Gå til innhold

Aprilstart


Gjest Comfy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal enda en gang forsøke å gå ned i vekt, men trenger drahjelp for å holde motivasjonen oppe. Er det noen andre her som starter denne uken og har lyst til å slå følge?

 

Litt om meg: 33 år, kvinne, i full jobb, gift og har ett barn.

 

Høyde: 174 cm

Vekt i dag: 86,3 kg

Mål: cirka 74 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladglad

Heisan

Likte tittelen på tråden din og blir med deg. Har strevd i lang tid men må innse at motivasjon er "ferskvare". Har variert mlm 70-75 de siste 2-3 årene. Nå er det nok, aprilstart: jeg er med !

Jeg er 45, jobber full tid, gift og to barn.

Høyde 170

Vekt 75

Mål 64 med deadline 15.juli 2013.

11 kilo ned på 3,5 måneder. Første delmål er under 70.

 

 

 

 

Hei!

 

Jeg skal enda en gang forsøke å gå ned i vekt, men trenger drahjelp for å holde motivasjonen oppe. Er det noen andre her som starter denne uken og har lyst til å slå følge?

 

Litt om meg: 33 år, kvinne, i full jobb, gift og har ett barn.

 

Høyde: 174 cm

Vekt i dag: 86,3 kg

Mål: cirka 74 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Goingen

Hei. Dette blir jeg gladelig med på,vekten viser nå 89 kg og jeg er 165 cm.høy så her må noe gjøres,lettere om enn står sammen tenker jeg,så skal vi sette i gang? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil veldig gjerne blir med!!

Trenger motivasjon og noen å "prate"/klage/le med underveis.

 

Meg:

37 år

gift, 2 barn

full jobb

ca 170 cm og veier 77kg .....

Mitt mål er 65 (men alt under 70 er bra!)

 

Da er det bare til å sette i gang :-)

startet i går, men tror jeg fikk i meg for lite kcal.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KS 1970

Hallo :-)

ønsker å bli med B)

jeg er 42 år ,har 2 barn og er gift .

jeg er 89 kg og 164 cm .

snart e det sommer og bikinitid ....det e vel bare å begynne ........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil au bli med, begynte å bli mer bevisst på hva jeg spiste i august når vekta plutselig begynte å gå veldig feil vei :blink:/>

 

Startvekt i august: 90 kg

168 cm

Nå veier jeg 80 kg

trivselsvekta er 70 kg

 

Jeg er samboer og har 2 barn på 17 måneder og 6 år.

Jeg trener minst 4 ganger i uka, er arbeidsledig. Eller man blir jo aldri arbeidsledig når man er hjemme med små barn ;)/>

 

vil gjerne dele erfaringer med andre som vil ned i vekt og tenkte jeg kunne hive meg på denne :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladglad

Herlig, da er vi igang. Dagene er merkbart lengre og det er vår i lufta. Denne sommeren skal bli bra. Hvilke veiedager har dere andre? Kanskje en ide å synkronisere oss for max inspirasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her jeg og :)/> Ny start etter påske, det er nok det jeg trenger.

26 år om noen dager, gift, 2 barn på 3 år og 6 mnder. Er nettstudent og frilansfotograf.

De gangene jeg trener i uka (ca 3ganger) er det på kveldstid etter at ungene er i seng, men nå som permisjonen min er over og nettstudiene er begynt så må ofte kveldene brukes til studier.

 

Vekt nå: 72kg

Vektmål: 62kg (er 164 cm)

 

Gjerne til sommeren, men nå har jeg stått stille så lenge etter å ha hatt tidenes aktive påske og vært flink før det også.

Håper det snur seg.

 

 

Er det noe spesielt dere gjør for å gå ned i vekt?

Jeg har aldri vært på et Roede-kurs. Er det mange her som har vært det? :)/>

 

Håper alle har hatt ei god påske, og er klar for hverdag igjen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så hyggelig å komme inn her og se at så mange har hengt seg på :)/>

 

Så noen har spurt om veiedag. Jeg begynte på tirsdag, men har tenkt til å veie meg på fredager i fremtiden. Har utallige slankeforsøk bak meg (kremt...) og har funnet ut at det er dagen som funker best for meg. Da kan jeg kose meg litt i helgen, uten å frykte veiing på mandag. Utfordringen er å ikke kose seg for mye...

 

Det ser ut som om mange av dere er veldig flinke til å trene. Det er ikke jeg. Er støtte Espen på et treningssenter, og sporadiske visitter der, hehe. Har ambisjoner om å trene mer, og nå som det går mot lysere tider er det jo morsommere å lee på seg utendørs også, selv om man ikke tenker på det som trening:)

 

Går dere på Grete Roede-kurs? Ikke jeg. Foreløpig bare registrerer jeg det jeg spiser her. Nyttig det!

 

Håper dere har en fin onsdag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har veiedag på mandag (har erfaring med at det hjelper på motivasjonen til å holde ut i helgen..)

Ellers startet jeg jo nettopp, kom på at jeg har glemt å måle midje, lår osv. Det kan jo være motiverende med noen cm i minus om vekten stopper opp litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får det ikke helt til

Hei!

Så hyggelig å komme inn her og se at så mange har hengt seg på :)/>/>

 

Så noen har spurt om veiedag. Jeg begynte på tirsdag, men har tenkt til å veie meg på fredager i fremtiden. Har utallige slankeforsøk bak meg (kremt...) og har funnet ut at det er dagen som funker best for meg. Da kan jeg kose meg litt i helgen, uten å frykte veiing på mandag. Utfordringen er å ikke kose seg for mye...

 

Det ser ut som om mange av dere er veldig flinke til å trene. Det er ikke jeg. Er støtte Espen på et treningssenter, og sporadiske visitter der, hehe. Har ambisjoner om å trene mer, og nå som det går mot lysere tider er det jo morsommere å lee på seg utendørs også, selv om man ikke tenker på det som trening:)

 

Går dere på Grete Roede-kurs? Ikke jeg. Foreløpig bare registrerer jeg det jeg spiser her. Nyttig det!

 

Håper dere har en fin onsdag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får det ikke helt til

Åå.. Jeg har også så lyst å gå ned noen kilo, men sliter med å få til rette kosten. Synes det er kjempevanskelig dette med kostholdscore :-( Ser ut som at jeg både spiser for lite og litt feil, men vet liksom ikke helt hva..

Jeg går turer både i fjell og skog hele året, men...

Jeg er 167 cm og veier 84 kilo..

Trenger tydeligvis hjelp til å knekke koden.. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladglad

Hei

Jeg har veiedag på mandag (har erfaring med at det hjelper på motivasjonen til å holde ut i helgen..)

Ellers startet jeg jo nettopp, kom på at jeg har glemt å måle midje, lår osv. Det kan jo være motiverende med noen cm i minus om vekten stopper opp litt...

 

 

Hei Party og alle andre her:

-min erfaring er at mandag gjør at jeg passer meg mere i helgene. Ser at flere av oss har ett nokså likt utgangspunkt og endelig mål til sommeren. Vi får heie på hverandre :D

Har bestemt med for null vin i april måned, sniker seg fort inn kcal med ett par glass. Håpet og målet er å se 69-tallet til 1.mai

Måling i cm er en god ide, finner frem målbåndet seinere i kveld. Meeen nå er det ut av sofaen og inn i joggeskoene. Flere som trener ikveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et mål frem til 27. april (bursdagen min):

Ingen alkohol eller snop. Heller ikke sjokolade. På lørdager kan jeg unne meg litt bedre mat (men fortsatt holde porsjonskontroll), også finnes det en sukkerfri sjokolade som jeg sikkert kan unne meg litt av. Det er jo akkurat det at man ikke skal skeie helt ut! Vite når man skal stoppe :P Hehe... ;)

 

Ang veiedag så har jeg fredager som en fin dag. Dette gir meg en flott motivasjon mandag-fredag men å få inn alle tre treningsdagene jeg gjerne vil ha i uka :) Har en tendens til å utsette ting når jeg vet jeg har "helga på å gjøre det" hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg går til og fra jobb med en snittfart på ca 6 km/t (det er litt over 3km hver vei).

Ellers trener jeg aerobic på tirsdager og zumba på onsdager. Det er dumt at disse treningene kommer etter hverandre, men slik er det.......... Ellers må jeg trene et eller annet i helgen, HATER å jogge, men kan gå fort i skauen 1 t eller 2 :-)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier på fredager, det er fordi da vet jeg at jeg må jobbe hardt m treninga heile uka for å se resultater før helga :)

 

Men selv om det er helg så går jeg turer lørdag og søndag.

Jeg unner meg noen goder på lørdag, men i små mengder.

 

Jeg har satt opp delmål heile veien.

Det er en veldig inspirasjon, når man drar frem ei bukse man likte før, men som ikke har passet fordi den va for liten så smetter man inni den nå :)

 

Men har jo endel kg igjen til jeg når 70 kg!

 

Jeg klarer ikke den der tellinga av kalorier, men vet jeg spiser ca. 1600 klorier. Har brent meg på det med telling av kalorier, og det ble ikke bra.

Men jeg spiser sunt, og trener. og koser meg litt på lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei, jeg har akkurtat startet på mitt nettkurs. Har veie dag torsdag og i dag viste vekta 90.1 kg.... . Jeg har en stillesittende jobb, men 3 barn og hund hjemme. Min beste turvenn er en app på tlf som heter Endomondo... Setter den på når turen begynner, og når jeg kommer hjem kan jeg se hvor langt jeg har gått, gjennomsnitts hastighet, stigninger etc.... og det lagres sånn at jeg kan konkurere med meg selv neste gang jeg går samme løype.

Jeg kommer nok til å "følge" dere her:-)

 

snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å finne så mange som er i samme situasjon som meg. Første gang jeg er her inne får jeg nok si, det har blitt litt tid for rote rundt i de mulighetene nettsidene gir.

 

Var superflink i 2008 og gikk ned til trivselsvekten og enda litt til (57 kg - ble litt lenger ned enn jeg hadde tenkte men det var gøy å se om jeg klarte å komme ned i "tidlig-voksen-vekten"). Totalt gikk jeg ned 13 kg.

Målet nå er 60 kg. Det er med denne vekten jeg trives best i min egen kropp.

 

Jeg har meldt meg på kurs for jeg har innsett at jeg ikke er så standhaftig som jeg var for noen år siden, og så ser det ut som overgangsalderene har lyst til å ha et ord med i laget hva gjelder hvor vektnålen skal stanse. Her trengs det med andre ord hjelp til varig selvhjelp ;)/>/>

 

Kjekt å kunne henge seg på her for å få litt god motivasjon. Håper at jeg skal kunne klare å gi litt også.

 

Vekt: 71,4 kg

Høyde: 168 cm.

Alder: 47 år om et par mnd

Gift: Ja da, på det 23. året

Barn: jente på 20 og gutt på 14

Hund: det også, to til og med. Trener spor med en og Agility med den andre.

Første delmål: få plass i bunaden til konfirmasjon i begynnelsen av mai

 

Trodde jeg holdt meg i grei bevegelse og var liksom litt fornøyd med det helt til jeg registrerte dagens luftetur i skjemaet for trim og fikk 0 poeng. Da tenkte jeg at her har jeg hvilt litt for lenge på laubærene.

 

Ha en flott dag alle sammen - jeg rekker ikke noe trimtur i dag ser jeg MEN, i morgen blir det en svett tur med de firbente :)/>/>

 

Geirid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har hoppet i det og i dag meldt meg på mitt første G.R kurs. Vil veldig gjerne være med her hvis jeg får lov?

Er 32 år og de siste to år har jeg vært syk og dermed gått opp 22 kilo i vekt. Nå er 5 borte igjen. Men jammen så sinnsykt mye lettere å legge på seg enn legge de av seg. Får ikke lov å trene stort så må ha jern disiplin på maten. Ellers er jeg gift og har to flotte gutter. Stå på alle sammen så går vi en lettere sommer i møte;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble "svett morgentur". Kombinerte det å levere bilen til EU kontroll med en rask gåtur hjem igjen. Føles så godt etterpå at det absolutt kan anbefales. Se om du også kan finne løsninger der du kan kombinere noe MÅ GJØRE med noe ØNSKER Å GJØRE.

 

God helg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Hei :D

Jeg blir gjerne med.

Jeg er 33 år og har 3 barn fra 4 til 9 år. Er i full jobb.

har slanket meg utallige ganger før og for 2 år siden gikk jeg ned 18 kg, som sakte,men sikkert sniker seg tilbake. Så nå er det full skjerpings. Har holdt på noen uker nå. Har som mål å bruke 1 år på 20 kg, for nå skal det være en varig endring.

Vekt nå er 77,9 kg, startet på 79,5. Har mistet 20 cm rundt om krig på kroppen :)Hadde en stillestående påske, så nå håper jeg det har løsntet til neste veiedag.

 

har en egen tråd på dette forumet som jeg bruker om dagbok, men hadde vært fint å ha noen å dele opp og nedturer med :)

Veiedager er på onsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. har fått kursbrev og bøkene... nå er det lesing lesing lesing... og skriver handleliste og middagsmeny for de neste to ukene:-)

Ser at jeg sliter litt med å spise hver 3 time, på jobb går det fint men nå i helgen går timene ekstra fort føler jeg. Har ellers sjekket ut treningsmulighetene på jobb, flott trimrom der viste det seg B) , masse apparater,møller og sykler.. tror jeg likte best romaskinen, på nett fant jeg fine tips fra Olaf Tufte og har nå 3 økter jeg kan variere mellom. Romaskin er "alt i ett" trening , styrke & kondisjon og ganske kjekt !

 

det var litt fra denne kanten...en lørdags ettermiddag...kjekt å følge med dere alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfrider

Hei!

 

Jeg vil gjerne være med!

Har akkurat startet på mitt første GR-kurs (på nett). Så nå håper jeg å lære å spise rett og få nok motivasjon til å holde treningsnivået oppe og sjokoladen langt borte!

 

Er 32 år, skilt og har 3 barn.

Er absolutt lettest å komme seg ut de dagene barna er hos faren sin. Da trives jeg aller best på turer ute i naturen. Er veldig fornøyd når jeg har motivert meg til å jogge i stedet for å gå :)/>

 

Er 178cm høy og veier 85,7kg. Første målet er 78kg (normal BMI), men ønsker å ende opp på 75kg. Det føles som eg veldig fint tall :)/>

 

har veiedag tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Heisann:) Jeg blir gjerne med! :)/>

Fulgte en slik tråd for ca. tre år siden. Gikk ikke på kurs, men var nøye med maten - førte inn alt mulig og trente ganske mye og variert, 3-4 ganger i uka. Mener jeg hadde ca. tre økter med kondis og eller styrke i uka, pluss at jeg tok en lang powerwalk på søndager. Funka fett! Da gikk jeg ned 8 kilo helt på egenhånd og så at det går an. Nå har jeg lyst til å ta et tak igjen:)

 

Er 26 år, 170 cm og ca. 87 kilo sist jeg sjekket, husker ikke helt. Venter med å veie meg til uka.

Men jeg har lyst til å fokusere først og fremst på centimeter, da jeg har sett at magen min har blitt litt større denne vinteren!

 

Min taktikk blir først og fremst å passe på kostholdet, føre inn maten (selv om det er kjedelig så funker det!), i tillegg til å trimme mye!

Enkelt og greit.

Godteri/alkohol max en gang per uke.

 

Kommer til å jogge etter hvert, vet at det fungerer bra for meg når jeg først kommer inn i det og over den verste tunge kneika... Har startet med å gå turer og kommer til å fortsette med det til jeg er ferdig med en eksamen - så det ikke blir for mye "krav" til meg selv på en gang.

 

Ønsker alle lykke til, gleder meg til vi ser resultater alle sammen! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:) Jeg blir gjerne med! :)/>/>/>/>/>

Fulgte en slik tråd for ca. tre år siden. Gikk ikke på kurs, men var nøye med maten - førte inn alt mulig og trente ganske mye og variert, 3-4 ganger i uka. Mener jeg hadde ca. tre økter med kondis og eller styrke i uka, pluss at jeg tok en lang powerwalk på søndager. Funka fett! Da gikk jeg ned 8 kilo helt på egenhånd og så at det går an. Nå har jeg lyst til å ta et tak igjen:)

 

Er 26 år, 170 cm og ca. 87 kilo sist jeg sjekket, husker ikke helt. Venter med å veie meg til uka.

Men jeg har lyst til å fokusere først og fremst på centimeter, da jeg har sett at magen min har blitt litt større denne vinteren!

 

Min taktikk blir først og fremst å passe på kostholdet, føre inn maten (selv om det er kjedelig så funker det!), i tillegg til å trimme mye!

Enkelt og greit.

Godteri/alkohol max en gang per uke.

 

Kommer til å jogge etter hvert, vet at det fungerer bra for meg når jeg først kommer inn i det og over den verste tunge kneika... Har startet med å gå turer og kommer til å fortsette med det til jeg er ferdig med en eksamen - så det ikke blir for mye "krav" til meg selv på en gang.

 

Ønsker alle lykke til, gleder meg til vi ser resultater alle sammen! :)/>/>/>/>/>

 

 

Jeg tenker også at jeg egentlig vil tenke mer på cm, men hva gjør du da? er det en annen måte å trene på/ spise på for å fokusere på cm? Hilsen nybegynnern :P hehe

 

 

 

 

I dag ble det en times trilletur etter å ha levert storebror i barnehagen. Han på 7 mnder sover så godt i vogna si at jeg kan gå nesten så langt jeg vil hehe. Så ingen unnskyldninger der gitt ;)

Jeg er helt hekta på smoothies og fyller 1-2 blendere hver dag nesten. Kjempedeilig og jeg føler det hjelper på humøret. Å hei så godt det er med smoothie.

Godt å ha noe jeg kan ty til når søtsuget kommer.

 

Jeg er kjempeglad i å bake, men nå skal jeg jo holde meg unna kaker og hveteprodukter. Så og si hver helg må jeg unngå den fristelsen med å bake. Har en treåring som er kjempeglad i å bake. Så nå når min bursdag nærmer seg får vi gjøre noe fint mht det :)

Så om noen har noen gode tips her er det bare å rope ut. Har sett de kakene som er inne på nettsiden her.

Og det finnes jo mange kaker du kan spise med god samvittighet, men føler mye er lavkarbo, og det er kanskje litt skummelt å kjøre på med når jeg ikke går på lavkarbo? :P

 

Mht trening så går jeg ikke på treningsstudio pga at mannen jobber så mye at jeg har vanskelig for å få det til mtp barnevakt. Men jeg trener hjemme og synes det går veldig bra. Følger en av Jillian Michaels sine treningsvideoer og er dødsliten etter hver trening. I tillegg blir det yogatrening. Det er i kveld f.eks.

 

Skisse på treningsplan for ukene fremover:

 

Mandag: trilletur på morgenen, yoga på kvelden

Tirsdag: jillian michaels på kvelden

Onsdag: trilletur på morgenen

Torsdag: Jillian Michaels

Fredag: trilletur på morgenen, yoga på kvelden

 

Mandag: jillian michaels dagtid

Tirsdag: trilletur på morgenen, yoga på kvelden

Onsdag: Jillian michaels på dagtid

Torsdag: trilletur på morgenen

Fredag: yoga på dagtid

 

I helgene er det så mye som skjer med ungene, også har jeg alltid en deadline på søndag kl 00:00 (nettstudier) så dagene går til lek og kveldene går til sosialt eller skole :)

I hverdagene når storebror er i barnehage (han har 50% bhageplass) så har jeg virkelig ingen unnskyldninger for å unngå å få til en kjempefin trilletur på 1-1,5 time. Hver gang jeg spør meg selv "kanskje jeg bare skal ta det i morgen/til helga" så må jeg bare riste de tankene ut av hodet og få motivasjonen til å få bevege meg før jeg setter meg ned for å studere. Trondheim er perfekt for trilleturer i hurtig tempo. Maaange oppoverbakker. Godt.

 

 

Nå skal jeg studere litt mens babyen sover. Kanskje jeg får planlagt middagsplanen til uka også! Det er gøy å spise sunt!

 

Håper alle sammen får en god start på uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...