Gå til innhold

Gravid og på GR kurs


Gjest blingabilla
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest blingabilla

Hei,

 

Jeg er gravid og på roedekurs og jeg er 12 uker på vei.

 

Håper å treffe noen andre som også ønsker å redusere vektoppgang ifb. med graviditet.

 

Har det vanskelig pga av kvalme, men har hedigvis klart å gå ned et kilo, er også mer sliten enn ellers.

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei,

 

Jeg er gravid og på roedekurs og jeg er 12 uker på vei.

 

Håper å treffe noen andre som også ønsker å redusere vektoppgang ifb. med graviditet.

 

Har det vanskelig pga av kvalme, men har hedigvis klart å gå ned et kilo, er også mer sliten enn ellers.

 

Snakkes!

 

Det var ikke så stor respons du hadde fått *ler* jeg er nettopp ferdig på mit roede kurs for gravide, jeg er selv nå 18 uker på vei og målet mit for kurset var å vinne ut hvor mye jeg burde spise for å klare å holde vekten og på denne måten forhindre at jeg går opp alt for mye opp i vekt underveis i graviditeten.

 

Hvordan går det med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blingabilla

Det var ikke så stor respons du hadde fått *ler* jeg er nettopp ferdig på mit roede kurs for gravide, jeg er selv nå 18 uker på vei og målet mit for kurset var å vinne ut hvor mye jeg burde spise for å klare å holde vekten og på denne måten forhindre at jeg går opp alt for mye opp i vekt underveis i graviditeten.

 

Hvordan går det med deg da?

 

Hei:-):-)

Veldig kjekt med respons. Hadde helt glemt at jeg la noe ut her siden det var så lenge siden, hihi

Hvilket kurs har du vært på da, var det på nett eller sammen med de som har fått baby eller et eget kurs for gravide? Jeg følger et vanlig roedemaxikurs i Bergen. Har gått ned 15 kilo før jeg ble gravid, og det har vært vanskelig å følge opplegget i første trimester siden jeg har vært mye kvalm og det hjalp sånn å spise når jeg var kvalm:-) Nå er jeg mye bedre, 15 uker, og føler meg tilbake på riktig spor. Kvalmen har avtatt:-) Jeg forsøker også å holde vekten slik at jeg ikke skal gå opp for mye i løpet av svangerskapet. Har begynt å skrive opp kaloriene igjen nå og da får jeg straks bedre kontroll:-):-)

 

Hva gjør du for å klare å holde vekten gjennom svangerskapet? Har du barn fra tidligere? Jeg har en jente fra før og det svangerskapet hadde jeg utrolig mye vann i kroppen og også svangerskapsforgiftning. Satser på at dette skal gå mye bedre:-) Hittil gjør det heldigvis det.

 

Vi snakkes:-)

 

Hva gjør du for å holde vekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hei!

 

Jeg har siste året gått ned 20 kg og er nå gravid men bare 4 uker på vei enda. La på meg 12-14 kg med begge forrige graviditeter så det er vel rundt gjennomsnittet.

 

Målet mitt denne gangen er å opprettholde den fysiske aktiviteten jeg har innarbeidet i løpet av siste året. Det som kan bli vanskelig er bekkenplager. Måtte lese i dagboken min. Ved første mann startet det i uke 17, andre mann i uke 13. Nå er jeg jo 20 kg lettere og i mye bedre fysisk form så jeg håper det kan gå bedre nå men når jeg leser på nett så ser det ut som de som tidligere har hatt bekkenløsning vil få det tidligere og tidligere ved neste graviditeter. Så jeg må rett og slett få snakket med en fysioterapeut for å finne treningsmetoder som ikke "fremskynder" bekkenplagene.

 

Ellers har jeg jo som mål å fortsette min sunne livsstil også når det gjelder kosthold.

Veier nå ca 82 kg og det hadde jo vært fantastisk om jeg ikke hadde gått over 89,9 kg. Men vekta er den jeg bekymrer meg minst for i forbindelse med graviditet, det er disse bekkenplagene.

 

Jeg går ikke på GR kurs nå. Gikk 3 nettkurs i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...