Gå til innhold

Klar, ferdig, gå!


Gjest Sirkus85
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Sirkus85

Da er jeg klar for å gyve på igjen :) Begynte omtrent på samme tiden i fjord å gikk ned 9 kg(på 3 mnd), skal sies at jeg har gått opp igjen 2, men er kjempe fornøyd med at jeg ikke har gått opp mer :D Nå er det altså på`n igjen og jeg satser på at jeg klarer det like fint denne gangen! Nå er målet 14 kg, men har delmål på 5 kg.

 

Litt om meg: Jeg er 27 år, har samboer, en liten gutt på 1 1/2 år og en hund. Har egentlig vært overvektig hele livet, men ikke veldig, bare det andre kaller for litt ;) Nå er det altså 14 kg(fra 90,1kg->76kg) som skal bort ved hjelp av trening og godt kosthold. Denne tråden skal jeg prøve å oppdatere så ofte jeg kan, for jeg vet det hjelper til med å holde fokus :) Den kommer til å innholde alt fra trening, oppturer, nedturer osv... Det jeg har på hjertet ;)

 

Kast deg gjerne på om du vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil gjerne følge med deg. Jeg har vært innom flere tråder i løpet av siste året men de dør ut etter hvert og jeg blir liksom alene til slutt og det er ikke like kjekt. Etter nyttår har jeg blitt med i to tråder som jeg fremdeles er med i, men det blir lenger og lenger tid mellom innlegga. Så jeg hopper gjerne på denne og blir med deg i kampen mot kiloene.

 

Jeg er midt i 30 årene, gift og har to barn ( 3 og 5 år). Begynte å legge på meg i begynnelsen av 20 årene. På det meste (1 år før siste graviditet) veide jeg 111 kg. De siste årene har jeg ligget i overkant av 100 kg. Startet på GR nettkurs i juni i fjor, 103, kg og gikk 3 sammenhengende kurs. Etter nyttår skulle jeg klare resten selv tenkte jeg. Har ligget ganske stille siste 2 måneder men tror kanskje det holder på å snu nå og gå nedover igjen. Kurven min ser du under. Jeg veier meg på onsdager. Forrige uke viste vekten 82,1. Målet er å ligge mellom 65 og 70. Kan hende jeg blir fornøyd med 71 men det får jeg heller komme tilbake til når den tid kommer. Jeg har vel egentlig satt meg mål til 31. august men datoen er ikke viktig for meg. Allerede nå trives jeg mye bedre med den kroppen jeg har, men jeg skal mer ned. Er ikke helt fornøyd enda. Om det går mot jul før jeg når målet mitt så er det greit.

 

Jeg brukte 3-4 måneder på å få meg faste treningsdager og deretter startet jeg med fast styrketrening. Nå koser jeg meg med en joggetur (har aldri tidligere likt å jogge, ikke i ungdommen en gang). Det er herlig å kjenne på formen at jeg ikke blir andpusten for hver minste ting lenger. Det er rett og slett fantastisk. Og jeg blir sterkere også. I begynnelsen klarte jeg 4 push-ups på kne, nå klarer jeg 12 vanlige. Jeg jogger, går på spinning og driver med styrketrening. Det er dette jeg holder på med. Den siste måneden har det kanskje ikke blitt like "faste" tider på treningen, men jeg klarer likevel å få trent nok i løpet av uken. For å holde motivasjonen oppe ang. trening så er jeg med på en tråd som heter "mosjonsutfordringen april 2013, bli med" under forumet "trim og trening". Her setter jeg mål for hvor mye jeg skal trene i løpet av måneden og så er det opp til meg å nå målet. Denne måneden er litt travel for min del men jeg prøver å snike inn litt trening her og der.

 

Ang. mat så holder jeg meg ganske bra til GR-kost som for så vidt er helt vanlig kost. Jeg lager ikke egne måltider til meg. Jeg tilbereder bare ekstra mye grønnsaker til middagen sånn at jeg er sikker på at det heller er for mye enn for lite av det. Pølser har vi sjelden. Jeg velger karbonadedeig fremfor kjøttdeig og maks 2 farsemiddager i uken. De første 5 månedene registrerte jeg all mat. Hadde et par "pauser" der jeg ikke registrerte, men da gikk vekten feil vei ganske raskt. Fikk ganske mange A-HA opplevelser når jeg registrerte maten. Nå klarer jeg meg stort sett uten registrering. Jeg vet hva som inneholder mye kalorier og er ekstra forsiktig med det. Det finnes mye annet en kan spise som har færre kalorier og som smaker godt.

 

Var veldig flink tidligere med lørdagsgodt kun på lørdagen men etter påske har det fallt litt ut. Jeg jobber med saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...