. *ler... Den blå bør da være for stor

 

Andre mål: Den sorte buksa skal sitte fint innen 1.juni...

jEG MÅ KLARE DET!

 

Siste mål/PREMIE: jeg skal handle klær hos Carma når jeg er str 36/38! Starter å spare penger i april.

 

 

Kommer til å bruke denne tråden som en slags mat og treningsdagbok så jeg ikke glemmer målene mine underveis i min hektiske hverdag. Det er merkelig hvor vanskelig det er å samle tankene..

 

Nå skal jeg liste opp alt jeg ikke liker ved vekten min

 

Puppene faller ut av bh

Rørleggersprekken

Enorme hengepupper

Jeg ser ca 6 mnd gravid ut

Ingen kule bukser passer kroppen min lenger

Jeg må bruke 42, ikke 36/38

Jeg blir sjokkerthver gang jeg ser meg i speilet, er det virkelig slik jeg ser ut?

Dette er ikke meg.

 

Endringer må skje over tid for at de skal bli en del av livet og ikke bare en kortvarig endring. Derfor starter jeg pent og innfører mer etterhvert. Dt viktigste er å gå tilbake til mitt gamle kosthold. Jeg har levd på knekkebrød de siste ti årene, jeg bør klare å komme igang med det igjen. Har sunne middager og salatlunsjer nesten jhver dag. Problemet er mengden mat og godteri. Jeg må endre meg der, jeg har spist alt for store mengder mat siden jeg var liten. Bare flaks gjorde at jeg ikke la på meg før jeg ble eldre. Dette blir den største endringen for min del. Jeg må tenke gjennom mengden før hvert måltid, evt bruke vekt ... Kanskje det hjelper meg varig ned i vekt.

Fra i dag kutter jeg ut godteri, men cappuccino en gang i uka skal bestå. Får se hva jeg gjør med fredagstacoen... En er hellig, men kan kutte ned på mengden. Light produkter er uaktuelt enn så lenge, får se om jeg blir desperat når sommeren nærmer seg.

 

Mål denne uken

 

1 bytte morgenkaffen på jobb med grønn te. Kaffen smaker vondt uansett og inneholder pulverfløte.

2 drikke fem glass vann på jobb

3 Fortsette å lage salat med linser,bønner og nøtter til lunsj

4 grunntrening hver kveld, inkludert rockeringen.

5 bake knekkebrød.

6 ukens godis- dobbel cappuccino. Bare må ha det.

 

Håper noen gidder å henge seg på her, det hadde vært fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Våknet 05 av minstemann som skal ha smokken. Gikk på badet da det uansett ikke er lenge til vi skal stå opp før jobb/bhg. Mens jeg sto på badet innså jeg et par ting. 1 ungene sover litt lenger etter at vi stilte klokken. 2. Jeg har fleksitid og kunne fortsatt å sove selv... Uvant med fleksitid. Jeg får kanskje drikke kaffen min i fred i dag da;) nå kunne jeg faktisk trent....

 

Leste tråden til rittis. Du står i veien for deg selv -så absolutt. Låner den setningen og innfører samtidig fettmasj.

 

Frokosten, gresk yoghurt med granola er inntatt. Kaffe i fred og ro er nytt for de siste fem årene. I tillegg er den varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summertime

Skal ned 10 kg til sommeren. Så jeg gidder suuuupermye å henge meg på her;)!

Går veldig bra så langt! Dette Grete Roede kostholdet passer meg utmerket.

Så lei av å dytte i meg altmulig hele tiden. Er på 70kg nå. (var på 72)169 høy. 37 år.

10 kg ekstra etter graviditet for 2 år siden... På det værste i graviditeten på 90 kg.

Men, det rant jo raskt av da heldigvis;)

Får (litt)vondt i knærene av å trene det gjorde jeg ikke før.

Ønsker meg bedre helse gjennom et godt kosthold og lettere vekt.

Ønsker gjøre varige endringer på kostholdet.

Delmål 65kg.

Hovedmål 60.

 

Jeg drikker noen kaffe latter eller cortadoer hver dag;) Men, på ekstra lett melk.

Blir ikke så mange kalorier da;)

 

Jeg vil bli like sprek som jeg var før!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Premien her er også nye klær;) Det blir supert;)

 

Hva jeg ikke liker ved vekten min:

Dårligere kondis.

Blir fortere sliten på trening.

Kan ikke bruke de gamle klærene mine.

Store pupper. Var 75c nå er jeg 85DD sikkert,,,

Bære på 10 kg ekstra SLITSOMT DET!

 

Mål denne uken:

Ned 1kg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summertime

Ja utrolig bra med sommertid! Vår sønn var alltid opp 0530-0600 det er en time tidleigere enn hva vi må opp.

Helt utslitte i perioder vi også pga at han våkner ende på natten av og til.. Men, nå har han for første gang sovet til 7 to netter på rad;) hihi Dette vil hjelpe meg fremover for da blir jeg/vi mer uthvilt;) Lettere å gå ned også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loretta

Hei!

Jeg vil gjerne henge meg på her. :)

Jeg er 27 år, har samboer og en sønn på 1 år. Jeg er 165 høy og veier 75 kg. Før jeg ble gravid veide jeg ca 65 kg, og da følte jeg meg mer vel enn jeg gjør nå. I graviditeten gikk jeg opp ca 11 kg, så gikk jeg ned mens jeg ammet, men da jeg sluttet å amme i høst fortsatte jeg å spise like mye som før. Resultatet er at jeg nå veier like mye som da jeg var høygravid med sønnen vår.

 

Dette er jeg ikke fornøyd med i det hele tatt, og nå har jeg bestemt meg for å gjøre noe med det!

 

Problemet mitt er nok for mye kos. Nå i påska har det vært mye godteri, sjokolade og pølser, men jeg er veldig glad i kaffebrød og søte saker til vanlig også. Potetgull spiser jeg også for mye av.

 

Målet mitt for denne uka er - å kutte ned på inntak av usunne matvarer

- å trene minst 2 ganger

 

Hovedmålet mitt er å komme ned til 60-65 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunny80

jeg slenger meg på med dere :D

 

Jeg har gått ett standard kurs og gått ned 5kg, men nå har vekta stått i ro i en mnd.

 

Jeg har kommet i gang med trening og merker godt at jeg har mer overskudd enn før jul.

 

Jeg er 173cm og 72kg, har det meste rundt livet skulle gjerne hatt ekstrakiloene i puppene jeg da B)

 

Ellers er det kos og besøk som er utfordringen for meg.

 

Jeg har en jente på 4år og før hadde jeg en aktiv jobb, men nå har jeg kontorjobb. Jeg går til og fra jobb mot å ta bussen som før og tar en tur på butikken i lunsjen for å kjøpe grønnsaker osv. Da får jeg litt bevegelse i løpet av min stillesittende dag.

 

Og så har jeg hund som elsker å gå lange turer og løpe fri.

 

Det var litt om meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunny80

jeg slenger meg på med dere :D

 

Jeg har gått ett standard kurs og gått ned 5kg, men nå har vekta stått i ro i en mnd.

 

Jeg har kommet i gang med trening og merker godt at jeg har mer overskudd enn før jul.

 

Jeg er 173cm og 72kg, har det meste rundt livet skulle gjerne hatt ekstrakiloene i puppene jeg da B)

 

Ellers er det kos og besøk som er utfordringen for meg.

 

Jeg har en jente på 4år og før hadde jeg en aktiv jobb, men nå har jeg kontorjobb. Jeg går til og fra jobb mot å ta bussen som før og tar en tur på butikken i lunsjen for å kjøpe grønnsaker osv. Da får jeg litt bevegelse i løpet av min stillesittende dag.

 

Og så har jeg hund som elsker å gå lange turer og løpe fri.

 

Det var litt om meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena87

Hei, jeg slenger meg gjerne på her!

 

Er 26 år, 170 høy og veier 76 kr. Har også jevnlig lagt på meg siden jeg byttet fra en aktiv jobb til kontorjobb. Idealvekten min ligger rundt 60 kg, men forsøker å ta av 10 kg i første omgang. Litt usikker på om jeg kan klare det til sommeren, men i løpet av bør i alle fall være mulig:)

 

Har forsøkt å gå ned et par ganger før, men det er alltid noe som dukker opp og får meg ut av fokus. Meldte meg inn her i går, og første utfordring begynner torsdag da jeg reiser på fjellet.Satser på at mye mosjon veier opp for et høyere inntak av kcal... I tillegg er det en utfordring for meg at jeg i perioder jobber veldig mye overtid, og da er det og vanskelig å få lagt ned de treningstimene jeg burde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nullviljestyrke

Henger meg på.. Veier nå rundt 76-77. Jeg har aldri veid så mye, og de siste 7 kiloen har kommet i løpet av siste året. Jeg sluttet å røyke i juni, dvs røyket ikke fast, men i helgene og i ferier etc. Det virker som helt forbrenningen min stoppet opp med røykstoppen. Samtidig har jeg null viljestyrke i forhold til godis. Jeg klarer å ikke kjøpe selv, men blir jeg tilbudt kake eller andre godsaker sier jeg bare automatisk ja, jeg føler ikke jeg klarer å motstå sånt. Er flink i ukedagene, men i helgene sklir det ut. HVER helg. VI er en familie på 5 og vi er vant til litt kos fredag, lørdag og søndag.. Synes det er vanskelig å ikke kose seg noe i helgene, bær er ikke godt, det er liksom ikke noe alternativ.

Jeg vil ned 10 kilo i første omgang, kunne tenkt meg å veie 60, men får ta ett steg av gangen.

Jeg hater virkelig meg selv om dagen, det jeg hater mest er:

-Kvapsete ansikt, jeg var en gang pen, nå er jeg bare blek og kvapsete (og jeg blir eldre, blir 37)

-At ingen bukser er behagelige å ha på seg, alt strammer i livet, enten de er lave på livet eller lange. Ingen klær passer meg føler jeg

-Jeg merker for første gang at kroppen er tung, det er tyngre å gjøre ting, og jeg utsetter å gjøre ting fordi jeg blir lat av vekten.

-Jeg har konstant dårlig samvittighet hvis ikke jeg spiser uber magert.

-Puppene faller ut av bh'en...

-Rumpa er stooor

 

Jeg veide for 15 år siden 52 kilo... Jeg innser at jeg ikke kan bli så tynn igjen, men 60 - 65 kilo kan jeg leve med. :huh::mellow::blink:

 

Jeg trener, men ikke mer enn 2 ganger i uken, prøver å få til 3-4 nå utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summertime

Kjenner meg godt igjen i det dere skriver!

 

Jeg har kjøpt meg sykkel og skal ikke ta buss/trikk mer.

Nå er det å legge inn trening/aktivitet;)

 

Er rimelig lett irritert på 1600kcal sånn ut på kveldene...noen som kjenner seg igjen?

Grr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Så mange som har hengt seg på! Jeg var på fototreff i går så har ikke rukket å lese før nå. Så gøy, jeg håper vi klarer det.

 

Jeg for min del har et stort problem... Jeg tenker helt merkelig. Så planen gikk i dass på dag en:) før jeg visste ordet av det sto jeg med en dobbel cappuccino på helmelk i hånda. Glemte at jeg skulle spare dentil helga, og glemte iallefall og be om lettmelk. Men det var bare fordi jeg har så nervøs før det første fototreffet. Jeg visste ikke hor jeg skulle og følte jeg måtte kjøpe noe for å spørre om veien. Sånn apropos. Og siden de hadde en skikkelig kaffemaskin...gammel vane.

 

I dag har det gått kjempefint og jegklarte å spise til jeg ikke var sulten mer. Det er en god regel. Da slutter jeg før jeg blir mett og det holder like lenge. Dessuten føler jeg meg bedre. Fettmasjen gikk jeg for første gang i dag til tross for at jeg har vært fullstendig utlitt. Tok med meg kameraet på tur, så ble det noen naturbilder samtidig. Ikke helt min favoritt, så de ble ikke helhjertet.

Min første tanke da jeg skulle ut var : hva kan jeg spise eller drikke på veien. Hva kan jeg kose meg med. Sykt at man ikke skal kunne kose seg uten mat? Jeg er vel ikke den eneste? Så jeg trosset lysten på en søt te i termokoppen og gikk uten noe. Vill og gal. Det luktet kanelboller på Papperhavn.

 

1600 kalorier, jeg vet ikke hvor mye jeg spiser men kjenner at behovet for mer mat øker om kvelden. Trikset da er visst å gå seg en tur, tenke på noe annet. Jeg går bare å legger meg, driftsur. Forsøkte å klare meg på 1300 kalorier, men da sultet jeg meg. Det er unødvendig når man fint kan gå ned i vekt bare ved å kutte de unødvendige kosevanene. Størrelsen på porsjonene teller mer enn noe for min del. Jeg bar syltynn som liten, med enorm appetitt. Ingen kunne forstå det. Dessverre holdt ikke forbrenningsanlegg seg opp, men det gjorde matlysten. Jeg eeeelsker mat!

 

En positiv ting- knappen i utebuksen min har sluttet å sprette opp når jeg bøyer meg eller setter meg ned. Jeg jublet litt da jeg oppdaget det istad.

Applaus: jeg drakk bare enkopp kaffe på jobb. Drakk to glass vann.

 

Plan for i morgen:

Gresk yoghurt til frokost, kaffe, grønn te på jobb og i morgen SKAL jeg klare fem glass vann.

Lunsj: thai gryte rester med quinoa og grønnsaker.

Mellommåltid: nøtter og gulrøtter.

Gå fem runder i trappa etter lunsj.

 

Gleder meg til å se om den brune buksen passer snart. CARMA Carma Carma....

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loretta

Jeg har begynt å legge inn alt jeg spiser her inne på siden, og ser jo at jeg spiser litt feil, selv om det nødvendigvis ikke er pga for mye kalorier. Jeg må bli flinkere til å spise grønnsaker. Det kan jeg jo spise mye av, og det metter bra.

 

Jeg prøver som sagt å kutte ned på usunne ting til hverdags, men det er ikke så enkelt når man blir invitert på ost og kjeks hos en venninne og når det er sjokolade tilgjengelig på jobb ganske ofte. Jeg må visst jobbe litt med viljestyrken!

 

Nå i helgen skal vi besøke et vennepar, og jeg vet (av erfaring) at det blir mye god mat og drikke. Jeg skal prøve å unngå å stappe i meg for mye, iallefall, men litt skal jeg unne meg. Hvis ikke vil jeg bli lei av "min nye livsstil" før det har gått en uke...

Men jeg skal sørge for at vi går noen lange turer i helga iallefall!

 

Hvor mye trener dere?

Jeg er medlem på treningsstudio, og har trent 1-2 ganger i uken siden november. Før jeg ble medlem hadde jeg ikke trent siden videregående, så det er ganske tungt å komme igang. Dette handler nok også om viljestyrke...

 

Det eneste jeg kan komme på til treningsøvelser som kan gjøres på jobb, er trappegåing/løping. Men det finnes sikkert mer...?

 

Ha en fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja det er et problem med viljestyrke. Jeg sliter med det selv.

 

I høst begynte jeg på elixia etter tre år uten trening. Da trente jeg veeeldig lett hver dags to uker for å få kroppen i gang uten at det skulle være så tungt. Det gikk veldig fint og det føltes etterhvert lettere og mer naturlig å øke pulsen gradvis. Jeg kunne ikke jogge før nærmere jul. Kroppen var rett og slett ikke sterk nok og jeg var redd for å få skader. Det ene kneet krangler når støttemuskulaturen ikke er sterk nok.

Etter jul har jeg begynt i full kontorjobb, så nå finner jeg ikke tid overhodet. Det er en dårlig unnskyldning, for jeg har vekter i skapet, rockeringen og treningsmatte. Bah. Det er bare å sette igang. Jeg er mest vant til å trene på dagtid fridager eller før kveldsvakter...

En periode i fjortisalderen trente jeg sirkeltrening i stua og da raste jeg virkelig ned i vekt uten at det egentlig var planen. Det er veldig effektivt. Skal se om jeg finner et nettside med eksempler på slike øvelser.

 

Besøk er det vanskeligste. I morgen skal jeg på besøk til noen jeg ikke kjenner og da blir det sikkert noe å putte i munnen. Trikset er små biter, spise lenge og ikke slafse det i seg(som jeg vanligvis sikkert ville gjort.

En liste over mulige indre var helt genialt! Tror det er lurt å ha planlagt litt på forhånd for å slippe å gå i fella;)

Mitt største hinder er meg selv, men i dag har jeg vært megaflink frem til middag. Og gikk en halvtime tidligere fra jobb slik at jeg kunne gå en ekstra tur før jeg bør hentet. Jeg halvveis lå i bilen mens jeg foreslo pølser og lompe til middag i dag. Planen var å spise en, men jeg var så sulten og hev inn en til. Med rekesalat. Svakt, men det er tydelig at jeg burde hatt et mellommåltid med nøtter før jeg dro fra jobb. Da hadde jeg ikke gått på den smellen.

Nå skal jeg hive kameraet rundt halsen og se om jeg får knipset noen fine solnedgangsbilder under dagens fettmasj. Motivasjon for å komme seg ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trondheim79

Jeg er 32, veier 73 kg og er 163 høy.

Veide 64 kg etter forrige fødsel. mens vi pusset opp kjøkkenet og egentlig resten av huset la jeg på meg 15 kg i løpet av et halvt år. Det er galskap. Og det værste er at nå' ett år etter sitter de fortsatt på. Det føles omtrent umulig å få de av. Jeg trente Hardt i hele høst, tre-fire dager i uka, og gikk ned to kilo.... Det ble nok mye muskelmasse som gjorde at vekten ikke gikk skikkelig ned, men den økte forbrenningen som jeg ble lovet ved å trene mye styrke uteble... Dustekropp! ! Samtidig så jeg at kroppen forandret seg drastisk, så det er bare å sette igang å trene igjen. Jeg skiftet jobb i januar, fra aktiv hverdag på sykehus til stillesittende fulltid. Ikke lett. Skvise inn trening når man så vidt rekker bhg før stengetid, middag, og legging. Jeg er død sliten når det endelig er ro her.

 

Så her er jeg igjen. april kom brått på og jeg friker. Ikke en sommer til med bikini nekt.

 

Siden vekten min er merkelig setter jeg andre mål enn vekt, men tipper jeg bør ha gått ned ca 10 kg innen august.

 

Første mål: den brune buksa skal sitte fint innen 1. Mai. *ler... Den blå bør da være for stor

 

Andre mål: Den sorte buksa skal sitte fint innen 1.juni...

jEG MÅ KLARE DET!

 

Siste mål/PREMIE: jeg skal handle klær hos Carma når jeg er str 36/38! Starter å spare penger i april.

 

 

Kommer til å bruke denne tråden som en slags mat og treningsdagbok så jeg ikke glemmer målene mine underveis i min hektiske hverdag. Det er merkelig hvor vanskelig det er å samle tankene..

 

Nå skal jeg liste opp alt jeg ikke liker ved vekten min

 

Puppene faller ut av bh

Rørleggersprekken

Enorme hengepupper

Jeg ser ca 6 mnd gravid ut

Ingen kule bukser passer kroppen min lenger

Jeg må bruke 42, ikke 36/38

Jeg blir sjokkerthver gang jeg ser meg i speilet, er det virkelig slik jeg ser ut?

Dette er ikke meg.

 

Endringer må skje over tid for at de skal bli en del av livet og ikke bare en kortvarig endring. Derfor starter jeg pent og innfører mer etterhvert. Dt viktigste er å gå tilbake til mitt gamle kosthold. Jeg har levd på knekkebrød de siste ti årene, jeg bør klare å komme igang med det igjen. Har sunne middager og salatlunsjer nesten jhver dag. Problemet er mengden mat og godteri. Jeg må endre meg der, jeg har spist alt for store mengder mat siden jeg var liten. Bare flaks gjorde at jeg ikke la på meg før jeg ble eldre. Dette blir den største endringen for min del. Jeg må tenke gjennom mengden før hvert måltid, evt bruke vekt ... Kanskje det hjelper meg varig ned i vekt.

Fra i dag kutter jeg ut godteri, men cappuccino en gang i uka skal bestå. Får se hva jeg gjør med fredagstacoen... En er hellig, men kan kutte ned på mengden. Light produkter er uaktuelt enn så lenge, får se om jeg blir desperat når sommeren nærmer seg.

 

Mål denne uken

 

1 bytte morgenkaffen på jobb med grønn te. Kaffen smaker vondt uansett og inneholder pulverfløte.

2 drikke fem glass vann på jobb

3 Fortsette å lage salat med linser,bønner og nøtter til lunsj

4 grunntrening hver kveld, inkludert rockeringen.

5 bake knekkebrød.

6 ukens godis- dobbel cappuccino. Bare må ha det.

 

Håper noen gidder å henge seg på her, det hadde vært fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trondheim79

Hei!

 

Jeg hiver meg på her jeg også.

Jente på 32,samboer og mor til to.

Bosted i trondheim.

 

Veier meg i morgen tidlig og kommer med sorgens tall etter.

Setter meg delmål undeveis.

 

Min plan er så klart sunnere mat, mindre porsjoner og mer aktivitet.

Starter med gåturer i raskt tempo og timer på treningsenter.

 

Ting jeg hater med kroppen min nå :

 

Valkene som kommer mer/mye til syne når jeg sitter.

Vanskelig og finne bukser som sitter fint.

Rørleggersprekken.

Og konstanst må gå og heise opp buksene.

Håndtakene på ryggen som vises ved bruk av litt trange klær.

Hater tanken på ferie og bading pga kroppen.

Dårlig kondis.

Cellulittene.

Føler meg stygg naken.

Og mye mye mer....

 

I morgen går startskuddet.

trenger noen og følge og som jeg har meldeplikt til.

Først tenkte jeg å ha veiedag på onsdagee. men bytte til fredager.

flere om er med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trondheim79

Da har jeg min første veidag og står på startstreken med triste 82.2 kg !!!

Har aldri vært over 80 kg før i hele mitt liv , og tar dette tungt .

Ikke selv når jeg var gravid .

Har sittet i sofaen omtrent i 4 mnd grunnet at jeg sykemeldt og venter på operasjon .

Og har egentlig all verden av tid til å trene , men sofaen fristet mer .

Men nå skal jeg skjerpe meg og jeg begynner i dag !

Og i morgen blir det en powerwalk .

 

Nå skal jeg til en venninde på formiddags bursdagsbesøk og kanskje dukker første utfordring opp ?

 

Til neste fredag skal jeg gått ned til 81.2 kg men helst 80.7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nullviljestyrke

Her er jeg på min 4 dag, føler jeg har vært ganske flink egentlig. Har ikke hatt tid til å trene så mye, kun en kort joggetur igår. Men har planer om å jogge ca. annenhver dag. Er ikke alltid det går hvis samboer ikke er hjemme. Er ekstremt dårlig på hjemmetrening altså. Kjøpte meg en brukt step her i februar, den har jeg aldri brukt. Har gått på Treningsstudio nå siden ca. oktober, ca. 2 ganger i uken. Men det er ikke nok til å gå ned i vekt, da jeg ikke har vært så flink med maten.

Jeg liker å jogge, men det må være vær til det... er nok ikke så flink til å komme meg ut i 20 minus og sludd... :P

Mitt problem er at jeg begynner kjempe bra, så lar resultatene vente på seg, jeg blir matlei fordi jeg spiser så snevert når jeg skal spise sunt... er ganske kresen, har har dårlig fantasi, og jeg er ikke noe glad i lage mat, så da blir det ofte veldig mye av det samme. Skal begynne på kurs på tirsdag og håper man kan lære noe nytt der. B)

Vi har hatt så skritteller greie på jobb, og har gått med skritt teller i flere måneder nå. Men den faller av mange ganger daglig pga pølsa rundt magen som dytter den av :blink:

Mitt største ønske er å miste noe av magefettet.. det plager meg mest av alt egentlig. Jeg er arvelig belastet desverre, mamma har stoor mage, og jeg er på vei dit også. Må nok jobbe ekstra hardt for å bli kvitt den. Hat!!!

Er så misunnelig på alle som er naturlig tynne.. så deilig de må ha det. :blink:

God helg - her blir utfordringen å ikke stappe i seg noe usunt... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loretta

Nå har jeg registrert maten jeg spiste i helgen, og man kan si at jeg sprengte skalaen... Vanskelig å unngå når det står sjokolade og potetgull fremme, det blir servert øl, vin og likør, og man blir invitert på bursdagsfeiring med boller og sjokoladekake...

Litt trim ble det da, og jeg klarte å begrense meg veldig (i forhold til tidligere) så jeg er egentlig ganske fornøyd!

Men nå er det full skjerpings igjen, i en ny uke.

 

Jeg vil ikke veie meg nå den første måneden. Jeg vet at dette vil ta tid, så nedturer i form av manglende vektnedgang er jeg ikke interessert i. Sjansen for en opptur er større jo lengre jeg klare å vente med å sjekke vekta.

 

Lykke til i den nye uka, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wenviss

Hei jenter. Jeg henger meg også på her. Jeg er 41 år, 173 cm høy og veier nå 79 kg... Ikke fornøyd i det hele tatt, og har slitt med vekta siden jeg fikk mitt siste barn for 6 år siden.. Jeg har faktisk vært Roede vertinne for ca 12 år siden, og vet veldig godt hva som skal til for å klare dette.. Men det er vanskelig.. Er veldig glad i godteri, og det er all småspisingen mellom måltider og på kvelden som er min store utfordring.

Gikk på mitt første Grete Roede kurs for 20 år siden, og gikk ned 10 kg på 7 uker.. Så det går. Var skikkelig streng med meg selv, uten noe form for utskeielser.. Det funker ikke lenger. Jeg har alltid trent en del, og ser derfor at trening i seg selv ikke vil gjøre at man går ned i vekt. Maten må være hovedfokus!!!! Trening må selvsagt til for å opprettholde muskelmasse, og stramme inn der hvor man ønsker forandring.

Jeg har en tendens til å gi alt eller ingenting..og må finne meg en middelvei..og ikke minst kutte ut snop på kvelden, og ikke kveldsmat etter kl 21..

Må prøve å legge opp til trening 3 dager pr uke, og i tillegg ta core øvelser de dagene jeg ikke drar på trening. Merker at jeg er eldre og at kroppen blir stiv og nakke og rygg skranter.. Dette spesielt i perioder med lite trening.. Blir en ond sirkel...

 

Blir gjerne med på veiing fredager framover.

Siden jeg ikke er 20 lenger, må jeg innse at vekta må ligge litt høyere enn den gjorde tidligere, og setter meg derfor som mål å gå ned 11 kg fram til midten av juli..( starter ferie da ) orker ikke enda en sommer hvor jeg hater bikinien!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trondheim79

Da var det brått mandag igjen.

Og for min del er neste veiedag 4 dager unna.

Vet det ikke alltid er så lurt og fokusere på vekten, men jeg vil se om det jeg gjør fungerer.

Og jeg trenger noe som presser meg litt mot målet.

I hvertfall ibegynnelsen,.

Og jeg står jo helt nedi startgropa enda.

Har tenkt å måle cm også.

 

Klarte og holde meg unna snop i helgen så godt som 95% ingenting fredag og lørdag,men var på kino med datteren min i går og da ble det popcorn og en cola zero.

Men resten av gårdagen var veldig sunn.

Men om det var det lureste jeg gjorde er det vel liten tvil om.

 

I dag har jeg spist rugsprø til frokost og ett kyllinglår til lunsj.

Og til middag blir det også kylling- hjemmelaget pannert kylling ,en variant som for min del kanskje ikke er det sunneste,så da gjelder det og ikke spise for mye. Men ungene er veldig glad i denne retten så siden jeg i går hadde grønnsakssuppe,så får de bestemme dagens middag. I morgen blir et fisk,da e det min tur til å bestemme :)/>

 

På treningsfronten er det stille. Samboeren måtte jobbe i helgen, så det ble heller så jeg tok med ungene ut på tur i steden,men kan ikke si det ble noen trening ut av det. Men vi gikk i marka i rolig tempo. Så ute var vi :)/>

I dag har jeg vært på en liten shoppingrunde, så har gått en god del.

Men i morgen tidlig blir det musikk på ørene og på med treningstøy etter jeg har levet ungene.

Gleder meg. Været er helt fantastik nå,og det skal være sånn noen dager nå.så det er perfekt vær til ute trening.

 

Siden det ikke blir noen trening i dag,lar jeg bilen stå resten av dagen og tar beina fatt når ungene skal hentes og senere i dag leveres på trening.

 

Så nå gir jeg meg ett selv ett lykke til og frister med nye vårsko etter 3 kg vednedgang.

Har dere delmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena87

Da er jeg ferdig med min første uke, og vekta viser ned 400g, noe jeg i utgangspunktet er veldig fornøyd med etter en helg med mye utskeielser. Men må nok øke tempoet litt hvis jeg skal kunne klare 10 kg ila sommeren :)

 

Denne uka har jeg ingen abisjoner rundt trening, da jeg går med en litt stygg hoste. Men kostholdet har jeg ingen unnskyldning for så satser på at det blir bra denne uka!

 

Ang delmål: når jeg har tatt av meg 4 kg bestiller jeg meg full ansiktsbehandling hos hudpleieren(noe jeg sjeldent unner meg), i tillegg til at jeg skal kjøpe meg en t-skjorte som jeg egentlig synes er for dyr, men har veldig lyst på... Det motiverer det ja:D

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Lang pause for min del, men det er ikke alltid tid til å logge inn. Som dere sikkert og opplever.

Jeg er ikke istand til å ha veilederen, selv om det er fristende. Jeg blir så umotivert når jeg gjør alt jeg kan og vekta blir stående stille i noen uker. Det er jo helt normalt, jeg vet det godt, allikevel føler jeg at jeg blir hengende etter ifht planen.det er bedre å bli positivt overrasket ja!

 

I dag Bøe fettmasje gjort om til en padleøkt i høyt tempo. En times tid. Den kommer til å sitte godt i nakken. Det gikk kjempefint og klærne passet faktisk-nesten. Selvfølgelig fikk jeg tilskuere når jeg satt fast i tørrdrakta.

 

Forrige uke gikk ikke bra med tanke på inntaket. Jeg er positiv og anser det derfor som enkartleggingsuke:) jeg er svak.

Fredag gikk det skikkelig på trynet, med kake på jobb og venninneparty med boller. Jeg spiste et kakestykke og en bolle, men sparte heller ikke på kaffekoppene med melk i. Og taco og godis på lørdag. Sjokolade på søndag...åååå forbedringspotensiale.

 

Målet for denne uken er

- å bli flinkere til å se andre kose seg og jeg skal tenke at det bare er undøvendig og at gleden ved å få spise det er kortvarig. I løpet av to min er man igjen uten kakestykke og i samme situasjon. Man har lyst på mer kake.

- Ut hver kveld. Enten jogge eller gå alt ettersom hvordan formen er.

- knebøy hver dag.

- rockeringen hver dag

- triceps hver dag.

 

 

Mulige hindre denne uken:

30 års lag på lørdag....

 

Det positive er at den brune buksa som skal sitte fint til mai passer litt bedre. Nesten som når jeg kjøpte den og forventet å gå ytterligere ned. (Selv om jeg da gikk opp etterpå)

Jeg merker at jeg begynner å få dårlig tid. Det er 9. April i dag.

 

 

Lykke til folkens! Det er gøy å lese hvor motiverte dere er. Det hjelper meg å holde motet oppe og.

 

Og tenk så kult når vi slipper å gå med doble pupper, rørleggersprekk og hengeræv. Tenk å kunne handle en bikini som faktisk passer. En fin en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trondheim79

Da er jeg i gang og har tatt en fullstendig helomvending.

Var ute på powerwalk idag på 7.8 km.stolt.

Og i morgen skal jeg på vanngym på treningssenteret.

Maten har jeg endret totalt på,har allerede fått bivirkninger av det.mer energi,mer matlyst og mindre oppblåst og uvel.

Men har også fått de kjipe bivirkningene som hodepine,svimmelhet og fryser mye.

Men det er jo helt vanlig,det er jo en type avrusning fra junkfood og sukker.

 

Jobber som kokk og har gjordt det i snart 16 år, så vet utmerket hva jeg bør spise og ikke.

Men har gitt blanke i meg selv på den fronten og heller hjulpet alle andre.

Nå er jeg tilog med blitt så gira at jeg har laget en gruppe på fb hvor venner kan henge seg på og dele tips,råd og oppskrifter. Dele opp og nedturer og dytte hverandre litt i ræva.

Og det merker jeg er en kjempe motivasjon.

Og dele dette med venner legger veldig press på meg, og vennene velger også og hive seg på. Så da har jeg alltid noen og snakke med.

Og det trenger jeg,blir jo vanvittig selvsentrert når man slanker seg og det skal man jo være.

Er super spent på veiig fredag. - gruer gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...